Leipomis- ja kokkausketju

E

Esma

Vieras
Ellapas ehtii jo laittaa tuonne toiseen ketjuun kuvia herkullisista kakuista ja siitä tuli mieleen, että olisi kivaa jakaa reseptejä täällä. :)

Eli laitetaanko tänne niitä vinkkejä ja linkkejä erilaisiin kokkauksiin ja leipomuksiin liittyen?
 
Last edited by a moderator:
Hmm, ehkä tämä ei ollutkaan niin hyvä idea. :D Mä varmaan teen tänään mokkapaloja ja ihan kaikkea mitä täällä mainitaan. :P Miten sitä tekeekin mieli kaikkea mitä lukee. :D
 
mun tekis hirveesti mieli meiän hääkakkua, mutta itse oon surkee leipoo mitää kakkuja...sanoin miehelle että hääpäivänä ois ihana jos joku viitsisi tehdä miniversion kakusta :wink namnam :Heartred
 
Mun alko tekemään mieli pizzaa. Ei mitään itetehtyä vaan ihan kunnon pizzerian pizzaa
 
Täällä pistettiin vanhentuva maito Maailman parhaaseen pannukakkuun. Jo ja ei missään nimessä ole millään tavalla terveellinen. Paljon voita, sokeria ja ooh la lama! Musta tuntuu, että se voi tässä etomisenkin keskellä maistua hyvin. :)
 
Tälläistä tänään, kun oli aamusta todella huono olo taas ja mikään ei olisi maistunut, paitsi hedelmät! :) Teen ison satsin jääkaappiin hedelmäsalaattia, niin ei tarvitse aamu-, väli-, ja iltapalalla alkaa pilkkomaan aina erikseen, helpottaa kummasti. Hedelmäsalaattia syön kerma-rahkan kanssa tai kreikkalaisen jogurtin. Esikoinen kans tykkäsi hirveesti. :)

ImageUploadedByVau Foorumi1430121809.749409.jpgImageUploadedByVau Foorumi1430121835.890452.jpg
 
Oiei, hedelmäsalaattia :Heartred Pakko tehä huomenna ku on vapaa päivä :) Hedelmiä kyl löytyy mut ne löytää monesti tiensä roskiksee :oops:
Nyt sais kyl terveellistää syömisiä taas ku omien vanhempien luona vkloppuna tuli syötyä lähinnä hiilarimättöä, ja sen kyllä olosta ja puntariki huomaa. :depressed: Joten terveellisiä ohjeita tänne kiitos :grin
 
Minulla on kolahtanut myös tuo hedelmäsalaatti maustamattoman jugurtin kera =P Tosin teen aina annoksen kerrallaan, kun tykkään, että hedelmät ovat ihan tuoreita.

Eilen sulatin pakasteesta pussillisen pullia ja kieli pitkällä odotin, että saan sitten herkutella. Yllätys oli suuri, kun tuoreina pakastetut pullat maistuivat homeelle. Kumma kyllä, mies ei maistanut mitään vikaa :grin Liekö raskaus herkistänyt makunystyrätkin ja taikinan hiiva tuli esiin.
 
Oi mikä ihana ketju ja nam tuota hedelmäsalaattia. Nyt tuli kauhea himo hedelmäsalaattiin ja eipähän täällä töissä tuollaista ole saatavilla.

Oon kyllä muutenkin niin sokerihiiri, että kaikkia ihanat leipomukset on mun herkkuja! Ja mä taisin luvata itselleni, että vähennän tällä viikolla herkkujen syöntiä, mutta pakkohan mun nyt on vapun kunniaksi tehdä munkkeja. Minä ja minun kootut selvitykset.. :D
 
Ihana hedelmäsalaatti :D Mää oon himoinnu hedelmärahkaa jo monta päivää, mutta en oo jaksanu vaivautua tekemään jos se ei sitten maistuiskaan.
Me tehään sitäkin iso satsi kerralla, mutta arvatkaapa säilyykö jääkaapissa isokaan kulhollinen edes seuraavaan päivään :D
 
Kertokaas teidän lempparireseptejä kalaruoista! Kalaa olis hyvä syödä pari kertaa viikossa ja eri lajeja vaihdellen, mutta mä olen tottunut tekemään ruokaa vain lohesta. Ja siinäkin mulla on ehkä kaksi eri reseptiä, joilla teen, eikä niitä samoja jaksa kahta kertaa viikossa syödä :D Miten valmistatte muita kaloja kuin lohta?
 
Ihanaa Ellu, että kysyit! Itse nimittäin tein toissapäivänä jälleen uunissa seitiä, päälle mausteet, tomaattia ja juustoraastetta. Ja voi yh, että alkoi jo tökkiä sekin. Pitäisi kokeilla jotenkin muuten. Lohta olen yrittänyt tehdä keittona, sekä uunissa, sekin tökkii. Lempparia onkin sitten uunisiika ja pannusiika :hungry: Periaatteella vaan suolaa ja ehkä kalamaustetta mauksi ja kypsymään. Uunisiian laitan suolaan noin tunti ennen, että ehtii maustua selkäkin. Myös tonnikalapastaa (kermainen, tomaattinen tonnikalakastike) on tullut jokusen kerran tehtyä.

Mutta ideoita ottaisin mielelläni vastaan minäkin :)
 
Kiitos vinkeistä, tuossa oli monta joita en ole koskaan kokeillut. Mitä seitiä laitat uuniin? Pakasteestako vai tuoreena?
 
Mä oo tehny tonnikalasta makaroonilaattikkoa. Itse oon huono syömään muita kaloja kun lohta. Tosin kesällä jos kalassa käy tuuri niin syödään kuhaa ihan vaan panuulla paistaen ja suolaa pippuria ripaus päälle. Odotan et grillaus kelit paranee niin pääsee grillaan lohtakin. Ja ai että on hyvää :p
 
Voih miten ihana ketju :joyful: Pitää kuvia laittaa heti, ku saan jotain ajoiksi. Pakko myöntää, mut ollaan miehen kanssa aika usein miun äidin luona syömässä :hilarious:
 
Ellu, ihan pakasteseitiä. En ole tuoreena meillä kaupoissa nähnyt.

Ai niin, yksi ehdottomasti lempparikalaruoka on pannulla paistetut muikut. Käytän ne ensin kananmunassa, sitten leivitä maustetussa korppujauhossa ja paistan voissa. Ei ehkä terveellisintä, mutta saa sitä joskus herkutellakin :)
 
Muokattu viimeksi:
Täällä on hurahdettu viher-smoothieen. Siis laitan tehosekoittimeen hedelmää kurkkua salaattia pähkinöitä ja millon mitäki. Lisäksi mausteita ja avot, terveellinen välipala taattu :) netistä löytyy hyviä ohjeita :)
 
Sopivasti tällee toukokuun loppuun alko tekee mieli riisipuuroa ja pakkohan sitä oli tehdä :D
 
Takaisin
Top