Laskettuaika Tammikuussa

Mäkään en ole käynyt vielä toisessa neuvolassa enkä lekurilla. Meillä ne on erikseen ja lekurin aika näytti olevan huimat 20min eli ei siellä ihmeitä varmasti ole. :)

Mulla oli toinen nla jo. Neuvolalatäti on rv 16. Ja sit seuraava norminla on vasta syyskuun puolivälis. Rak ultra välis tietty. Mut tulee tossa kuukauden tauko ettei oo mitään.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mulla oli nvlalääkäri ja parin viikon päästä toinen neuvola hoitaja aika. .. ei kyllä mitään hajua mitä ne siellä tekee :)

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app

Mulla vasta tämän kuun lopussa (30.pvä) toinen neuvolakäynti ja heti perään lääkäri. Eka neuvola oli 10.6. Eli melko pitkä väli. Jos muistelen oikein, niin terveydenhoitaja sanoi, että lääkäri kuuntelee sydänäänet ja tekee sisätutkimuksen. Neuvolantäti sitten ne perusjutut ja höpinät. Oliskohan tuolloin jo ollut niiden Kelan papereiden kanssa tekemistä? Ei enää muista :)

Heippa, täällä kans yksi myöhäinen liittyjä! Muutaman viikon olen jo aktiivisesti täällä lueskellut keskusteluja, mutta nyt äskettäin vasta rohkenin liittymään käyttäjäksi. Raskaus on ihan ensimmäinen ja innolla miehen kanssa odotellaan, että huomenna päästään nt-ultraan. Raskausviikkoja on tänään 12+2, mutta huomennahan saadaan sitten vähän tarkemmin tietoa kestosta. La lääkärin ja neuvola tädin mukaan 25.1 :)

Täällä on ollut paljon keskustelua noista ensimmäisistä lääkärikäynneistä, nii ajattelin kertoo et miten täällä meillä on käytäntö. Asun siis Loviisassa, täällä Porvoon ja Kotkan välissä pienessä kaupungissa. Mä soitin raskausviikolla 7 tonne terveyskeskukseen kun apteekin raskaustesti näytti vahvaa positiivista. Sain neuvolatädille puhelinajan jo heti samalle päivälle ja sen jälkeen kun todella ihanan neuvolatädin kanssa juttelin niin, sain lääkäriajan seuraavalle päivälle jo. Lääkäri ultras alakautta ja raskauden kestoa siinä arvioi. Täällä siis aika nopeesti terveyskeskus toimii kun saavant tiedon raskaudesta.

Sellaista kyselisin muilta, että, miten teillä on tuo maha ruvennut kasvamaan? Multa jo muutamat kyselleet että olenko raskaana, kun maha pömpöttää jo ihan kivasti :D Masu on jo aika kova ja näyttää ihan selvästi vauvakummulta.

Tervetuloa mukaan! :) Maha pullottaa täälläkin ja todellakaan ei epäilystä ollaanko raskaana ;)

Tos mun aimmas viestis oli virhe..siis nlalääkäri on rv 16 ja sitä mietin et mitä siel tehään? Katotaanko siel kohdunsuun tilanne? Mitä muuta? Kuka muistaa/tietää?

Mulla oli eka lääkäri rv 11+6 ja siellä tunnusteltiin kohdun kokoa ja kohdun suu. Pikanen gynegologinen tsekkaus, että kaikki on ok ja sit kuunneltiin sydänäänet. Siinä se sit oliki.

Niin ja tohon mahan kasvamiseen vielä ni kyllä mun maha näkyy jo selkeesti :) Töissä ylempi esimies kysy nimittäin multa tänään, että odotanko vauvaa. Eipähän tarvinu ite kertoa, kun arvasi. Nyt asia on siis molempien esimiestenkin tiedossa täällä töissä, ni ei tarvi niille kertomisesta enää huolehtia sen enempää. Hyvä näin! Ja eilen 12-vuotias esikoinen totes, että: "Äiti, sun maha on tosi iso. Saanko kokeilla sitä?" :grin

mulla on seuraava neuvola viikolla 17+5 eikä oo ollut sanaakaan neuvolalääkäristä. Ensimmäinen neuvola oli kesäkuun alku puolella, että melkein 2kk väliä. Nt-ultrassa käytiin ja siellä oli siis kaikki hyvin, rakenneultra vasta elokuun 28päivä jolloin viikkoja yli 20+... Vielä pitäis malttaa odottaa siis.
Mulla on nyt joitain päiviä tullut verta pyyhkiessä mutta mitään kipuja ei oo ollut. Lisäks vatsa löysällä monta päivää ja iltasin kamala närästys ja oksu meinaa lentää :(

Meillä täällä on vielä kolme lääkärikäyntiä, mutta ymmärsin neuvolatädin puheista, että ne lääkärikäynnit vähennetään pian kahteen. Mä ehdin vielä semmoseen väliin, että mulla on ne kolme käyntiä lääkärillä.

Hansu: Mulle sanottii just viime neuvolakäynnin aikana että täällä on vähennetty jo kahteen kertaan. Totesin vain että on se kumma ku veroa silti maksetaan yhtä lailla mut vastine muuttuu pienemmäks :(

Joo Lissu, näin se menee. Kaikesta leikataan ja vääristä paikoista säästetään.

Heipsan muut tammikuun odottelijat!

Taas yksi uusi mamma liittyy joukkoon kun eilen (14.7) viimein oli ensimmäinen ultra ja siellähän se pikkukaveri heilutteli :) <3 Toista lasta odotellaan, esikoinen pian kolmevuotias ja kovasti jo ehdin hänelle kaveria odotella ja toivoa. Alkuraskaus yllätti karmaisevalla väsymyksellä ja huonovointisuudella, esikoisesta en muista mitään vastaavaa olleen! Onneksi loppui kuitenkin muutama viikko sitten, suurimmilta osin ainakin.. Viikkoja on nyt 12+1 ja masu aika selkeästi pullahtanut esiin :) Töihin olen palaamassa syksyllä mutta tuleepa melko pikainen visiitti, parin viikon päästä olisi aiheesta palaveri eikä taida jäädä arvailuille sijaa kun ilmestyy paikalle ;)

Jokos muut on kertoneet aiemmille lapsilleen tulevasta vauvasta? Muutamat ainakin oli muistan lukeneeni.. Itse kerroin tänään, jotenkin jännitin tuleeko heti kielteinen reaktio mutta eikä mitä, taputti masua ja jatkoi jätskinsä syöntiä :)

Hei. Mä olen kirjoitellut tonne helmikuisiin mutta koska virallinen la pysyi tänään ultrassa samana niin siirryn sitten tänne. Paljon ainakin löytyy lueskeltavaa kun ehdin. Eli la on 30.1. Viikkoja 11+6, sikiö vastaa 11+2. Itse olin laskeskellut lähemmäs tuota jälkimmäistä ja siksi helmikuisiin kirjoittelin, aiempi on kuukautisista laskettu. Olikohan se just toi 4 pv se raja että la ei muutu. Toista lasta odotellaan, esikoinen on syntynyt joulukuussa -12. 2 km on myös koettu joten raskaus on 4. Ikäeroa tulee siis vähän vajaa 2 v 2 kk.

• Tykkään
Reaktiot: iem
Me kerroimme tuleville isosiskoille heti nt-ultran jälkeen. Vanhempi (nyt 5 ja puoli) oli kovin innoissaan asiasta ja alkoi jo järjestämään tilaa vauvan leluille ja vaatteille. Nuorempi (nyt 2 ja puoli) oli taasen sitä mieltä, että ei halua vauvaa. :) toivotaan, että mieli muuttuu ajan kanssa.

Hei! Onko kellään ollut tuntemuksia liikkeistä? Mulla tuntuu aika ajoin sellaista kevyen pintä hipsutusta alamahassa.ja uiseimmin silloin kun istuu alas ja rauhottuu hetken. Oon nyt viikoilla 13+5 joten ei ihan ehkä pitäs tuntua, mutta se tunne on hyvin erilainen mitä muut mahan"toiminnot":) Saa ainaski hyvälle tuulelle minut se ajatus että kohta ainaki tuntuu liikkeet varmasti, jos nämä ei niitä vielä oo:)

Takaisin