Leipomis- ja kokkausketju

bfc9288e7624af9fe047b72475559213
tällasia tein eilen :p mutakakku suklaaylläri mokkaruutuja :P
 
ja tässä mun lemppari kalasafka. huono valotus, mut perunasipulisekotus pohjalla, + muita vihanneksia, kala pitää suolata kunnolla, eli suolaa paksuuden mukaa, pippurii oman maun mukaa ja ruohosipulii ja tummaa balsamviinietikkaa päälle. ei saa kypsyttää kuivaks. riippuu niin makuasioista ja uunista miten saa parasta
 

Liitteet

  • öfisk.jpg
    öfisk.jpg
    390.4 KB · Katsottu: 44
  • öffisk.jpg
    öffisk.jpg
    563.6 KB · Katsottu: 39
  • Tykkään
Reaktiot: Pii
Mä oon ruvennut tekemään smoothieita. Jotenkin "löysin" ne vasta, vaikka tarvittavat laitteet onkin olleet käsillä "aina". Lähinnä hedelmistä teen, mutta ehkä jotain viher-juttuakin voisi kokeilla. Ainakin parsakaali on vissiin todella monipuolinen vitamiineineen!
 
EIiihh mikä ketju. Nyt on sit pakko tehdä mansikkakääretorttu.

Perus sokerikakkutaikina vaan, pakkasesta mansikoita, sulatus sen verran että saa murskattua, sokeria sekaan, ssellaisena kohmeisena kääretortun sisään ja tod näk torttu naamaan tämän illan mittaan. :D

Ihaninta silloin kun se torttu on vielä vähän lämmin ja sisällä oleva mansikkamurska vähän kohmeista... mmmmmm.....
 
Oii nam näyttää nii hyvältä! :P enoo ikinä kääretorttua leiponu, mutta v-loppuna aijon kokeilla! Kiitos innostuksesta pii ! :D
 
  • Tykkään
Reaktiot: Pii
Oiei, taitaa itelläki olla pakko leipoo jotai hyvää nyt ku on pari päivää vapaata. :rolleyes:
 
Kääretortut on kyllä ihan herkkuja! Yksi oma lemppari on vaalealla pohjalla oleva, johon tulee väliin itsetehtyä raparperihilloa ja kaupan vaniljarahkaa :p Sitä voisikin tehdä taas, kun on raparperiaika.
 
  • Tykkään
Reaktiot: Pii
Pii: Onpas herkullisen näköinen! Arvaa vaan helpottiko yhtään mun herkkuhimoa toi sun laittama kuva? :D Mä oon kärvistellyt tän viikon herkuttomalla, mutta saa nähdä kauanko tää jatkuu, kun oon aikamoinen sokerihiiri.
 
  • Tykkään
Reaktiot: Pii
Tein kerran kääretortun gluteenittomista jauhoista. Tuli todella kuohkeaa.:thumleft Ne jauhot on vähän kalliimpia, mut ei siihen mun ohjeeseen ainaakaan menny kun pari desiä sitä jauhoo.
 
  • Tykkään
Reaktiot: Pii
Perunajauhoja kun laittaa osan jauhoista niin sekin kuohkeuttaa hyvin. :) hyvä idis tuo kaupan maustettu rahka... Mullahan riitti pari reilua palaa eilen torttua ja siinä ne himot sitten oli. :)

sellainen suklaapohjaan tehty unelmatorttu tai ihan vaan kermavaahto-rahkaseos ja banaanisiivuja toimii kans eri hyvin. Mutta sen kaakaon pitää olla tummaa että se pohja maistuu oikeesti suklaiselle.

Ihanaa että on alkanut tehdä mieli ees jotain! Vaikka sit makeaa. Ruoka-aineiden kans on edelleen takkuamista ja moni hyvä perusruoka on oksennettu piloille, että ei voi kuvitellakaan syövänsä lähitulevaisuudessa.
 
Todella muuten tuo unelmatorttu on aivan unelmaista :p Itse olen tehnyt niin, että rouhin rahkan sekaan vielä suklaalevystä osan ja muussaan banaanin siihen sekaan. Koko soosi tortun väliin ja ääntä kohti. Oioi. Ei pitäisi miettiä kyllä näitä herkkuja nyt.
 
  • Tykkään
Reaktiot: Pii
Mä oon himoinnu mansikka kermakakkua. Täytyy varmaan juhannuksena äiteen luona leipoa sellanen pöytään :)
 
  • Tykkään
Reaktiot: Pii
Täällä kans järkky himo mansikkaan ja meinasin jo pienen mansikka kakun tehdäkin. No jos huomenna sukulais pojan 6v synttäreillä sais kakkua :p
Vesimelonia on tullu ostettua ja sitä pitää olla paljon mun salaatissa kuten myös leipäjuustoa. En tiedä johtuvatko himot raskaudesta vai kesästä :hilarious:
 
Eilisestä saakka tehny mieli suklaajuustokakkua :) Tänään sitä syödään varmaan monessa juhlassa.
 
Oikeesti?? No eipä sit enää kannatakaan :) niistä ei koidu kun harmia, heh
 
  • Tykkään
Reaktiot: Pii
Voi kun uskaltaisi syödä juustokakkua, mutta kun sulatejuusto :sad001
 
Mä käytän juustokakuissa aina tuorejuustoa ja mascarponea, varmistaen et on pastöroitu :)
 
Tästä aiheesta sodittiin joskus aikaisemmin keväällä tuolla ruokavalio-keskustelusa, mutta henk. koht. en uskalla syödä jääkaapissa käynyttä sulatejuustoa. En tietenkään kiellä ketään sitä syömästä, koska kysymys on vaan suosituksesta, mutta mun tän kesän "juustokakut" syntyy kyllä maitorahka-pohjaisista mössöistä.
 
Takaisin
Top