Letrozolin käyttäjiä?

Ja suosittelen one step testejä, 10 herkkyys, mulla näytti ne paljon selkeämmin kuin pregcheckit. Pahoittelut kaikille negasta<3 olen elävä todiste että monenkin vuoden toiveen jälkeen voi raskautua!

Moikka, yritystä melkein 4 vuotta ja tää eka letrozol+inseminatiokierto toi toivotun tuloksen eli plussan. Inssistä huomenna 2 viikkoa ja ekat haamut sain perjantaina. Tänään jo vahva. Ei tätä voi uskoa, varsinkin kun miehellä oli superhuono tulos pesun jälkeen lääkärin mielestä.

Onnea tuhannesti! <3 Wau miten ihanaa!
Nämä kyllä valaa pientä toivoa että joskus meidänkin vuoro.
Meillä tuli nyt yritystä 1,5 vuotta täyteen. Onhan tämäkin vielä lyhyt aika esimerkiksi tuohon teidän yrittämään aikaan ja siksi onkin niin ihana kuulla että teillä on vihdoin tärpännyt.
Maailman ihaninta odotusaikaa sinulle <3

Ja suosittelen one step testejä, 10 herkkyys, mulla näytti ne paljon selkeämmin kuin pregcheckit. Pahoittelut kaikille negasta:Heartred olen elävä todiste että monenkin vuoden toiveen jälkeen voi raskautua!

Joo näitä mäkin käytän!
Tässä vielä kuvaa. Nää ei ainakaan hinnalla oo pilattu. :)

Liitteet

• Screenshot_20200211_102929.jpg
    Screenshot_20200211_102929.jpg
    10 KB · Katsottu: 109
Moikka, yritystä melkein 4 vuotta ja tää eka letrozol+inseminatiokierto toi toivotun tuloksen eli plussan. Inssistä huomenna 2 viikkoa ja ekat haamut sain perjantaina. Tänään jo vahva. Ei tätä voi uskoa, varsinkin kun miehellä oli superhuono tulos pesun jälkeen lääkärin mielestä.

Voi että, hurjasti onnea :Heartred Tollaset ilouutiset tsemppaa niin paljon ja antaa voimaa.

Täälläkin inssistä nyt se neljä päivää ja oon edelleenkin vähän hämmentynyt. Se tuli niin äkkiä ja jotenkin se tuntuu niin hassulta ajatella, että meidän pieni on voinu saada alkunsa siinä kätilönpenkissä, eikä perinteisesti makuuhuoneessa :grin En tiedä ymmärtääkö kukaan mitä ajan takaa, mutta tuntuu niin uskomattomalta. Varsinkin kun ikää vasta 22, niin sitä hölmönä ajatteli, että paksuks pamahtaa ilman ongelmia. Mut ei se valitettavasti aina niin mene.

Inssistä mulle jäi kyllä hyvä fiilis ja jos tästä ei tärppiä tule, niin kokeillaan sit uusiks. Siitä tulikin mieleen, yllätyin että meille ei tehty mitään suunnitelmaa. Sanottiin vaan, että inssejä tehdään niin monta kun me halutaan. Eikä mitään välikiertojakaan oo tarkoitus pitää. Yllätyksenä tuli myös se, ettei saatu tietää millanen miehen simppatulos oli inssissä. Kätilöltä kun asiasta kysyin, sanoi ettei sitä kerrota, labrassa vaan kattovat että se on ok. Vissiin vaihtelee sit noi käytännöt :rolleyes:

Voi että, hurjasti onnea :Heartred Tollaset ilouutiset tsemppaa niin paljon ja antaa voimaa.

Täälläkin inssistä nyt se neljä päivää ja oon edelleenkin vähän hämmentynyt. Se tuli niin äkkiä ja jotenkin se tuntuu niin hassulta ajatella, että meidän pieni on voinu saada alkunsa siinä kätilönpenkissä, eikä perinteisesti makuuhuoneessa :grin En tiedä ymmärtääkö kukaan mitä ajan takaa, mutta tuntuu niin uskomattomalta. Varsinkin kun ikää vasta 22, niin sitä hölmönä ajatteli, että paksuks pamahtaa ilman ongelmia. Mut ei se valitettavasti aina niin mene.

Inssistä mulle jäi kyllä hyvä fiilis ja jos tästä ei tärppiä tule, niin kokeillaan sit uusiks. Siitä tulikin mieleen, yllätyin että meille ei tehty mitään suunnitelmaa. Sanottiin vaan, että inssejä tehdään niin monta kun me halutaan. Eikä mitään välikiertojakaan oo tarkoitus pitää. Yllätyksenä tuli myös se, ettei saatu tietää millanen miehen simppatulos oli inssissä. Kätilöltä kun asiasta kysyin, sanoi ettei sitä kerrota, labrassa vaan kattovat että se on ok. Vissiin vaihtelee sit noi käytännöt :rolleyes:

Mä myös aikasemmin kirjoittelin tuosta että nyt se on oikeesti konkreettista että meidän lapsi saa alkunsa lääkärinpenkissä - käsittämätön ajatus :grin Ja hei vitsi miten jännää kun päässään yhessä piinailemaan! Mulla nyt siis ekasta inssistä 5 päivää! Meilläkään ei mitään sen kummempia suunnitelmia tehty. Tehdään se about 4 inssiä ja sitten suoraan IVF:fään.
Ja joo taitaa vaihdella käytännöt paljon riippuen paikasta. Me saatiin pieni info siittiöiden laadusta siinä ja paperilla mukaan kotiin.

Mulla on nyt siis inssistä se 5 päivää ja nännit vieläkin ihan järkyttävän kipeät. Tuntuu kun joku puristaisi pihdeillä täysiä 24/7. Ai saakeli. :oops:

Mä myös aikasemmin kirjoittelin tuosta että nyt se on oikeesti konkreettista että meidän lapsi saa alkunsa lääkärinpenkissä - käsittämätön ajatus :grin Ja hei vitsi miten jännää kun päässään yhessä piinailemaan! Mulla nyt siis ekasta inssistä 5 päivää! Meilläkään ei mitään sen kummempia suunnitelmia tehty. Tehdään se about 4 inssiä ja sitten suoraan IVF:fään.
Ja joo taitaa vaihdella käytännöt paljon riippuen paikasta. Me saatiin pieni info siittiöiden laadusta siinä ja paperilla mukaan kotiin.

Mulla on nyt siis inssistä se 5 päivää ja nännit vieläkin ihan järkyttävän kipeät. Tuntuu kun joku puristaisi pihdeillä täysiä 24/7. Ai saakeli. :oops:

No niinpäs näköjään sanoitkin, haha! Samoja fiiliksiä tosiaan täälläkin. Ja oi ei :sour: tsemppiä. Täällä on ollu ihan oireetonta. Viimeks teki se pregnyl pahoinvointia ja kaikenmaailman valeraskausoireita mut nyt ei oo onneks mitään.

Täälläki dpo5 eikä mitään oireita. Eipä pitäiskään olla. Samanlaisia pistoksia kylläkin kohdussa kuin viimekin kierrossa, toiv ei mitään huonoa meinaa.

No niinpäs näköjään sanoitkin, haha! Samoja fiiliksiä tosiaan täälläkin. Ja oi ei :sour: tsemppiä. Täällä on ollu ihan oireetonta. Viimeks teki se pregnyl pahoinvointia ja kaikenmaailman valeraskausoireita mut nyt ei oo onneks mitään.
Joo taitaa olla Pregnylin tekosia tämä nännikipu. Ja Pregnyl aiheutti mulle kyllä myös sellasen oksetuksen pistopäivän jälkeisenä pvänä että sai oikein oksennusta pidätellä, hyi hitto :lurking:

Varmaan saitte esimakua raskausoireita :grin Jesssu jos Sul paljon testejä niin pitäiskö sun lähipäivinä kokeilla näkyykö pregnyl vielä?:p ainaki saisit plussan :hilarious:

Hei kaikki! Taidankin monen kuukauden taunon jälkeen palata kirjoittelemaan tähän keskusteluun (olen kyllä säännöllisesti lukenut). Olen iloinen että monet on jatkanut tässä keskustelussa vaikka Letrozolesta on siirrytty eteenpäin.

Ajattelin jakaa tietoa, muun muassa viimeisimpien viestien joukossa on pohdittu inssien käytäntöjä niin voin kertoa omia kokemuksia. Yritystä takana 2½ vuotta, nyt vedetään 33 yrityskiertoa. Ikää itsellä 30 ja mies 29, olemme molemman normaalipainoisia ja terveitä eikä kumpikaan polta. Kierto on minulla normaali 27-28 päivää.

Puolentoista vuoden yrittämisen jälkeen suostui gynekologini yksityisellä ottamaan meidät vakavasti. Ensin kokeiltiin yksityisellä 3 kiertoa 2,5mg Letrozolea ja heti perään 3 kiertoa 5 mg.

Olen aina itse pystynyt kypsyttämään munasolua, ongelma on tuntunut olevan etten ovuloi optimaaliseen aikaan, ovulaatio venyy myöhään kierrossa ja luteaalivaihe jää lyheksi (esim. ultrassa todettu kypsä (22mm) munasolu kp13 niin ovistesti näyttää plussaa kp19).

Yksityinen lääkäri teki epäonnistuneiden letrokiertojen jälkeen toukokuussa 2019 lähetteen HUS/naistenklinikalle ja ensimmäinen aika saatiin 4kk jonon jälkeen syyskuussa. Tehtiin aukiolotutkimus ja lokakuussa aloitettiin ensimmäinen ovulaatio induktio ja inseminaatio. Olen aina pistänyt 50 yksikköä Gonal-F, Ovitrelle irrotuspiikkinä ja inssin jälkeen lugesteronet tukemaan mahollista raskautta. Jokaisen inseminaation jälkeen on klinikka vaatinut yhden taukokierron väliin, syytä tähän en tiedä.

- Eka inssi: kp15, 2 follia, muistaakseni limis 11mm, miehen siittiöt 3milj pesun jälkeen (vuorokauden pidättäytyminen)
- toka inssi: kp16, 1 folli, muistaakseni limis 11mm, miehen siittiöt 18milj (2vrk)
- kolmas inssi: kp15, 3 follia, limis 13mm, miehen siittiöt 51milj (2vrk)

Nyt eletään 7dpo ja jos ei sitten tässä kierrossa tärppää niin meidät asetetaan IVF jonoon jolloin arviolta päästäisiin kesäkuussa hoitosuunnitteluajalle ja elokuussa varsinaiseen hoitoon (heinäkuu on klinikka kiinni)

Lugesteron ja ovitrelle aiheutti ekassa inssissä ja tässä inssissä raskausmaisia oireita, tokassa inssissä ei tuntunut olevan mitään oireita. Aavistelen että kaikkine yrityskertoineen niin on 5-6 kertaa ollut kiinnittymisen yritystä mutta keskeytynyt ennen positiivista testitulosta, jotenkin vaan on jäänyt sellainen fiilis tietyissä kierroissa. Mutta siis kertaakaan en ole saanut positiivista raskaustestiä.

Eli tässä lyhkäisyydessään :happy118 toivottavasti on jollekin hyödyllistä informaatiota. Kiva jatkaa tässä keskustelussa kun tämä tuntuu paljon aktiivisemmalta kun toinen keskustelu mihin siirryin jonkun aikaa sitten.

Pupsis kiitos ja plussaonnea :Heartred en vaan pysty tajuamaan miksi joillakin ei raskaus ala tai kestä vaikka paperilla kaikki ok. Niin kuin varmaan itsellänikään. Onneks pääset kohta ivf jos nyt ei tärpännyt. Itsellä taitaa olla pitkä tie vielä mikäli ei luomuna/hoidoilla tänä vuonna tule plussaa..

Pupsis kiitos ja plussaonnea :Heartred en vaan pysty tajuamaan miksi joillakin ei raskaus ala tai kestä vaikka paperilla kaikki ok. Niin kuin varmaan itsellänikään. Onneks pääset kohta ivf jos nyt ei tärpännyt. Itsellä taitaa olla pitkä tie vielä mikäli ei luomuna/hoidoilla tänä vuonna tule plussaa..

On todella turhauttavaa kun on jonoja sekä taukokiertoja, kun yrittämistä on jo itsessään ollut pitkän aikaa, luulen että me kaikki kamppaillaan tämän turhautumisen kanssa. Itsekin yllätyin siitä miten pitkä prosessi tämä on. Oli jotenkin ollut naivi kun odotti tätä naistenklinikalle pääsyä. Jotenkin luulin että kaikki ongelmat ratkaisi kuukaudessa ja tulisi raskaaksi :playful:

On todella turhauttavaa kun on jonoja sekä taukokiertoja, kun yrittämistä on jo itsessään ollut pitkän aikaa, luulen että me kaikki kamppaillaan tämän turhautumisen kanssa. Itsekin yllätyin siitä miten pitkä prosessi tämä on. Oli jotenkin ollut naivi kun odotti tätä naistenklinikalle pääsyä. Jotenkin luulin että kaikki ongelmat ratkaisi kuukaudessa ja tulisi raskaaksi :playful:

Toisaalta olen positiivisesti yllättynyt kertomastasi, luulin että ivf jonossa täytyy olla puolisen vuotta. :) tai nojaa, elokuuhun onkin puoli vuotta :facepalm: no kuitenkin, lohduttavaa tietää että asioita tapahtuu :) Koitan laskeskella milloin me pääsemme ensikäynnille, tällä viikolla saamme siis vasta lähetteen. Ehkä ensikäynti touko-kesäkuussa, mutta hoito alkanee elokuussa :rolleyes: Toivotaan ettei tule taukokiertoja..

Täällä vedetty ties monta letro - kiertoa ja nyt vihdoin päätettiin varata aika lahjasoluhoitoon. Jono noin 6kk eli syksylle menee meillä sitten tositoimet. Ihan kivaa olla kesä rauhassa ja ottaa taukoa yritykselle, vaikkei tuo nyt kummemmin ole stressannut (yritystä 1.5 v). Mulla on siis ikää jo kesällä 44v joten meidän epäonnistumiselle on selkeä syy.

Ihanaa kun täällä vihdoin plussa! Onnea! Ja tsempit piinaileville!

Täällä päästään myös vihdoin tosi toimiin. Vauvaa yritetty 1,5v kohta ja mun alakerran lääkärihistoria alkaa olla aika pitkä viimeisen vuoden saralta. Kärsin aika mittavasta vuotohäiriö-ongelmasta, jolle ei vielä ole syytä löytynyt. Lapsettomuushoidoissa ollaan julkisella. Täytyy kyllä peukuttaa todella paljon tyksiä, on ollut erittäin ripeää ja hyvää hoitoa.

Alakerta on taas tänään ronkittu ja suolaliemitetty. Otettiin Papa, koepalat kohdun limakalvolta ja tehtiin aukkari. Yllättävän vähän ikävältä tuntui kaikki. Ja röörat virtaa niin kuin pitääkin eikä muodossa tai muussa ole moitteen sanaa.

Mutta. Jälleen ultratessa siellä oikealla puolella munasarjassa möllötti 18mm aivan tismalleen follikelin näköinen kaveri, vaikka muuten kroppa ei ole sen näköisessä tilassa että ovulaatiota olisi lähiaikoina odotettavissa (eikä tietty kuuluiskaan olla kun on kp8) . Viime ultrauksessahan oli myös se n. 15mm tyyppi oikealla dpo5 (vaikka me sanelukoneella tänään kuunneltiin monta kertaa, kun lääkäri sanoo että se on vasemmalla. Vaikka sanoi kyllä sillon siellä käynnillä päin vastoin) ja kertaalleen keväällä mut ultrattiin niin, että oli 2x18mm follia just oikeella. Mahtoikohan silloinkaan olla! Sitä nyt sitten tutkaillaan että näkyykö tuo möllykkä nyt sitten säännöllisesti mulla ja mahdollisesti olisi tämän kaiken paskan takana.

Jatkosuunnitelmia. Woopwoop, saadaan ilmoittautua ensi kierron alusta ekaan inssiin. Ihan mahtavaa. Selitti eka nää perus hoitopolkukuviot. Näki varmaan naamasta, että alkoi silmät varmaan pullistumaa kun mietin niitä puolen vuoden oi-hoitoja ja tätä mun vuotoprobleemaa. Että jotain hyvää tässä ikuisessa vuotamisessakin sitten on. Inssi tehdään letrozol+lugesteron kiertoon. Ja inssi kuulemma tehdään, vaikka tulis pari kolmekin rakkulaa. Mies menee antamaan infektiokokeet ja multa mitataan vielä amh ennen aloitusta.

Hihhih. Oon ihan intsinä. Jätän tässäkin kierrossa kyllä luget ottamatta (ollut käytössä viime kesäkuulta saakka erilaisilla annoksilla mutta aina yhtä surkealla v asteella) niin pääsee nopeemmin uuteen kiertoon ja ekaan inssiin! Ei siis sillä että odottaisin positiivista tulosta insseistä, mutta onhan sitten ivf hoidot lähempänä:hilarious:

Kyllähän tässä pieni haamulainen näkyy kun oikein tiirailee! :hilarious: Hitsi kun ois kokeillut viime perjantaina kun inssistä oli se 1 päivä!
Noh, ens kerralla sitten teen kunnolla tämän tieteellisen tutkimuksen:hilarious:

Liitteet

• IMG_20200212_100112.jpg
    IMG_20200212_100112.jpg
    10.1 KB · Katsottu: 158
Jesssu, jospa ei tarvitsiskaan tehdä uutta tieteellistä haamutestitutkimusta, toivottavasti lähtis viiva tummumaan! :Heartred

Eka letro otettu tänään, katotaan tekeekö oireita tai saako aikaan ovulaatiota. Toiveikas olo, jospa kokisin ekan ovulaation piakkoin! :angelic:
Voi se olisikin niin ihanaa <3 Tämä dpo6 on vaan ihan liian aikaista että mitään vois vielä oikeasti näkyä. :inpain: Nyt lupasin itselleni että seuraava testi sunnuntaina kun on dpo10, ja sitten seuraava virallisena testipäivänä ensiviikon torstaina kun dpo14!

Meinaatko tikutella ovista? Ja oliko sulla alkuun se 2,5mg annos? :happy:

Takaisin