Meillä oli eilen 7vko:n neuvola ja mun jälkitarkastus. Poika sai myös ekan satsin tuota rotavirus-rokotetta. Kaikki oli molemmilla hyvin, poika kasvaa tosi hyvää vauhtia, täysimetyksellä. Nyt oli tullut painoa edellisestä käynnistä 1200g, eli syntymäpainoon on tullut jo n. 2kg (nyt 5 860g) ja pituutta nyt 57cm. Kyllähan sen on huomannut, kun kaikki 56cm vaatteet on pitänyt jo vaihtaa isompiin
. Seuraava käynti sitten 3kk:n iässä, jolloin seuraava rota-rokote.
Imetyksestä haluaisin sanoa niille, jotka kovasti pohtivat, että riittääkö se maito vai ei, koska itsekin olen monesti ajatellut että saakohan lapsi tarpeeksi maitoa. Minulla ei tuota maitoa tule mitenkään yli äyräiden (samat liivinsuojat menevät koko päivän, eivätkä ole juurikaan kastuneet), mutta selvästikin lapsi saa sitä hyvinkin tarpeeksi. Aamuisin maitoa tulee reippaasti, mutta iltaa kohti tuntuu, kun jatkuvasti haluaa imeä, että tuleekohan sitä. Tarvii vaan luottaa siihen, että sitä tulee. Ja näkeehän sen siitä, että lapsi nukkuu hyviä pätkiä, meillä päiväunet vaunuisssa 2,5-4 tuntia ja yöllä yli 3 tunnin pätkät. Mahavaivoja taitaa olla poikkeuksetta kaikilla vauvoilla tuonne 3kk:n ikäään asti. Minäkin hain Disflatyyliä apteekista, ja tuntuu auttavan jonkun verran. Eli monesti kun ajattelee syötön jälkeen, kun lapsi alkaa itkeä ja vääntelehtiä, ettei maitoa tullut tarpeeksi, mutta se on ainakin meillä ilmavaivaa. Kun vaan jaksaa huolella röyhtäyttää, niin olo helpotaa. Meidän äijä myös kakkailee monta kertaa päivässä. Eli siis pointti oli se, että luottakaa vaan itseenne siinä imetyksessä ja käynti neuvolan vaakalla kertoo sitten, tuleeko sitä maitoa tarpeeksi
:)