Itse käytin edellisessä raskaudessa panadol hot:ia. Se tuntui ainakin jonkin verran auttavan. Sehän sekoitetaan kuumaan veteen. Ainakin minulla avasi röörejä, ainakin joksikin aikaa.
Aivan kun oisin aavistanu tän taudin tulon kun sunnuntaina hajin panadolia apteekista että jos tulee pääkipua niinkuin yleensä mulla tulee nii eilen sitte alko tämä onko mitään vaaran mahollisuutta pikku itiöllä. Taitaa olla vielä nii hyvässä tallessa ettei vaikuta häneen ;D ♡
Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app
Mulla oli edellisessä raskaudessa kolme oikein kunnon lentsua. Olo oli karsea ja yskiminen / niistäminen oli raskasta, kun vatsaan joskus sattui kun niitä teki. Mutta käsittääkseni, jos normaali lentsu, niin ei pitäisi olla mitään vaaraa. Tietysti seuraat, että jos pahenee, niin menet lääkäriin. Tsemppiä !
Yskiminen sattunut tällä hetkellä vain keuhkoihin. Kiitos tsempeistä..yritetään parantua :/ tunnollisella yrittäjä naisella alko just kesäloma. Että jes :D
Mulla kans oli kunnon flunssa pariviikkoa sitte. Itse pidin öisin raakaa sipulia puolitettuna yöpöydällä ja hyvin piti röörit auki öisin. :) Kuulostaa hassulta, mut apu oli aikamoinen. Käytin myös valkosipulia kun tuli flunssan lopuksi korvasärkyä. Puolitin yhden kynnen ja laitoin paperin sisään ja korvaan. :D Oireet hävis yhden yön aikana eikä tarvinnut mennä lekuriin.
Sent from my GT-I9506 using Vau Foorumi mobile app
Pikaista paranemista myös täältäkin jansko! Aikamoisia jekkuja ovat kertoneet flunssien taltuttamiseksi :) Ei ole moiset itsellä käynyt mielessäkään! Häätääks tuo sipuli miehen vierestä veks?
Ja Minja, minäpäs lukasen sen sivulta viis niin tiiän lähtökohdan jottei tarvii selitellä moneen kertaan :D
Kyllä se paikkaansa pitää että ne joilla rask.oireita on, toivovat ettei niitä olis ja ne kellä ei oo mitään (esim. minä) toivois että niitä olis. Kai sitä ajattelee et se pahoinvointi on se konkreettisin josta ainakin tietää olevansa raskaana. Mut ei kahvit ei mitkään töki .......Kohta kärsin kuitenkin jostain ja alan itkemään täällä et kumpa ei olis ollenkaan oireita :D
Jep, kyl mä ainaki luopuisin tästä pahasta olosta ihan mielelläni. Oksentaa ei oo vielä tarvinnu mut kyl tökkii syöminen. Iltapäivisin saa syötyä jonkin verran. Mulla tosin vararavintoo 20kg joten ei paljon siinä mielessä pelota, ja oon kuullu et se alkio ottaa kyl tarvitsemansa vaikka painoa vaan tippuiskin.. silti tästä ei yhtään nauti. Se et ei maita ja tee mieli kävis myös mut ei tällänen et saa päivystää koska juoksen vessaan.. hmph. Mikään muu oire ei häiritse, kipeemmätkin menee. Tää pahoinvointi on mulle vaan tosi kova pala. ; (
Jännä miten toisilla paha olo aiheuttaa sen, ettei voi syödä, kun minun taas on tunnini parin välein saatava jotain syötävää, jotta se paha olo ei iskisi. Jos syöntiväli venyy liikaa, niin tulee aivan kuvottava olo.
Minulla Mörri-Möykyn kanssa vastaavaa. Kunhan muistan syödä ja juoda riittävän usein, niin ok. Mitta aamuisin on kyllä vähän "pakottamista", eli ei tekisi mitli syödä. Mutta ellen syö, niin huono olo. :)
Sama homma täällä, täytyy syödä usein ja pieniä annoksia niin suurin kuvotus pysyy pois, mut annas jos meet syömään hiukan enempi, jotain makeaa tai hörppäämään kahvia, niin se on samantien pahaolo. Oksentaa ei oo onneks vielä tarvinnu ja onneks on jo oppinut, miten kuvotusta voi välttää.
Sent from my HUAWEI G510-0200 using Vau Foorumi mobile app
Väkipakolla syötävä tiheästi. Huono olo kun syö, mutta vielä huonompi olo jos ei syö.
Huimaus alkaa taas käydä voimille, kun mitään ei pysty tekemään ilman ettei välillä mee maate. Täytyy käydä salmiakki ostoksilla että saa pahinta huimaushetkeä helpotettua. :)
Tinnde: Pahoinvointi on tosi raastavaa. Jaksamista sen kanssa. Mä nyt nautin tässä raskaudessa kun ei tartte koko aikaa oksentaa jotenkin pystyy syömisillä lievittää huonoa oloa.
Minäkin toistaiseksi päässy helpolla jos näitä oireita laskee, väsymystä ja veskissä pitää rampata yölläkin. Joskus on heikko olo nyt varsinki kun ollu helle päiviä täällä Lapissakin
Hei te jotka ootte käyneet jo neuvolassa niin pitikö viedä muita papereita kun tuo kaksi sivuinen esitietolomake? Mietin kun netistä löytyi myös päihteistä joku lomake, et täytetäänkö se myös :)