laskettu aika marraskuu 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Empsa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Noh niin.. mulla oli kans jo kolmosen odotusaikana vähän sellainen olo, vaikkei kukaan mitään sanonut suoraan, mut rivien välistä saattoi kuulla,( ja ilmeistä nähdä) että voi voi, kyllä niitä vahinkoja sattuu ( meillä kakkosen ja kolmosen ikäero 10 vuotta) ja jotenkin v***tti kun oltiin monta vuotta toivottu ja yritetty. Olihan niitäkin ketä oli aidosti iloisia siis, ja hyvä niin. Vähän juu hirvittää sitten nelosesta kertoa tietyille, taitaa mennä taas varmaan niin et saavatbitse huomata tai kuulla jostain :)

Oliko teillä junibea ennestään kuinka monta lasta?

Heippa hei! Oon seurannu tätä ketjua alusta asti ja sulatellu omaa plussausta, nyt siis 5+2 ja esikoista odotetaan. Ihanaa odotusta muttei vieläkään oikein usko todeksi. Vähän väliä nälkä, paleltaa, huimaa, vihlailee alavatsasta, pahanolon aaltoja jne, mutta silti miettii onkohan tämä totta. Neuvolaan sain ajan vasta pääsiäisen jälkeen eikä millään jaksain odottaa ekaa ultraa. :)

uskallatteko syyä esim.mäkkärin taikka subwayn ruokaa? mun vaan tekis niin mieli tonnikala subia mutten tiiä uskallanko syyä...

Ruusa: Meillä on 5 lasta :scared007

Just parhaillaan iltahommat menossa ja mies ei tietysti oo kotona.. voi tätä metelin määrää..

NettaSofialle tervetuloa :happy:

Minä ainaki syön surutta mitä mieli tekee. Kohtuus kuitenkin kaikessa.

Olen todella pahoillani jasmi ja viipsukka keskenmenosta! :( Voimia teille tuleviin päiviin/ kuukausiin! ❤

Minäkin uskaltaudun tänne nyt. Eilen tein aamulla hyvin hailakan plussan, äsken varmistin vielä digillä. Ekalla kerralla tärppäs ja vielä aika aikasessa vaiheessa mennään, joten ei tässä nyt kovin suurta melua vielä uskalla nostaa.

Tämän alla olevan taulukon on tarkoitus huojentaa, ei ahdistaa - muttta jos et halua *ollenkaan* ajatella keskenmenoa niin älä lue pitemmälle!

Ainahan se 12 viikkoa siteerataan sellaiseksi varmuusrajaksi ja se onkin, mutta keskenmenoja on kahden laajan tutkimuksen mukaan prosentuaalisesti vähemmän jokaisen päivän edetessä. Eli lähes kaikki keskenmenot tapahtuvat ensimmäisen 12 viikon aikana, mutta eivät todellakaan tasaisesti vaan suurin osa ihan alussa. Tässä tarkemmin linkki: http://spacefem.com/pregnant/mc.php?m=08&d=10&y=12 ja tästä sieltä otettu taulukko:

Overall probability of miscarriage
3W, 0D 33%
3W, 1D 32.9%
3W, 2D 32.6%
3W, 3D 32%
3W, 4D 31.3%
3W, 5D 30.3%
3W, 6D 29.2%
4W, 0D 28%
4W, 1D 26.6%
4W, 2D 25.2%
4W, 3D 23.6%
4W, 4D 22.1%
4W, 5D 20.5%
4W, 6D 18.9%
5W, 0D 17.3%
5W, 1D 15.8%
5W, 2D 14.4%
5W, 3D 13%
5W, 4D 11.7%
5W, 5D 10.5%
5W, 6D 9.4%
6W, 0D 8.4%
6W, 1D 7.5%
6W, 2D 6.6%
6W, 3D 5.9%
6W, 4D 5.3%
6W, 5D 4.7%
6W, 6D 4.3%
7W, 0D 3.9%
7W, 1D 3.5%
7W, 2D 3.2%
7W, 3D 3%
7W, 4D 2.8%
7W, 5D 2.6%
7W, 6D 2.5%
8W, 0D 2.4%
8W, 1D 2.3%
8W, 2D 2.2%
8W, 3D 2.2%
8W, 4D 2.1%
8W, 5D 2.1%
8W, 6D 2.1%
9W, 0D 2.1%
9W, 1D 2%
9W, 2D 2%
9W, 3D 2%
9W, 4D 2%
9W, 5D 2%
9W, 6D 2%
10W, 0D 2%
10W, 1D 2%
10W, 2D 2%
10W, 3D 2%
10W, 4D 2%
10W, 5D 2%
10W, 6D 2%
11W, 0D 2%
11W, 1D 2%
11W, 2D 2%
11W, 3D 2%
11W, 4D 2%
11W, 5D 2%
11W, 6D 2%
12W, 0D 2%
12W, 1D 2%
12W, 2D 2%
12W, 3D 2%
12W, 4D 2%
12W, 5D 2%
12W, 6D 2%

Minäkin taidan ilmottautua, täältä kulissien takaa. Oon seuraillu palstaa jo reilun viikon, ja en ollu varma ilmottaudunko. Mulla on sellanen tilanne että saatan keskeyttää raskauden istukkanäytteen jälkeen. Meillä on sellanen perinnöllinen sairaus, ja jos vauva sen saa niin se kuolee synnyttyään. Ennestään on esikoinen, poika, ja toinen poika kuoli vauvana tähän sairauteen. Se on todella vaikea sairaus, ja vauvalle kivulias synnyttyään, siksi halutaan ottaa näyte ja keskeyttää jos vauva on sen perinyt. Mutta siis laskettu aika olis 8.11. ja 5+4 ois nyt mittarissa. Ens maanantaina neuvola ja heti tiistaina lääkäri. Tätä raskautta seurataan alussa tosi tarkkaan, johtuen tästä munuais-sairaudesta.

Jaksamisia Viipsukalle ja Jasmille!

Tervetuloa uusille onnellisille odottajille.

Maltoinpas pysyä poissa vauva osastoilta kun kävin äitteen ja systerin kanssa humputtelemassa :p

kattjuska, Enpä ole ennen ajatellutkaan että tuollainenkin tilanne voi olla. Nyt kovasti toivon ja pidän sormet ja varpaat ristissä että vauva olisi terve.

Voimia Viipsukalle ja Jasmille!

Tassullako sitä vuotoa oli? Itellä myös esikoisen alkuraskaudesta joskus 6+ niin oli vaaleanpunaista vuotoa jota jäi paperiin. Varhaisultrassa kävin mutta kaikki hyvin. Se on kuulemma yleistäkin.

Kattjuska toivottavasti maha asukki olisi terve.

Varasin eilen ekan neuvolan, 1.4. :) Voi että ku ahdisti sanoo oma paino...On kertyny liikaa ylimäärästä, painan vaa paria kiloa vähemmän ku viimesillään esikoista odottaessa. Huoh. Millaseks lie vielä paisun:arghh: Onko muita painon kanssa kamppailevia?

tervetuloa kattjuska =)

Täällä aamu on alkanut kuvotuksella.. tiukkaa teki laittaa likaiset astiat koneeseen. Kauhulla odotan bussimatkaa kouluun.. kestää n.45min. Onneks välillä on yksi pysähdys kun vien lapset päiväkotiin.

Tein eilen ja tänään apteekin raskaustestin. Niissä näkyy selkeästi viiva, mutta tän päivän viiva ei ollut yhtään vahvempi ku eilen.. noh, mulla onki tänään vasta dpo 12-13 ja menkkojen ois pitänyt alkaa vasta viikonloppuna.. hurjan aikaisin oon testannut, mutta minkäs teet kun ei malkta odottaa.. viisaintahan se ois oottaa aina siihen asti että menkat on oikeasti myöhässä.. mulla vaan puuttuu kärsivällisyys.. tein myös liuskatestin ja se näytti himpun tummemmalta ku eilinen liuska.. 8 testiä oon nyt tehnyt, joissa kaikissa näkyy 2 viivaa.. mutta kun ne on niin hailakoita vielä, niin pakko kai jatkaa testailua.. :dead: aattelin hakea koulumatkalla vielä yhden testin apteekista. On mulla vielä 2 liuskaa kaapissa, mutta kun haluan kunnon testin.

Toisaalta pahinvointi pahenee, joten kyllä tässä nyt jotain on meneillään. Mutta kaikenmaailman tuulimunat yms. saa pelkäämään pahinta.

Nannuska, täällä! Mulla painoa nyt pari kiloa enemmän kuin esikoisen raskaudessa. Eikä nyt puhuta lievästä ylipainosta. Kyllä mua ahistaa sanoa paino ekassa neuvolassa, ja eilen podinkin huonoa omatuntoa tästä. Mutta ystäväni sanoi hyvin, että paino on mitä on, olen paremmassa asemassa kuin esim narkkiäidit tai alkoholistiäidit. Tottahan sekin on tietysti.

Takaisin