Leipomis- ja kokkausketju

Itse enoo nii nuuka noitten kieltojen suhteen. Kaverit on syöny raskausaikoina mitä niitten on tehny mieli, kraavilohesta simpukoihin ja sulatejuustoista tuorejuustoihin ja kaikilla terveet muksut eikä mitään ongelmia ilmenny :) maalaisjärkeä tottkai tulee käyttää, mutta mmmm, ittellä just savuporo-koskenlaskija lihamureke uunissa, naam naam :P
 
Mä oon tehnyt juustokakkua uunissa :) Kulkee ainakin nimellä New York Cheese cake.
 
Kuvaa ei nyt tähän hätään ole, mutta ihan maailmanparas smoothie:

Jäinen banaani
Mansikoita
Loraus maitoa
Ripaus sokeria (jos vaatii)

Jäinen banaani korvaa hienosti jäätelön!

Surr rur vaan, itse tekaisin nyt vain lasillisen, niin sauvasekoitin hoiti homman.

Banaanin pilkon paloiksi ja laitan pussiin ja pakkaseen. Liian kauaksi aikaa en suosittele jättämään pakastimeen, itse käytän yleensä edellisenä päivänä pakkaseen laitetun banaanin.

Ja tätähän voi soveltaa miljoonaan eritapaan.
 
Pojan synttärikakku. Oli oudon merkkistä massaa niin käsittely oli hieman hakevaa. Kuulemma kelpaa.

Kakkupohja suklaa.
Välissä omenahilloa ja tuorejuustosuklaakreemi.
 

Liitteet

  • 1433593483914.jpg
    1433593483914.jpg
    65.7 KB · Katsottu: 47
Mä oon nyt testaillut smoothieita, ja vihdoin löysin parhaan kombinaation mun makuun:

1 banaani
1 avocado
1 appelsiini (joko hedelmälihoineen, tai sitten vain mehut puristettuna, jolloin tulee sileämpi smoothie)
1 omena kuorineen
1 päärynä kuorineen
Sopiva loraus mantelimaitoa nesteeksi
(1 limen mehu, jos löytyy. Tai palanen limeä hedelmälihoineen)

Banaani ja avocado tekee siitä ihanan pehmeän ja rasvaisen.
 
Nopea mansikka "kakku", joka ei ehkä ulkonäöllisesti ole se hienon, mutta maultaan sitäkin parempi. NAM, on nuo mansikat vaan niin hyviä!
 

Liitteet

  • WP_20150613_006.jpg
    WP_20150613_006.jpg
    858.2 KB · Katsottu: 36
Mä leipasin tänään voileipäkakun ja raparperipiirakan. Eilen tein raparperimehua. Nyt voikin taas kuukauden levätä laakereillaan?
 
mä oon nii huono leipuri ja ehkä siksi laiskakin alkaa tekemään mitään, mutta viime aikoina on tehny kauheesti mieli britakakkua mansikoilla tai banaanilla!!
 
Mansikat banaani persikka ja kookoskermavqahto, näitä ku on tehny nii mieli nii kai sitä vois jonku minikakun niistä väkertää :P
 
Tänään herkuteltiin muffinsseilla.

Taikina
2munaa
1dl sokeria
50g voita/margariinia
2dl vehnäjauhoja (tai 1dlperuna- ja 1dl vehnäjauhoja)
1tl leivinjauhetta
noin 2rkl kaakaojauhetta
vaniljauutetta maun mukaan
Suklaarouhetta maun mukaan

Valinjakreemi
valmisjauheesta tehty kreemi, lisätään kuitenkin joukkoon vaniljauutetta ja tomusokeria

Kreemi
200g vaniljatuorejuustoa
puolilevyä (ei oo niin tarkkaa) sulatettua tummaa suklaata
pari desiä tomusokeria

Sekoita munat ja sokeri tukevaksi vaahdoksi.
Sulata voi.
Sekoita munasokerivaahtoon kuivat aineet varovasti siivilän läpi ja lopuksi voi ja suklaarouhe sekä vaniljauutetta.

Laita taikinaa vuokiin pohjalle, päälle nökäre vaniljakreemiä ja lopuksi peitä kreemi taikinalla. Jätä hieman nousutilaa! Paista uunissa 200°C keskitasossa noin 12min.

Anna valmiiden muffinssien jäähtyä.

Sekoita vatkaimella tuorejuusto ja tomusokeri. Kun seos on notkeaa, lisää sula suklaa. Tarvittaessa voi lisätä esim tilkan maitoa. Jotkut tuorejuustot ovat todella jämäköitä ja vaatikat vähän lisä nestettä.
Pursota jäähtyneiden muffinsien päälle. Koristele jos siltä tuntuu. Pistä hetkeksi jääkaappiin ennen tarjoilua.
 

Liitteet

  • cupcakes2.jpg
    cupcakes2.jpg
    196.5 KB · Katsottu: 24
  • cupcakes.jpg
    cupcakes.jpg
    218.8 KB · Katsottu: 24
Mulla on tollanen 3 kpl:n valmispohja kakkuun, miten siitä sais hyvää? 4w synttäreille, ettei tarvi mikään gourmee olla. Oon nii peukalo keskellä kämmentä näissä leivonta/kakkujutuis :O mansikkahilloa ja banaanimössöä väliin, kostutan pohjat mehulla?'ostin kans sokerimassaa mutta käykö se kerroskakun kans? Siihe kermavaahtoa sivuille? Tuleeko liian makeeta jos korvaan kermavaahdon mansikkamoussella? Sit olis kaapissa vielä kaikenmaailman mansikoita ja marjoja. Saako näistä mitään syötävää aikaan?
 
Kakun voi kostuttaa mehulla, maidolla, limpparilla... jos pelkäät liikaa makeutta niin maito vois toimia hyvin.
Sokerimassan alle kandee laittaa kermavaahtoa tai jotain muuta vastaavaa sipaisu.
Voit myös sekoittaa kermavaahdon joukkoon esmes tuorejuustoa, jolloin saat vähän raikkaamman seoksen.
Tai sitten voisi ajatella, että mansikkahillon sotket jonkun tuorejuuston tms kanssa, jolloin se juusto taittaa makeutta.
 
Maitoon voi sekoittaa vanilijasokeriakin makua tuomaan. Ja itse oon aika usein alkoholittomalla siiderillä kostuttanut kakkuja. :)
 
Takaisin
Top