Letrozolin käyttäjiä?

Moikka!
Meillä takana kaksi inseminaatiota julkisella ilman tulosta. Yritystä tulee tässä kuussa 2 v ilman yhden yhtä plussaa. Viime kierrossa vähän jo ehtisin varovaisesti elätellä plussatiiveita, kun menkat oli myöhässä muutaman päivän. Testiä en kuitenkaan tehnyt, vaan ajattelin rauhassa odotella ja menkathan sieltä alkoi. :/ Nyt on kp3 ja sais taas aloitella letroja. Meillä toivottavasti tässä kierrossa 3 ja viimeinen inseminaatio. Sen jälkeen sit järeämmät hoidot. Vika ei ole miehessä vaan minussa. Olen selittämättömästi lapseton. Kierrot ja ovikset tapahtuu säännöllisesti. Kaipaan itse jo tälle projektille jotain ns. päätöstä. En aio yrittää loputtomiin.
Me mennään näköjään tosi lähekkäin kierron kanssa. Mulla kp4, toka päivä letroja ja myöskin kolmas inssi luvassa tässä kierrossa. Miehestä ei täälläkään päässä ole löytynyt mitään vikaa. Ajateltiin tämän inssin jälkeen mennä viel siihen neljänteen ja sit siirrytään järeempiin hoitoihin, jos tarvitsee.

Ootteko miettinyt, että kuinka kauan te aiotte yrittää ja missä vaiheessa tulee ”raja vastaan”? Itse oon pohtinut, et osaisko/pystyiskö tätä yrittämistä edes lopettaa, ennen kuin lapsi on sylissä vai jatkaako hoitoja vaan hamaan tappiin asti.

Täällä ollut kivoja keskusteluja :Smiling Face With Smiling Eyes: Mulla on seurattu nyt hcg arvoja ja nyt on enää 10, eli nopsasti laski. Kävin ultrassa ja siellä tosiaan todettiin kipujen johtuneen keltarauhaskystasta joka noin 5x5cm, aiheuttanut hematoomaa ja nestettä kertynyt sekä vuotanut verta sisäisesti(?). Niin alhainen hcg(135) ettei saatu selville, oliko kyseessä kohdunulkoinen vai sisäinen. Diagnoosiksi tuli kuitenkin määrittelemätön kohdunulkoinen raskaus. Multa otettiin myös kilppariarvot, jotka oli tsh 2,3 ja t4v 14. Ja jännitti mitä julkinen sanoo kun hain lääkityksen yksityiseltä, mutta olikin mukava keskustelu ja lääkäri sanoi, että se on ihan ok ja tärkeää jos se antaa minulle mielenrauhan. Ettei pienellä annoksella kokeilu ole pahaksi.

Mä olin tossa vuotamatta 5 päivää ja eilen sitten alkoi runsas vuoto ja kivut, eli varmaan uusi kierto. Tästä kierrosta ei hoitoja eikä letroja vaan vasta seuraavasta :Smiling Face With Smiling Eyes: Ihan positiivisin mielin eteenpäin vaikka ajoittain kurjalta tuntuu ettei normaalia raskautta vieläkään kuulu:Face Without Mouth: Mut nää on asioita joille vaan ei voi mitään, kai näilläkin kokemuksilla on joku syvempi merkitys mun elämässä:Grinning Face With Smiling Eyes:

Me mennään näköjään tosi lähekkäin kierron kanssa. Mulla kp4, toka päivä letroja ja myöskin kolmas inssi luvassa tässä kierrossa. Miehestä ei täälläkään päässä ole löytynyt mitään vikaa. Ajateltiin tämän inssin jälkeen mennä viel siihen neljänteen ja sit siirrytään järeempiin hoitoihin, jos tarvitsee.

Ootteko miettinyt, että kuinka kauan te aiotte yrittää ja missä vaiheessa tulee ”raja vastaan”? Itse oon pohtinut, et osaisko/pystyiskö tätä yrittämistä edes lopettaa, ennen kuin lapsi on sylissä vai jatkaako hoitoja vaan hamaan tappiin asti.
No niinpäs mennään! 😁

Meillä alkuun puhuttiin, että 3 inssiä tehdään ja sen jälkeen järeämpiin hoitoihin. Toki lääkärikin vaihtunut ensimmäisestä käynnistä ja viimeksi höpötteli, että eihän tässä vielä ole mitään hätää... hänen mielestä ollaan yritetty vasta 2 vuotta.. 🙄 Olen hieman erimieltä asiasta. Letroja olis vielä neljänteen kertaan, mutta pohdin onko siitä enää mitää hyötyä... ehkä mieluummin järeämpiin. Pitää jutella seuraavalla inssi kerralla.

Ajatus on, että max. 3 x järeämpää hoitokertaa ja sit ne on meidän osalta siinä. Joku raja minulla pitää olla, niin on helpompi olla, kun tietää, että "maali" häämöttää. Jos ei tärppää, niin sit jatketaan elämää kaksisteen. 🤷🏼‍♀️

Mäkin tuun tänne yheks kierroks löpisee. Me saatiin yks ylimääränen "luomu" kevyempihoitoinen yrityskierto vielä, koska sairastuttii koronaa ja miehen sytostaattohoito siirty ainakin kuukaudella. Pyysin polilta letrot kokeiluun tähän bonuskiertoon ja heruikin yllättäen. 1 tab. Kp4-7. Olisin voinu jo su alottaa, mut ma mulla fsh verikoe ja otan vasta sen jälkeen ekan, kun ettei vääristä tota labratulosta. Mulla ei pitäs olla oviksessa vikaa, mutta näistä letroista saattaneet hyötyä selittämättömästi lapsettomatkin. Jos ei tällä tärppää, niin sit tarviikin vaan yks kierto pitää taukoa, kunnes tammikuun menkoista ivf👌 meillä siis miehen spermaa pakkasessa valmiina, mut tuoretta tavaraa pystytään nyt hyödyntää niin kaua ku sytostaattia ei tiputeta.

Selittääkö joku fiksu hei mulle, et miten se edistää munarakkulan kypsymistä ja ovista, et tää letro laskee estrogeenitasoja?😁 kui mä oon ymmärtäny et hyvä estrotaso nimenomaa olis tärkee ovikseb kannalta?

Mäkin tuun tänne yheks kierroks löpisee. Me saatiin yks ylimääränen "luomu" kevyempihoitoinen yrityskierto vielä, koska sairastuttii koronaa ja miehen sytostaattohoito siirty ainakin kuukaudella. Pyysin polilta letrot kokeiluun tähän bonuskiertoon ja heruikin yllättäen. 1 tab. Kp4-7. Olisin voinu jo su alottaa, mut ma mulla fsh verikoe ja otan vasta sen jälkeen ekan, kun ettei vääristä tota labratulosta. Mulla ei pitäs olla oviksessa vikaa, mutta näistä letroista saattaneet hyötyä selittämättömästi lapsettomatkin. Jos ei tällä tärppää, niin sit tarviikin vaan yks kierto pitää taukoa, kunnes tammikuun menkoista ivf👌 meillä siis miehen spermaa pakkasessa valmiina, mut tuoretta tavaraa pystytään nyt hyödyntää niin kaua ku sytostaattia ei tiputeta.

Selittääkö joku fiksu hei mulle, et miten se edistää munarakkulan kypsymistä ja ovista, et tää letro laskee estrogeenitasoja?😁 kui mä oon ymmärtäny et hyvä estrotaso nimenomaa olis tärkee ovikseb kannalta?
Joo, letrot ovat syöpälääke, joka laskee rasvakudoksen(?) vaiko aivojen (en muista kumman vai jopa molempien) tuottaman estrogeenin määrää. Rintasyövän hoidossa tämä on merkittävä asia. Mutta sivuvaikutuksena letroilla tapahtuu niin, että tätä vähempää tuotantoa paikatakseen munasarjat alkavat tuottaa enemmän estrogeenia, jolloin vaikuttaa paikallisesti ja boostaa ovista. Tätä sivuvaikutusta käytetään lapsettomuushoidoissa sitten hyödyksi. Jo tosiaan letroja syödään vain muutaman päivän kuureina. Minä olen ymmärtänyt näin.

Apteekin setä oli joskus ihan ihmeissään, kun hain letrot ja siinä luki ohje ja tarkoitus.

Joo, letrot ovat syöpälääke, joka laskee rasvakudoksen(?) vaiko aivojen (en muista kumman vai jopa molempien) tuottaman estrogeenin määrää. Rintasyövän hoidossa tämä on merkittävä asia. Mutta sivuvaikutuksena letroilla tapahtuu niin, että tätä vähempää tuotantoa paikatakseen munasarjat alkavat tuottaa enemmän estrogeenia, jolloin vaikuttaa paikallisesti ja boostaa ovista. Tätä sivuvaikutusta käytetään lapsettomuushoidoissa sitten hyödyksi. Jo tosiaan letroja syödään vain muutaman päivän kuureina. Minä olen ymmärtänyt näin.

Apteekin setä oli joskus ihan ihmeissään, kun hain letrot ja siinä luki ohje ja tarkoitus.
Ahaa no se selittäneekin! Kiitos! Oon pohdiskellu asiaa koko päivän😁 olispa täst kikkakolmosesta apua välttyis raskaammilta hoidoilta. Itse oon miettinyt, et mun hormonitasoissa olis jokin vinksallaan km jäljiltä. Voiskos tää just sit jotenkin kans olla avuks asiaan🤔 lääkäri suositteli kans tähän kiertoo viel sen lugetuenkin käyttämään. Mulla on semmosta ovistyyppistä valkkaria nyt monessa kierrossa ollu koko kierron ajan, voisko kieliä estrogeenin dominoimisesta? Mä en kyllä oo lihonnu, mikä mainitaan estrogeenidominanssin oireis, vaan päin vastoin laihtunu.

@Juliet92 Tuli mieleen vinkata, kun teillä on vain tämä yksi kierto letroilla. Sivuvaikutukset ovat yksilöllisiä, mutta minulle letrot aiheuttavat sen sortin kuivuutta, että ilman liukkaria ei hommista tule mitään, ei vaikka olisin jo orkun saanut. Kannattaa siis varmistaa, että teillä on siittiöystävällistä liukkaria.

@Juliet92 Tuli mieleen vinkata, kun teillä on vain tämä yksi kierto letroilla. Sivuvaikutukset ovat yksilöllisiä, mutta minulle letrot aiheuttavat sen sortin kuivuutta, että ilman liukkaria ei hommista tule mitään, ei vaikka olisin jo orkun saanut. Kannattaa siis varmistaa, että teillä on siittiöystävällistä liukkaria.
Kiitos vinkistä! Itsellä normaalisti ei oo kyllä kuivuusongelmaa🙈 vagisania löytys kotoona, eikös se oo siittiöystävällistä? Käytin sitä tossa jokunen kuukaus sit tulehduksen jäljiltä limakalvoja korjaamaan. Ovislimailua mulla on normaalisti ollu jo viikkoa enne ovista. Mietin sit vaan, et mitä toi letro sit tekee sil hedelmällisel limal ku sd taas olis tärkeetä siittiöiden kannalta vai tuleeko kuitenkin ovislimat vaikka muutoin onkin kuivempaa?

Kiitos vinkistä! Itsellä normaalisti ei oo kyllä kuivuusongelmaa🙈 vagisania löytys kotoona, eikös se oo siittiöystävällistä? Käytin sitä tossa jokunen kuukaus sit tulehduksen jäljiltä limakalvoja korjaamaan. Ovislimailua mulla on normaalisti ollu jo viikkoa enne ovista. Mietin sit vaan, et mitä toi letro sit tekee sil hedelmällisel limal ku sd taas olis tärkeetä siittiöiden kannalta vai tuleeko kuitenkin ovislimat vaikka muutoin onkin kuivempaa?
Joo, kyllä minulla "siellä syvemmällä" on limaa letroista huolimatta, myös inseminaatioissa yms tutkimuksissa monta kertaa ovat sanoneet oviksen aikoihin, että kohdunkaulan lima on kirkasta. Mutta siis emättimen suulla on kuivaa letrokierroissa vaikka mitä tekisi ja se tekee yhdynnän ilman liukkaria epämiellyttäväksi. En osaa sanoa tuosta sun liukkarista kun en tunne, mutta kyllä se varmasti on jos tiedät niin. Me käytämme Ceridal-öljyä, sitä suihkautan vähän ennen yhdyntää. Sehän ei ole virallista liukkaria, mutta soveltuu.

@Yksihaaveissa kivaa että olet toipunut ku:sta. Olet ollut ajatuksissa vaikka muuten olen viettänyt vähän foorumitaukoa!

Täällä on kp4 ja ei oo kyllä mennyt putkeen. On vähän olo että jonkin sortin tulehdusta pukkaa alakerrassa (epämääräistä paineen tunnetta, pelottaa että joku kohtutulehdus iskenyt). Lisäksi äsken huomasin että oon eilen ajatuksissani napannut terolutin enkä letrozolia. Tän päiväisen letrozolin sitten taas tumpeloin viemäriin. Otin toki paketista uuden suuhun. Toivottavasti ei eilinen terolut sekoita kiertoa...

Voisko joku lähettää tänne vähän tsemppiä että loppukierto menis paremmin? 😁

@Yksihaaveissa kivaa että olet toipunut ku:sta. Olet ollut ajatuksissa vaikka muuten olen viettänyt vähän foorumitaukoa!

Täällä on kp4 ja ei oo kyllä mennyt putkeen. On vähän olo että jonkin sortin tulehdusta pukkaa alakerrassa (epämääräistä paineen tunnetta, pelottaa että joku kohtutulehdus iskenyt). Lisäksi äsken huomasin että oon eilen ajatuksissani napannut terolutin enkä letrozolia. Tän päiväisen letrozolin sitten taas tumpeloin viemäriin. Otin toki paketista uuden suuhun. Toivottavasti ei eilinen terolut sekoita kiertoa...

Voisko joku lähettää tänne vähän tsemppiä että loppukierto menis paremmin? 😁
Tsempit ja sympatiat sinne❤ toivottavasti ei toi yks tero sekota pakkaa. Mä kans toivoisin nyt tähän ekaan ja varmaankin vikaan letrokiertoon lottovoittoa eli vihdoin plussaa❤ muuten alkaa tammikuusda ivf.

Minä aloitin eilen kp 33 terolutit, koska menkoista ei tietoakaan…🙄 aina tulee noin 2vk ennen tissit kipeäksi joten tietää milloin oottaa menkkoja, mutta nyt ois varmaan kierto taas venähtänyt tosi pitkäksi, koska ei mitään tuntemuksia. Jospa nuo menkat äkkiä tulisi, että pääsee aloittamaan ekan letrokierroksen🤩

Muokattu viimeksi:
Oon pahoillani omppu! ❤️ Tää on perseestä.

Minä pääsen vihdoin kohta alottaa letrot! Sitä onki odotettu! Lääkäri halus viel tehhä aukiolotutkimuksen aikasemman sektion takia ens kierrossa ja otetaan verikoiteita ja sit kohta pääsen alottaa.
Noniin kohta pääset sinäkin siis jännäämään🤩

Mä söin 6 kierrosta letroa, ei tulosta. Harmittaa sikana. Nyt pidetään välikierto. Odotellaan ivf-aikaa. Mä oon syöny jo pitkään terolutteja pms-oireisiin sekä lyhyeen luteaaliin, rauhoittaa mieltä monella tapaa 😁
Voi että🙄 jospa ivf viimestään auttaisi!

Takaisin