Letrozolin käyttäjiä?

Kertoilen kokemuksia valmennuksesta kun pääsee alkuun! 10 viikon valmennus, toivon että jotain vinkkejä saan ruokavalioon kun olen normaalipainoinen mutta verikokeissa kolesterolit ja triglyt koholla ja testotasot karvoista ja aknesta päätellen myöskin. Lääkäri tänään ei meinannut uskoa että kyseessä minun tulokset, sanoi että yleensä hoikilla ei näin korkeita arvoja näe. Motivaatiota siis löytyy koska en halua saada mitään aivohalvausta kolmekymppisenä..

Aukkari tehty ja oli onneksi putket auki! Molemmille puolille folli kehittymässä, tänään siis kp11, vasemmalla johtofollikkeli 13mm mutta limakalvo oli aivan surkea! Jotain 3-4mm vain. Viimeksi letrokierrossa oli kp8 limis jo 6mm ja folli 14mm että jotenkin letrot ei nyt vaan ole toimineet niin hyvin. Jälleen kerran miehen näytettä kehuttiin ja paljon annettiin toivoa että kun vain lääkitys saadaan kuntoon niin raskaus kyllä alkaa. Vaatii vain kärsivällisyyttä, koska lääkäri pyöritteli päätään kun katsoi munasarjojani. Ovat niin täynnä munarakkuloita että sen vuoksi lääkityksen hakeminen sopivaksi tulee ilmeisesti olemaan haasteellista. Jos raskaus ei tästä kierrosta ala, seuraavaan kiertoon aloitetaan letrot 7,5mg päivässä kp3-7. Jos ei silläkään tule hyvää vastetta niin sitten alkaa pistoshoidot.

Nyt on niin järkyttävä hartiapistos tutkimuksen jäljiltä, että en tiedä miten selviän loppupäivän.

Sylkiovistestistä ei ole kokemuksia, luulen että pysyn näissä digitesteissä kun oviksen bongailu niin pirun haastavaa muutenkin ja nämä kaksoishormonitestit ainoat, joilla saanut plussan kiinni!


Hyvä että putket auki, ei tarvii sitä stressata. Mutta ikävää jos kipuja, toivottavasti menee pian ohi. Ja harmi kun ohut limis, voikun ottas vielä kasvuspurtin. Tsempit :Heartred pakko muuten kysyä, kuinka paljon sulla sitten on niitä munarakkuloita munasarjoissa kun kerta niin päätään lääkäri pyöritteli?
 
Kiitos tsempeistä:Heartred Ei kukaan ole kertonut rakkuloiden määrää, aina kun olen kysynyt niin jokainen lääkäri on vain sanonut että PALJON.. huojentunut olo kuitenkin että mahdollisuus raskaudelle lääkkeiden avulla on, kun reitti on auki. Toivotaan kasvuspurttia limikselle!

Tsemppiä kaikille :)
 
Hei kattokaas instatili balancecoaching_ siellä varsinkin pcos sairastaville vinkkejä, toki muutenkin. Itse napannut parit vitamiinivinkit sieltä, ruokavaliota en osaa muuttaa :bag:

Tää oli mielenkiintoisen oloinen vinkki, kiitos:happy: pitää vielä tutustua paremmalla ajalla. Kiinnostavaa, vaikka ei pcosia olekaan:happy:
 
Tuun antamaan omat vinkit PCOS:stä kärsiville.
Mä aloin syömään metformiinia helmikuussa ja huhtikuussa tärppäsi. Jenkeissähän käytetään metformiinia lähes poikkeuksetta kaikille PCOS:stä kärsiville. Suomessa vaan valitettavasti monella lääkärillä ei tästä metformiinista ole tietoa tämän "sairauden" hoidossa. Toinen mitä söin niin Inocapsit (myo-inositolia) jota suositellaan myös jos monirakkulaiset munasarjat. Terolutia söin myös aina dpo 2-13.
En tiedä oliko näillä vaikutusta tärppiin mutta uskon että oli kun yritystäkin oli takana jo 1v8kk.

Tsemppihalit kaikille. :Heartred:Heartred
 
Uskon tohon metformiiniin kyllä (mut mulla ei pcos) ja varmaan tilaan uusiks inocapsit, ehkä ne laski mun kilppareitakin :rolleyes::dontknow

Tänään on pistellyt ajoittain samaan kohtaan kohdussa tai emättimessä? Jossain siellä seudulla. Saman tyylistä kipua on ollut kyllä joissain muissakin kierrossa, että tuskin tarkoittaa esim kiinnittymistä, mutta mitä hittoa se sit tarkottaa, en tiedä o_O ja nännin taakse pisti myös mutta sitäkin on joskus ennenkin ollut.
 
Uskon tohon metformiiniin kyllä (mut mulla ei pcos) ja varmaan tilaan uusiks inocapsit, ehkä ne laski mun kilppareitakin :rolleyes::dontknow

Tänään on pistellyt ajoittain samaan kohtaan kohdussa tai emättimessä? Jossain siellä seudulla. Saman tyylistä kipua on ollut kyllä joissain muissakin kierrossa, että tuskin tarkoittaa esim kiinnittymistä, mutta mitä hittoa se sit tarkottaa, en tiedä o_O ja nännin taakse pisti myös mutta sitäkin on joskus ennenkin ollut.

Mikäs dpo sulla oli meneillään? Toivottavasti nyt tulisi se plussa:Heartred
 
Testi tehty, ei se nyt mun mielestä haaleampi ainakaan ole kuin eilen. :nailbiting: en kyllä uskalla olla kovin optimistinen.. voi kun se lähtis nyt vahvistumaan, en kestä jos tää on jotain huijausta tai käy niin kuin viimeksi. :sad010
 
Dpo7 tänään. Äh ei enää tunnu miltään..

Naffa kuvaa??

Laitan huomenna jos tikussa näkyy jotain vielä. :bag: huomenna pitäs vika tuki naksu pistää, laitan vasta testauksen jälkeen. ja terolutit on lauantaihin asti.
 
Huoh joku haalura en edelleen, mutta ei se kyllä tummentunut ole, mun mielestä haaleampi.. Eli se siitä taas. Vittu että voikin vituttaa. Rintoja nipistelee ja alko pieni toiveikkuus nostaa päätään, mut pelkkää märkää rättiä naamaan. Kohta lentää hanskat tiskiin tän touhun kanssa. Pienet aamuitkut vessan lattialla ja leuka rintaan kohti uusia pettymyksiä..
 
Mä kävin eilen kontrolliultrassa, kun ovistikku oli jo tosi tumma, mut ei pitäis olla ovulaatio vielä käsillä. Oikealla oli 10mm (plus mun endometriooma) ja vasemmalla 11mm munat kypsymässä, limakalvo vielä ihan ohut. Nyt kp10. Kunpa vaan ei ovulaatio osuisi viikonloppuun, et pääsis nyt yrittää sitä toista inssiä viel ennen kesäsulkuja.

Laitettiin myös psykalle lähete vetämään, kun lapsettomuushoidoissa oleville on tarjottava halutessaan keskusteluapua. Tartuttiin tietenkin tilaisuuteen kun sellaista tarjottiin ja muutenkin hyvä päästä purkamaan fiiliksiä tästä ihan ammattilaisen kanssa.

Tsemppiä omiin tilanteisiin. On tää helvetinmoinen savotta tämä lisääntyminen:banghead:
 
Mä kävin eilen kontrolliultrassa, kun ovistikku oli jo tosi tumma, mut ei pitäis olla ovulaatio vielä käsillä. Oikealla oli 10mm (plus mun endometriooma) ja vasemmalla 11mm munat kypsymässä, limakalvo vielä ihan ohut. Nyt kp10. Kunpa vaan ei ovulaatio osuisi viikonloppuun, et pääsis nyt yrittää sitä toista inssiä viel ennen kesäsulkuja.

Laitettiin myös psykalle lähete vetämään, kun lapsettomuushoidoissa oleville on tarjottava halutessaan keskusteluapua. Tartuttiin tietenkin tilaisuuteen kun sellaista tarjottiin ja muutenkin hyvä päästä purkamaan fiiliksiä tästä ihan ammattilaisen kanssa.

Tsemppiä omiin tilanteisiin. On tää helvetinmoinen savotta tämä lisääntyminen:banghead:

Onko sulla vielä toinen kontrolliultra vai tikuillako mennään?

Onko Naffalla mikä dpo? Oisko ne naksut voineet näkyä aiemmin tummempana viivana ja nyt olis haamu ilman niitä?
 
Onko sulla vielä toinen kontrolliultra vai tikuillako mennään?

Onko Naffalla mikä dpo? Oisko ne naksut voineet näkyä aiemmin tummempana viivana ja nyt olis haamu ilman niitä?

Dpo12 että kyllä se vahvempi pitäs olla.. En usko että se ovitrelle noin paljon haamuais, kun mun aiemmassa kokeilussa ei näkyny :rolleyes: mä luulen että jotain taas yritti tapahtua, kun rinnatkin kipuilee ja on vaan semmonen olo. Yllätyin ihan että ei ollu vahvistunut. Jos saan pidätettyä niin testaan vielä päivällä ennen uutta naksua, epätoivoinen surkimus. Huomenna kyl katon kans että näkyykö tän päivän naksu..

Seuraavaksi sitten mies testeihin, veikkaan että ei siellä mitään vikaa. Mulla vaan ei oo laatumunia, kun tuplaletroillakasn ei tuu kuin yksi ja sekin näköjään tyssää aina. Ja varmaan jotain teflonia kohtu kun mikään ei tartu. On muuten kivat hinnat pistoshoidoissa, vissiin jotain 300e about per setti. :banghead: En oo pitkään aikaan jaksanut itkeä tätä, semmonen turta ja vähän vihainen olo ollut tän savotan kanssa, mut tänään kyllä taas räkä poskella. Vaikea keskittyä töihin, onneksi sentään etänä...

Nipanderi, toivottavasti ovis osuis just oikeaan ajankohtaan ja pääsisitte inssi. Ihana jos saatte keskusteluapua, ei yhtään varmasti haittaa purkaa tuntojaan. :Heartred

Onko kukaan testailemassa? nyt plussaa kehiin tänne taas niin tulisi uutta toivoa. :wav
 
Onko sulla vielä toinen kontrolliultra vai tikuillako mennään?

Onko Naffalla mikä dpo? Oisko ne naksut voineet näkyä aiemmin tummempana viivana ja nyt olis haamu ilman niitä?

Ei oo enää. Alunperin piti olla ultra perjantaina, mutta se aikaistettiin, kun tikut niin tummia. Ei ultrata ennen plussaa, koska se ei hyödytä mitään, kun vkloppu sit kumminkin edessä. Siellä on 1-2 follia tulossa (toivottavasti 2, ni olis tuplatsäänssi raskautua. Monikkoon en jaksa uskoa, kun ei tässä yhtäkään saada alulle). Jos plussan sais venytettyä sunnuntaille, ni päästään inssiin.
 
Tännekin tiedoksi tosta sofista, antoi eilen aika törkeetä punasta viivaa.. tietömättömämpi ois voinut innostua :bag: tänään aamulla selkeempi nega. Juu jatkan testejä mutta ei oikein luottoa enää luomuplussaan tai letroilla..
 

Liitteet

  • IMG_20200526_184107.jpg
    IMG_20200526_184107.jpg
    18.6 KB · Katsottu: 154
Moi taas pitkästä aikaa. Täälläkin on taas hoidot käynnissä, tänään kp 12. Kerrot syöty ja tänään ultrattu 10mm limis ja yksi 18mm folli. Oikea munasarja on puristuksissa myoman takana, eikä siellä ole mitään :wideyed:
Nyt sitten sormet ja varpaat ristiin että irtoaisi sunnuntaina että voidaan tehdä IUI.

Muoks. Kahlaan vähän jälkijunassa tekstejä läpi, Mutta Jesssuko on raskaana \o/ ihanaa onnea onnea!!
 
Muokattu viimeksi:
kp15 ja olen nyt neljättä päivää tehnyt ovistestejä. Tämänkin päivän testin luulin olevan vain haalea kunnes palasin vähän myöhemmin katsomaan sitä. Testi viiva olikin yhtä tumma kun kontrolliviiva. Hädispäissäni ilmeisesti mokasin dikitaalisen testin ottamista kun se ei suostunut alkaa tulkitsemaan näytettä.

Voiko oikeasti olla että ovuloin kahden päivän sisällä? Koska on ollut kuivaa tuolla alhaalla ja yleensä minulla on valkovuoto apuna arvioimaan milloin ovulaatio lähestyy. Voiko olla että näiden lisäravinteiden avulla olen onnistunut aikaistamaan ovulaationi?

Mikä tämä on :nailbiting: huomenna pitää ottaa liuskatesti ja digitesti!!! :nailbiting:
 
Kp 18 ja ovis testi vieläkin + ollut jo 3pv... Mitähän tämä on kun kp12 oli myös ja haalistu viivat ja oli myös silloin ovis tuntemuksia limat ja kipu.
En tiiä tallennetellaan varmuudeksi vieläkin. Esikoinen näky kp24 testissä selvänä viivana että sen perusteellakin luulen että ovuloin aika aikasessa vaiheessa kiertoa. En tiiä onpahan talleteltu aika reilusti nytten ettei ainakaan siitä pitäisi olla kiinni :hilarious:
Pcos:n vuoksi kyllä luulen että ovis testit näyttää ihan huuhaata :banghead: alotin kuitenki terolutit kp15 niinkuin on määrätty, ehkä meni pieleen ehkä ei :facepalm:

Toki aikahan sen näyttää mutta kun ei vaan malttaisi, raskaus testin teen vasta joskus ens viikonloppuna ehkäpä jos maltan sinne asti :hilarious:

Onko täällä muita jännäilemässä? :nailbiting:
 
Takaisin
Top