Leipomis- ja kokkausketju

Keskustelun 'Laskettu aika marraskuussa 2015' aloitti Esma, 25 huhti 2015.

Vaihda nimimerkki! | Näin pääset alkuun/apua! | Top 100
  1. Lilith_Mist Tuttu foorumilla Joulukuunmammat 2015

Itse enoo nii nuuka noitten kieltojen suhteen. Kaverit on syöny raskausaikoina mitä niitten on tehny mieli, kraavilohesta simpukoihin ja sulatejuustoista tuorejuustoihin ja kaikilla terveet muksut eikä mitään ongelmia ilmenny :) maalaisjärkeä tottkai tulee käyttää, mutta mmmm, ittellä just savuporo-koskenlaskija lihamureke uunissa, naam naam :P
  2. Ellu Peruskäyttäjä

Mä oon tehnyt juustokakkua uunissa :) Kulkee ainakin nimellä New York Cheese cake.
  3. Piikkipensas Tuttu foorumilla Marraskuunmammat 2015

Kuvaa ei nyt tähän hätään ole, mutta ihan maailmanparas smoothie:

Jäinen banaani
    Mansikoita
    Loraus maitoa
    Ripaus sokeria (jos vaatii)

Jäinen banaani korvaa hienosti jäätelön!

Surr rur vaan, itse tekaisin nyt vain lasillisen, niin sauvasekoitin hoiti homman.

Banaanin pilkon paloiksi ja laitan pussiin ja pakkaseen. Liian kauaksi aikaa en suosittele jättämään pakastimeen, itse käytän yleensä edellisenä päivänä pakkaseen laitetun banaanin.

Ja tätähän voi soveltaa miljoonaan eritapaan.
    • Tykkää Tykkää x 3
  4. Piikkipensas Tuttu foorumilla Marraskuunmammat 2015

Pojan synttärikakku. Oli oudon merkkistä massaa niin käsittely oli hieman hakevaa. Kuulemma kelpaa.

Kakkupohja suklaa.
    Välissä omenahilloa ja tuorejuustosuklaakreemi.

Attached Files:

• Tykkää Tykkää x 3
  5. Ellu Peruskäyttäjä

Mä oon nyt testaillut smoothieita, ja vihdoin löysin parhaan kombinaation mun makuun:

1 banaani
    1 avocado
    1 appelsiini (joko hedelmälihoineen, tai sitten vain mehut puristettuna, jolloin tulee sileämpi smoothie)
    1 omena kuorineen
    1 päärynä kuorineen
    Sopiva loraus mantelimaitoa nesteeksi
    (1 limen mehu, jos löytyy. Tai palanen limeä hedelmälihoineen)

Banaani ja avocado tekee siitä ihanan pehmeän ja rasvaisen.
    • Tykkää Tykkää x 1
  6. Sohwia Rakastunut foorumiin Marraskuunmammat 2015 Elomammat 2017

Nopea mansikka "kakku", joka ei ehkä ulkonäöllisesti ole se hienon, mutta maultaan sitäkin parempi. NAM, on nuo mansikat vaan niin hyviä!

Attached Files:

• Tykkää Tykkää x 3
  7. ejams Tuttu foorumilla Huhtikuiset 2021 Kesäkuun äidit 2019

Mä leipasin tänään voileipäkakun ja raparperipiirakan. Eilen tein raparperimehua. Nyt voikin taas kuukauden levätä laakereillaan?
  8. tiuhtimus Addikti Jouluäidit 2020 Marraskuunmammat 2015 Lokamammat 2017

mä oon nii huono leipuri ja ehkä siksi laiskakin alkaa tekemään mitään, mutta viime aikoina on tehny kauheesti mieli britakakkua mansikoilla tai banaanilla!!
  9. Lilith_Mist Tuttu foorumilla Joulukuunmammat 2015

Mansikat banaani persikka ja kookoskermavqahto, näitä ku on tehny nii mieli nii kai sitä vois jonku minikakun niistä väkertää :P
  10. Piikkipensas Tuttu foorumilla Marraskuunmammat 2015

Tänään herkuteltiin muffinsseilla.

Taikina
    2munaa
    1dl sokeria
    50g voita/margariinia
    2dl vehnäjauhoja (tai 1dlperuna- ja 1dl vehnäjauhoja)
    1tl leivinjauhetta
    noin 2rkl kaakaojauhetta
    vaniljauutetta maun mukaan
    Suklaarouhetta maun mukaan

Valinjakreemi
    valmisjauheesta tehty kreemi, lisätään kuitenkin joukkoon vaniljauutetta ja tomusokeria

Kreemi
    200g vaniljatuorejuustoa
    puolilevyä (ei oo niin tarkkaa) sulatettua tummaa suklaata
    pari desiä tomusokeria

Sekoita munat ja sokeri tukevaksi vaahdoksi.
    Sulata voi.
    Sekoita munasokerivaahtoon kuivat aineet varovasti siivilän läpi ja lopuksi voi ja suklaarouhe sekä vaniljauutetta.

Laita taikinaa vuokiin pohjalle, päälle nökäre vaniljakreemiä ja lopuksi peitä kreemi taikinalla. Jätä hieman nousutilaa! Paista uunissa 200°C keskitasossa noin 12min.

Anna valmiiden muffinssien jäähtyä.

Sekoita vatkaimella tuorejuusto ja tomusokeri. Kun seos on notkeaa, lisää sula suklaa. Tarvittaessa voi lisätä esim tilkan maitoa. Jotkut tuorejuustot ovat todella jämäköitä ja vaatikat vähän lisä nestettä.
    Pursota jäähtyneiden muffinsien päälle. Koristele jos siltä tuntuu. Pistä hetkeksi jääkaappiin ennen tarjoilua.

Attached Files:

• Tykkää Tykkää x 2
  11. Lilith_Mist Tuttu foorumilla Joulukuunmammat 2015

Mulla on tollanen 3 kpl:n valmispohja kakkuun, miten siitä sais hyvää? 4w synttäreille, ettei tarvi mikään gourmee olla. Oon nii peukalo keskellä kämmentä näissä leivonta/kakkujutuis :O mansikkahilloa ja banaanimössöä väliin, kostutan pohjat mehulla?'ostin kans sokerimassaa mutta käykö se kerroskakun kans? Siihe kermavaahtoa sivuille? Tuleeko liian makeeta jos korvaan kermavaahdon mansikkamoussella? Sit olis kaapissa vielä kaikenmaailman mansikoita ja marjoja. Saako näistä mitään syötävää aikaan?
  12. Piikkipensas Tuttu foorumilla Marraskuunmammat 2015

Kakun voi kostuttaa mehulla, maidolla, limpparilla... jos pelkäät liikaa makeutta niin maito vois toimia hyvin.
    Sokerimassan alle kandee laittaa kermavaahtoa tai jotain muuta vastaavaa sipaisu.
    Voit myös sekoittaa kermavaahdon joukkoon esmes tuorejuustoa, jolloin saat vähän raikkaamman seoksen.
    Tai sitten voisi ajatella, että mansikkahillon sotket jonkun tuorejuuston tms kanssa, jolloin se juusto taittaa makeutta.
  13. Spunk Tuttu foorumilla

Maitoon voi sekoittaa vanilijasokeriakin makua tuomaan. Ja itse oon aika usein alkoholittomalla siiderillä kostuttanut kakkuja. :)

Jaa tämä sivu