Leipomis- ja kokkausketju

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Aretha
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Espoo on hyvä paikka ihmisen asua ja yrittää! (Ja nyt mä voisin yrittää sinne kauppaan, että sais edes jotain safkaa tulille tänään. Miten niin oravan keskittymiskyky?)

siiiiiiiiiiiiiiis mä tuun tänne taas horiseen peukalo keskellä kämmentä.... mä paistoin ennen ite munkit just sellasella rasvakeittimellä... se on turvallista ja sopii myös tälläselle rähmäkäpälälle... mut kerran sit ostin kaupasta pakasteesta vadelmahillo -munkkeja.... uunissa joku 10min ja sit pyöritellään sokerissa..... OI NAM!!!!!!!!!!!!!! ei maistunu yhtään siltä ku olisin pakasteesta ottanu :taunt014 niitä oon nyt pari vappua tehny, ku en oo jaksanu ite vääntää.... mä en sitä hilloo osaa sinne sisään tunkea.... eli vinkkinä kaikille pelokkaille/yhtä pöljille ku minäkin :wink ja on muuten kans hyvä vierasvara ylläri käynneillä :)

Tampere on niin ihana kaupunki, et sinne tulis mielellään! :) jonku kesäleirin vietin lapsuudessa siinä Pyynikin tuntumassa.. En vaan saa päähän mikä urheiluopisto se oli nimeltään..

Lälly se on varmaan varala :)

Mutta jos joku tänne eksyy esim tässä kesän aikana niin musta saa varmasti seuraa kun mies on tosiaan 7pv viikossa töissä koko kesän!

Joo just se! :) Muistin eka et vaaralan mut se on kaupunginosa Vantaalla. Meillä on mökki Tampereen kupeessa(teiskossa), et jos sinne päin eksyn kesällä ni pitääkin sopia vauvatreffit :)

Joo kesällä Tampereelle, joka kesä siel melkein käynny, ja olis kivaa tänäkin kesänä, mut tänä vuonna taitaa jäädä Tammerfestit väliin :) Muuten voi tietty päiväretkelle mennä, ei sinne kauaa ajele täältäkää!

Niin ja Kuopioon ois vähän ikävä :( Ah, viinifestarit. Mut Kuopioon asti ei ehkä tänä kesänä jaksa lähtee, istuu autossa vauvan kanssa.

Himoilin jo kaupassa munkinpaistorasvaa, mutta jätin sen vielä hyllyyn. Ens viikolla sitten!

Mutta laitoin simat pöhisemään ja leivoin feta-kasvispiirakkaa ja tein ison vuoan kasvispastapaistosta. Huomenna leivon pullaa. (Mies kysyi, että onko tää nyt se loppukiihdytys: vauvantarvikkeet on kasassa ja kaikki on siivottuna, niin nyt sitten kokkaan maanisesti. Ja söi tyytyväisenä kaks palaa piirakkaa. Kai tää on!)

Tulkaa nyt hyvät ihmiset meillekin leipomaan! Mä oon niin onneton että just pannari onnistuu... Isänpäiväksi yritin mokkapaloja ja nekin epäonnistui totaalisesti :D

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Spiraali, kokeile vaikka
Kaurakeksejä- nää ei voi epäonnistua

3dl sokeria
0,5dl maitoa
1,5dl sulaa voita (150g)
2dl kaurahiutaleita
2dl vehnäjauhoo
1tl leivinjauhetta
1tl vaniljasokerii

Kaikki vaan sekaisin, pellille sellaisia ruokalusikallisia kekoja, n 9/pelti
sekaan vielä vaikka rusinoita tai suklaanpaloja..

175 astetta n 10-15min, tulee ohuita, rapeita jotka sulaa suuhun:p,
jos haluaa nopeaa, helppoa herkkua!

Jännä! Multa onnistuu melkein mikä tahansa muu leipomus, paitsi pannari? Eilen meinasin sitä tehä ku oli pari päivää vanhaa maitoa kaapissa, mut sit totesin et paremmin se menee alas ihan maitona kuin mun tekemässä pannukakussa:oops:

lambi: kyllä voi :oops: mä kykenen mihin vaan leipoessani... oon tasan kerran saanu tehtyä hyviä kaurakeksejä, enkä muista miten ne tein tai mitä tein toisin.... mut enää en tee! ostan kaupasta :cool:

Mä en taas osaa tehdä kääretorttua. En millään. Osaan tehdä prinsessakakun, mutta kääretorttu menee aina päreiksi.

Aretha, mun viimeks tehty kääretorttu kivettyi uunissa levyksi. Sitä ei pystyny rullaamaan, kun halkes?
En tiedä mitä tapahtu, ohjeiden mukaan tein...o_O

Takaisin