Letrozolin käyttäjiä?

Täällä menossa kolmas päivä letroja popsiessa. Nyt siis on tämä isompi annos 2+1tabl/pv ja oireina ollut tuttu päänsärky, huimaus ja kamala jano, sekä tänään hieman nippaillut munasarjoihin. Sivuvaikutukset on kyllä nyt vahvemmat kuin viimeksi :meh:

Edellisessä kierrossa pukkas kamalan migreenin yhtenä yönä, ja keskusteluja kun on lukenut niin aika monella(?) ollut ekassa letrokierrossa pahempi migreenikohtaus :bookworm: en tiedä liittyykö toisiinsa, mutta hieman varaudun valmiiksi :grin viimeksi tollanen pahempi kohtaus ollut aikaisemmin vain kerran elämäni aikana.

Onko teille tullut migreenikohtauksia tms?

Miten sattuikaan. Mulla nyt toinen letrokierto ja tänään ollu järkyttävä migreeni(?). Yhtäkkiä alkoivat aurat ja silmissä järkyt sahalaidat. Päänsärky ei pahasti päälle tullut mutta oli tosi etova olo ja tosiaan näkökentästä puolet poissa. Mulla todella harvoin ees päätä särkee ja ihmettelin kovasti että mikä ihme tää kohtaus oli mutta sit tajusin että eiköhän ne ne letrot ole. Ja samalla tavalla munasarjoja nippaillut!

Ei samperi! HELP! :smiley-angry017
Oon unohtanut eilen illalla ottaa viimeisen letron eli kp7 meni nyt sillä yhdellä tabulla ku muut päivät oon ottanu kaks. Otanko tänään pe (kp8) ton eilisen illan unohtuneen vai jättääkö ottamatta :nailbiting:
Mitä te ootte mieltä?:inpain:

Ei samperi! HELP! :smiley-angry017
Oon unohtanut eilen illalla ottaa viimeisen letron eli kp7 meni nyt sillä yhdellä tabulla ku muut päivät oon ottanu kaks. Otanko tänään pe (kp8) ton eilisen illan unohtuneen vai jättääkö ottamatta :nailbiting:
Mitä te ootte mieltä?:inpain:

Oon ymmärtäny et niiden otto ei oo niiiin pilkun päälle et luulen että teit kummin vain niin kumpikaan ei ole katastrofi :)

Aivan. :sorry: Hitsi oon niin täsmällinen tälläisten asioiden kanssa ja aina muistutukset puhelimessa mut eilen ei kyllä puhelin muistuttanut!:sad001

Heips ja mukavaa alkavaa viikonloppua kaikille :happy: Ja tervetuloa uudet mukaan!

Ja pahoittelut teille, joille ei tämä kierto tuottanut toivottua tulosta. Pidetään peukut pystyssä, että kesä tuo mahdollisimman monelle sen toivotun plussan:Heartbigred

Oma tilanne on tällähetkellä se, että tänään kp 19 ja ovulaatiota odottelen. Lämpöjen, limojen ja testien perusteella toivon kovasti, että se nyt viikonloppuna tulis. Viime kierrossa sain ohjeeksi pistää varmuuden vuoksi pregnyllin, niin vähä mietityttää, irtoaako munasolu nyt itekseen, kun tähän kiertoon en sitä saanu. Noh, täytyy vaan olla stressaamatta, onneks on kesäloma nyt, niin saa vaan olla ja rentoutua.

Savonlikka mä pelkäsin myös, etten muni ilman ovitrelleä mutta ainakin testitikkuun sain ekaa kertaa oviksen nyt ilman. Tosin me talletettiin vain plussapäivänä joten ei ole kovin isot odotukset tästä kierrosta.

Täällä tuli tänään kp1. Kuitenkin ekaa kertaa vuoteen olo on melko neutraali ja vähän hälläväliä-asenne, mikä on varmaan joku puolustusreaktio mutta ihanaa ettei tarvi olla ihan rikki :)

savonlikka toivotaan et ovis tulee nyt ilman irrotusta! Ohan sulla kuitenki letrot alla niin ihan mahdollista. Tsempit myös Peppipupulle et kerta riittää ja sekin on jo onnistuminen kun tuli plussa ovistikkuun! Halaus myös buubille:Heartred

Haudi!

Eka letro kierto teki 5pv kestävän migreenin :hungover: muissa ei ollut moista.

Mutta... nyt sapettaa!
Kp 12-15 oon tikuttanut ovista. Letroilla tullut aina kp 12-14. Tässäpä kierrossa en saanut ovista tikutettua. Kp 12-14 viivaa, muttei ihan kontrolliviivan tummuista. Kp 14 illalla tuskin näkikään testiviivaa. Sama nyt kp 15 aamulla. Eilen kyllä vihloi vasenta munasarjaa ja limat oli kohdillaan.. liekkö jäi nyt ovis tulematta vai nopeasti ohi :arghh:

Kävin maanantaina seurantaultrassa, ja lapsettomuuteen ja hormonihoitoihin erikoistunut lääkäri sanoi että ei voi enää diagnosoida pcota! Eli lääkkeet on tehnyt tehtävänsä. Suosittelen metformiiniä jos pcosta kärsii, ehdottomasti! :)
Mulla oli siis kp12 maanantaina ja yksi johtofolli löytyi 24mm jo. Limis oli ohuehko 5,5mm mutta oli kuulema nätisti kolme kerroksinen. Tikutellut en, koska olen ollut reissussa. Antaa kuitenkin toivoa, kun lääkkeillä ollut vastetta.
Ja lääkäri sanoi muuten teroluteista että pitää aloittaa vasta ehdottomasti ovulaation jälkeen!

Kaikille tsemppiä! :Heartred

Muokattu viimeksi:
Kävin maanantaina seurantaultrassa, ja lapsettomuuteen ja hormonihoitoihin erikoistunut lääkäri sanoi että ei voi enää diagnosoida pcota! Eli lääkkeet on tehnyt tehtävänsä. Suosittelen metformiiniä jos pcosta kärsii, ehdottomasti! :)
Mulla oli siis kp12 maanantaina ja yksi johtofolli löytyi 24mm jo. Limis oli ohuehko 5,5mm mutta oli kuulema nätisti kolme kerroksinen. Tikutellut en, koska olen ollut reissussa. Antaa kuitenkin toivoa, kun lääkkeillä ollut vastetta.
Ja lääkäri sanoi muuten teroluteista että pitää aloittaa vasta ehdottomasti ovulaation jälkeen!

oi että, mukavaa että sait hyviä uutisia ja lääkkeet tepsii. Joo, itelläkin vähä ristiriitaset fiilikset tosta terolutista. Edellinen lääkäri käski aloittaa ne seuraavana päivänä oviksesta, mutta nyt sain ohjeeksi aloittaa 4 päivää ovisplussan jälkeen. o_O

Tosta metformiinistä oon lukenut niiiin paljon että toimis tähän PCOS:sään. Mua vaan turhauttaa niin paljon kun musta tuntuu että mun gynekologi ei oo niin perillä näistä hoidoista :sad001 Viimeksikin kysyin itse tästä letrozolista että voisinko saada sen kokeiluun. Ei auta kun oottaa että päästään naistenpolille hoitoihin niin jospa ne siellä osaisi enemmän. Jotenkin sellainen olo että tämä projekti vauva on senkin takia venynyt niin pitkäksi kun ei saada oikeanlaista hoitoa ja apua. :meh:

Tosta metformiinistä oon lukenut niiiin paljon että toimis tähän PCOS:sään. Mua vaan turhauttaa niin paljon kun musta tuntuu että mun gynekologi ei oo niin perillä näistä hoidoista :sad001 Viimeksikin kysyin itse tästä letrozolista että voisinko saada sen kokeiluun. Ei auta kun oottaa että päästään naistenpolille hoitoihin niin jospa ne siellä osaisi enemmän. Jotenkin sellainen olo että tämä projekti vauva on senkin takia venynyt niin pitkäksi kun ei saada oikeanlaista hoitoa ja apua. :meh:

Äh tosi tylsää kyllä jos lääkäri ei näytä osaavan hommaansa:inpain: Milloin sulla on odotettavissa aika naistenpolille?

Haudi!

Eka letro kierto teki 5pv kestävän migreenin :hungover: muissa ei ollut moista.

Mutta... nyt sapettaa!
Kp 12-15 oon tikuttanut ovista. Letroilla tullut aina kp 12-14. Tässäpä kierrossa en saanut ovista tikutettua. Kp 12-14 viivaa, muttei ihan kontrolliviivan tummuista. Kp 14 illalla tuskin näkikään testiviivaa. Sama nyt kp 15 aamulla. Eilen kyllä vihloi vasenta munasarjaa ja limat oli kohdillaan.. liekkö jäi nyt ovis tulematta vai nopeasti ohi :arghh:

Ootko aiemmin aina saanut tikuilla kiinni selvästi? Sinuna vielä tikuttelisin ainakin pari päivää kun kyllähän limat kuitenkin kertois et se yrittäis tulla!

Äh tosi tylsää kyllä jos lääkäri ei näytä osaavan hommaansa:inpain: Milloin sulla on odotettavissa aika naistenpolille?

Ensi viikolla on viimeinen aika tälle gynelle kun ultrataan toi letrojen vaste ja siinä samalla sanoi laittavansa lähetteen eteenpäin. Ei mitään hajua minkälaisista jonoista puhutaan mutta eiköhän tässä hetken aikaa jouduta odottelemaan ennenkuin päästään "kunnolla" hoitoihin.

Lääkärissä käyty ja vaikuttaa siltä, että oli hyvä hakea neljäskin mielipide..

Ensimmäinen gyne määräsi Terolutin väärään aikaan alkuperäisen luonnollisen kierron vastaisesti.. Kaksi muuta gyneä kehoittivat jatkamaan Teroluteja, vaikka kierto oli väärässä paikassa ja keho sekaisin..

Neljäs lääkäri sanoi heti, että ei nyt ole alkukierto vaan keskikierto. Oikeasta munasarjasta löytyikin tällä kertaa viisi isoa johtavaa rakkulaa eikä kolmea, kahta tai yhtä kystaa kuten aiemmat lääkärit olivat arvioineet Terolutkierron alussa (vaikka olikin kierron keskivaihe eli ovulaatioajankohta).. Sain heti Pregnylin ja mikäli neljännen lääkärin mielipide on oikea, alkuperäisen kierron mukaiset kuukautiset tulevat kahden viikon päästä (ellei sitten tule ylläriä tikkuun :smiley-angelic001).. Harmittaa kovasti. Monta follikkelia on mennyt hukkaan kolmen kuukauden aikana.. Toivottavasti joku viisikosta sisältää myös munasolun, sillä sekä Pregnylpäivänä että tasan 36h myöhemmin talleteltiin vauvansiemeniä :smiley-bounce013.

Lääkärissä käyty ja vaikuttaa siltä, että oli hyvä hakea neljäskin mielipide..

Ensimmäinen gyne määräsi Terolutin väärään aikaan alkuperäisen luonnollisen kierron vastaisesti.. Kaksi muuta gyneä kehoittivat jatkamaan Teroluteja, vaikka kierto oli väärässä paikassa ja keho sekaisin..

Neljäs lääkäri sanoi heti, että ei nyt ole alkukierto vaan keskikierto. Oikeasta munasarjasta löytyikin tällä kertaa viisi isoa johtavaa rakkulaa eikä kolmea, kahta tai yhtä kystaa kuten aiemmat lääkärit olivat arvioineet Terolutkierron alussa (vaikka olikin kierron keskivaihe eli ovulaatioajankohta).. Sain heti Pregnylin ja mikäli neljännen lääkärin mielipide on oikea, alkuperäisen kierron mukaiset kuukautiset tulevat kahden viikon päästä (ellei sitten tule ylläriä tikkuun :smiley-angelic001).. Harmittaa kovasti. Monta follikkelia on mennyt hukkaan kolmen kuukauden aikana.. Toivottavasti joku viisikosta sisältää myös munasolun, sillä sekä Pregnylpäivänä että tasan 36h myöhemmin talleteltiin vauvansiemeniä :smiley-bounce013.

Hyvä juttu et homma etenee viimein! Itsekin kyllä ihmettelen, että sait pregnylin vaikka viisi follia:wideyed: Julkisella ja yksityisillä klinikoilla tulee tosiaan yhdyntäkielto jo jos on yli kaksi johtofollia. Ootko varma et kaikki oli nimenomaan johtofolleja, eikä osa pienempiä? Toivotaan kuitenkin että tärppää! mut kuitenkin et enintään kaksi tärppää:hilarious:

Takaisin