Letrozolin käyttäjiä?

Kiitos zempeistä. Soitin hoitavalle tasolle. Ohjasivat odottamaan 1 viikon ja tekemään testin. Tänään tuli aamu pissasta taas positiivinen vahvempi kun edeltäjänsä. Tänään kp 31/26. Ei auta kun odotella.

Tähän perustui hoitavan tason arvio että raskaus hyvin mahdollista. Tänään siis 4 viikkoa edellisistä kuukatisista.
Screenshot_20210813-193758.jpg
 
Meidän raskausonnea ei kovin kauaa kestänyt :sad001 Vuoden yrittämisen jälkeen ensimmäinen plussa elämässä ikinä ja varhaisultrassa 7+1 todettiin sikiön koko vajaa viikko pienemmäksi kuin olisi pitänyt olla. Sydänääniä ei myöskään löytynyt. Tämän jälkeen odoteltiin vielä viikko, jonka jälkeen päästiin varmistamaan asia julkiselle puolelle ja sielläkin todettiin sama tilanne. Pientä väreilyä oli kuitenkin nähty ensimmäisessä ultrassa sekä tässä seuraavassa ja koska raskaus oli kovin toivottu ja yritystäkin jo takana, sovittiin vielä yksi ultra viikon päähän. Lopputulos oli kuitenkin sama ja todettiin keskeytynyt keskenmeno n. 6+1 kohdalle. Viimeiset kolme viikkoa ovat olleet henkisesti todella rankkoja. Pettymys ja suru on tietenkin kova ja tämä odottelu on ollut ahdistavaa. Todella vaikea ymmärtää miksi kauan toivottu raskaus menikin heti kesken.

Lääkkeellinen tyhjennys kotona meneillään ja täytyy sanoa, että ainakin toistaiseksi tämä on sujunut helpommin/kivuttomammin kuin pelkäsin. Vuoto alkoi jo ensimmäisen kohdunkaulaa avaavan tms. lääkkeen (Mifegynen) jälkeen viime yönä eli ennen Cytotecia (supistuksia aiheuttavia lääkkeitä). Kivut ovat olleet kovien menkkakipujen tapaisia, mutta lääkkeiden kanssa ne on kestänyt. Toivon toki, että tämä menee loppuun asti yhtä helposti eikä tule tarvetta kaavinnalle tms. Onko muilla kokemuksia keskeytyneestä keskenmenosta tai keskenmenosta ylipäätään? Tätä ei toivoisi kyllä kenellekään :sad001

Toivomme tottakai, että päästään yrittämään uutta raskauta mahdollisimman pian ja hoito jatkuu varmasti Letrojen avulla. Positiivista oli, että jo kolmas Letrokierto toi plussan ja että nyt ainakin todistettavasti olen tullut raskaaksi. Silti vaikea olla täysin luottavainen mahdollista uutta raskautta kohtaan kun nyt kerran kävi näin.. Toivo kuitenkin elää :)



Hurjasti zemppiä ja voimia tähän hetkeen ja tulevaan.:Heartbigred
 
Hei!

Ensimmäiseksi suuret tsempit sekä negatiivisten uutisten että tuloksia odottavien taholle. Raskasta on :sorry::Heartred

Sellasta kysyisin, onko kukaan huomannut että letrojen syönnin jälkeen olisi outoa tuntemuksia tai ”oireita”? Voi toki olla että asiasta on tässä ketjussa jo puhuttukin, pahoittelen jos niin on, mutta ei oikein ole resurssia kaikkia sivuja selata läpi:dead:

Itsellä siis dpo5 meneillään ja letroja meni tähän kiertoon 5mg kp3-7. Aina sieltä letrojen loppumisesta saakka olen ollut todella turvoksissa ja maha aina silloin tällöin selittämättömästi sekaisin. Alkukierrossa kp5 olin ihan hirveä hormonihirviö, kp6-8 todella pahoinvoiva. Nämä yhdistän lääkkeisiin, mutta olisikohan ”jälkioireetkin” mahdollisia?
 
Kiitos kaikille. Tänään näytti aamulla viiva vahvempaa... Mutta nyt..O-ou... Kävin äsköttäin wc:ssä. Siinä istuessa katsoin pönttöön. Näkyi valkoista limaa ja vaaleaa verta. Nyt hieman jyhmiin kohdun kaulaa. Voi kun mä toivon ettei tää olisi tässä nyt..:smiley-angry017
 
Kiitos kaikille. Tänään näytti aamulla viiva vahvempaa... Mutta nyt..O-ou... Kävin äsköttäin wc:ssä. Siinä istuessa katsoin pönttöön. Näkyi valkoista limaa ja vaaleaa verta. Nyt hieman jyhmiin kohdun kaulaa. Voi kun mä toivon ettei tää olisi tässä nyt..:smiley-angry017

Kumpa olisi vain normaalia alkuraskauden vuotoa! Tuollaiset tilanteet on tosi stressaavia, voimia epätietoisuuteen. :Heartbigred

Lisäys : Juiminta voi olla ihan normaalia raskaudessa myös.
 
Huomenta, kyllä se niin nyt on että tämä raskaus päättyi ennen kun pääsi alkamaan kunnolla.(5+0). Ei muuta kun uuteen letrokiertoon.:sorry:
 
Tänään kp 12 ja kävin ensimmäisessä vasteultrassa. Vasemmalta löyty 13 mm puhjennut kysta, oikealla oli 20 mm follikkeli ja sain reseptin Ovitrelleen joka juuri pistettiin. Olo on vähän hämmentynyt että kuinka voi olla jo noin iso follikkeli ja lh liuskatestit ei näytä juuri mitään, myöskään Clearbluen digitesti ei näytä edes vilkkuvaa hymynaamaa. :dead:

Vuoden alussa kun tehtiin OI hoitokierto niin vasta kp 19 oli sopiva follikkeli ja siihen tarvittiin peräti 3 vasteultraa joten ihmettelin lääkärillekkin ääneen kuinka jo nyt näkyi tuloksia. :happy: Nyt alkaaki sit parin viikon jännitys, vaikka pessimistinä luulenkin jo tietäväni lopputuloksen. :grin
 
Tänään kp 1.
Julkisen puolella yli 6kk jonot ensikäyntiin. Päätettiin kokeilla yksityistä, felicitas. Tänään oli puhelin vastaanotto, ja nyt aloitan gonal pistot sunnuntaina. Perjantaina muutama verikote, fsh, lh ja amh.
Iloisin mielin tähän kiertoon!
 
Täällä kp5. Viides letroerä syönnissä. Ovis osunee taas viikonpulle, joten ei ehkä inssiin tässäkään kierrossa.
 
Meillä taitaa mennä tää yk13 ja 4. Letrokierto harakoille, saatiin talletus tehtyä (onneksi) just sen jälkeen kun olin ensin manannut ettei tule onnaamaan tää kierto kun ovis olis niin näillä näppäimillä... Kummasti vaakamambo kun on tällä viikolla jäänyt, mies pääsi töihin, mutta vastapainoks mut heivattiin pihalle työstä ilman selkeetä syytä. :sorry: Käyn hakee pregnylin nyt kun talletuksissa ees onnattiin tänään, mut toiveet ei oo kovin korkeella :confused005
 
Ovistesti muuttukin plussaksi sit tunti viestin jälkeen ja pregnyl tuikattu :happy:
Pitää jotenkin koittaa selvitä nyt viikonloppu ja alkuviikosta selkiytyy ehkä vähän tuo työtilanne:oops:
 
Vaikka en ole hetkeen kirjoitellut, olen käynyt päivittäin täällä kurkkaamassa, miten muilla menee.
Tervetuloa myös uusille tuttavuuksille! :greet025

move88:lle kiitoksia tsempeistä. :Heartblue Missä omalla kohdallasi nyt mennään?

Amemosille paljon onnea! :hello2

Onneomenan kanssa mennään samoissa yrityskierroissa. Meilläkin nyt siis käynnistyy viides letrokierto, vaikkei inseminaatiota olekaan. Toivon niin kovasti, että sulla ovis tulisi hyvään aikaan ja pääsisitte etenemään suunnitelman mukaan! :smiley-angelic001

Höperö: En ole itse huomannut letrojen jälkeen mitään erityisiä oireita, muuta kuin että valkovuoto (ja seksuaalinen halukkuus) lisääntyy, kun aletaan lähestyä ovulaatiota. Mutta mistäpä sitä tietää, vaikka voisikin johtua letroista. :confused005

Tammenterho91:lle toivon onnea tähän kiertoon, pidän peukut pystyssä teille ja toivottavasti työasiat selviää! :happy093.

Kizulle ja Hallakolle pahoittelut ja voimia :Heartpink
Samoin tietysti kuin muillekin tässä loputtomalta tuntuvassa suossa rämpiville!

Meillä neljäs Letrozol-kierto päättyi tuloksettomana. :sad001 Kiertokin venyi kuin kiusallaan 32 päivään (irrotuspiikki Ovitrelle oli kp 13), kun aiemmat Letroavusteiset kierrot ovat olleet 29-30 päivää. Kyseessä oli toinen yritys 5mg:n annoksella, ja ensimmäistä kertaa ilman seurantaultraa, koska letrojen vaste on tupla-annoksellakin maltillinen.

Mies kävi myös antamassa siemennestenäytteen ja tämän tulos oli normaali. Vaikka ajatus siitä, että ainoastaan minussa on vikaa (PCOS), tuntuu toisaalta pahalta, täytyy sanoa että tulos oli itselleni enemmänkin helpotus, kun meillä lapsitoiveet ja innokkuus koko touhuun ovat niin kaukana toisistaan. :sorry:

Jäin miettimään, onkohan irrotuspiikillisen kierron venyminen noin pitkäksi normaalia, vai antaako tuo viitteitä siitä, että letrojen teho on jo hiipumassa..? Lääkäri aikoinaan totesi, että kahden viikon päästä irrotuspiikistä alkaa menkat tai sitten on raskaana. Ei ainakaan minulla pidä paikkaansa?! Kun piikki pistetty kp 13 ja menkat alkoi kp 32, siihenhän jää väliin 5 päivää yli sen kaksi viikkoa.. :wtf

Kävin uusimassa kilpirauhaskokeet, ja TSH-arvo oli noussut. Keväällä se oli 2.7, ja vaikka se oli silloinkin jo yli suositellun 2,5, lääkäri oli sitä mieltä ettei lääkitystä sen perusteella aloitetaan vaan kontrollikäynti muutaman kuukauden päähän.
No, nyt TSH-arvo oli 3,0. Sain tyroksiinilääkityksen 25 mikrogrammaa, seurantaverikoe on reilun kolmen viikon päästä.

Kuulemma lähdetään liikkeelle pienimmästä annoksesta, kun arvoni on verrattain matalasta päästä. En suoraan sanottuna tiedä, olisinko saanut lääkitystä, jos en itse niin selkeästi olisi tuonut esiin haluavani sen. :disgust Kilpirauhasen vajaatoiminnan oireita en ole aiemmin yhdistänyt itselläni olevan. Olen ollut erityisesti alkuvuodesta lähtien jäätävän väsynyt, mutta olen yhdistänyt sen enemmän elämäntilanteeseen (jota lapsettomuus ei yhtään auta) ja kroonistuneisiin liian myöhäisiin nukkumaanmenoihin. Toisaalta eihän sitä tiedä, mikä kaikki vaikuttaa ja mihin.. Odotan mielenkiinnolla, hellittääkö esim. väsymys.:think005

Tältä palstalta lukemani kokemukset tyroksiinilääkityksestä ja sen hyödyistä raskautta toivottaessa olivat suuri syy sille, miksi vaadin lääkityksen. Suuri kiitos siis kaikille siitä puhuneille! :signs001 Toivon todella, että siitä olisi apua raskautumisessa, mutta en taida uskaltaa elätellä suuria toiveita.. Ehdin syödä lääkitystä vain viikon ennen ovulaatiota, joten päättyneeseen kiertoon apu ei ainakaan tainnut ehtiä.

Pari kiertoa mennään vielä Letrozolin tupla-annoksella ja kp 13 irrotuspiikillä (ilman seurantaultraa), ja sen jälkeen olisi kai inseminaation vuoro (yhdistettynä ovulaation induktioon, oletan). Kaikki tätä ovulaation induktiota "raskaammat" hoidot kammoksuttavat jo valmiiksi. Lähinnä sen takia että taas puoliso joutuu antamaan vihaamiaan näytteitä, kun juuri vasta toimitti ensimmäisen analyysia varten. :pale

Sain muun muassa jonkinlaisen täydellisen hermoromahduksen, kun kuvittelin itseni mahdollisesti läpikäymässä raskaita IVF-hoitoja yksin, näin olemattomalla puolison tuella. Tiedän, ettei sitä pitäisi murehtia vielä, mutta kello tikittää uhkaavasti ja tuntuu tosi painostavalta, ettei näitä tosi kevyitä hoitoja enää ole jäljellä monta. :scared001

Eihän ovulaation induktioon yhdistetty inseminaatio ole mitenkään raskas hoito ja käytännöt erot kotiyritykseen ovat vähäiset. Mutta on se silti eri asia, etenkin meidän tilanteessa jossa toinen osapuoli ei ole tässä innokkaasti mukana, eikä edes 50-prosenttisesti..

Hermoromahdukseni jälkeen puhuimme asiasta ja Mies lupasi olla tarvittaessa mukana lääkärikäynneillä ym. ajoilla. Tieto siitä, ettei hän sentään kieltäydy tulemasta klinikalle mukaan, helpotti vähän, mutta eihän se sitä tosiasiaa poista, että kaikin tavoin aika surullista siellä odotusaulassa meidän olisi istua.. Siis tottakai on kenen tahansa muunkin, mutta lisämausteena tässä kohtaamattomat toiveet lapsesta. :smiley-angry003
 
tsemppiä @Neiti Kuu ja toivottavasti miehesi oisi tässä nyt mukana sen verran, että se helpottaisi sun oloa edes vähän :Heartred kunpa inssit tois teille toivotun lopputuloksen!! ja kiitos kysymästä, meillä takana kolme letrokiertoa joihin kahteen inssi, kaks inssiä sen jälkeen pistettävillä lääkkeillä ja nyt siirrytään ivf:n pariin... muuten, mulla oli tässä kierrossa ovitrelle + luget ja edelleen odottelen vuotoa, vaikka nyt on jo dpo18. itselläni epäilen että tuo lugesteron panttaa sitä vuodon alkua. edellisessä kierrossa oli kemiallinen raskaus ja tuolloin ekan negatiivisen raskaustestin jälkeen sain odotella menkkoja kaks viikkoa, vaikka lopetin luget heti negan saamisen jälkeen...
 
Nyt kp 7, gonalia oon pistänyt sunnuntaista lähtien. Tänää ollut tosi juoksevaa ja runsasta valkovuotoa. Enteilisköhän ovulaatiota :wideyed:Tässä vuoden aikana, ei ole ikinä ollut, edes letrojen kanssa, en ole siis kyllä ovuloinutkaan.
Perjantaina kontrolli ultra:nailbiting:
 
tsemppiä @Neiti Kuu ja toivottavasti miehesi oisi tässä nyt mukana sen verran, että se helpottaisi sun oloa edes vähän :Heartred kunpa inssit tois teille toivotun lopputuloksen!! ja kiitos kysymästä, meillä takana kolme letrokiertoa joihin kahteen inssi, kaks inssiä sen jälkeen pistettävillä lääkkeillä ja nyt siirrytään ivf:n pariin... muuten, mulla oli tässä kierrossa ovitrelle + luget ja edelleen odottelen vuotoa, vaikka nyt on jo dpo18. itselläni epäilen että tuo lugesteron panttaa sitä vuodon alkua. edellisessä kierrossa oli kemiallinen raskaus ja tuolloin ekan negatiivisen raskaustestin jälkeen sain odotella menkkoja kaks viikkoa, vaikka lopetin luget heti negan saamisen jälkeen...

Ootko tehnyt raskaustestiä? Mulla yleensä aina alkaa 2 päivän päästä lugejen jälkeen menkat
 
Ootko tehnyt raskaustestiä? Mulla yleensä aina alkaa 2 päivän päästä lugejen jälkeen menkat
tein testin dpo15 ja silloin oli ihan blanko. aina on myös raskauksista (lapseen päätyneestä ja kahdesta kemiallisesta) tullu myös selkeät oireet, nyt ei ole mitään. toki jos tässä nyt monta päivää menee niin varmaan pitää varmuudeksi tehdä viel testi, elleivät sit ohjeista jotain muuta klinikalta.
 
Takaisin
Top