Laskettuaika Tammikuussa

Täällä kans oma takki ei mene enää alimmasta napista kiinni :D ystävältä ostin paniikissa mamaliciouksen mammatakin, 15€, mut se nyt ei aivan oo mun tyyliä.. Saa luvan kelvata. Talvitakkia en aio ostaa. Lenkkeilyyn en oo vielä keksinyt takkia joka menisi päälle, koirat täytyy kuitenkin 3kertaa päivässä käyttää lenkillä :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Tiedättekö saako jostain tuulipukua tai toppahousuja mammoille? Mä tarviisin noita housuja ainakin, kun ei omat mahdu ja miehen pöksyt on liian isot. Takin saa varmasti helpommin.

Sent from my GT-I8190 using Vau Foorumi mobile app
 
Minä aattelin pärjätä ilman syystakkia (villapusero ja fleece saa kelvata), mutta toppatakki täytyy ostaa.
 
Mä taas aattelin ostaa syys-/ kevättakin, kun olettaisin että keskivartalo on vielä keväälläkin isompi. Talven aattelin painella ihan pokerilla kehonrakentajamiehen toppatakeissa, taitaa olla kokoa XXL! :D Voi olla että mieli muuttuu mutta....

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app
 
Löysin tällaisen sivun, jos joku etsii vielä ulkoiluun vaatteita. Mä en voi kuvitellakaan lähteväni lenkille koirien kanssa, ellen saa vähintään tuulihousuja jalkaani loppu vuodesta! Just ehdin ostaa keväällä uudet normituulihousut ja takin, joten en viitsis ostaa mitään jättikoon normaaleja pöksyjä. Ostais mammahousut, niin ne voi myydä tai käyttää ehkä joskus uudestaan :wink Nuo mun nykyiset takit menee just kiinni ja housuja on turha kuvitellakaan päälle :D

https://missymom.mycashflow.fi/category/25/aitiysvaatteet---ulkoilu
 
Minä aattellin juurikin siksi ostaa nimenomaan talvitakin, ku alkuvuonna tuskin menee vielä oma takki päälle. Kevään (toukokuu) pärjää sit taas villapuserolla yms., ellei vielä mee omat takit päälle. Täällä pohjosessa tuskin ennen vappua kevättakkeja kuiteskaan pidetään. :)
 
kattelin noita sivuja kans jossain vaiheessa mut totesin ihan törkeen hintasiks (alessa tai ei). Miehen tuulihousut jouduin ottaa koiralenkkikäyttöön :/ eikä ykskään ulkoilu- tai syystakki mee kiinni. Vielä oon pärjänny huppareilla, mut sadesäällä ois ihan jees jos ois takki ja housut jotka ees jontenki kestäis tuulta ja vettä. Jos löydätte jostain suht edullisesti niin tulkaa toki kertoo!:grin
 
Mua kans stressaa toi ulkoiluvaateasia. Ihan järkyttävän hintasia nuo. Esikoisen kans pitäs pystyy ulkoilemaan päivittäin, niin kyl jotku ulkoiluhousut ja takki pitäs saada. Äh.
 
Mä aion purra hammasta ja ostaa jotku noista housuista. Mää nipistän sitte takin kanssa kun kuljen miehen takissa. Mä oon ite tosi pieni kokoinen.. 160cm ja mies on 186cm ja ei mikään hoikka.. ei sen housut menis mulle mitenkään :D takki nyt menee just ja just kunhan maha kasvaa :wink

Sent from my GT-I8190 using Vau Foorumi mobile app
 
Sisko vinkkas, että hän piti viimeksi oottaessaan tavallisia housuja, mutta käytti henkseleitä, että pystyi jättämään vetoketjunkin auki. Tää tietty ehkä suositeltavaa vaan silloin, jos on takki sen verran pitkä, että peittää etumuksen.

Itse sain eilen märässä metsässä kävellessä aatoksen, että kun on kerran monet ulkoiluhousut, niin taidan ottaa yhdet vuorettomat tuunattavaksi. Avaan sivusaumoja vyötäröltä, ja ompelen sinne joustavasta kankaasta kiilapalat. Tää kokeilu menee kyllä ens viikkoon kun tänään on siivous, ja huomenna sisustuspäivä.
 
Jesjes. Löysin fb:n äitiysvaatekirppikseltä äitiyskevyttoppatakin 15 eurolla. Pakkohan se oli ostaa. Josko selviäis sit vanhoilla housuilla ja tolla henkseliniksillä.
 
Että toi lähikirppis on ihana. Eilen tarjoustalossa katoin niin uudet henkselit 12.95€, ei kiitos. menin tuohon 50 m päähän lähikirppikselle, niin sain kahdet henkselit alta 3€. Ja mun ulkoilu on joksikin aikaa turvattu myös kylmemmillä keleillä. Löysin kevyttoppahousut D38 mitoilla (alle 5€) ja sovittaessa totesin, että sivuilla on kuminauhajoustettakin sen verran että saa vatsa aika paljo kasvaa ennenkuin liikaa kiristää. Ja sitten voikin siirtyä henkseleihin =). Sain myös vaaleat Niken kuorihousut (3€), joissa kanssa oli reilumitoitus, ja lisänä vielä vapaasti säädettävä vyö, jotta voi jättää napin ja vetskarin tarvittaessa vähän auki. Mukaan tarttu myös pinkki reunapehmuste pinnikseen, tosin kuten todettua, mun vaavia ei pinkillä yltympäriinsä verhoilla, niin ompelen siihen vihreen suojan päälle. Olipa taas tosi kannattava käynti.
 
Mulla onneksi syksyn menee viime syksynä ostettu takki kun paino putos niin hyvin välillä, talveksi ostan suosiolla takin, jos yhtään näyttää siltä että vanhat ei mee kiinni :) housuhin sain luvan käydä miehen kaapilla :D ja se sopii mulle, ei tarvi ulkoiluun ostaa uusia, mulla on yhden vuorilliset ulkoiluhousut joissa on korkeampi resorivyötärö joten menee pitkän takin kanssa kyllä varmasti vielä isommillakin viikoilla :)
 
Kirppis on hyvä, ja ite mietin ulkoilutamineisiin jotain Tokmanni-Honkkari-Halpahalli-Löyttäri-linjaa, sieltä vaan halvat isot (ehkä miesten?) housut ja takki ja sit vaikka tekis lahkeensuihin jotkut ponnariviritelmät (jos ei jaksa kuminauhaa alkaa laittaa) jos on kovin pitkät.

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app
 
Koska aiotte alkaa/alatte tekemään tarvikehankintoja? Me varmaan vasta kun äitiysloma alkaa, aiemmin ei uskalla :D


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Viikonloppuna kävin läpi vanhoja vauvanvaatteita ja niitä ei nyt juurikaan tarvitse ostaa. Pinnasängyt yms. on jo olemassa, ne kannetaan varastosta vasta lähellä laskettua aikaa. Vaunut meinasimme hankkia jossain vaiheessa rakenneultran jälkeen. Muita tarvikkeita (vaippoja, tutteja yms) tulee hankittua varmaan vasta äitiyslomalla tai juuri ennen. Kovin myöhäiseenkään en niitä viitsi jättää, kun esikoinen syntyi 5 viikkoa etuajassa ja olin ehtinyt olla äitiyslomalla 2 päivää. :)
 
Hoitopöytä ja pinnis on ostettu, vaatteitakin löytyy, mutta vaunujen kanssa joudutaan viivyttelemään kun pitää käydä testailemassa ja muuten hankintoja aletaan tehä kun mulla loppuu työt neljän viikon päästä :)
 
Vaatteita jo kattelin, mutta maltoin mieleni. :) Ehkäpä ostan uuden alustan hoitopöydälle.
 
Takaisin
Top