Letrozolin käyttäjiä?

Toivottavasti lähtis vahvistumaan. Niin isoja heittoja alkuvaiheessa kuitenkin miten hormonitaso nousee, ja testillä, virtsan vahvuudella ja ottoajalla on tosi paljon merkitystä. Jos noi tosin kaikki on niitä apteq:n testejä niin mulla on niistä vähän huono kokemus, kun ovat antaneet mulle tosi vahvaa viivanpaikkaa :meh: Tosin en oo niitä käyttänyt sitten esikoisen yritysajan, että ne nyt on voinut muuttua moneen kertaan tässä välissä.

Tossa oli Apteq ja sit Apteekin Ultra, ja One Stepit näytti kans haamuja. Nyt en oo testannu, vielä eilen oli Ultrassa haamu, oottelen vuotoa josko se alkais tossa muutaman päivän sisällä, Digi ja One stepit on vielä oottamassa uutta testausta:grin

Ja ainahan se on vaarana kun liian ajoissa testaa, et saa kiinni kemiallisen tai sit et viivat ei vahvistukaan niin ku oottaa… Hormonimäärä voi olla alhainen olematta kuitenkaan epänormaalia, kun ollaan niiiin alussa. Se mikä on kumma, mulla on tosi seesteinen olo eikä säikky ja levoton, mitä ollu aiemmin jos on ollu haamuilua. :wacky:

Kizun viivoille vahvistumista!! :Heartpink

Gyne sanoi, että ei ole varma onko ovulaatio tapahtunut, ens torstaille s prog verikoe. Limakalvo oli erittäin ohut 3,8mm.. Et ei ainakaan sillä pysty raskautumaan.

Muokattu viimeksi:
Huomenna tän ekan letrokierron ultra kp 12. Ovis testit vielä ihan hailakoita ja muutenkin vähän outo koko tää kierto tuntemuksineen. Alapään limakalvot tosi hauraan oloiset, hirveesti tulee juoksevaa valkovuotoa joka vielä vähän verestävääkin aika ajoin. Lisäksi letroja syödessä alkaneet nivelkivut jäi ns piemempänä taustalle vaivaamaan. Mulla siis estrogeenitason lasku ennen ovista ja menkkoja aiheuttaa tota nivelkipuja+migreenin, joten nyt pohdin että eikö nyt sit estrogeenitaso ookkaan lähtenyt nousuun kuten pitäisi.

Mut katotaan mitä huomenna sanovat. Nivelkivut alkais vähän kyllästyttää kyllä.. yritin ketjuakin selata et onks kellään ollut outoa vuotelua tai tämmöstä, mut ei osunut kohdalle... :anyone

Pikkulintu, tosi harmillista tuo limakalvon paksuus, sehän on kovin ohut :sorry: Ehkä letrot sulla sit jostain syystä ohentaa, tarvii joko vaihtaa varmaan letrot muuhun tai keltarauhastuki sit jos s-prog kertoo keltarauhasen ”vajaatoimintaa”. Bemfola pistoksin vissiin ovulaationinduktiossa myös toimii limakalvoihin jos en väärin muista :facepalm: Tsemppiä!

siska, letrojen haittavaikutuksina noi vuotohäröt ainakin on mainittuna, itellä ekassa letrokierrossa oli menkkojen jälkeen tiputtelua muutaman päivää, ja sit kierron lopussa 2-3 kierroissa oli 2-3 päivää tiputtelua. Nivelkivuista en osaa sanoa… Toivottavasti ultrassa positiivisia löydöksiä! :happy:

omanapa, kaipa se on huomenna vaihtumassa kp1, yk13 ja 4. Letrokierto. Tiputtelee siihen malliin että vois hyvin ollakin, enkä oo enää testaillutkaan. Töihinpaluu loman jälkeen, ja nyt oon jo loppu kun ajattelen työmäärää :facepalm: työhakemuksia vetämässä useampi, eiköhän tää taru oo nähty tässä paikassa :angelic:
Huomenna suorittamaan metsästäjäntutkinto! :woot:

Mä syön vielä yhden kierron letroja, jos torstaina progesteroni arvo on huono. (lauantaina aloitan keltarauhashormonit, että vuoto alkaa)
Sitten odotellaan hoitoihin pääsyä kunnalliseen, varmaan aloitetaan pistämis hoidoilla.. Saa nähdä miten pitkät jonot on edes ensikäyntiin.. :(

Ultrassa käyty ja uusi aika torstaille. Toisessa munasarjassa ei ollut tapahtunut mitään, toisessakaan ei johtofollia, mut pari 10-11mm kokoista mitä jäätiin nyt seuraamaan. Joten katsotaan mitä tapahtuu :)

Täälllä testit rupes vaalenemaan. Joten kuukautisia odotellessa... Itku on herkässä. Vaikka olin mielestäni realistisesti että näin voi käydä ja valtaosa menee kesken.:BangHead

Heippa!

Pitkään olen tätä ketjua seurannut sivusta, mutta päätin nyt itsekkin esittäytyä. Olen 32 vuotias lähihoitaja Pohjanmaalta, yhteistä elämää takana mieheni kanssa pian 12 vuotta. :Heartpink
Takana on yli 11 vuotta lapsettomuutta, suurimpana syynä rohkeuden puute hakea apua sekä sairaalloinen lihavuus ja olenkin saanut painoa pudotettua 37 kg. Kesällä 2020 sain diagnoosiksi "munasolun irtoamattomuudesta johtuva naisen hedelmättömyys", minulla ei ole omaa säännöllistä kuukautiskiertoa. Lisäksi munasarjani ovat pco tyyppiset, mutta ilmeisesti ei kuitenkaan riittävästi jotta olisin saanut virallisen diagnoosin.

Lääkäri teki suunnitelmaksi että pudotan vielä painoa 4kg jotta bmi alle 35, niin voidaan aloittaa OI hoidot. OI hoitoja suunnitelmissa tehdä 3-4 ja jos ei tehoa, niin sitten suoraan IVF koska lapsettomuutta kestänyt jo näin kauan.

Jotta saan kuukautiset joka kuukausi tarvittiin apuun Terolut 10mg kp 15-24 jotka aloitin kesäkuussa 2020. Lääkäri määräsi ne minulle jatkuvaan käyttöön.

Syksyllä 2020 sain bmi:n alle sen 35 ja voitiin aloittaa OI hoidot. Ensimmäinen Letrozol kierto alkoi marraskuussa, annostuksella 2,5mg x1 kp 3-7. Tässä kierrossa hoidolla ei ollut vastetta.

Seuraava hoitokierto ajoittuikin sitten tammikuun loppuun 2021 ja annosta nostettiin 2,5mg x2 kp 3-7. Tällä annostuksella saatiin hyvä vaste ja kp 20 oli kaksi isoa follia kasvamassa ja sain pistää Ovitrelle irrotuspiikin. Tästä kierrosta paukahtikin positiivinen tulos, mutta ei raskaustestiin, vaan koronatestiin. Dpo 10 alkoi flunssan oireet ja muutama päivä tämän jälkeen tuli positiivinen koronatestitulos. :sad001 Samalla viikolla alkoivatkin sitten myös kuukautiset.

Samalla kun olimme tuossa viimeisimmässä hoitokierrossa, lääkäri kirjoitti mulle Metformiini lääkityksen, jota olen nyt syönyt sieltä helmikuulta asti. Lääkäri halusi että pidämme 3 kuukauden tauon hoidoissa ja että pudottelisin vielä entisestään painoa. Sitä olen tässä nyt tehnyt ja paino onkin pudonnut, joskin hitaasti. Päätin siis venyttää taukoa hieman pidemmäksi.. :)

Nyt sitten kun elokuu saapui, päätin että aika palata kolmanteen OI hoitoon ja nyt mennään samalla annostuksella kuin silloin tammikuun lopulla. Nyt on kp 4 ja ensi viikolla tiistaina kp 12 on ensimmäinen vasteultra. :smiley-angelic001

Tässä tarinaa lyhykäisyydessään, pahoittelut jos teksti oli sekavasti kirjoitettu. :biggrin

Tervetuloa Roskajoukon Jalokivi! :Heartpink Melkoinen painonpudotus sulla on takana, wau! Pystyisipä itsekin samaan :smiley-angelic003 Toivottavasti tärppi tulisi pian.

kizu pahoittelut ja isosti voimia :Heartpink

siskan ultrakuulumisia huomiselta ootellaan :hello

mites pikkulinnun s-prog verikoe?

omanapa, kp3 meneillään, suhteellisen niukkaa on vuoto taas ollut. Negaa oli testi aamulla, joten letrot voin aloittaa :thumleft Kaveri ilmoitti raskausuutisen, mutta siitä ei voi kuin iloita - pitkä lapsettomuustausta ja kohtukuolema taustalla…

Metsästyskorttikoe meni kerralla läpi, ja vain kolmella virheellä :hello2 8 virhettä saapi olla. Aselupa-aika poliisille meneekin lokakuulle, sitä ootellessa voi istua miehen mukana metällä :grin

Työ rassaa ihan urakalla, hakemuksia vetämässä useampi. Ei uskalla nyt alkaa lykkäämään työnhakuakaan raskautumisen toivossa, kun tuo työ polttaa loppuun pikemmin kuin vois kuvitella:shifty:

Kiitos zempeistä :Heartpink. Kirjoittelen täällä vähän verratuna moneen, mutta käyn lukemmassa viestejä ja olen hengessä mukana. :Heartblue

Tervetuloa uudet ja zemppiä sekä plussatuulia kaikille:Heartbigred.

Täällä kp 30/26 hirvittävät selkä kivut. Mutta vuoto uupuu.:pale kauankohan tässä menee, ennen kuin keho ymmärtää ettei ole syytä olla vuotamatta.:confused1

Ultrassa käyty ja ei ollut tapahtunut maanantaihin nähden yhtään mitään. Joten lääkäri kuittasi tämän kierron epäonnistuneeksi, ja ensi kiertoon 5mg annostus ja uusi ultra. En tullut kysyneeksi, mutta kai joku teoreettinen mahishan oviksella on, tosin siihenhän voi mennä reilusti yli viikko vielä. Kysyin kuitenkin että mitäs jos kierto venyy, niin sit määräävät lääkkeet. Sitä en tietty älynnyt kysyä et missä se raja menee, et kauan niitä menkkoja sit odotellaan.

Vähän ounastelin tätä, mut harmittaa silti :sour:

Meidän raskausonnea ei kovin kauaa kestänyt :( Vuoden yrittämisen jälkeen ensimmäinen plussa elämässä ikinä ja varhaisultrassa 7+1 todettiin sikiön koko vajaa viikko pienemmäksi kuin olisi pitänyt olla. Sydänääniä ei myöskään löytynyt. Tämän jälkeen odoteltiin vielä viikko, jonka jälkeen päästiin varmistamaan asia julkiselle puolelle ja sielläkin todettiin sama tilanne. Pientä väreilyä oli kuitenkin nähty ensimmäisessä ultrassa sekä tässä seuraavassa ja koska raskaus oli kovin toivottu ja yritystäkin jo takana, sovittiin vielä yksi ultra viikon päähän. Lopputulos oli kuitenkin sama ja todettiin keskeytynyt keskenmeno n. 6+1 kohdalle. Viimeiset kolme viikkoa ovat olleet henkisesti todella rankkoja. Pettymys ja suru on tietenkin kova ja tämä odottelu on ollut ahdistavaa. Todella vaikea ymmärtää miksi kauan toivottu raskaus menikin heti kesken.

Lääkkeellinen tyhjennys kotona meneillään ja täytyy sanoa, että ainakin toistaiseksi tämä on sujunut helpommin/kivuttomammin kuin pelkäsin. Vuoto alkoi jo ensimmäisen kohdunkaulaa avaavan tms. lääkkeen (Mifegynen) jälkeen viime yönä eli ennen Cytotecia (supistuksia aiheuttavia lääkkeitä). Kivut ovat olleet kovien menkkakipujen tapaisia, mutta lääkkeiden kanssa ne on kestänyt. Toivon toki, että tämä menee loppuun asti yhtä helposti eikä tule tarvetta kaavinnalle tms. Onko muilla kokemuksia keskeytyneestä keskenmenosta tai keskenmenosta ylipäätään? Tätä ei toivoisi kyllä kenellekään :(

Toivomme tottakai, että päästään yrittämään uutta raskauta mahdollisimman pian ja hoito jatkuu varmasti Letrojen avulla. Positiivista oli, että jo kolmas Letrokierto toi plussan ja että nyt ainakin todistettavasti olen tullut raskaaksi. Silti vaikea olla täysin luottavainen mahdollista uutta raskautta kohtaan kun nyt kerran kävi näin.. Toivo kuitenkin elää :)

Hallakko, otan osaa suruun! Itsellä ei ole kkm kokemusta ("vain" km) , mutta tuolla Enkelien vanhemmat - osastolla on vertaistukea saatavilla.

Siska, toivottavasti jatkossa on selkeämpiä kiertoja! :Heartred

Kizu, otan osaa varhaiseen keskenmenoon! Oletko vielä testannut, tuleeko viivaa?

Tammenterho, onnea metsästyskortista!

Pikkulintu123, toivottavasti pääsette pian kunnalliselle ja saatte avun asiaan!

Meidän raskausonnea ei kovin kauaa kestänyt :sad001 Vuoden yrittämisen jälkeen ensimmäinen plussa elämässä ikinä ja varhaisultrassa 7+1 todettiin sikiön koko vajaa viikko pienemmäksi kuin olisi pitänyt olla. Sydänääniä ei myöskään löytynyt. Tämän jälkeen odoteltiin vielä viikko, jonka jälkeen päästiin varmistamaan asia julkiselle puolelle ja sielläkin todettiin sama tilanne. Pientä väreilyä oli kuitenkin nähty ensimmäisessä ultrassa sekä tässä seuraavassa ja koska raskaus oli kovin toivottu ja yritystäkin jo takana, sovittiin vielä yksi ultra viikon päähän. Lopputulos oli kuitenkin sama ja todettiin keskeytynyt keskenmeno n. 6+1 kohdalle. Viimeiset kolme viikkoa ovat olleet henkisesti todella rankkoja. Pettymys ja suru on tietenkin kova ja tämä odottelu on ollut ahdistavaa. Todella vaikea ymmärtää miksi kauan toivottu raskaus menikin heti kesken.

Lääkkeellinen tyhjennys kotona meneillään ja täytyy sanoa, että ainakin toistaiseksi tämä on sujunut helpommin/kivuttomammin kuin pelkäsin. Vuoto alkoi jo ensimmäisen kohdunkaulaa avaavan tms. lääkkeen (Mifegynen) jälkeen viime yönä eli ennen Cytotecia (supistuksia aiheuttavia lääkkeitä). Kivut ovat olleet kovien menkkakipujen tapaisia, mutta lääkkeiden kanssa ne on kestänyt. Toivon toki, että tämä menee loppuun asti yhtä helposti eikä tule tarvetta kaavinnalle tms. Onko muilla kokemuksia keskeytyneestä keskenmenosta tai keskenmenosta ylipäätään? Tätä ei toivoisi kyllä kenellekään :sad001

Toivomme tottakai, että päästään yrittämään uutta raskauta mahdollisimman pian ja hoito jatkuu varmasti Letrojen avulla. Positiivista oli, että jo kolmas Letrokierto toi plussan ja että nyt ainakin todistettavasti olen tullut raskaaksi. Silti vaikea olla täysin luottavainen mahdollista uutta raskautta kohtaan kun nyt kerran kävi näin.. Toivo kuitenkin elää :)

Paljon sympatiaa sinne ja voimia prosessiin! Ei ole helppoa ja lääkkeellinen tyhjennyskään ei ole mukavimmasta päästä. Tuolla foorumin enkelien vanhemmat puolen alta tosiaan löytyy keskenmenon kokeneiden salainen ryhmä, on ollut mulle ihan suuren suuri apu keskenmenojen prosessoinnissa ja ylipäätään raskauden yrittämisestä keskenmenon/keskenmenojen jälkeen.

Mulla takana kaksi lääkkeellistä tyhjennystä, ensin oli tuulimunaraskaus joka ei lähtenyt tyhjentymään itsestään ja toinen sitten keskeytynyt keskenmeno. Molemmat todettiin siinä rv 8-9 varhaisultrassa yksityisellä. Molemmat tyhjennykset hoidettiin mun omien lääkitysten takia osastolla, mutta olivat suhteellisen "helppoja", toinen sitäpaitsi tyhjeni suurimmalta osin jo sillä mifegynellä jo kotona ennen osastolla laitettuja cytotecejä. Herkästi kyllä kannattaa olla yhteydessä osastoon/päivystykseen jos yhtään tuntuu siltä.

Hallakko, voimia suruun ja prosessiin :Heartpink

Kizulle kanssa voimia :Heartpink Toivottavasti ei joudu turhan kauan odottamaan :sorry:

siska, hitsi vie :confused: Jospa tupla-annos tekis tarvittavan! :happy:

Pikkulintu, toivottavasti pian tulis aika tutkimuksiin, ja pääsisitte asioissa eteenpäin. Tai parempaa, plussa ennen kaikkea toivottavin :Heartpink

Onnenomena, kiitos! :joyful: Mitenkäs siellä sujuu?

omanapatsu, kp5 ja letrokuuri puolessavälissään, tallettelut alotettu :hilarious: Nyt vähän iisimpi viikko ollut kun saanut tehdä töitä etänä, ens viikollakin neljä päivää etähommissa. Kunpa pääsis kokonaan etätyöhön jos en uutta työtä löydä:pompus:
Mies sai töitä :Heartpink helpottaa niiiiiin paljon, valmistui kesäkuussa alanvaihtajana raksalle :thumright

Päätin nyt kuitenkin ottaa koronarokotteen vaikka se osuu just eikä melkeen oviksen tienoille:confused1 vähän ehkä säikäyttänyt nuo tartuntalukemat, enkä ehkä viitti ootella siihen et raskautuu ja on eka kolmannes ohi:dontknow

Hallakko, voimia suruun ja prosessiin :Heartpink

Kizulle kanssa voimia :Heartpink Toivottavasti ei joudu turhan kauan odottamaan :sorry:

siska, hitsi vie :confused: Jospa tupla-annos tekis tarvittavan! :happy:

Pikkulintu, toivottavasti pian tulis aika tutkimuksiin, ja pääsisitte asioissa eteenpäin. Tai parempaa, plussa ennen kaikkea toivottavin :Heartpink

Onnenomena, kiitos! :joyful: Mitenkäs siellä sujuu?

omanapatsu, kp5 ja letrokuuri puolessavälissään, tallettelut alotettu :hilarious: Nyt vähän iisimpi viikko ollut kun saanut tehdä töitä etänä, ens viikollakin neljä päivää etähommissa. Kunpa pääsis kokonaan etätyöhön jos en uutta työtä löydä:pompus:
Mies sai töitä :Heartpink helpottaa niiiiiin paljon, valmistui kesäkuussa alanvaihtajana raksalle :thumright

Päätin nyt kuitenkin ottaa koronarokotteen vaikka se osuu just eikä melkeen oviksen tienoille:confused1 vähän ehkä säikäyttänyt nuo tartuntalukemat, enkä ehkä viitti ootella siihen et raskautuu ja on eka kolmannes ohi:dontknow

Kiitos kysymästä, täällä kp28 tai jotain. En ole tikuttanut ovista tässä kierrossa, ensimmäistä kertaa varmaan vuoteen. Vähän rennommin koittanu ottaa.

Nyt en tiedä, miten tekisin huomenna aamulla, testaisinko vai en. Vanhempani ovat pitkästä aikaa kylässä meillä, joten en tahtoisi murjottaa huomista, jos tulee nega. Olen ollut skeptinen tämän kierron suhteen, mutta eilen alkoi todella ennenkuulumattoman kova tissikipu. Lisäksi minulle normaali luteaalivaiheen ummetus ei ole vielä loppunut, kuten yleensä ennen menkkoja. Ja taas sitä siis toivotaan, vaikka yritin vain elää normaalia elämää tässä kierrossa... :meh: Se pettymys negasta on niin monta kertaa ollut niin tyrmäävä muka lupaavien oireiden jälkeen,että en haluaisi ajatella mitään oireita ollenkaan.

Mutta jos en testaa aamulla, niin kuitenkin mietin asiaa koko päivän.... :think005

Kiitos kysymästä, täällä kp28 tai jotain. En ole tikuttanut ovista tässä kierrossa, ensimmäistä kertaa varmaan vuoteen. Vähän rennommin koittanu ottaa.

Nyt en tiedä, miten tekisin huomenna aamulla, testaisinko vai en. Vanhempani ovat pitkästä aikaa kylässä meillä, joten en tahtoisi murjottaa huomista, jos tulee nega. Olen ollut skeptinen tämän kierron suhteen, mutta eilen alkoi todella ennenkuulumattoman kova tissikipu. Lisäksi minulle normaali luteaalivaiheen ummetus ei ole vielä loppunut, kuten yleensä ennen menkkoja. Ja taas sitä siis toivotaan, vaikka yritin vain elää normaalia elämää tässä kierrossa... :meh: Se pettymys negasta on niin monta kertaa ollut niin tyrmäävä muka lupaavien oireiden jälkeen,että en haluaisi ajatella mitään oireita ollenkaan.

Mutta jos en testaa aamulla, niin kuitenkin mietin asiaa koko päivän.... :think005

Testasitko :rolleyes: jos et, niin voithan testata päivällä/illalla, varmasti näkyisi sit myös :smiley-angelic001

Takaisin