Laskettuaika Tammikuussa

sirpsu, peukkuja!
ovulaatio siis tapahtunut kaks viikkoa odotettua myöhemmin, ku kiertoki hieman pidempi. Näin Tän ymmärsin, olin hieman pökerryksissä siinä vaiheessa :)

No toivotaan että tulee selkeä 'raskaana'. Vaikka se liuskatesti näyttikin jo plussaa ni silti jotenkin niin epätodellinen olo, et pakko saada varmistus :D

Tää närästys on ihan kamalaa, leipää syödessä alkaa heti närästää. Oli sitten tummaa tai vaaleeta leipää. Täytyy varmaan vähäks aikaa lopettaa leivän syöminen :/ ja huomenna se mieskin tulee kotiin niin pääsen kertoo ilouutiset <3

• Tykkään
Reaktiot: T_
Phuuh. Ekaa kertaa oon tyytyväinen hiukka oksettavaan oloon. :D Eilinen ja tää päivä meni ettei oireita ollut.. Tajusin kyllä lukea, että ihan normaalia on.
Ja nuo vaatteet -_- Itselläni vaikka hiukan pyöreä olen muutenkin niin tosi tiukkoja vaatteita lähes kaikki. Nyt sitten ei mikään mene päälle. Korsetit sun muut taitavat kyllä jäädä piitkäksi aikaa tuonne kaapin perille ja taitaa olla aika metsästää kirppiksiltä isompaa ja venyjää vaatetta, ettei noita rikkoisi yhtään enempää.. Pakko laittaa jtn päälle ja eihän se muuta aiheuta kuin rikkoontumista

Mulla on maha niinku oisin puolessa välissä raskaana :D Viimeksi tässä vaiheessa oli vielä ihan littana, mut nyt on turvonnu ku mikäki ! :D Muita oireita ei vielä oo.

Mulla ei oo turvotusta onneks vielä ainakaan. Esikoisesta ei ollut ollenkaa, eikä myöskään pahoinvointia. Saa nähä selvitäänkö tästäkin niin helpolla :)

Tänään aamulla tein sen digitestin ja näytti et ''raskaana 2-3 viikkoa'' <3

Tänää kerron miehelle ja sit varmaan täytyy alkaa miettimään, et kerrotaanko jo mun vanhemmille. Ollaan lähössä yhessä reissuun tällä viikolla ja en haluis et asia paljastuis arvaamalla, kun ei esim. kuohuva tms. maistu tai jos tuleekin aamulla äkkilähtö pönttöä halailemaan...

Sirpsu : onneksi olkoon digi testin vastauksesta ♡♡ mä teen digin kunhan saapuu postissa...:)

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app

Mulla onneksi esikon ajalta kaikki äitiysvaatteet ennastaan. Nyt kun raskaus aika sattui samaan kohtaan vuotta kun esikonkin niin ei tartte ostaa onneksi mitään senkään takia...täälläkin maha turvonnut jo paljon :/ muistaakseni se esikolta helpotti jossain vaiheessa. Toivottavasti myös nyt näin!

Kai sitä uskaltautuu seuraan liittyä.. Ylläriplussa siis pamahti testiin lauantaina ja kuukautisten mukaan LA olisi 15.1 :) Kierto on kyllä ollut aina sen verran sekava, että saas nähä mikä on sitten oikea päivämäärä. Tyttö löytyy entuudestaan, ja tulee olemaan reilu 2v kun vauva syntyy. Vähän jännittää että miten kaikki menee ja pysyykö pikkuinen matkassa mutta eiköhän kaikki mene niinkuin pitääkin. Ei onneks kerkeä miettiä ja murehtia niin paljon kun ekassa raskaudessa :D

Jenwu: onnittelut sinne plussasta ♡ mulla täällä myös esikko neiti, kakkosen syntyessä myös sen 2v. Kiva kun on paljon samalla ikäerolla olevia lapsia tulossa..vähän meinaa jännittää miten tuo meidän neiti tähän sitten suhtautuu :)

Onnea kaikille uusille plussanneille! :)
Titja: meilläkin eka neuvola 5.6.

hei te jotka odotatte jo toista joilla siis on kokemusta, niin mitä kaikkea siellä ekassa neuvolassa tapahtuukaan? :)

Muistaakseni täytetään äitiysneuvola korttiin äidin tiedot, paino, pituus yms. Sit saa hirveen kasan lippulappusia ja tietysti keskustellaan mikä odottajan fiilis on yms. :) Pissatesti tehään, niinku joka kerta ennen neuvolaa koko raskauden ajan, katotaan onko pissassa sokereita ja proteiinia, muistaakseni? :D

Kiitoksia! Olis niin kiva jos ekassa neuvolassa edes jotenkin varmistettaisiin että raskaus todella on, ja varsinkin niin kuin sen kuuluukin, eli sais edes jotenkin tiedon että kaikki on hyvin!

Vaikka mulla ei sitä lasta kotona olekaan, niin muutamat neuvolat tuli edellisen raskauden aikana käytyä. Ekassa neuvolassa käytiin läpi molempien vanhempien terveystietoja, elintapoja, sit just ne pissan proteiinit yms. katottiin. Keskusteltiin vaihtoehdoista synnytyssairaalan suhteen (Helsingissä yleensä saa valita, paitsi että kaikki riskiraskaudet yleensä tutkitaan ja hoidetaan Naistenklinikalla).

Aika menee nyt jotenkin todella äkkiä, tuntuu kuin ihan just pari päivää sitten olisin plussannut. Nyt on kuitenkin jo 6+5 ja huomenna varhaisultra! Jännittää, mitä jos siellä onkin jokin pielessä.. Tai jos siellä onkin kaksi sydäntä pumppaamassa (edellisessä kierrossa olimme ifv-hoidossa ja munasarjat buustattu hormoneja täyteen, ei olisi mikään ihme jos olisi useampi folli kypsynyt)?! :)

Tietääkö kukaan voiko raskauden aikana käyttää esim hydrokortisonia? Kortisoni on yleensä kielletty, mutta onko noissa tavis apteekista ilman reseptiä saatavissa niin korkea kortisoni määrä että olisi satunnaisesti käytettynä sikiölle haitallista?

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mä just luin hydrokortison 1% - paketin selosteesta, että sitä voi käyttää pienelle alueelle ja muutaman päivän kerrallaan, ilman että siitä on haittaa sikiölle/raskaudelle. Mut jos joutuu käyttään päivittäin ja laajoille alueille, pitää keskustella lääkärin kanssa

Täällä yks tammivauva tulossa, la jotain 18.-20.1. välillä (kierto vähän epäsäännöllinen). Esikoinen syntynyt huhtikuussa 2013 joten kakkosen tullessa on vajaa 2vuotias. Varhaisultraan en aijo mennä, en mennyt ensimmäisenkään kanssa. Luulen että neuvolassa kerron raskaudesta samalla kun mennään ykkösen kanssa vuositarkastukseen kesäkuun alussa, eipä tässä mikään kiire nyt ole kun näin alussa vasta.

Verrattuna ensimmäiseen raskauteen on päivät plussauksen jälkeen menneet nopeasti, eipä tässä ehdi paljon koko raskautta miettiä. Eniten pohdiskelen lähinnä vaateasiota, saa nähdä kuinka varhain vatsa päättää pullahtaa esiin eli kuljetaanko jo tänä kesänä reippaasti paksuna :D

Täällä taidetaan ainakin kulkea paksuna..huoh. Mä en muista mitään edellisistä raskauksista ja neuvoloista. Pelkopolille meen tässäkin kun eka synnytys oli niin kamala. Toka oli hyvä mut silti haluun mennä juttelee taas.

Varhaisultraa mietin hetken mut sit aattelin et en mä voi mihinkään vaikuttaa vaik siel jotain ilmeniskin. Eli odotellaan. Varmaan menee kesäk lopulle ennen kun pääsee.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Helou turvotus! Voi luoja.. Just pääsin sanomaa et ei oo turvotusta, no nyt on. ;) Keskikroppa ei oo esikoisen jäljiltä ''onneks'' ihan edustuskunnossa (laiska kun olen :D), ni ei tota turvotusta varmaa huomaa ku minä itte. :D

Takaisin