Letrozolin käyttäjiä?

Hienoa Kettutyttö ettei ollut trombista kyse! Varmasti melkoinen säikähdys.

Tämä on kyllä niin piinaavaa tämä odottelu ja toivominen. Täällä tilanne se, että ma oli ultra jossa yksi johtofollikkeli. Ke ovulaatiotesti plussaa. Nyt lugesteron loppukiertoon. Alkukierto meni hyvillä fiiliksillä, mut nyt olen ollut kiukkuinen kun ampiainen. Tajusin sen johtuvan siitä, että alitajunnassa pelko epäonnistumisesta.

Asiaan omat haasteensa tuo se, että olen kätilö. Näitä asioita ei koskaan pääse missään karkuun. On siinä on myös etunsa, lääkärit ja hoitajat on työkavereita ja voi koska tahansa kysyä jos joku mieltä askarruttaa. Toisaalta taas pelottaa se, että jos joudutaan etenemään hoidoissa ja raskautuminen ei vaan onnistu, miten mieli kestää olla töissä. Ammatillinen tieto toisaalta on etu, toisaalta tietää kaikki ne pahimmat skenaariot.. No, yritettävä vain mennä askel kerrallaan tulevasta liikaa stressaamatta. Se on muuten kumma, kuinka ihmiset järjestään kommentoi et kyllä se siitä, ku vaan on stressaamatta. Mut onpa muuten helpommin sanottu kun tehty.
 
Niinpä, Orvokki. Odottelu on raastavaa. Ja sitten haluaisi toivoa, mutta ei tiedä uskaltaako, ettei pettyisi liikoja. Toisaalta kaikki voi mennä myös hyvin, mutta vaikeaa on siihenkään aina uskoa kun tarpeeksi tulee pettymyksiä. Ja stressaamisen välttelykin vielä, kuka siihenkin pystyy lääkärikäyntien, rahanmenon, lääkkeiden, ultrien, aikataulutuksen, talletteluiden ja niiden ajoittamisen onnistumisten, oman kropan kyttäämisen sun muun yhteydessä? Vielä pitäisi pystyä työtkin tekemään, parisuhdetta hoitamaan ja muuta elämää elämään. Yritä siinä nyt sitten olla stressaamatta o_O

Erittäin hyvältä kuulostaa Orvokki kuitenkin yksi johtofolli ja plussa ovistestiin, iloitaan niistä onnistumisista!
 
Tsemppiä Orvokki, tuo työnkuva varmasti tekee sen, että näitä asioita ei pääse pakoon edes töihin, mutta toisaalta on enemmän ymmärrystä asioista ja ehkä myös ns. työkaluja käsitellä asiaa. Epätietoisuus ja odottelu on varmaan kaikista pahinta, kauanko pitää jaksaa yrittää ennen plussaa ja tuleeko sitä plussaa koskaan.

Tsemppiä myös Alinahille ultaan :)

Täällä tuli eilen illalla o-plussa, mutta lasken ehkä tästä päivästä lähtien :) Aamulla ehdittiin onneksi tallettelemaan ja nyt on hyvä jännityksen kutkuttava fiilis, tästä se piinailu taas lähtee, saa nähdä montako päivää menee, että kääntyy ne epätoivon fiilikset, noh, ainakin yritän nyt pysyä positiivisena :)
 
Tsemppiä kaikille tähän ketjuun! :)

Kiitos ja samaa sinulle ja muille!

Orvokki, tuo stressin välttäminen on oikeastaan aika tyhmä kehoitus, stressiä ei voi komentaa pois. Oon aina ärsyyntynyt noista. Tsemppiä, nyt oli hyvä tilanne kun tuli sekä folli että vielä o plussa!

Alinah tuu kertoon miten meni.

Pipsu jes! Sullakin alkaa pp (piinapäivät)

Louhitar sinullekin mukavaa päivää ja plussatuulia :)

Mä oottelen ultraan juuri. Kerron sit miten meni ja mitä näkyi.
 
Tsempit täältäkin tasapuolisesti kaikille! :) Ja ultrakuulumisia odotellessa alinah ja Kettutyttö :wink

Oon samaa mieltä että stressaamatta oleminen on aika vaikeaa siinä kohtaa kun pitää saada ultrat yms kalenteriin ja seksiäkään ei voi harrastaa tulee jos on tullakseen meiningillä kun lääkkeet on syöty tai piikitetty. Eri asia sitten jos kaikki on kunnossa ja edelliset lapset tulleet helposti niin voi ottaa rennommin, mutta eihän silloinkaan stressiä voi pelkällä päätöksellä pois saada.. Äh mitä neuvoja ihmiset välillä antaa! Mutta hyvä että sulla löytyi Orvokki kunnon johtofolli ja ovistesti oli plussa :)

Pipsulle kanssa peukutusta ovisplussasta ja talletteluiden onnistumisesta :) Ota ilo irti näistä toiveikkaista päivistä ennen kuin vaihtuu taas epätoivon ja toivon vuoristorataan:grin

Täällä oltiin eilen ihan varmoja että negakierto kun tissiarkuus oli illalla lievempää eikä mitään oireita oikein ollu muutenkaan. Mutta tänään sit taas toiveikkaampi olo ku aivastelin koko aamun, tissiarkuus is back ja vessassa käydessä paperi värjäytyi ihan keltaiseksi :eek: Semmoista ei ole ennen käynyt ja kun vähän googletin niin tietty raskausoire:hilarious: Ja lieviä menkkapoltteluita on tuntunut eilen ja tänään mutta siis tosi hentoisia, että niistä en pelkästään mitään päättelis ku voivat ennakoida vaan menkkoja. Dpo12 siis tänään, testaus lähenee:nailbiting:
 
Ei siellä ultrassa varmaa mitään ihmeellistä näy, kun kp3 menossa vasta. :)
 
Huh, nyt on reseptit kourassa gonal-f, ovitrelle ja lugesteronit. Sunnuntaina sit alkaa pistelyt gonalilla ja viikonpäästä perjantaina verikokeossa käydä aamusta ja ultra sit 12.50. Ja nyt ultrassa ei ollu mitään mielenkiintoista.
 
Mulla oli nyt kasvaneet ne follit 10-11mm

Vas oli 5-7 ja oik 6-8
Annos nousi nyt 300 iu tänään, la ja su. Myös jarru alkaa tänään. Maanantaina ultra. Arveli että punktio loppuviikosta.
Jäi nyt mietityttää semmonen että jos punktio loppuviikosta niin kun mies sunnuntaina kotiituu niin vielä vois peittoja heilutella ennen pidättäytymistä?? Hitto kun en huomannut kysyä. Jos taas ei heiluteltais niin pidättäytyminen ois liian pitkä ja sit tarttee miehen kätellä itseään reissussa esim huomenna. Voi perhana. Miten te nyt tekisitte?
 
Mulla oli nyt kasvaneet ne follit 10-11mm

Vas oli 5-7 ja oik 6-8
Annos nousi nyt 300 iu tänään, la ja su. Myös jarru alkaa tänään. Maanantaina ultra. Arveli että punktio loppuviikosta.
Jäi nyt mietityttää semmonen että jos punktio loppuviikosta niin kun mies sunnuntaina kotiituu niin vielä vois peittoja heilutella ennen pidättäytymistä?? Hitto kun en huomannut kysyä. Jos taas ei heiluteltais niin pidättäytyminen ois liian pitkä ja sit tarttee miehen kätellä itseään reissussa esim huomenna. Voi perhana. Miten te nyt tekisitte?

Hienoa että olivat kasvaneet taas ja punktio lähenee!:happy: Nyt en kyllä yhtään osaa sanoa tuohon pidettäytymisasiaan... Ennen punktiota pitää siis pidättäytyä mutta liian pitkä pidättäytymisaika ei saa olla ennen purkitusta? Hmm, tietäisiköhän joku ivf:ssa ollut paremmin miten tuon sunnuntain kanssa kannattaa tehdä :rolleyes:
 
Hienoa että olivat kasvaneet taas ja punktio lähenee!:happy: Nyt en kyllä yhtään osaa sanoa tuohon pidettäytymisasiaan... Ennen punktiota pitää siis pidättäytyä mutta liian pitkä pidättäytymisaika ei saa olla ennen purkitusta? Hmm, tietäisiköhän joku ivf:ssa ollut paremmin miten tuon sunnuntain kanssa kannattaa tehdä :rolleyes:

Kysyin sielläkin. Yksi meinas että uskaltaa sunnuntaina. Mä vaan niin tiiän, että jos muehelle soitan ja ”käsken” kättelemään Esim lauantaina niin ei tykkää ajatuksesta. Haluaisi ”olla oikeasti” :D
Mutta se aika on siis 2-5 pva. Että jos se oliskin keskiviikkona jo niin siinä ois sit se 2pva ainakin.
 
Huh, tänään käyty siellä kontrolliultrassa. Kp12 siis. Suoraan sanoen odotukset ei olleet korkealla. Kp10 tuli taas hetken jotain tuhrua. Ovista olen tikutellut, mutta näyttää aina samaa "melkein plussaa". Tuntemuksia on ollut tavallista vähemmän. Näillä eväillä sius ultraan, ehkä jo valmiiksi luovutusfiiliksillä. Vaan sielläpä näkyi "vahvasti estrogeeninen kohdunsuu", otollinen limakalvo ja yksi 20mm johtofolli, joka irtoamassa hetkenä minä hyvänsä! Sain myös lugereseptin loppukiertoon. Ainoa miinus, että mies lähtee huomenna useaksi päiväksi pois, eilen talletettu.
 
Hyvä hannuli, pääset säkin piinailemaan :) Sanoko gyne, mistä tiputtelu johtuu ?

Miten te laskisitte dpo:t? Sain eilen klo 21 ovisplussan, mutta periaatteessa oisin saanut sen vasta tänä aamuna, jos en ois testannu 3krt/vrk :D Nyt tuntuu kuitenkin jo aikamoista ovulaatiokipua.. onko nyt siis dpo 0 ja huomenna dpo1 vai vasta huomenna dpo 0?
Ajattelin nyt tässä kierrossa syödä 5 osaan pilkotun tuoreen ananaksen sisuksineen dpo1-5 edistämään kiinnittymistä ja 2-3 parapähkinää myös edistämään kiinnittymistä dpo 0-10, nuo olivat englanninkielisten nettisivustojen vinkit :D
 
Takaisin
Top