Letrozolin käyttäjiä?

Onko Letrozol aiheuttanu muilla ihottumaa/kutinaa? 🤔 Mä oon tässä ihmetelly jo hyvän aikaa ku kyljet kutiaa. Ärtyy erityisesti kuumasta suihkusta ja saunasta. Eräs lääkäri diagnosoi tämän nokkosrokoksi. Lueskelin just Letron haittavaikutuksia, niin siellähän oli mainittu ihottuma, kutina ja nokkosrokko. Nyt ku tarkemmin aloin miettimään, niin tää ilmaantu just samoihin aikoihin ku aloitin Letron. Toisaalta myös korona oli samaan aikaan..

Eiköhän tuo ihottuma ole ihan mahdollista että tulee niistä, onhan noissa vaikka mitä haittavaikutuksia. Mulla letroista tulee ihan kamala päänsärky aina.

Voikohan ovulaatio olla kaksi kertaa kierron aikana? Tein clearbluen testillä positiivisen testin kp 16 ja siitä asti testaillut myös normaaleilla liuskatesteillä. Eilen kp 21 oli munasarjojen kohdalta kipeenä ja liuskatesti näytti kaksi vahvaa viivaa ja ajattelin tehdä varmistukseksi vielä cb:n testin niin pysyvä hymy tuli näkyviin. Mitä ihmettä? Onko mulla ollut ovulaatio tuolloin kp 16 ja nyt kp 21, vai voiko olla että rakkuloita on kehittynyt useampi mutta ovat olleet valmiina vähän eri aikaan?🤔 Onko kellään ollut vastaavaa.

Eiköhän tuo ihottuma ole ihan mahdollista että tulee niistä, onhan noissa vaikka mitä haittavaikutuksia. Mulla letroista tulee ihan kamala päänsärky aina.

Voikohan ovulaatio olla kaksi kertaa kierron aikana? Tein clearbluen testillä positiivisen testin kp 16 ja siitä asti testaillut myös normaaleilla liuskatesteillä. Eilen kp 21 oli munasarjojen kohdalta kipeenä ja liuskatesti näytti kaksi vahvaa viivaa ja ajattelin tehdä varmistukseksi vielä cb:n testin niin pysyvä hymy tuli näkyviin. Mitä ihmettä? Onko mulla ollut ovulaatio tuolloin kp 16 ja nyt kp 21, vai voiko olla että rakkuloita on kehittynyt useampi mutta ovat olleet valmiina vähän eri aikaan?🤔 Onko kellään ollut vastaavaa.
Ainakin se on käsittääkseni mahdollista että ovulaatio ei onnistu ensimmäisellä yrityksellä LH-huipusta huolimatta ja keho yrittää uudestaan. Joillakin voi myös luontaisesti olla kaksi huippua, kaikilla ei mene sen oppikirjamaisen yhden nopean huipun mallilla. Tällöin ymmärtääkseni ovis tapahtuu vasta toisen huipun jälkeen.

Hei,
Aloitin Letrozolin tässä kierrossa kp 3-7. Kp 16 Clearbluen Advanced ovulaatiotestiin tuli vilkkuva hymynaama. Samana päivänä oli ultra jossa oli 14mm follikkeli ja ohut limakalvo. Sovittiin lääkärin kanssa, että kun ovulaatiotesti näyttää positiivista niin pari päivää sen jälkeen aloitan Terolut kuurin.
Nyt on tilanne se, että ovulaatiotesti on näyttänyt 5pv peräkkäin vilkkuvaa hymynaamaa. Normaalissa ovulaatiotestissä toinen viiva oli vaaleampi kuin toinen, mutta selvästi vahvempi kuin alku tai loppu kierrossa. Onko kellään vastaavaa?? Ovulaatio oireita vain munasarjan kohdalla pientä kipua (normaalisti on enemmän oireita).
Lääkitys aloitettu epäsäännöllisen kierron takia (lähinnä pitkiä kiertoja), eli ei pcos taustaa. Ovulaation olen aikaisemmin saanut kiinni normi ja Clearbluen testeillä.
Olikohan tämä kierto tässä...

Alkuvuosi ollu tosi ressaava ja isoja päätöksi ja niistä seuraa taas isoja muutoksia. Ressitaso niin ollu niin korkialla että mm. unet meni ja ovis päätti siirtyä heti urakalla. Testit näytti vaihtelevasti puhtaasti vaan yhtä viivaa tai just ja just haamua. Sit se yks kaks oliki kp29 vähän tummempi ja huomasin ovisliman, mut ei yhtä tumma ku edellis kierossa. Aattelin et jes, parin päivän päästä vihdoin ovis, et pitää ruveta talletteleen. Illalla sit mahdolliset oviskivut. Noh.. seuraavana päivänä näytti taas puhtaasti vaan 1viivaa. Kaiken muutos härdellin keskellä ja oviksen ennakoimattomuudesta johtuen ei sit tullu talleteltua ku just ovisplussaa edeltävänä päivänä.
Odotukset ei oo siis tääl järin korkeella. Vähä semmonen olo et kannattipa taas tikutella 20päivää. Täs on onneksi niin paljon kaikkee etten ehkä kerkee miettimään mitään mahdollisia ensioireita, kun banaani laatikot vallotti vähä yks kaks meijän asunnon.

Alkuvuosi ollu tosi ressaava ja isoja päätöksi ja niistä seuraa taas isoja muutoksia. Ressitaso niin ollu niin korkialla että mm. unet meni ja ovis päätti siirtyä heti urakalla. Testit näytti vaihtelevasti puhtaasti vaan yhtä viivaa tai just ja just haamua. Sit se yks kaks oliki kp29 vähän tummempi ja huomasin ovisliman, mut ei yhtä tumma ku edellis kierossa. Aattelin et jes, parin päivän päästä vihdoin ovis, et pitää ruveta talletteleen. Illalla sit mahdolliset oviskivut. Noh.. seuraavana päivänä näytti taas puhtaasti vaan 1viivaa. Kaiken muutos härdellin keskellä ja oviksen ennakoimattomuudesta johtuen ei sit tullu talleteltua ku just ovisplussaa edeltävänä päivänä.
Odotukset ei oo siis tääl järin korkeella. Vähä semmonen olo et kannattipa taas tikutella 20päivää. Täs on onneksi niin paljon kaikkee etten ehkä kerkee miettimään mitään mahdollisia ensioireita, kun banaani laatikot vallotti vähä yks kaks meijän asunnon.
Pahoittelut stressistä ja muusta! 🥺❤️ Voi tuntua, että mahikset on vähissä, mutta kyllä dpo-2 talletteluista on hyvät mahikset tärpätä.

Tää on tätä... Täälläkin mielialat hipoo pohjamutia ja letrot tekivät taas kunnon hedarin... Ennen joulua lyhyen raskauden aikana katsoin Letro-pakettia lääkekaapissa ja toivoin, etten koskaan tarvitsisi niitä enää... Tässä taas ollaan.

Pahoittelut stressistä ja muusta! 🥺❤️ Voi tuntua, että mahikset on vähissä, mutta kyllä dpo-2 talletteluista on hyvät mahikset tärpätä.

Tää on tätä... Täälläkin mielialat hipoo pohjamutia ja letrot tekivät taas kunnon hedarin... Ennen joulua lyhyen raskauden aikana katsoin Letro-pakettia lääkekaapissa ja toivoin, etten koskaan tarvitsisi niitä enää... Tässä taas ollaan.

Onhan täs jonkunäkönen mahdollisuus. Tuntuu vaan että ei se tämä kierto oo mistä onnistuis. Silti huomaan että vaikka oviksesta ei oo viel ees viikkuakaan, et säpsähän jokaista alamahakipua, sokerihimua, väsymystä, et oisko sittenki meijän kierto.
Alamahakivut taas voi johtua lihaskivuista, huonosta ruokavaliosta yms. Sokerihiiri taas oon ollu aina ja ketä nyt ei väsyttäis tämmönen ressin ja muutoksen määrä.
Hyvää täs muutoksessa on se et päästään taas lähemmäs tukiverkostoa ja pois yksinäisyyden kuplasta. Jos nää muutokset ois vaikka ne mitä meijän elämä tarvii, et onnistumis prosentti nousis.

Joka kierto sitä toivoo et nää ois ne viimeset letrot mitä pitää syyä. Mää niin toivon että teillä ois kans. Monesti oot ollu kyll ajatuksissa❤

Meillä neljäs letrokierto toi positiivisen tuloksen raskaustestiin. Mulla siis näytti cb:n testi pysyvää hymyä kp 16 ja taas uudelleen kp 21, aloitettiin hommailut tuolloin kp 16 ja 8 päivänä peräkkäin oli sutinaa. Tein positiivisen raskaustestin ja nyt menkoista laskettuna olisi tänään rv 5+4. Varasin ultrajan, mutta sitä täytyisi jaksaa odotella vielä tuonne maaliskuun alkupuolelle, jännittää kyllä kovin että onko siellä mitään ja jos niin mitä.

Meillä neljäs letrokierto toi positiivisen tuloksen raskaustestiin. Mulla siis näytti cb:n testi pysyvää hymyä kp 16 ja taas uudelleen kp 21, aloitettiin hommailut tuolloin kp 16 ja 8 päivänä peräkkäin oli sutinaa. Tein positiivisen raskaustestin ja nyt menkoista laskettuna olisi tänään rv 5+4. Varasin ultrajan, mutta sitä täytyisi jaksaa odotella vielä tuonne maaliskuun alkupuolelle, jännittää kyllä kovin että onko siellä mitään ja jos niin mitä.
Onneksi olkoon!

Oon pitkään epäillyt ja nyt BBT-mittausten ja muiden oireiden perusteella vaikuttais siltä että en ovuloi, niin sain Letrozol-reseptin jonka aloittaisin sitten ens kierrossa, kun se jossain kohtaa alkaa, eli liityn tähän seuraan kattelemaan. Oon työterveyden kautta alun perin käynyt vuotohäiriöistä hoidettavissa, mutta Letrozolin kontrolliultra(t) tarvii maksaa omasta pussista. Onko kuinka tavallista että toi perusannos 1x2,5mg toimii, vai onko tavallisempaa että annostusta täytyy moneen kertaan säätää?

Oon pitkään epäillyt ja nyt BBT-mittausten ja muiden oireiden perusteella vaikuttais siltä että en ovuloi, niin sain Letrozol-reseptin jonka aloittaisin sitten ens kierrossa, kun se jossain kohtaa alkaa, eli liityn tähän seuraan kattelemaan. Oon työterveyden kautta alun perin käynyt vuotohäiriöistä hoidettavissa, mutta Letrozolin kontrolliultra(t) tarvii maksaa omasta pussista. Onko kuinka tavallista että toi perusannos 1x2,5mg toimii, vai onko tavallisempaa että annostusta täytyy moneen kertaan säätää?
Toivottavasti letrot tuo teille toivotun tuloksen!
Minulle ei 1x2,5mg riittänyt vaan annos piti nostaa 2x2,5mg. Sillä annoksella tuli hyvä vaste. Ekasta ei tärpänny ja nyt piinaillaan tätä toista kiertoa.

Monella toimii tuo aloitusannos oikein hyvin 😊 mulla tosin niin paha pcos, että syön viikon aina 5mg päivässä ja silti kasvaa vain yks munasolu jos sitäkään😏

Mulla ei vaikuttanut tuo 1 tabletti päivässä, tai oletan että ei sillä ollut kovin hyvä vaste kun tuntuu että tosi kauan vilkkui ennen tuota pysyvää naamaa. Mulla ei siis oo ultrattu kertaakaan ja tarkisteltu tilannetta, vaan oon tikuttanut ovulaatiota ja sillä menty. Kaksi kiertoa mentiin 1 tabletilla päivässä ja kaksi kiertoa 1 tbl joka toinen pv ja 2 joka toinen. Nyt neljännellä letro kierrolla tärppäsi, nyt menkoista laskettuna menossa rv 6+0. Ultra vasta parin viikon päästä kun tilasin ajan yksityiselle.

Kiitos tiedosta @IiJa-99 & @Toivoaon, toiveissa ois tietenkin että ei tarvis useamman kertaa ultrassa ravaa kun se on kuitenkin sen kolmisen sataa per laaki…

@SaRaHei oho ai sulle ei sanottu et pitäis käydä ultrassa tarkistamassa vaste? Mulle sanottiin et pitäis jos just tarvii nostaa annostusta tai vaihtoehtoisesti jos vaste onkin liian tehokas ja annostusta pitäis pienentää ettei tulis monikkoraskautta. Mut mielenkiintoista et on mahollista tehä noinkin, en kyl ite ehkä uskaltais.

No ei se nyt niin harvinaista ole ettei tehtäis seurantaultria julkisella näissä lääkemääräyksissä. Yksityisellä taas eri meininkiä koska ite maksat 🤷‍♀️

Mulle määrättiin kans letrot tuolla 1x2,5 annoksella joka mulla taas toimii niin, että kp17-20 ovulaatio siirtyy oikealle paikalle kp14-16, ja näin ollen kierrot tasaantuu 30-32 päivään 👍

Muoks: mulla ei siis ole tehty seurantaultria kun lääkkeet määrättiin.

@Kisu83 aa okei! No sit se kuulostais siltä että pienimmällä annoksella on riskit pienet että lähtis munantuotanto lapasesta, jos sitä ei kerta julkisella tarkkailla. Kiitos että tarkensit!

Heippa, olen uusi täällä. Mun follit ei kasva alkua pidemmälle ja surkastuu samantien pois, joten nyt niitä kasvatellaan yksityisellä hoidossa. Ekaan kiertoon letrot oli 1x2,5mg ja ei riittävästi vastetta, vaikka ovistestiin sain lopulta plussan kp20 mutta siitä viikon päästä alkoi jo menkat. Toka kierto nyt menossa ja annostusta nostettiin lähes tuplaksi eli 2-1-2-1-2 x2,5mg (5pv kuuri kuten edellinenkin). Ekassa kierrossa ollut pieni väsymys on noussut ihan hirveäksi tällä korkeammalla annostuksella, siis olo on niin väsynyt etten meinaa saada tehtyä töitä edes etänä ja väsymys on jo verrattavissa humalatilaan. Muilla tällaista? Miten nopeasti helpottaa kuurin jälkeen? Meillä on tänään ultra (suunnitelmissa on inssi tähän kiertoon jos saadaan riittävä vaste) ja en tiedä pystynkö enää vetää tällä isommalla annoksella yhtään kiertoa lisää...

Heippa, olen uusi täällä. Mun follit ei kasva alkua pidemmälle ja surkastuu samantien pois, joten nyt niitä kasvatellaan yksityisellä hoidossa. Ekaan kiertoon letrot oli 1x2,5mg ja ei riittävästi vastetta, vaikka ovistestiin sain lopulta plussan kp20 mutta siitä viikon päästä alkoi jo menkat. Toka kierto nyt menossa ja annostusta nostettiin lähes tuplaksi eli 2-1-2-1-2 x2,5mg (5pv kuuri kuten edellinenkin). Ekassa kierrossa ollut pieni väsymys on noussut ihan hirveäksi tällä korkeammalla annostuksella, siis olo on niin väsynyt etten meinaa saada tehtyä töitä edes etänä ja väsymys on jo verrattavissa humalatilaan. Muilla tällaista? Miten nopeasti helpottaa kuurin jälkeen? Meillä on tänään ultra (suunnitelmissa on inssi tähän kiertoon jos saadaan riittävä vaste) ja en tiedä pystynkö enää vetää tällä isommalla annoksella yhtään kiertoa lisää...
Mulla oireet vaihdellu joka kierrossa (7 kiertoa käyttänyt). Noin pahaa väsymystä en oo kyllä kokenut, mutta päiväunia on tullu nukuttua mitä en normaalisti ikinä tee. Oireet helpottanu yleensä parin päivän jälkeen vikoista pillereistä. Toivottavasti sinullakin helpottaa ja jospa ens kierrossa (jota ei toivonmukaan tule ☺️) ei ois tuota vaivaa 🙏🏼

Takaisin