Letrozolin käyttäjiä?

Mulla kp 8 menossa, eilen meni viimeinen letro. Jaloissa lonkissa asti ikävät luusäryt, nääkyykin olevan hyvin yleinen haittavaikutus :sad001 Onko muilla ollut mitään? Seurantaultra on kp 15, lääkkeettömässä kierrossa ovis kp 18-19. Mietin vaan että voiko letrot aikaistaa ovista niim, että olisikin ohi jo kp 15. Ikävästi lääkäri aika ma, jos joudunkin vknloppuna perumaan ajaan. En kyllä turhaan mene kun yksityisellä käynnit.

Mulla normisti ollut kp17-22 ovis, letroilla kp15.. Tai siis plussa tuli kp15.

Luusärkyä ei ole ollut, onneks, valmiiks on jo reuma.. mut yks kierto letroja vasta ollut mulla
 
Onko teillä jo jatkosuunnitelma viimeisen letrokierron jälkeen jos ei siitä tärppää?

Pahoittelut kp1:stä kaikille:sad001 tähän ryhmään pitäisi saada kyllä kunnon plussatuulta! :Heartred

Inseminaatio. Olisin halunnut jo tässä kierrossa ja laitoin polille siitä viestiä, mutta jostain syystä ne haluaa tehdä sen vain pistettävien lääkkeiden kanssa. Nyt tämä kuukausikin tuntuu ajan hukalta. :sad001:arghh:
 
Ja en saanut tikuilla kiinni ovis+. Epäilen kyllä oviksen olleen kp 10 - 11 päivillä. Silloin tuli vahvimmat viivat tikuista ja kivut oli sen mukaiset :blackeye:
Noh nyt odotellaan oliko tulosta vai saako ens viikolla soitella polille. Nyt siis menossa dpo 6.

Eipä tässä paljon ole asiaa ehtinyt miettii, kun tuo mun edellinen saavutus aloitti nyt koulun :cat:
 
Jos ei nyt tärppää, miten etenette RouvaM?

Täällä ei vielkää menkkoja. Aamulla lämmöt tippui, mut nyt taas ylhäällä. Ja teki mieli tehä testi nyt illalla vasta, valkosia viivoja on ollu heti ku tekee testin, mut eiköhän ne negoja ole, ja viivalasit sai pään sekoamaan kun tänään tuijottelin tikkua. Kai vois huomenaamulla tehä testin jos lämmöt taas korkeella/ei menkkoja. Mut en kyl usko raskauteen, alkais ne menkat ennen ku sekoon!

Mitäs eroa olikaan esim ovikseen, sillä että ottaako letrot kp3-7 vai 5-9?
 
Jannn sitten naistentaudeilla tehdään tartuntatauti testit, aukiolotutkimus ja inseminaatioita max 3krt.

Tais olla noilla ottopäivillä vaikutusta ovulaation ajankohtaan.. oliko jotenkin jännästi niin, että myöhemmillä päivillä otetut letrot aikaista ovulaatiota.
 
Noniin polilla käyty ja ovulaatio on kyllä tapahtunut mutta limakalvo oli vain 4mm ja nyt menossa kp 20 :sad001 Joten en usko että tää kierto tuotti tulosta.
Vielä muutama kierto letrolla ja sen jälkeen inssiin..

Nyt sitten ootellaan menkkoja ja kp 12 seurantaultraan.
 
Miksei antanut limikseen terolut tai luget? Paljonko limis oli?

En kyl vielkään ymmärrä sitä lähetteen merkitystä, ei kai sillä kuitenkaan esim jonojen ohi pääse o_O

limis oli 7mm. Ei ihanteellinen mutta ei mahdotonkaan, sanoi gyne. Ja ei antanu ei, enkä tyhmä tajunnu ees kysyy :rolleyes: Noh pregnyl on tuikattu taas nahkaan, saas nähdä.
 
Nyt on vihdoin lähete tehty julkiselle lapsettomuushoitoihin. Gyne sanoi ekaksi että odotetaan vielä muutama kuukausi. Sanoin että ei käy, julkiselle kun päästään 3-4kk kuluttua niin olen silloin ehtinyt syödä jo 6kk letrozoleja ja jos nyt odotellaan muutama kk niin päästään vasta ensi vuoden maaliskuussa(?) ja silloin olen syömättä letroja joulukuusta-maaliskuuhun niin eihän siinä ole järkeä. Nyt tämä menee paremmin kuin hyvin että joulukuussa todennäköisesti eka aika ja marraskuussa olen viimeisen letrokierron syönyt. Onneksi pidin pääni, koska nyt kun joulukuussa varmaan päästään niin silloinkin jo yritystä takana melkein puolitoista vuotta. Nyt vaan odotellaan ja ah, saa vähän hengähtää kun tietää että hoitoa ollaan saamassa. :Heartred (tai toki toivotaan ettei pääsisi koko ajalle vaan raskaus alkaisi ennen sitä:love017)
 
limis oli 7mm. Ei ihanteellinen mutta ei mahdotonkaan, sanoi gyne. Ja ei antanu ei, enkä tyhmä tajunnu ees kysyy :rolleyes: Noh pregnyl on tuikattu taas nahkaan, saas nähdä.

Mulle sanottu et 7 rupee olee jo hyvä. Mulla oli 5,9 kp11. Toiv kasvoi lisää..

Oon ruvennu miettii et mahdanko ovuloida edes letroilla.. Tai irtooko se. Nyt dpo16 ja negaa. Varmaan terot pidentää luteaalia, vaik oli viime kiertokin pitkä.
 
Nyt on vihdoin lähete tehty julkiselle lapsettomuushoitoihin. Gyne sanoi ekaksi että odotetaan vielä muutama kuukausi. Sanoin että ei käy, julkiselle kun päästään 3-4kk kuluttua niin olen silloin ehtinyt syödä jo 6kk letrozoleja ja jos nyt odotellaan muutama kk niin päästään vasta ensi vuoden maaliskuussa(?) ja silloin olen syömättä letroja joulukuusta-maaliskuuhun niin eihän siinä ole järkeä. Nyt tämä menee paremmin kuin hyvin että joulukuussa todennäköisesti eka aika ja marraskuussa olen viimeisen letrokierron syönyt. Onneksi pidin pääni, koska nyt kun joulukuussa varmaan päästään niin silloinkin jo yritystä takana melkein puolitoista vuotta. Nyt vaan odotellaan ja ah, saa vähän hengähtää kun tietää että hoitoa ollaan saamassa. :Heartred (tai toki toivotaan ettei pääsisi koko ajalle vaan raskaus alkaisi ennen sitä:love017)

Hyvä että vaadit! :gen014Onko teillä siis nyt tasan vuosi jo yritystä täynnä? Jos on niin lähetteessä tuskin mitään ongelmaa. Mutta esim naikkarilla ovat ilmeisesti melko tarkkoja, että ottavat tuohon jonoon vain niitä joilla ymmärtääkseni lähetteen tekohetkellä se vuosi. Eli pakostakin menee yli vuosi ennenku ihmiset pääsee sille ekalle käynnille.
 
Jannn sitten naistentaudeilla tehdään tartuntatauti testit, aukiolotutkimus ja inseminaatioita max 3krt.

Tais olla noilla ottopäivillä vaikutusta ovulaation ajankohtaan.. oliko jotenkin jännästi niin, että myöhemmillä päivillä otetut letrot aikaista ovulaatiota.

Mulla ainakin tuli nyt aikaisemmin, kun viimeksi otin kp3-7. Aiemmin oon ottanut kp5-9, mutta omin päin otin aiemmin kun alkoi turhauttaa. Tässäkin kierrossa aikaistin.
 
Hyvä että vaadit! :gen014Onko teillä siis nyt tasan vuosi jo yritystä täynnä? Jos on niin lähetteessä tuskin mitään ongelmaa. Mutta esim naikkarilla ovat ilmeisesti melko tarkkoja, että ottavat tuohon jonoon vain niitä joilla ymmärtääkseni lähetteen tekohetkellä se vuosi. Eli pakostakin menee yli vuosi ennenku ihmiset pääsee sille ekalle käynnille.

Pillerit oon jättänyt pois heinäkuussa 2018 joten vuosi tuli just täyteen. Onneks suostu nyt lähetteen laittamaan:) Hyvin jaksaa muutaman kuukauden odotella kun on jotain odotettavaakin. Mä kävin just hakemassa vikat letrot 30kpl. Ne riittää loppuletroiluille ja noiden jälkeen olenkin sitten 6kk letroja syönyt. Nyt siis letrokierto3 takana ja ens kuussa alkaa neljäs.
 
Julkisen puolen laboratioriotulokset eivät vielä näy kannassa :shy: lisään mitä kaikkia näytteitä otettiin kun tiedot ilmestyy kantaan. Siellä sivustolla ollessani huomasin että pääsin lukemaan lähetteen tekstin sekä milloin se hyväksyttiin klinikalla, lähettämisestä ja hyväksymisestä ei mennyt kuin 1 päivä!!! :woot: Toki sitten jonotettiin vähän päälle 3kk että saatiin tämä ensimmäinen käyntimme joka on noin 3 viikon kuluttua.

Yksityisellä kun tehtiin "perustutkimus" niin otettiin: S-PRL eli Prolaktiini, S-PROG eli progesteroni sekä S-TSH eli tyreotropiini.

Mukavaa että täällä keskustelussa on joku joka on vieläkin enemmän samassa tilanteessa kuin mitä itse on. Niin toivon että kaikki tässä keskustelussa saisi pian positiivisen tuloksen raskaustestiin :Heartred

Tänään töissä juttelin yhden kollegan kanssa lapsettomuuden kurjasta tunteesta. Toinen kollega puolestaan yllättyi ettei minulla ollutkaan lapsia, hän oli muistanut toisin. Eilen illalla äänikirjaa kuunnellessani Michelle Obaman "Becoming" pääsin siihen kohtaan missä hän kertoi heidän vaikeuksistaan saada lapsia. Tuntuu että kaikki asiat tavalla tai toisella liittyy ja koskettaa... Olen tyytyväinen nyt kun Letrozol lääkitys on loppunut niin en ole yhtä tunteellinen. Lääkkeiden aikana minua liikutti ja itketti kaikki, pelastusarmeijan mainoskin sai minut kyyneliin.. Nyt alkaa tuntumaan vähän paremmalta, tunnen olevani enemmän oma itseni ja lähestyvä aika klinikalle on antanut minulle uutta toivoa ja jotain mitä odottaa
 
Vielä en osaa sanoa, onko nämä menkat runsaammat. Ainakin hieman kivuliaammat. Maha/alaselkä.

Tässä kierrossa syön letrojen lisäksi ubikinonia, superfolaattia (800ug) sekä ehkä ensi viikolla tulee inosolia vai mikä olikaan. Juon myös greippimehua. En oo päättäny vielä syönkö terolutit.. Kaippa ne vois kunhan niistä ei oo haittaa... Katsotaan parin viikon päästä mitä päätän. Pitänee vielä ostaa D-vitamiinia. Miksei voi tärpätä koskaan :arghh:
 
Onko teillä tullut (ja jos on niin kuinka nopeasti) yksityisen laittama lähete julkiselle näkymään omakantaan? Mulla ei siellä nyt muuta nää kuin viimeisestä gynen kanssa puhelusta että: "Lähete tehty.".
Paniikki iski että onhan se nyt varmasti mennyt läpi ja hyväksytään ja ja ja.......
 
Onko teillä tullut (ja jos on niin kuinka nopeasti) yksityisen laittama lähete julkiselle näkymään omakantaan? Mulla ei siellä nyt muuta nää kuin viimeisestä gynen kanssa puhelusta että: "Lähete tehty.".
Paniikki iski että onhan se nyt varmasti mennyt läpi ja hyväksytään ja ja ja.......

Mulla näky kannassa julkisen laittamasta lähetteestä suunnilleen samoin kuin sulla eli et se on laitettu. Mut sen hyväksymisestä ei näy mitään. Tuli vaan n. 1,5vkn päästä siitä kirje kotiin että ollaan jonossa hoitoihin eli siit ties et oli menny.
 
Takaisin
Top