Lastenneuvola

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kiips
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meidän poitsu vierasti neuvolan tätiä ja itki, kun täti antoi rotarokotetta. Piikkiä ei oikein edes tajunnut. Ja mehän otettiin vaan yhdistelmä, pneumoa ei oteta. Korttiin kirjailtiin: Hurmuripoika. Kasvaa pitkänä ja hiukan hoikistunut. Varpaat löytyneet. Tarttuu leluun ja vie suuhun. Etenee kierimällä.

Mörssärini mitat:
Pituus 70.7 cm
Paino 9520 g
Pää 46,1 cm

Ja ei vielä kiire soseisiin, mutta kyllä ne kohta pitää aloitella. Saatiin täysimetetyn vauvan ruokaohjelma mukaan.. kuulemma me täysimettäjät ollaan harvinaisia nykyisin, niin oli hetken hukassa ne ohjeet. Onhan noita ohjeita jo tullu lueskeltua, mutta kertaus on opintojen äiti. :D

Vau Simbbu, mikä pikku-mies! Me ei päästä keskiviikoksi varattuun 5 kk neuvolaan, kun meillä on se toinen lääkäri silloin. Harmittaa kun tyttö on sitten jo lähemmäs 6kk kun sinne päästään! Hauska kyllä miten paljon lapsen painon kasvu hidastuu iän myötä ja miten eri kokoisia lapset ovat...Simbun poika painoi nyt 9,5 kiloa, eilen punnattiin mun 3-vuotias tyttö ja hän painoi vähän päälle 12 kiloa :)

Jep.. poika tosiaan otti kasvua hyvin tissimaidolla ja terkkarissa ollaan tyytyväisiä. Mut nythän se alkaa selkeesti tasoittumaan se kasvu.. paino oli kääntyny laskuun, mikä on aika helppoa, kun tähän mennessä kasvanu niin reippaasti. Hyvä vaan.. ei tartte pelätä, et ekassa tuulessa jo taipuu korsi. Mahtavaa, et on vahva ja terve iso ukkeli. :D

Niin ja vielä sen unohdin sanoa että tämä meidänkin 3-vuotias oli tytöksi iso vauvana, kaikki jaksoi aina ihmetellä että miten musta kun oon niin pieni, voi tullakin noin iso vauva! Ja nyt se on 3 vuoden aikana muuttunut ihan kuikeloksi, pitkä on kylläkin :)

Mun veljen 1-vuotias tyttö painaa 12,5kg ja luulin et se on ihan normikokoinen... Taitaakin olla ollu ruoka-aikaan kotosalla :D

Meiän esikko on ollu 1vuotiaana 75cm pitkä ja 9420g painava. Ja 3vuotiaana 93.8 pitkä ja 14,4kg painava. Ja jatkuvasti tulee palautetta kun menee omalla käyrällään mut silti pieni. Naapurin puoltoistavuotias on melkeen samankokonen. Niin ne vaa lapset kasvaa niin eri tahtia :)

Meillä on 3-vuotis neuvola tytöllä lähiaikoina. Tyttö on tosi pitkä, joten saa nähdä millä käyrällä hänen paino sitten mahtaa mennä.

Tänään käyty 5kk neuvolassa. Rotan otti kiltisti ja piikista tirautti pienet itkut. Saa kuulemma jo istuttaa kun on niin jänttevä tyttö. Oli kaikki 6kk heijasteet jo olemassa :). Pneumoa ei otettu. Pituus käyrä jatkaa laskuaan, mutta painoa oli ihan riittävästi tullut. Terkkari konsultoi lääkäriltä tuosta pituudesta.

Paino 7690g
Pituus 64cm
Pipo 42cm

Saatiin ohjeeksi jatkaa ruokailua niin kuin tähänkin saakka 3-4 ruokaa päivässä.

meilläkin oli tänään 5kk neuvola.

5500g
63cm
edelleen kasvaa omalla -2käyrällä tasaisesti. painoindeksi kasvaa kokoaika. meilläkin istumaharjoituksia syöttötuolissa kehoitti aloittelemaan kun on jäntevä ja napakka tyttö pienuudesta huolim
atta. kiinteitä jatketaan entiseen malliin ja kotimaisia viljoja kehoitti aloittemaan. meilläkin oli noi 6kk heijasteet jo olemassa.:)

just,kyllä toi meidän terkka sanoi tosiaan et kaurasta on hyvä aloitella. ohutta puuroa,sattumia ei vielä sais olla,sauvasekoittimella vaan sileeks. kalaakin voi aloitella uusien suositusten mukaan 7kk iässä,tai itse olin luullut ikäsuosituksen olevan 1v

Hmmm,mä ostin jonkun kalasoseen kaupasta,se oli 5+kk:eek: kylläpä nyt antaa erilaisia ohjeita.tosin tosta kalasta en ees älynny kysyäkkää,kun en niin välitä koko kalasta.
meijän tyttöö ei saa vielä yrittää istumaa laittaa,se ei oo roteva vaan lihava:evil6 no ei vaa,keskimittanen ja sopusuhtanen.:confused5

En tiedä omaa pituuttani, mutta olen ollut itse 4kk neuvolassa yli 8 kg. Ollaan miehen kanssa molemmat pitkiä, mutta äidin puolella on lyhyitä ihmisiä. Terkka konsultoi lääkäriltä asiaa, saa nähdä määrääkö verikokeisiin.

Ihan näin asian vierestä, mutta ystävälläni on 11kk ikänen poika joka painoi 10kk neuvolassa 14kg. Se ei edes näytä lihavalta vaan ihan vaan rotevalta ja hyvin syöneeltä :grin Ollu siis koko ajan painokäyrien yläpuolella rutkasti, ja 6kk neuvolassa ystävääni oli kehoitettu vähentämään kiinteiden määrää. Ystäväni oli sanonut, että kun poika syö pelkkää tissimaitoa kun ei kiinteet kelpaa. Eikä hän ala pienen vauvan syömisiä rajoittamaan :) aivan älyttömän söpö jäpikkä kun hymy korvissa michelinukkona kävelee eteepäin (kävelly jo 9,5 kk ikäsestä) :grin pojassa ei siis muuta vikaa ole, kuin että on ollut ruoka-aikaan kotona :p
Oma esikoiseni on siis reilut 2 vuotta ja painaa noin 16kg..

Takaisin