Letrozolin käyttäjiä?

Hei taas, pari viikkoa ollut pois täältä ja nyt luin kaikki viestit läpi, paljon tullut viestejä sinä aikana 😊 Hurjasti tsemppiä jokaiselle omaan tilanteeseen, pidän peukkuja plussien puolesta ja toivottavasti aika menee nopeaa niillä jotka odottelevat aikaa muihin hoitoihin ❤️

Käytiin tosiaan viikko sitten uudelleen ultrassa, sillon limakalvo 8 ja jotain mm, oikealla 13mm ja vasemmalla 16mm folli. Tässä kierrossa en ovulaatiotestiä plussaksi taas vaihteeks saanut. Ovitrellen pistin ohjeen mukaan ja siitä kaksi päivää niin alkoi molemmin puolin jomottelu joka kesti koko päivän. Mitään ihmettä en tähän kiertoon odottele, tällä hetkellä on tosi maassa oleva olo, en uskonut että sinne ivf mennään. Kun menkat alkaa niin pitää soittaa polille jolloin tekevät lähetteen sitten. Pettynyt olo siihen että nyt lääkäri sanoi ettei jonossa olo aikana saisi jatkaa mitään hoitoja. Minun kohdalla kuitenkin letrot jatkuvat koska muuten kierrot ovat mitä sattuu, jos kierrot eivät pysy normaaleina pellillä letroilla mietitään sitten uudestaan muita lääkkeitä jonon ajaksi. Elättelin jotenkin toiveita että tärppi voisi käydä jonossa olon aikana mutta en usko siihen jos letrot vain mukana. Anteeksi tämä omaan napaan tuijottelu 😔

@Juliet92 Tuli mieleen vinkata, kun teillä on vain tämä yksi kierto letroilla. Sivuvaikutukset ovat yksilöllisiä, mutta minulle letrot aiheuttavat sen sortin kuivuutta, että ilman liukkaria ei hommista tule mitään, ei vaikka olisin jo orkun saanut. Kannattaa siis varmistaa, että teillä on siittiöystävällistä liukkaria.
Tähän kuivuuteen liittyen: mullehan eivät letrot sopineet yhtään, vaan sain vahvoja sivuoireita. Kaikki (!) limakalvot kuivuivat, tuli virtsis yms. Letroille ei saatu myöskään mitään vastetta, vaikka ovulaatio muuten tapahtuu normaalisti. Sain tilalle tamoksifeenia, niin ei tarvinnut lähteä heti piikittelemään. Ja toi uusi lääke toimi täydellisesti ja aikaisti ovulaatiotakin useilla päivillä 🥳

Halusin vaan kirjoittaa tällaisenkin kokemuksen, jos jollain muulla on samoja ongelmia.

@Haisuli19 onpa kurjaa, ymmärrän fiiliksen että ns. aikaa menee hukkaan jonossa ollessa, jos tietää ettei ovulaatiota tapahdu. Olisiko teillä mahdollista käydä yksityisellä jonossaolon aikana? En tiedä miten tuo ovitrellen kanssa menee, sitä ei ilmeisesti itsekseen ilman lääkärikäyntejä ja kontrolliultria voi pistellä, vai? Tosi mälsää! Luulisi että olisi kohtalaisen edullista jatkaa ns. sulle tuttuja toimivia hoitoja jonon ajan koska voihan sieltä tärppi tulla ja siinä julkinen säästäisi pitkän pennin IVF verrattuna. Tsemppiä. 💛 Ymmärrän myös hyvin tuon harmituksen IVF suhteen, mäkin olen tässä pikkuhiljaa totutellut ajatukseen että ei välttämättä vauvaa tule ilman rankempia hoitoja (ja ei toki välttämättä niilläkään mutta sitä en vielä mieti). Kaikkeen sitä kai tottuu kuitenkin. Samalla tavalla koin samanlaista pettymystä ja häpeää kun hakeuduttiin ekan kerran lääkärille ja sen joutui ääneen sanomaan ja itsensä lokeroimaan lapsettomuushoitoja tarvitsevaksi. Huh.

Muokattu viimeksi:
Tähän kuivuuteen liittyen: mullehan eivät letrot sopineet yhtään, vaan sain vahvoja sivuoireita. Kaikki (!) limakalvot kuivuivat, tuli virtsis yms. Letroille ei saatu myöskään mitään vastetta, vaikka ovulaatio muuten tapahtuu normaalisti. Sain tilalle tamoksifeenia, niin ei tarvinnut lähteä heti piikittelemään. Ja toi uusi lääke toimi täydellisesti ja aikaisti ovulaatiotakin useilla päivillä 🥳

Halusin vaan kirjoittaa tällaisenkin kokemuksen, jos jollain muulla on samoja ongelmia.
Meil siis vaan tää yks "luomu" bonarikierto. Et yhen kierron kokeiluna nää letrot. Sit olis yks välikierto (ellei ny se uus sytostaattitiputus mee sen verta pitkäl et ehtis jostain syyst viel toisen kierro perää). Tammikuun menkoist hope so se ivf sit. Jännittää kyl millai nyt sairastettu korona ja nää letrot vaikuttaa ovikseen. Ovuloin itse joka kuukausi ovistestien, kipujen ja lämpöjen perusteella ja dpo 10 viime kierrossa ultrassa näkyi keltarauhanenkin. Otettiin nyt yhden kierron kokeiluun letrot omasta pyynnöstä, kun kuullut joidenkin näistä hyötyneen säännöllisestä ovuloinnista huolimatta.

Vielä en oo huomannu muuta vaikutusta ku ehkä mielialassa. Mitään erityistä kuivuutta en vielä, menkatki loppu tänään. Kp 5/6 tänään, toinen päivä letroja. Olisin alottanu jo kp3, mut oli eilen fsh koe aamulla ja vasta sen jälkeen alotin, ettei vääristä tuloksia. 7.1 oli eli viitteissä pitäs olla.

Mullakaan letrot ei aiheuta kuivuutta, mutta päänsärkyä sitäkin enemmän.
Mä unohdin yks kierto aloittaa letrot kp3 🙈 Söin niitä sit kp 4-8 gynen ohjeiden mukaan. Onko @Juliet92 teillä kuitenkin tosiaan vaan kp 4-7?

@Aannikka joko sulla oli folliultra?

@Viikuna91 Joko Viikunan tulehdustuntemukset on rauhoittuneet?

@Onnenomena tosi harmi, ettei tämäkään kierto tärpännyt 😔 Joko vuoto alkoi?

@Haisuli19 Mikö dpo sulla on nyt?

Mulla oli tänään folliultra kp10. Vihdoin on vasemman muniksen vuoro ja folli oli 13x15mm. Inssi todennäköisesti lauantaina 🥳

Mä unohdin yks kierto aloittaa letrot kp3 🙈 Söin niitä sit kp 4-8 gynen ohjeiden mukaan. Onko @Juliet92 teillä kuitenkin tosiaan vaan kp 4-7?

Mulla oli tänään folliultra kp10. Vihdoin on vasemman muniksen vuoro ja folli oli 13x15mm. Inssi todennäköisesti lauantaina 🥳
Huippu folli ollu, pietään peukkuja🤩

Onko teillä miten nuo terot aloittanut vuodon? Onko alkanu vasta niiden jälkeen vai kesken pillereiden syönnin…?

@Unis joo on onneksi mennyt ohi nuo tuntemukset, mitä ne sitten olikin. Inssi lähenee sulla, ihan huippua!! ✨🌈 Mikä fiilis sulla on tähän kiertoon?
Onpa hyvä, että menivät ohi! 👍🏻

Tosi hyvät fiilikset tästä kierrosta. Oon niin tyytyväinen, et inssi voidaan venyttää vasta lauantaille ja siinä samalla sit pistää ovitrelle tarvittaessa 👏🏻 Olin etukäteen huolissani, et joutuisin jo huomenna pistää ovitrellen, vaikka oviksesta ei oo tietookaan.

Onpa hyvä, että menivät ohi! 👍🏻

Tosi hyvät fiilikset tästä kierrosta. Oon niin tyytyväinen, et inssi voidaan venyttää vasta lauantaille ja siinä samalla sit pistää ovitrelle tarvittaessa 👏🏻 Olin etukäteen huolissani, et joutuisin jo huomenna pistää ovitrellen, vaikka oviksesta ei oo tietookaan.
Ihanaa että on positiivinen fiilis!
Hyvä että saat kypsytellä follin kunnolla loppuun ennen irrottelua, mustakin se kuulostaa hyvältä. :)

Kp3-7 gynen ohje. Mut alotin vast kp4, ei sit sanonu et pitäs syödä kp8 kans? 🤔

Hei kellään tullu mahaan ihmeellisiä kipuiluja letroista? Siis myös keskemmältä alamahaa, eikä pelkästään munasarjojen kohdalla.

Valkkaria semmosta creamymäistä tulee kans todella reippaasti ja vasta kp6🤔 mietin vaa et liittyykö jotenki letroihi vai saako pelätä jotain tulehdusta🙈 mul oli heinäkuus bakteerivaginoosi ja varmaan ollut pidempäänkin siinä kohtaa epämääräsin oirein ja nyt oon koko ajan hysteerinen et uusii tulehdus. Ainakaa 28.10 polil ei maininnu mitää tulehdukseen viittaavaa. Toivottavasti vaan letroihi liittyvää hormoonivaihteluu. Kylhän toi valkkarikin muuttaa olomuotoaan ja määräänsä pitkin kiertoo.

Meillä ei julkisella ultrata joka kerta. Vähän tyhmää mun mielestä, mutta ei pitäisi olla ovulaatio ongelmaa, niin kai se sit on iha ok käytäntö. Aivan ensimmäisellä kerralla söin 2 kpl letroja/päivä, mutta saatiin liian hyvä vaste ja tuli yhdyntäkielto. Inssiäkään ei tehty koska oli riski saada kolmoset. Tuon jälkeen syönyt vaan 1 tbl/pvä. Ensimmäisessä 1 tabletin kierrossa oli ultra. Kaikki oli sillon ok ja täsmäs ovulaatioplussan kanssa ajallisesti.
Ovisplussa tulee aikavarmasti sunnuntaina tai maanantaina.

Alkaa taas kiva vaihe, kun ollaan jo lähellä ovista. Tsemppiä inssin! 😊 Toivotaan, että jo tärppäis. 👍👍

Kp3-7 gynen ohje. Mut alotin vast kp4, ei sit sanonu et pitäs syödä kp8 kans? 🤔

Hei kellään tullu mahaan ihmeellisiä kipuiluja letroista? Siis myös keskemmältä alamahaa, eikä pelkästään munasarjojen kohdalla.

Valkkaria semmosta creamymäistä tulee kans todella reippaasti ja vasta kp6🤔 mietin vaa et liittyykö jotenki letroihi vai saako pelätä jotain tulehdusta🙈 mul oli heinäkuus bakteerivaginoosi ja varmaan ollut pidempäänkin siinä kohtaa epämääräsin oirein ja nyt oon koko ajan hysteerinen et uusii tulehdus. Ainakaa 28.10 polil ei maininnu mitää tulehdukseen viittaavaa. Toivottavasti vaan letroihi liittyvää hormoonivaihteluu. Kylhän toi valkkarikin muuttaa olomuotoaan ja määräänsä pitkin kiertoo.
Mä unohdin tässä kierrossa ottaa kp5 ottaa kokonaan letron ja söin sen sit kp8. 😅

Mulla on letrojen kans välillä jomotellut melkoisesti, mutta muniksissa. Toisinaan taas vaikuttaa mielialaan siten että olen aika alakuloinen.

No nyt kuivahti limakalvot kyllä, maha kipuilee ja sitä valkkaria tulee😁 mut google laulanu ja voivat selittyä just noil letroil, alkanu niiden alotuksen jälkeen. Kuumia aaltoja en oo havainnu.

Kp7 ja kauheesti jo polttelis ovistestit.

Onko @Unis jo plussaillut oviksen? 😊

Milloin @Juliet92 meinaat aloittaa testailun?

Oliko kukaan piinailemassa?

Mä varmaan aloitan ovistestailut maanantaina kp11. Plussat on letrokierroissa tulleet kp15, kp17, kp17 ja kp21 joten enköhän mä sen vähintään viikon saa taas pissiä tikkuun ennen plussaa. 😶 Kunpa ei vaan oo letrot menettämässä tehoa kun toi o+ venyy kierto kierrolta myöhemmäksi.

Muokattu viimeksi:
Onko @Unis jo plussaillut oviksen? 😊

Milloin @Juliet92 meinaat aloittaa testailun?
Kokeilin piruuttani tänää ja todella hailu oli niinku voi olettaa täl kp7😁 alotan varmaa sunnuntaina kp10 päivittäisen. Kasvulkipuja tuntuu jo mut niin luomukierroiski aina jo ainaki viikkoo enne. Valkkarikaaa lähelkää hedelmäpäiviä. Ei ainakaa hirmu aikasta ovista oo tulossa.
Mikäs siellä oli tilanne?

Takaisin