laskettu aika marraskuu 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Empsa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Parastahan tässä raskaudessa on se, että lähes tulkoon kaikki on normaalia :p
Et voi ollenkaan pahoin - normaalia!
Voit pahoin hieman ensimmäisillä viikoilla - normaalia!
Voit ihan älyttömän pahoin viikkoon ~10 asti -normaalia!
Voit pahoin koko raskauden ajan - normaalia!

:grin

Minäkin jo odotan, että milloinhan se hehkeä raskausaika alkaa vaikuttamaan ja näkymään? Itsellä ei oo kertaakaan vielä sellaista oloa ollut, lähinnä väsynyt ja välillä mun ulkonäkö on kaukana hehkeästä, kun näytän ihan aaveelta. :D

Mä kans oottelen sitä raskauden hehkua, naama on ku variksenpelätin, finniä koko naama täynnä, ja viäki välistä turvottaa vaikkaki alkaa jo näyttää selkeältä raskausmahalta :) tänään ekaa kertaa suht normaali olo ja hieman virtaaki! Tähän asti oon vaan maannu sohvalla eikä mitää oo jaksanu tehdä, töiski aiva rättipoikki ollu.. Ehkä se tästä?

Itsellä olo on nyt tosi normaali, mitä ny sillon tulee tosi huono olo jos ei oo syöny. Paitsi nyt oon huomannut, että jos siivoon vähän enemmän ja touhuan niin alaselkä on aivan kamalan kipee. Mies nauro, kun kävelin kuin vanha mummo sunnuntai iltana, kun olin siivoillut ( kyl se itteekin huvitti, vaikka oli kipuja ) Pitää vaan enemmän taukoja pitää, ku touhuaa kotona :confused:

Kylläpä mieli voi parantua kun saa jotain mitä hinoitsee. Sain kauheen pakkomielteen paahdettuun ruialeipään ja kaakaoon :) ehdin jopa saada kaakaota ennenkun lapset veteli koko purkin tyhjäks :D

En ole jaksanut oikein kirjotella. Olo on uupunut ja väsynyt. Olo on vieläkin huono. Töissä en saa juurikaan mitään aikaiseksi enkä kyllä oikein kotonakaan. Tänään on 10+5 kasassa. Odotan vaan, et saisin jonkun otteen johonkin. Nyt vaan olla möllötän ja poden oloani. Huh.

Täälläkin olo kuin variksenpelättimellä, naamassa on enemmän finnejä, kun yläasteella ollessani. Olo on turvonnut, ja maha alkaa hieman jo näkyä, enemmän raskausmahalta, kuin turvonneelta taikinalta. :D vaikken mikään isokokoinen olekaan.
Huomenna olisi ultra, "se ensimmäinen", sillon viikkoja 12+5. Tuun huomenissa ilmottaa, oliko kaikki ok ja viikot sen mukaiset. :) toivotaan parasta.

Mä oon kuullu kans tuon kävelytyylin mut voiko jo nyt näkyä?! :) mulla on yks kaveri raskaana ja se on sanonut et sil on vahva tunne mun odotuksesta. Pidetään nyt hetki vielä jännityksessä :D itsekin kertoi vasta rv 16

Mää oon kertonu nyt jo useammalle kaverille, äidille, veljelle, pomolle ja neljälle työkaverille. Pomo on kyllä niin super ku se oli ihan onnessaan ja halas useaan otteeseen ja onnitteli kovasti! :) Oon kertonu ihan alussa äidille ja muutamalle kaverille, mut viime viikolla sit useammalle. Mies kertoo omalla tahdillaan eli ei ihan vielä :D
Kuinkas muut on kertonut raskaudesta ja millä viikoilla? :)

Kahdelle tärkeälle ystävälle kerroin heti. Itseasiassa toinen oli meillä kylässä kun tein testin :D omille vanhemmilleni päätin kertoa nyt vappuna. Puhkaisen tän ihanan kuplan ja ilmotan asiasta. Laitan vapun toivotukset kaikkien nimet + riiwiö ja ultrakuva siihen. Jos eivät siittä tajua niin on kyllä jo oma vikansa :D miehestä en tie koska kertoo omalle suvun puoliskolle. En yhtään ihmettelis että odottaa niin kauvan että masusta ei voi erehtyä. :p

Viime yönä useaan otteeseen kovat alavatsa kivut ihan kun menkat alkaisi. Vessassa kävin useasti et nytkö meni kesken. Mutta ei tullut verta. Nyt aamusta miettinyt että voiko kipu johtua siitä et kohtu nousee ylös lantiosta? Tiistaina sitten ultraan. En oo hirvwen luottavaisin mielin kumminkaan nyt ollut et saa nähä mikä on tuomio. Jos nyt mies sais käytyä työkaveriltaan dopplerin tänään lainaan niin sais ees kuunneltua.

Antzeliina, minulla samoja kipuja ollut tänään. Tuntuu, että häpyluita pakottaa ja vihloo. Nivuseen pistää äkkinäinen liike. Yritän luottaa siihen, että täysin normaaleja kipuja ovat.

Eiks kukkiva naama tarkota tyttöä? :p Tytöt vie äidin kauneuden... Mulla on ollu iho tosi hyvä. Ennen raskautta oli välillä huono mut käytin sellasta kasvosientä mitä saa ruohonjuuresta. Se on ihan uskomattoman hyvä! Ei tarvi edes mitään pesuainetta vaan sillä sienellä hierotaan naamaa. Niitä on kuivalle, normaalile ja rasvasellle iholle. Tästä tuli nyt ihan mainospuhe mut se vaan oikeesti toimii! :)

Antzeliina, täällä myös kipuilu lisääntynyt. Eilen kävellessä alkoi vihloa oikein urakalla, että piti hetkeksi pysähtyä. Yritän myös luottaa, että normaalia on. Ja pakkohan sen on kai tuntuakin, kun kohtu alkaa kasvaa jo niin, että ulospäinkin pikkuhiljaa alkaa näkyä.

Mulla alkoi eilen selvästi kohdun kasvukivut. Mulla on vielä taapäin kallellaan koko kohtu niin nuo kiinnikkeiden venymiset tuntuu tooosi nannalta. Kaupassa kävin ja pari kertaa repäisykipu iski oikein tosissaan. Mutta totta hitossa se tuntuu, kun kohtu kasvaa ja kiinnikkeet venyy. En tosin osannut odottaa näin voimakkaita kipuja ihan vielä. Toisaalta, en muista milloin ne esikoisen kohdallakaan alkoi...

Tänä aamuna laatoitin vessan kahdesti. Olen mää ahkera :p:wtf:

Kaupassa käyminen on muuten vaikiaa. Kun kaikki ällöttää. Mikään ei tunnu sellaiselta, jota voisi edes ajatella syövänsä.

Takaisin