Letrozolin käyttäjiä?

@Viikuna91 Vaaikea sanoa. Kävin sillo km aikaan ultrassa ja totesivat ettei siellä mitään ole. Olettaisin siis et on tyhjentyny. Raskaus oli kuitenkin aika alussa.

Soitin lääkärille ja sanoivat että jos vuoto jatkuu niin ultran voi perua. Epäilivät myös jos ei nyt sit ovulaatiota tuliskaan. Päätettiin miehen kanssa et mennään varmistamaan asia niin ei tartte jossitella. Vuotoa ei siis ole ollut aamun jälkeen yhtään.

Kyllä mulla sen lääkärin puhelun jälkeen pääsi tosi turhautunut itku. Tuntuu etten ymmärrä tätä kehoa yhtään enkä tiedä miten oikein toimii.

@Allinen Toivotaan että tämä nyt oli vaan jokin oire ja ovulaatiokin tulisi.

Mutta perjantaina ollaan taas viisaampia.

Muokattu viimeksi:
Täällä oli ovulaatio eilen/tänään. Plussa tuli eilen kp17 aamulla ja oviksen tunsin melko varmasti eilen illalla, mut olkoon tänään virallinen dpo0 kuten yleensä "ohje" on.

Kunpa tää neljäs letro-kierto toisi meille tuloksen. 🤞

Hei mä nyt kyselen täällä, kun monella tuntuu olevan terolutit ainakin olleen jossain vaiheessa käytössä.

Mulle on tässä muutamam päivän aikana iskenyt ihan jumalaton masis, phv ja epätoivo koko vauvaprojektia kohtaan. Ennen kuin tää on edes kunnolla ehtinyt alkaa... 🤦 Tänään on teropäivä 8. Voiko nää olla siitä? Ekat päivät menneet ihan hyvin rintojen arkuutta lukuunottamatta?

Moikka. Uutena hyppään mukaan keskusteluun ja koko palstalle. Meillä alkoi nyt julkisella myös hoidot ja letroja tuli syötäväksi. Vähän jännittää ku ensimmäinen nappi pitää ottaa viikonloppuna kun on ystävän häät, eikä tiedä yhtään että miten kroppa reagoi. Toivottavasti ei olis liiaksi sivuoireita vaan saisi nauttia juhlista!

Noniin ultrassa käyty ja löytyi kaksi follikkelia vasemmalla 13mm ja oikealla 16mm. En tiiä mikä on normikoko mutta pienimmät mitä on aikasemmin ollu. Samoilla ohjeilla mennään kuin viimeksikin. Lääkäri ei sen enempiä kommentoinut sitä vuotoa ja sanos et joskus niin käy. Mutta nyt on taas toiveikas olo ja turhaan jännitin koko päivän. 😅

Moikka. Uutena hyppään mukaan keskusteluun ja koko palstalle. Meillä alkoi nyt julkisella myös hoidot ja letroja tuli syötäväksi. Vähän jännittää ku ensimmäinen nappi pitää ottaa viikonloppuna kun on ystävän häät, eikä tiedä yhtään että miten kroppa reagoi. Toivottavasti ei olis liiaksi sivuoireita vaan saisi nauttia juhlista!
Toivotaan parasta. 🤗 Mä en ainakaan muista, että mulla ekasta olis tullu mitään heti. Pientä pääkipua taisi olla. Toki tuntuu kans että tämän oman lääkecocktailini kanssa vaikea sanoa enää mikä oire johtuu mistäkin lääkkeestä. Nykyään vaan turvottaa koko ajan vakiona🙈😂

Mä oon huomannu nyt ku oikee kans miettiny letroista mahdollisesti johtuvaa oireilua, niin mulla oikeestaan alkaa se pääkipuki vasta siinä kolmantena päivänä. Ja nyt viimeksi se ihan kamala huono olo jos siitä johtuvaa oli myös. Ja ehkä kannattaa aloittaa vasta illalla ottamaan niin ei niin ehkä pilaisi juhlia jos heti jotain tuleekin. Kunhan sitten muistaa ottaa jossain välissä sen jos aamuyöhön kestävät juhlat on. 🙈😁

Mä oon huomannu nyt ku oikee kans miettiny letroista mahdollisesti johtuvaa oireilua, niin mulla oikeestaan alkaa se pääkipuki vasta siinä kolmantena päivänä. Ja nyt viimeksi se ihan kamala huono olo jos siitä johtuvaa oli myös. Ja ehkä kannattaa aloittaa vasta illalla ottamaan niin ei niin ehkä pilaisi juhlia jos heti jotain tuleekin. Kunhan sitten muistaa ottaa jossain välissä sen jos aamuyöhön kestävät juhlat on. 🙈😁
Kiitos kokemuksen jakamisesta! Toi illalla ottaminen ei tullut edes mieleen, vähän tuntuu et iltasin voi olla riski unohtaa mut ehkä mä en ainakaan ensimmäisellä yrityksellä oikeasti unohda mitään 😅 Hädin tuskin muuta tullut ainakaan tähän asti edes mietittyä. Ja kännykkään voi laittaa muistutuksen kuitenkin. Hyvä vinkki!

Moikka! Oon uusi foorumilla, mutta aattelin hypätä mukaan, kun toinen lapsi toiveissa ja mitä todennäköisimmin taas ovulaatioinduktio Letrozoleilla tiedossa.

Esikoinen sai myös alkunsa letroilla (syntynyt 01/23) ja silloin oltiin hoidossa julkisella. Mulla on PCOS todettu jo nuorena (nyt ikää 32v.) ja kierto ollut aina pitkä tai puuttunut kokonaan. Esikoisen jälkeen olin tosi tyytyväinen kun imetyksen päättymisen jälkeen oma kierto käynnistyi ja oli omalla mittapuulla tosi säännöllinen 33-47pv. Sillä toivoinkin, et toiselle ois mahollisuus myös luomuna. Mutta kuinka ollakaan, taas ollaan jonossa hoitoihin ja oma kiertokin teki kokonaan tenät loppusyksystä.

Olin jo niin kuvitellut mielessäni syysvauvan ja kaikkia ihania raskausmekkoja kesällä. Esikoisen kanssa kun joutui vaan viimeisillään liukastella ja pyytää puolisoa sitomaan talvikengät. 😅

Ootteko muut saanut letroihin reseptin myös ihan "normi" gyneltä yksityisellä? Kävin nyt tammikuun alusta yksityisellä ultraamassa munasarjojen tilanteen & pyytämässä lähetteen hoitoihin. Kysyin, onko jo jotain mitä pystyttäisiin aloittamaan julkiselle pääsyä odotellessa, mutta puhui vaan metuista, eikä niitäkään lopulta määrännyt koska oon hoikka eikä todennäköisesti auttaisi omaan tilanteeseen. Nyt mietinnässä pitäiskö käydä uudestaan joko toisella gynellä, kun ymmärsin että toiset saaneet letrot niinkin? Tai sitten yksityisellä lapsettomuushoidoissa samalla kun on jonossa julkisella.

Moikka! Oon uusi foorumilla, mutta aattelin hypätä mukaan, kun toinen lapsi toiveissa ja mitä todennäköisimmin taas ovulaatioinduktio Letrozoleilla tiedossa.

Esikoinen sai myös alkunsa letroilla (syntynyt 01/23) ja silloin oltiin hoidossa julkisella. Mulla on PCOS todettu jo nuorena (nyt ikää 32v.) ja kierto ollut aina pitkä tai puuttunut kokonaan. Esikoisen jälkeen olin tosi tyytyväinen kun imetyksen päättymisen jälkeen oma kierto käynnistyi ja oli omalla mittapuulla tosi säännöllinen 33-47pv. Sillä toivoinkin, et toiselle ois mahollisuus myös luomuna. Mutta kuinka ollakaan, taas ollaan jonossa hoitoihin ja oma kiertokin teki kokonaan tenät loppusyksystä.

Olin jo niin kuvitellut mielessäni syysvauvan ja kaikkia ihania raskausmekkoja kesällä. Esikoisen kanssa kun joutui vaan viimeisillään liukastella ja pyytää puolisoa sitomaan talvikengät. 😅

Ootteko muut saanut letroihin reseptin myös ihan "normi" gyneltä yksityisellä? Kävin nyt tammikuun alusta yksityisellä ultraamassa munasarjojen tilanteen & pyytämässä lähetteen hoitoihin. Kysyin, onko jo jotain mitä pystyttäisiin aloittamaan julkiselle pääsyä odotellessa, mutta puhui vaan metuista, eikä niitäkään lopulta määrännyt koska oon hoikka eikä todennäköisesti auttaisi omaan tilanteeseen. Nyt mietinnässä pitäiskö käydä uudestaan joko toisella gynellä, kun ymmärsin että toiset saaneet letrot niinkin? Tai sitten yksityisellä lapsettomuushoidoissa samalla kun on jonossa julkisella.
Itsellä vähän samankaltainen tausta, pcos tausta ja pitkät kierrot. Kävin yksityisellä gynellä ja sain suoraan reseptin letrozoleihin, vielä ei ole lähetettä muuten hoitoihin.

Itsellä vähän samankaltainen tausta, pcos tausta ja pitkät kierrot. Kävin yksityisellä gynellä ja sain suoraan reseptin letrozoleihin, vielä ei ole lähetettä muuten hoitoihin.
Okei, täytyypä varmaan käydä vielä toisella gynellä. Turhauttavaa, kun tuntuu olevan henkilöstä kiinni määrääkö vai ei 🙄 Itekin oikein etin gynen, jolla erikoistumista ovulaatiohäiriöihin ja pcos:ään.

Sulla tais olla nyt eka kierto letroilla menossa, jos bongasin viestiketjusta oikein? Saitko ovista kiinni? Itellä oli ainakin sillon esikoista yrittäessä hormonit pcos:stä johtuen koko ajan niin sekaisin, että testit näytti posia koko ajan. Nyt en oo tikuttanut ollenkaan, kun viimeksi ei tosiaan voinut luottaa niihin yhtään.

Mä sain normigyneltä letrot kun proget oli matalat ja keskenmenon jälkeen ollaan vajaa puoli vuotta yritetty ilman menestystä. Ovulaatio tulee muutenkin mutta lähinnä oli ideana että sitä sais nyt aikaistettua ja tehostettua. Ensimmäinen kierto nyt näiden kanssa

Tervetuloa kaikille uusille!

@Nukkelapsi Teroluteilla tosiaan voi olla tuollaisia sivuvaikutuksia. Käyttöohjeissakin lukee, että jos on esim masennusta niin aloituksesta pitää jutella lääkärin kanssa (voi ilmeisesti pahentaa?). Toivottavasti sun mieli siitä tasaantuu.

@Viikuna91 tsemppiä piinapäiviin!

Täällä dpo10 ja varhaiset testit ollut negatiivista. Uutta kiertoa odottelen. En usko enää näiden OI-hoitojen onnistumiseen. On tosi pettynyt olo. vasta 4 päivän päästä pitäisi alkaa kierto, koska mulla aika pitkä luteaalivaihe. On tää yhtä odottelua vaan. Mulla varmaan vielä pari kertaa kokeillaan näillä ja sitten ivf-jonoon.

Okei, täytyypä varmaan käydä vielä toisella gynellä. Turhauttavaa, kun tuntuu olevan henkilöstä kiinni määrääkö vai ei 🙄 Itekin oikein etin gynen, jolla erikoistumista ovulaatiohäiriöihin ja pcos:ään.

Sulla tais olla nyt eka kierto letroilla menossa, jos bongasin viestiketjusta oikein? Saitko ovista kiinni? Itellä oli ainakin sillon esikoista yrittäessä hormonit pcos:stä johtuen koko ajan niin sekaisin, että testit näytti posia koko ajan. Nyt en oo tikuttanut ollenkaan, kun viimeksi ei tosiaan voinut luottaa niihin yhtään.
Joo, ensimmäinen kierto nyt menossa. Kp 18 sain oviksen kiinni ja sen kyllä tunsikin. Ovikset on kipujen mukaan tullut ennenkin, vaikka kierrot olleet pitkiä. Vikat tallettelut osu kp 15 et en usko vielä tästä tärppiä, mutta onhan tää jo lohduttavaa ettei välit mene niin pitkiksi 😅

Täälä nyt kp13 ja illasta oli ihan hullut limat. 😳 Vähä alkoi juilimaankin kun muuten ollut jotenkin tosi vaimeana kaikki tuntemukset. Viime kierrossa oli ihan tosi hurja ovis kivut oli kyllä sitä luokkaa jotta huhhei. 🙆🏼‍♀️😅 Saas nähdä onko parin päivän sisällä sitten ovis.

Ovistestit aamulla posia. Vaikka tais olla kyllä jo yöllä yhden aikaan ehkä. Ainakin maha oli sitä mukaa kipeä. Nyt vaan jännään ehdittiinkö tähän kiertoon touhaamaan. 😬😩 Tuli vaan yllättvävään aikasin nyt, ku viime kierrois ollu se kp16 vasta. 😅

@Tellura ei siinä mitään menetä jos kokeilee terot nyt. Joten aloittaisin sinuna 🙈

Kävin ultrassa tänään, ylläriylläri taaskaan ei johtofollikkelia vaikka letrot isolla annoksella. Nyt kp 12. Aloitin tänään pistämään Bemfolaa lisäksi, torstaina uusi ultra. Pistäminen jännitti ihan hirveästi mutta ei lopulta tuntunut miltään 😄 nyt jälkikäteen vähän mahanahkaa jomottelee.

@Allinen no sehän just. Muutenki viime kierto meinas jo lähteä venymään. Ja jos sitte tuliski toivottu tulos. 🤣

Olikos joku nyt syönyt teroja oviksen jälkeen, ja oliko se kolmantena päivänä oviksesta vai muistanko ihan omia nyt.. 🤔

Joo, ensimmäinen kierto nyt menossa. Kp 18 sain oviksen kiinni ja sen kyllä tunsikin. Ovikset on kipujen mukaan tullut ennenkin, vaikka kierrot olleet pitkiä. Vikat tallettelut osu kp 15 et en usko vielä tästä tärppiä, mutta onhan tää jo lohduttavaa ettei välit mene niin pitkiksi 😅
Okei, no mut hyvä että aikaistunut 🙏 ja mahdollisuudet raskauteen noillakin päivillä, toivotaan parasta ja tsemppiä piinapäiviin!

Takaisin