Leipomis- ja kokkausketju

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Aretha
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Oli pakko tehä lettuja kun ei oo kaapissa mitään ruokaa ja kauppaan en jaksa mennä, eli letut on nyt mun päiväruoka tänään!
Tekis mieli leipoa muffinsejakin, jos vaikka joku päivä tällä vkolla.

Mä syön riisikakkuja. Tiputan kuitenkin kaiken ruuan mahalle, kun pitää istua niin kaukana pöydästä, joten en ala syömään mitään oikeaa ruokaa nyt kun on puhdas paita. Tämmöstä gourmetmeininkiä.

Ajattelin vääntää modifioidun pääsiäis-rahkakakun.. mansikkaa pohjalle ja mangorahkaa(+kermaa ja munaa jms) päälle, sellainen paksu ja runsas:p
ja sitten vaikka uuniin pari siikaa ja pakko paistaa taas noita pannurieskoja, ne oli NIIIIIN hyviä..

Huomenna mää leivon! Ruisleipätaikina olis varmaan huomenna valmista ja sit vois väntää pullaa ja jotain piirakkaa pakastimeen. Kakkupohja, tai ihan siis kääretorttupohja, kanssa täytyy tehdä. Ja tietty vois jotain uuniruokaakin valmistaa pakkaseen. Hmmm hmmm. Ainiii ja hampparisämpylöitä vois taas kokeilla, kesällä olisi kiva grillailla burgereita.

Mun tekee mieli myös sitä mäkkärin tuplasuklaapirtelöä :'( Ai hitto että se on hyvää!!!!!!!!!!!!!!!!!

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Me varmaan herkutellaan huomen illalla, ainaki haetaan just tuolta mäkistä mansikkapirtelöä ja löröjätskiä (eli mcflurrya) :P
Sit jotain hyvää ruokaa...
Mut tää makeenhimo on kyllä ihan älytöntä nykyään. Toivottavasti ei jatku samanlaisena synnytyksen jälkeen.

Parsaa onkin hyvä syödä kun se poistaa turvotusta niin tehokkaasti! Ja se on niin hyvää!!

Tuli elämäni parhain puolukkapiirakka! puolipeltiä veti perhe iltapalaksi.. kyllä se sokerilla ja valkosuklaalla vaan puolukkakin pääsee makoisaksi:p..vaikka paksusti olikin! ja vielä sellainen reilu tuorejuusto-jugurtti-muna hässäkkä siihen alle..oooo, laulaa puntari taas hooosiannaa..

Me ollaan vedetty kans parsaa nyt kaksin käsin. Alkaa melkein jo kyllästyttää, mut pakko ahtaa ku nyt sitä kerrankin hyvänä saa.

Tänään teen äitienpäiväksi mango-juustokakun! :) tai siis huomennaha sitä varmaan jo aletaan syömään! Mun vanhemmat tulee viikonlopuks nii en kehtais jättää sen kakun tekoa huomisellekkaa..

Päivän saldo: 12 maidotonta pikku-kinkkupiirakkaa (muffinipellillä), 12 pikku-fetapiirakkaa (tosin yksi tippui lattialle :grin), 17 mustikkakauramuffinia, 17 suklaamuffinia, 2 ruislimppua, kinkkupizza ja uuniseitä piirakoiden jämätäytteillä höystettynä. Piiraat ja muffinit meni pakastimeen... se on aikas täynnä :)

Mikään ei kärvähtyny, mä en polttanu mahaani kertaakaan ja nyt on jo keittiökin siivottu. Kaupassakin jouduin käymään vain yhden uusintakerran kun unohdin ostaa ekalla reissulla hiivan. PUUUUUH.

Siis ooksä Nipsu heränny viideltä tekemään noita vai miten oot ehtiny!! Tossahan on melkeen yhen leipomomyymälän päivän myytävät :D
Ei sit vissiin väsytä pahemmin.

No huh huh, miten se nipsumuki vielä jaksaa! :eek: Wau! Mä oon syöny aamupalan ja siirtynyt takas sänkyyn pötköttämään. Mieleni tekisi leipoa, mut se on niin uuvuttavaa ku pitää seistä, ja alaselkä ei tykkää yhtään ku työtasot on mun pituudelle ihan liian alhaalla.

Mun selkä väsyy jo ajatuksesta, että touhuamisen nipsumukin tavoin! Ootpas vielä hyvin tehokas :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mä olin vähän itsekin äimänä kun kaikki tekeleet oli pöydällä oottelemassa pakastusta että mistäs noi oikeen tipahti. Unet jäi sen verran vähiin että aivot on kytkeytyny pois ja mennään autopilotilla :P

Jee, ainaki näön puolesta mun juustokakusta tuli täydellinen! Kokeilin siis elämäni ensimmäistä kertaa juustokakkua joka paistetaan uunissa.. Mua ällötti ajatus syödä kananmunia paistamattomina, niin päätin sitte uunissa paistettavan kakun tehä. Näyttää ainaki vielä mehevältä, toivottavasti maistuukin! :)

Herrajestas te jaksatte! Mä ehkä voisin lettuja tänään vääntää, mutta en kyllä muuhun kykene :D

Viikolla tein suklaamuffineita, niin nyt sitten uunissa appelsiinisuklaamuffineita :p ihana appelsiinin haju leijailee talossa. Ohjetta vähä soveltelin miten sattuu, niin saa nähä onko syötäviä...

Takaisin