Lastenneuvola

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kiips
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meidän mussukka oli kotipunnituksessa pari päivää sitten n. 8,3 kg. Vihdoin alkaa kasvuvauhti vähän hidastua ja lähestyä tuota 0,5 kg / kk. Alussa tuli aina joku yli kilo kuussa. Hyvä treeni mulle, kun aloitan huomenna vauvajumpan. Nykyään pitää tuossa lantiolla lasta kantaa, kun ei pelkästään käsissä jaksa pitkään roikottaa.

Meillä on 5 kk neuvola vasta 27.1. Viivästyi 3 kk rokotukset infektion ja abtibioottikuurin takia, niin meni sen takia vähän pidemmälle toi neuvola.

Onko muilla pitkiä vauvoja? Meidän tyttö oli jo 4 kk neuvolassa 69 cm. Outoa, kun ei olla itse mitenkään kovin pitkiä, eikä isovanhemmat varsinkaan...

Meillä ei olla kovinkaa pitkiä, ja tuntuu että poika saa mun tappijalat :grin Paidoissa ja bodyissa 68cm on passelit mutta housuissa 62cm taasen.. Ja viimeksi pituutta 5kk neuvolassa mitattii 67cm..

Noin eli nyt on neuvolassa käyty :) Ikää siis Tyynellä 4kk 3vk ja oli 4kk-lääkärineuvola.

Pituus 64.3cm
Paino 6870g
Pipo 42cm

Lääkäri kirjotti isolla korttiin että vierastaa. Se ei aluks saanu ees kattoa Tyyneen päin ku raasu huus niin kovasti. Myös terveydenhoitajalle ja harjottelijalle huudettiin, ku syötävä. Pipoo se harjottelija ei meinannu saada otettuu, ku Tyyne oli mun sylis ja itki ihan hysteerisenä ja pää pyöri ku pieni hyrrä. Joutu lopulta terkkariki tulee apuu et saatii oikea mittaustulos. Muuten on neidillä kaikki kohallaan, mutta toi neuvola ja (LÄÄKÄRI!) on ihan hirveän kamala paikka sille. Ihan taatusti sil on joku syntyperänen kammo laitosolosuhteisiin :laughing014

Nii ja meillä se 4kk-neuvola oli vasta nyt, ku joulun ja muiden pyhien takia ei ollu aiemmaks antaa aikaa. Ja me saadaa onneksi skipattua toi 5kk-neuvola kokonaan :) Sen verran on hyvin kuitenki Tyyne kasvanu. Ja ku mä sanoin siitä et edellisil kerroil ku oli rokotteet aiheutti sellaset tissiraivarit et meinas imetys niitten takia loppua. Ja että halutaa ottaa ne myöhemmin. Lääkäri katto et rota pitää antaa viimestää 32 viikon iässä ja sinnehää on viel matkaa ja sil yhdistelmälläki ei ilmeisesti oo niin justiisa et se pitäs ottaa 5kk iässä :) Eli seuraava neuvola on 21.2. ja Tyyne on 6kk 26.2.

Mahtaisi meidän Kiira olla melkoinen punkero, jos painaisi jo yhdeksän kiloa. :D Tällä kun on jo tällä painolla todella komeat reidet. ;) Mutta Kiira ei ole kauhean pitkäkään ja pojat varmaan painavatkin enemmän. Ainakin kaverin noin samankokoinen (siis näyttää suht samankokoiselta) poika on kuitenkin painavampi, vaikka on sellainen "hoikahko" että ilmeisesti lihasmassaa heti enemmän. ;)

Meillä oli tänään 5 kk neuvola, Kiirallehan se tulee täyteen sunnuntaina. Mitat olivat nyt 64 cm, 7335 g ja pipo 41 cm. Paino oli nyt palannut aika hyvin omalle käyrälleen, mutta pituuskäyrään tuli notkahdus. Mutta samanlainen notkahdus on ollut isosiskollakin ja suunnilleen samoihin aikoihin. Eli todennäköisesti pituus pompsahtaa takaisin käyrälleen ensi neuvolaan mennessä. Kuitenkin on kasvanut, joten en ole itse huolissani. :)

Meidän vauveli ei osaa kyllä vierastaa. Siis toki erottaa, kuka on tuttu ja kuka ei, mutta ei mitenkään ahdistu vieraista. Saattaa alkuun katsoa, että kuka ihme tuo tyyppi on, mutta sitten voi jo hymyillä ja höpöttää. :) Neuvolakortissakin lukee, että hyväntuulinen, seurusteleva tyttö. :) Rokotuksistakin vetäisi vain pienet viiden sekunnin kiukkuitkut ja sitten jatkui höpöttely ja viuhtominen. Vielä ei ole reidet olleet kipeätkään, päivällä vain nukutti vähän enemmän.

Tiutsi: meidän tyttö on myös persjalkainen. Selkä on pitkä, mutta jalat kokoa lyhyemmät :). Ei tule isona mitään säihkysääriä :P

Huii meillä on huomenna 5kk neuvola ja tulee synttäripäivän kunniaks piikkiä :sad001 Toi on kyllä pahempi paikka mulle ku poitsulle. Toivottavasti on kiva neuvolatäti siellä huomenna. Sijainen se on kuitenkin...

Meillä oli 4kk neuvola 2.1. tytsy painoi 6410g ja pituutta oli 64.1cm..nyt sit 28pvä tätä kuuta ois 5kk neuvola ja äippää jo hirvittää valmiiks kun on rokotukset... :( Ei kärsi kattoo kun pikkunen huutaa kun syötävä sylissä rokotuksien jälkeen.. :(

Meilläkin melko pitkä poika. Pituutta oli viimeksi 67,5 cm ja nyt näyttää, että varmaan on tullut reilusti pituutta lisää. Meillä poika on yullut minun sukuun eli pitkä on selkä ja lyhyet jalat. Bodyissä meneekin koko 74 ja housuissa jopa 50.

Onneksi isi tulee meidän mukaan kun ensi viikolla annetaan taas piikki. Mä pelkaan itse enemmän piikkejä kun tyttö :confused:.

Yhtä helpolla mekin päästiin, Tiutsi. Ei ole nostanut kuumetta, maha on toiminut normaalisti eivätkä reidetkään ole olleet kipeät, vaikka on ryömimisharjoituksia pidetty. Liikkeelle ei ole vielä oikein päässyt, mutta siihen malliin on jalkoja käytetty, että tuskinpa huutamatta touhuaisi, jos kipeät olisivat. Yölläkin nukkui ihan normaalisti. :)

Me oltiin tänään lääkärissä ja tyttö punnittiin samalla. 7200 g painoi ja nyt ikää 5kk 1 vko. Ei ole tämäkään mikään ruipelo, mutta ihan kermaa ei ole tainnut saada :) Muuten tyttö on aika kyllä hoikahko, mutta ihania makkaroita löytyy pyllystä ja reisistä :)

Tänään ikää tasan 5kk ja neuvola sen kunniaksi.
Vähän jännitti, että meneekö itkuksi koko neuvola käynti kun se ajoittui taas päikkäriaikaan aamupäivällä ja kaikenlisäks poitsu ei oikein aamullakaan syönyt paljoa.
Noh minun jännitys osoittui turhaksi koska poika oli niin ihana valloittava itsensä koko neuvola käynnin, esitteli osaamiaan asioita hoitopöydällä ja taas nielin kyyneleitä :) Koska tää hormoonitoiminta loppuu??!:confused:

Pojan mitat:
7920g
67,8cm
43,4 pipo

Tasaisesti nollakäyrän tuntumassa kasvetaan ja nyt vaan laajentamaan sapuskoiden kirjoa.
Lihoja sitten seuraavaksi siis mukaan.

Iso itku tuli piikistä jonka päätteeksi nukahdettiin.
Viimeksi piikistä ja rotasta seurasi väsymys ja ruokahaluttomuus nyt ainoastaan ruokahaluttomuus.
Nukuttu ei olla tänään juurikaan normaaleja 3x päikkyjä, yhdet 2h unet ja toiset 30min.
Kipu itkua alkoi itkemään alkuillasta jolloin annettiin panadolia ja se auttoi.

Muuten poika on ollut iloinen itsensä ja ryömiskellyt menemään innoissaan pitkin olkkaria.
Nukkumaan alkoi jo hieman kasin jälkeen.
Jospa nyt nukuttaisiin kunnon unet niin minäkin saisin univarastoa täydentää :)

Takaisin