Letrozolin käyttäjiä?

Minulla siirryttiin Letrozolista eteenpäin FSH-piikkeihin juuri siksi, ettei follikkeli kasvanut riittävän nopeasti ja ovulaation ajankohta venyi, eli vaste ei ollut toivotunlainen -- enkä myöskään tullut raskaaksi niissä neljässä Letrozol-kierrossa. FSH-piikeillä raskauduin heti ensimmäisellä yrityksellä, ja muutama vuosi myöhemmin seuraavaa yrittäessä toisellakin yrityksellä.
 
Letroilla olikin vähän liian hyvä vaste: kp 11 ja 11 mm folleja 12 kpl, joista ei kylläkään selvää johtofollia vielä. Endokin oli kivasti paksuuntunut. Olisi ollut mahdollisuus siirtyä koeputkihedelmöitykseen, mutta tämä on vasta ensimmäinen hoitokierros, niin ei haluttu. Eli tämän kierron yritykset lopetetaan sitten tähän.
Seuraavaan kiertoon sitten Menopur.
 
Letron annos oli 5 mg kp 2-6. Lääkäri epäili tuolloin, ettei välttämättä toimi mulle ollenkaan, kun mulla omiakin ovulaatioita on toisinaan ollut.

Kondomi tai selibaatti oli nyt ohjeena. Taidan valita varmuuden vuoksi selibaatin :D
 
Tyyne6789, huh, onpa kyllä folleja kertynyt, ainahan ei kaikkia edes välttämättä määrätä seuranta ultraan, aika hullua, jos nuinkin voi käydä..
Ite aloitin sittekin tähän kiertoon letrot, mietin raskisinko varata ultraan ajan, että näkisin kummalle puolelle munasolu on kypsynyt. Tosi turhauttavaa, kun on vain yksi munanjohdin ja vääränpuolen ovuloimisesta ei käytännössä ole mitään hyötyä..
 
Terveisiä follikkeli ultrasta!

Limakalvo aivan liian ohut 1,jotain (täytyy käydä lukee omakannasta kun ehtii) molemmin puolin löyty yhdet 8mm munarakkulat. Uusi ultra viikon päästä ja toivotaan että olis parempia uutisia, muuten saa nostaa letrozol annostusta seuraavaan kiertoon.. Ja tämän kierron suhteen saa unohtaa jos ei oo muutosta viikon päästä... Mä söin jo tässä kierrossa 5mg letrozolia..

Ensin lääkäri meinasi, että annetaan olla ja nähdään seuraavassa kierrossa sitten uudestaan. Mutta kysyi kokeneemman lääkärin mielipidettä ja käski tulla tosiaan uuteen ultraan viikon päästä.. Meinasivat jos silloin näkyisi jotain enemmän kun mulla tuppaa olee niin ylipitkät kierrot. Ovistestailut käski nyt jättää tauolle ja jatkaa sunnuntaina..

Alinah kp11..
 
Onneksi minut ultrattiin, suosittelen sitä kyllä kaikille. Jokainen reagoi niin yksilöllisesti näihin lääkkeisiin.
Tsemppiä teille kaikille tähän rankkaan urakkaan!
 
Minut ultrattiin ekassa kierrossa. Koska vain yksi kypsyi sanoi gyne että mun ei tartte mennä nyt tässä kierrossa. Että toivottavasti nyt sit ei hurjasti enempiä kypsy.
 
ON: " Tällä hetkellä endometrium viivamaisen ohut eikä johtofollikkelia erotu. Konsultoitu ol Anna **********. Näyttää siltä, että tällä letrotsoli-annoksella ei saada vastetta, mutta kontrolloidaan tilanne varmuuden vuoksi viikon kuluttua. Potilas aloittaa ovulaatiotestit uudelleen 18.2. Seuraava follikkeli-uä-tutkimus 21.2. PD 18. Jos tuolloinkaan ei lääkevastetta ovaarioissa, nostetaan seuraavassa kierrossa letrotsolin annos 5 mg. Pyritään siis ovulaatioinduktiolla kuuteen ovulatoriseen kiertoon, tämä kierto ei näytä ovulatoriselta. Välikiertoja ei tarvita. "

Poimittu omakannasta, tämän päivän käynnin tekstistä.
 
alinah, jos ei letrot toimi, niin onneksi on muitakin lääkkeitä mahdollista varmasti kokeilla, puhuttiinko vielä mitään muista vaihtoehdoista ?
 
alinah, jos ei letrot toimi, niin onneksi on muitakin lääkkeitä mahdollista varmasti kokeilla, puhuttiinko vielä mitään muista vaihtoehdoista ?

Ei puhuttu muista lääkevaihtoehdoista tämän päivän käynnillä, katotaan ensi viikolla uudestaan..
 
Jännä huomio, että mulle ei tule nuista letroista päänsärkyä, jos otan ne aamulla, sen sijaan kuumia aaltoja tulee :/
 
Täällä tuli vihdoin ovis kp20, ja nyt menossa dpo3. Viimeksi luteaalivaihe oli vain 8pv, nyt on loppukiertoa tukemassa Lutinus. Tässähän pääsee siis piinailemaan. :) Mut eipä tosiaan Letrozol kauheasti lyhentänyt tai säännöllistänyt kiertoa. Ekassa kierrossa ovis oli kp17, ja nyt siis kp20... Vielä kolmas kierto yritystä, sitten on soittoaika lääkärille ja katsotaan onko tarpeen muuttaa jotain.
 
Takaisin
Top