Letrozolin käyttäjiä?

Sitä olin kirjittamassa että 10 pv on lääkäri varattuna katotaan jos sais lääkkeet avuksi, meen siis yksityiselle. Painoa on vielä vähän liikaa että julkiselle hoitoon ees pääsis

Onko julkisille joku painoraja? Mie olen 173cm ja 100kg ja otettiin kyllä julkisille hoitoon. Ei mulle kyllä painosta kukaan sanonu mitään, vaikkakin bmi:n mukaan ylipainonen :wideyed:
 
Tein sitten 3h pidätyksellä PC:n, joka oli ihan puhdas nega. Herkkiä testejä ei ole, enkä niihin oikein luotakaan. Ilmeisesti tää on sitten dpo7 eikä 13. Edellisten aamujen yökötykset on muuten myös tulleet 10-15min aamupalasta. Odotellaan :smiley-bounce013
 
Onko julkisille joku painoraja? Mie olen 173cm ja 100kg ja otettiin kyllä julkisille hoitoon. Ei mulle kyllä painosta kukaan sanonu mitään, vaikkakin bmi:n mukaan ylipainonen :wideyed:
IVF-hoidoissa raja on ollut perinteisesti BMI 35, sekä julkisella että yksityisellä. Nyt koronan-aikaan ainakin jotkut julkiset ovat tiputtaneet painorajan BMI 32, en tiedä onko tuo edelleen voimassa ja missä. Yksityisellä insseissä tai ovulaatioinduktiohoidoissa ei tuijotella vaakaa, joten niihin voi päästä suuremmallakin painoindeksillä, julkisella sitä tuijotetaan edelleen tiukasti.

Jos voimassa on tuo 35, niin sitten painosi on ok, jos taas voimassa on 32, niin sitten kannattaa kaikkialle kertoa, että painat 95 kg ja tehdä parhaasi, että olet siinä tilanteessa kun vastaanotolle menet. Minä olin IVF:ään mennessä yksityisellä pari kiloa rajan alapuolella, koskaan ei sanomaani kyseenalaistettu tai minua punnittu, mutta varoitettiin, ettei painoa saa tulla yhtään lisää.
 
Muokattu viimeksi:
Sen, mulla ainakin oviksen jälkeen on välillä tullut pahoinvointia, toki ei ihan ylös asti ole tullut. Tosin jos dpo7 niin myöhäistä ehkä tuolle. Toivotaan parasta! :Heartpink

Jos julkisella epäillään että bmi on sillä rajalla onko 32 tai 35, niin laittaako ne vaa'alle? :wideyed:

Mulla bmi jotai 21-22 ja yllätyin muuten kun lääkäri sanoi, että ei sais laihtua sitten. Kun toihan on ihan normaalipaino eikä mitään ali.

Jannn, mulla ikää 33. :)
 
IVF-hoidoissa raja on ollut perinteisesti BMI 35, sekä julkisella että yksityisellä. Nyt koronan-aikaan ainakin jotkut julkiset ovat tiputtaneet painorajan BMI 32, en tiedä onko tuo edelleen voimassa ja missä. Yksityisellä insseissä tai ovulaatioinduktiohoidoissa ei tuijotella vaakaa, joten niihin voi päästä suuremmallakin painoindeksillä, julkisella sitä tuijotetaan edelleen tiukasti.

Jos voimassa on tuo 35, niin sitten painosi on ok, jos taas voimassa on 32, niin sitten kannattaa kaikkialle kertoa, että painat 95 kg ja tehdä parhaasi, että olet siinä tilanteessa kun vastaanotolle menet. Minä olin IVF:ään mennessä yksityisellä pari kiloa rajan alapuolella, koskaan ei sanomaani kyseenalaistettu tai minua punnittu, mutta varoitettiin, ettei painoa saa tulla yhtään lisää.


Mä toivon ettei "rankempiin" hoitoihin tarvisi alkaa tän kakkosen yrityksen kohalla. Letrozol hoito on tuonut jo yhden tuloksen joka 1v. Mietin vain onko käytännöt muuttuneet. Ei multa kukaan kyllä kysynyt painoa koskaan, neuvolassa sitten tietenki punnittiin.
 
Sen, mulla ainakin oviksen jälkeen on välillä tullut pahoinvointia, toki ei ihan ylös asti ole tullut. Tosin jos dpo7 niin myöhäistä ehkä tuolle. Toivotaan parasta! :Heartpink

Jos julkisella epäillään että bmi on sillä rajalla onko 32 tai 35, niin laittaako ne vaa'alle? :wideyed:

Mulla bmi jotai 21-22 ja yllätyin muuten kun lääkäri sanoi, että ei sais laihtua sitten. Kun toihan on ihan normaalipaino eikä mitään ali.

Jannn, mulla ikää 33. :)

Sama ikä (ainakin vielä) ja sama painoindeksi täällä :grin saa nähdä sanovatko mitään painosta, mulla ois kyl varaa laihduttaa tai ainakin kiinteyttää
 
Sen, mulla ainakin oviksen jälkeen on välillä tullut pahoinvointia, toki ei ihan ylös asti ole tullut. Tosin jos dpo7 niin myöhäistä ehkä tuolle. Toivotaan parasta! :Heartpink

Jos julkisella epäillään että bmi on sillä rajalla onko 32 tai 35, niin laittaako ne vaa'alle? :wideyed:

Mulla bmi jotai 21-22 ja yllätyin muuten kun lääkäri sanoi, että ei sais laihtua sitten. Kun toihan on ihan normaalipaino eikä mitään ali.

Jannn, mulla ikää 33. :)

:bored: Ai sanoivat ettei saisi laihtua? Mulla BMI19 eikä mulle sanottu mitään. Hoitojen myötä olen lihonnut 2kg mutta edelleen on alle 20. En aio laihduttaa koska veikkaan että paino tekee ihan hyvää mutta kertaakaan eivät ole puhuneet mun painosta :playful:
 
:bored: Ai sanoivat ettei saisi laihtua? Mulla BMI19 eikä mulle sanottu mitään. Hoitojen myötä olen lihonnut 2kg mutta edelleen on alle 20. En aio laihduttaa koska veikkaan että paino tekee ihan hyvää mutta kertaakaan eivät ole puhuneet mun painosta :playful:

Mullakaan ei oo painosta puhuttu mitään. Silmämääräisesti totesi, että normaalipainoinen, mikä pitääkin ihan paikkansa. Pari kiloa on kyllä tässä kevään aikana lähtenyt. Varmaan tää stressi ja sit oon kyl liikkunut paljon, aloitin pitkän tauon jälkeen juoksemisenkin, kun ei tässä korona-aikana oo kauheesti voinut muuta tehdä.
 
Jos julkisella epäillään että bmi on sillä rajalla onko 32 tai 35, niin laittaako ne vaa'alle? :wideyed:
Tästä en osaa sanoa, koska kävin vain yksityisellä, jotta ei tarvitse jonottaa. Ehkä joku julkisella käynyt osaa sanoa paremmin?
 
Ompa täällä jännittäviä hetkiä monella! Tsemppiä piinailuihin ja halit kaikille joilla uusi kierto lähtenyt käyntiin.

Itsellä menossa kp16 ja digiovis edelleen vilkuttaa hymynaamaa, ei siis plussaa vieläkään. Kp11 oli 13mm folli, eiliselle ennusti gyne ovista mutta ei näy ei kuulu. Toisaalta limakalvo oli niin ohut että hyvä jos tässä odotellessa se ehtisi kasvaa. Toivottavasti nyt ei vaan käy niin että follit kasvaa mutta ovis ei tapahdukaan!! Mulla oli myös toisella puolella 8mm folli, silläkin puolella kipuja välillä ollut. Talletteluja ja ovisplussan odottelua vain seuraavatkin päivät... Ensviikon perjantaina mulla progesteronilabra niin varmistuisi onko ovista tapahtunut. Harmittaa kun tää kolmas letrokierto nyt ei näytä jotenkin pelaavan, toki gyne sanoi että voi olla että tää oli vaan huono kierto ja enskierrossa letrot taas toimiskin hyvin. Täytyy pitää toivoa yllä!
 
Täällä kp13 meneillään ja näyttäis siltä että ovis ei ole vielä tänään, joten päästään ensi viikolla meidän tokaan inssiin. Kp9 ultrattiin ja siellä näkyi toisella puolen 10mm ja toisella 11mm. Kumpa molemmat olis johtavia, mut ei mulla letrokierroissa yleensä oo ollut kun 1 johtofolli:smiley-angelic001 munasarjoja on kyllä särkenyt monta päivää. Mietin jo et pitääkö tästä olla huolissaan, mut kaiketi ne on sit jotain kasvukipuja vaan
 
Onko julkisille joku painoraja? Mie olen 173cm ja 100kg ja otettiin kyllä julkisille hoitoon. Ei mulle kyllä painosta kukaan sanonu mitään, vaikkakin bmi:n mukaan ylipainonen :wideyed:
Joku bmi raja on, mä kävin kystä kontrollissa sairaalassa niin se lääkäri sano että muutama kilo pitäs tiputtaa samalla kun hoidetaan kilpparit kuntoon (ei niissä sit kuitenkaan mitään ollu) ja ootellaan että korona helpottaa että sen suhteen vois hoitoon päästä... en tiiä onko tää sit jotenkin sairaanjoitopiirisyä kiinni kuinka korkee se bmi saa olla
 
Joku bmi raja on, mä kävin kystä kontrollissa sairaalassa niin se lääkäri sano että muutama kilo pitäs tiputtaa samalla kun hoidetaan kilpparit kuntoon (ei niissä sit kuitenkaan mitään ollu) ja ootellaan että korona helpottaa että sen suhteen vois hoitoon päästä... en tiiä onko tää sit jotenkin sairaanjoitopiirisyä kiinni kuinka korkee se bmi saa olla

Niin voihan se olla että riippuu paikasta,tai sit kun en näytä ylipainoselta lihasmassaa aika paljon niin ei hoitajat kiinnittänyt huomiota. Mistäpä tuota tietää :dontknow
 
Plääh, kp1 tänään, luteaalivaihe huimat 17pv, ei ole ainakaan siitä kiinni raskautuminen. Oon kehitellyt kaikkia skenaarioita, että mun munasolut on jotenkin vääränlaisia ja siksi tuo menkkojen alkaminenkin kestää noin kauan ovulaation jälkeen :bored:
 
Tuosta bmi:stä, mä oon normaalipainoinen/hoikka ja lääkäri sanoi, ettei kannata päästää itseä lihomaan, koska pco altistaa metaboliselle oireyhtymälle. Ainaki toistaiseksi on kolesteroli yms arvot olleet hyvät, mutta mun suvussa on tosi paljon diabetestä (1-tyypin ja 2-tyypin), vaikka ei ole varsinaisesti ylipainoista sukua, mutta täytyy itselläkin olla varuillaan tuon kans.. Hiilarihöttöä on taas mennyt kiitettävästi menkka masiksessa :grin
 
Tuosta bmi:stä, mä oon normaalipainoinen/hoikka ja lääkäri sanoi, ettei kannata päästää itseä lihomaan, koska pco altistaa metaboliselle oireyhtymälle. Ainaki toistaiseksi on kolesteroli yms arvot olleet hyvät, mutta mun suvussa on tosi paljon diabetestä (1-tyypin ja 2-tyypin), vaikka ei ole varsinaisesti ylipainoista sukua, mutta täytyy itselläkin olla varuillaan tuon kans.. Hiilarihöttöä on taas mennyt kiitettävästi menkka masiksessa :grin

Jep ja sitten kun raskaana niin suuri riski saada radi jos yli painoinen. Esikoisesta mulla oli, mutta muitaki riskitekijöitä itellä.. :sad001
 
Plääh, kp1 tänään, luteaalivaihe huimat 17pv, ei ole ainakaan siitä kiinni raskautuminen. Oon kehitellyt kaikkia skenaarioita, että mun munasolut on jotenkin vääränlaisia ja siksi tuo menkkojen alkaminenkin kestää noin kauan ovulaation jälkeen :bored:

Mulla kans luteaali 16pvää:scratch jos muistan voin kysyä lääkärissä että onko mahd huono juttu. Sen takia en haluaisi mitään keltarauhastukea mut ehkä se kuuluu noihin hoitoihin? Aina?
 
Itellä taas sit vuorostaan menkat kestää pitkään, viimeksikin kunnon menkat kesti 7pv ja sen jälkeen vielä semisti vuoteli 3pv, joskus kestää vuotelu jopa 13pv.. Mut se ilmeisesti liittyy tohon pco:hon ja hormooneihin..
 
Jos julkisella epäillään että bmi on sillä rajalla onko 32 tai 35, niin laittaako ne vaa'alle? :wideyed:

Mulla ainakin paino otettiin sillä ekalla lääkärikäynnillä, jonka perusteella sai lähetteen eteenpäin hedelmällisyysklinikalle. Sen jälkeen ei ole tarvinnut vaa'alle hypätä :) Taysissa ainakin BMI-raja on 35. Ite olen onneksi (ainakin toistaiseksi) vain lievän ylipainon puolella :hilarious:
 
Mulla ainakin paino otettiin sillä ekalla lääkärikäynnillä, jonka perusteella sai lähetteen eteenpäin hedelmällisyysklinikalle. Sen jälkeen ei ole tarvinnut vaa'alle hypätä :) Taysissa ainakin BMI-raja on 35. Ite olen onneksi (ainakin toistaiseksi) vain lievän ylipainon puolella :hilarious:

Niin joo, noissa tosiaan on varmaan eroja ja me kun saatiin lähete yksityiseltä puolelta, niin ei ollut tota alkukäyntiä ollenkaan.
 
Takaisin
Top