Letrot toimii juurikin päinvastaisesti eli aikaistaa ovulaatiota joten lyhentää follikulaarivaihetta. Toisilla sitä käytetään silloin kun ovulaatiota ei tule luonnollisesti ja toisilla taas vahvistamaan ovulaatiota. Terolut on taas se jota monilla käytetään luteaalin pidentämiseen/ tiputtelun poispitämiseen / vahvistamaan omaa keltarauhasen toimintaa.
Ahaa no sepäs selvensi, taisin tulla sitten väärään paikkaan huutelemaan.

Olen käynyt välillä lueskelemassa täällä mutta muuten hyppään uutena höpisemään.
Tämä kommentti nyt aiheutti sellaisen että apua mitähän nuo mun lääkärit nyt meinaa.Aloitin kp 3 ekaa kertaa letrozolit 1 tabletti päivässä ja syön kp 7 asti. Yleensä ovulaatioplussa tulee jo kp 9-10 paikkeilla niin nyt jos tulee vieläkin aikaisemmin näiden takia.
Ja yleensä olen ainakin testeillä saanut ovulaation kiinni. Maanantaina eli kp 8 on ultraus. Tuo terolut kuulostais enemmän siltä mitä tarvitsisin.
![]()
Täällä vähän samat hämmentyneet fiilikset, vaikken vielä siis mitään hoitoa ole saanut. Jotenkin ajattelin että tuo lyhyt follikulaarivaihe aiheuttaa sen ettei munasolu ehdi kypsyä tarpeeksi ja nämä letrot saisivat juuri sen aikaan että kypsyisi. Mutta vähämpä tiedän. Eihän nämä asiat ole niin mustavalkoisia kuin voisi luulla, onneksi voi aina kysyä.