laskettu aika marraskuu 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Empsa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onpas nyt hyvävointisia mammoja liikkeellä, ihanaa :) Itse oon pakottanut itseni tekee pienii asioita, mutta kyllähän se taas piti reilun tunnin päikkärit vetää. Varsinkin kun aattelin reilun kuukauden erakkoelämän jälkeen uskaltautua saunailtaan ystävien luo. Tosin sauna jää väliin kun raskaus on puhkassut mulle atooppisen ihottuman. Mutta ihmisten ilmoille aattelin kuitenkin päästä! :D

Nepala, auttaako mikään rasva sulla atopiaan? Mulla kans tulee nyt raskaana selvästi herkemmin atopialäiskiä.

Tuo sosiaalinen elämä on kyllä mulla ihan kuollut. Mä en jaksa, eikä mua huvita. Tää jatkuva etominenkin vähän tyssää hinkua mennä minnekään.

Mun pitäs ilta kahtella humalaisia kavereitani mun synttäreitä juhlien into on nollissa haluan vaan nukkua:D

Mä oon aamusta varahin lähteny radiokoulutukseen ja loppukokeet teoriasta, näitten jälkeen jos läpi menee nii tarvittis vaan lentää mutta valitettavasti se on ny kiellettyä tän vuoden loppuun :( käsi puuduksis kirjottamisesta ku koe sellanen 50sivunen ainaki ja lentokonetta on leikitty koko päivä, onneks on auringostaki päässy nauttimaan välillä :)
Loppuilta pitääs jaksaa vielä lukea että sais kokeen huomenna tehtyä loppuun.

Mun päivä on mennyt kummitytön nimiäisiä juhlien :)
Nyt täällä jännitetään tulisko se sm-kulta vihdoin tänne Tampereelle.. Go Tappara Go :cool05

Mä olin messuilla koko päivän töissä tänään, esiinnyin hahmopuvussa. Oon yleensä jaksanu tommosen päivän hyvin, mutta nyt olin kyllä ihan loppu jo puolikkaan työpäivän jälkeen. Kuumuus tuntu tosi pahalta vaikka tosiaan oon tottunu siihen kuumuuteen. Huominen pitäis vielä jaksaa! Onneks ei oksettanu ihan mahdottomasti, vaikka huono olo olikin.

^harmi...vaikka itse en kyseistä joukkuetta kannatakkaa niin oisin kullan suonu ennemmin tapparalle kuin kärpille...itse kannatan porin ässiä!

Ekasta yövuorosta pikku hiljaa selvitty jopa ilman energiajuomaa. En malta odottaa kun pääsen kotiin syömään ja peiton alle! ♡

Piikkipensas, mulla oli sattumalta ihotautilääkäriaika tällä viikolla ja se laitto reseptillä apolaria, millä pitäis ihottumat saada kuntoon. Hetkellisesti se auttaa, mutta näin kolmessa päivässä ei ole kyllä lähtenyt pois. Ja kielsi pesemästä ihoa saippualla. Mulla tosiaan kun viimeksi vauvana ollut atooppista ihottumaa niin en tiedä mitään näistä kuivan ihon hoitojutskista.. Että saa nähdä miten käy. Niin ja se tosiaan sano, että tyypillistä tämmönen raskauden aikana uudelleenpuhkeaminen tai paheneminen. Hormonit <3

Mulla ei jännästi ole ikinä noi apteekin voiteet auttanut atopiaan... dermosilin extravoide rauhoitti jopa esikon atopian kun hällä se oli todella pahana kun oli pieni poika. Sillä pysyy nyt mullakin aisoissa. Ainakin toistaiseksi.

Meidän pojan atopiaan autto kaikkein parhaiten Omega3-kapselit ja pesu aina pelkällä Aqualanilla.

Joo, mäki uskon eniten tohon aqualanilla pesuun, vaikka lekuri painotti ihottuman hoitoa. No, jos ei viikossa ole hellittänyt ollenkaan niin täytyt miettiä lisää vaihtoehtoja. Ja kysyä äitiltä mitä se teki mulle vauvana xD Sen vaan tiedän, että vauvana mun ihottuma oli jotain ihan kauheeta. Ei hirveästi ole mitään kovin söpöjä vauvakuvia kun iho ruvilla. Tosin mua vaivas myös kaikki maailman allergiat.

Meillä sattuu olemaan koko perhe atoopikkoja. Pojalla tosin todella lievänä tällä haavaa. Miehellä taitaa olla herkin iho. Ja kaikilla toimii erisysteemit. :rolleyes:

Meillä tolla pojalla se atopia oli aineenvaihduntaperänen, kun saatiin maha kuntoon, hävis atopialäiskätkin kokonaan :)

Mä oon myös atoopikko. Tosin nyt aikuisiällä helpottanut jonkin verran, mutta koko ajan mulla on ihottumaa jossain. Tällä hetkellä mm. kaulassa ja se näyttää erehdyttävästi fritsulta :p Mulla ne ihottumat ei lähde millään muulla kuin tujuilla kortisonirasvoilla. Niilläkään ei saa olla jatkuvasti hölväämässä joten yleensä annan ihottumien olla niin kauan kun ei tosi pahaksi äidy.

Edellisessä raskaudessa mulla hävisi ihottumat ihan kokonaan. Synnytystä seuraavana päivänä lehahti molempiin ranteisiin ihottumat ja sen jälkeen niitä on ollut tauotta.

Mulla läikät tulee yleensä kyynärtaipeeseen ja selässä on pari kohtaa jonne mokomat pukkaa. Miehellä kädet on välillä TODELLA pahannäköiset. Poika oli pienenä ihan joka puolelta kamalassa kunnossa, mutta nykyään kans kyynärtaipeet ja jalat on ne paikat, jonne läikkiä tulee.

Täällä kans yksi atoopikko. Mulla ei tuu läiskiä, vaan mun iho on kokonaan normaalia kuivempi. Kaks kertaa päivässä pitäis rasvailla. Talvi on kamalaa aikaa, kun kylmä ilma kuivattaa ihoa. Kesällä iho paranee huomattavasti kun saa aurinkoa.

Heips! Pitkään aikaan ei ole tullut käytyä täällä ja kovasti on tapahtunut muutaman viikon aikana. Voimia kaikille suru-uutisen saaneille ja onnea iloisista ultrakuulumisista!

Täällä on nyt menossa rv 12+3. Olo on ollut pääsiäisen jälkeen onneksi parempi, mitä nyt tunteet heittelevät laidasta laitaan ja joka toinen ilta tulee tihrustettua milloin mitäkin ja joskus vähän raivottuakin. :rolleyes:

Meillä oli nt-ultra tällä viikolla (rv 11+6) ja siellähän se pikkukaveri oikein liikkuvaisena meitä ihastutti. Ollaan siis käyty lapsettomuusklinikalla varhaisultrassa jo 7+1 ja sitten joskus viikolla 10 uudelleen ihan vain omaa kärsimättömyyttämme yksityisellä. Nyt kolmannella kerralla vaimoakin jo nauratti ultrassa, kun käytiin pientä ihmettä katsomassa. Aiemmin on lähinnä tullut vain kyyneleet silmiin, vaikka kaikki on hyvin ollutkin. Joka ultrassa pituus on vastannut päivälleen viikkoja. Niskaturvotuskin saatiin lopulta mitattua, vaikka alkuun kaveri oli huonossa kulmassa ja oltiin jo varaamassa uutta aikaa viikon päähän. Luku oli ok ja kirjeitse tuli myös jo tieto seulonnan tuloksesta ja sekin oli ok. Kotidoplerilla saatiin muuten sydänäänet kuulumaan muutaman viikon etsinnän jälkeen päivää ennen ultraa eli 11+5!

Molempien vanhemmille ja sisaruksille (+ muutamille kavereille) ollaan jo saatu ilouutinen kerrottua joitakin viikkoja sitten ja kaiken kaikkiaan tämä yllätys on otettu oikein hyvin vastaan.:shy: Vappuaattona loppuu tämä salailu muiltakin, niin saa sitten aloittaa kunnolla vauvahössötyksen ja töissäkin voi olla vapaammin. Parit kirpparireissut ollaan kyllä jo suoritettu ja muutamia hankintojakin sieltä tehty.

Mulle muuten myös puhkesi ihan tuossa alkuraskaudessa jonkinlaista atooppista ihottumaa ja sain erittäin toimivan vinkin puolisoni siskolta. Sekoitin vähän ruokasoodaa perusvoiteeseen (mulla taitaa olla jotain ceralania) ja laittelin sitä aamuin ja illoin ihottumakohtiin. Alle viikossa ihottuma rupesi häviämään ja reilussa viikossa katosi kokonaan! Googlettamalla löytyy lisätietoja, sama kikka toiminut ilmeisesti monella muullakin raskauden aikana ihottumasta kärsineillä.

Mä en oo pitkään aikaan käynyt. Kun jännitin niin ekaa ultraa. Niinhän se oli että kesken se oli mennut jo 7+3 viikolla. Poistun ryhmästä. Tsemppiä kaikkille odotukseen!

Takaisin