Lapsi sairastaa

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja eldimar
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä alkoi eilen pojalla vuotamaan toinen silmä.Se paheni iltaa kohti ja aamulla kun heräsi silmä oli ihan rähmässä.Nyt valuu ihan vetenä sitä rähmää :/ Silmä ei punoita kuitenkaan ollenkaan. Oon puhdistellut sitä vedellä ja huomenna on lääkäriaika.Varmaan joku tulehdus? Onneksi ei näytä pientä vaivaavan ollenkaan.

En nyt muista onko tästä ollu keskustelua, mutta miten ootte hoitanu vauvan räkäsyyttä? Siis mitään muuta ei oo ku tuo rohina, ennen vaan aamulla, mutta nyt meinaa olla päivälläkin. Ei häiritte silti nukkumistakaan, mutta itestä tuntuu vähän pahalta kuunnella rohinaa. Oishan se varmasti helpompaa ku sitä ei olis.

Oon yrittäny käyä vauvan kans kuumassa suihkussa niin et pesuhuonekki ois oikea höyryhuone, mutta ei oo lähteny räkä liikkeelle. :/

Osta sellaista Physiomer baby -suihketta. Se saa liman liikkeelle ja vauva aivastelee räkää ulos. Meillä ihan ehdoton juttu se!

Nyt tosin on ollut tuo suihke tavarantoimittajalta loppu. Jouduimme ostamaan aikuisten versiota, mutta meillä oli baby-suutin edellisestä pullosta jäljellä niin käy tuokin.

Joo apteekista! Toivottavasti baby-versiota olisi jo saatavilla.

Ilmankos meidän apteekissa ei tuota viime viikolla ollut.. :( Tiedä kyllä olisko muutenkaan. Oon muutaman kerran muistuttanut neuvolassa että joko vaihtavat jakamansa d-tipat sellaisiin, joita saa tän kylän apteekista tai sitten soittavat sinne apteekkiin, että ottavat niitä valikoimaansa. Onhan se nyt ihan järjetöntä jakaa sellasia, joita joutuu sitten kuudennesta apteekista metsästämään. Mur.

Saako teidän kaikkien neuvoloista ekat D-tipat? Ei täällä vaan.

Ja joo siinä Physiomer Babyssa on ollut ihan valtakunnallinen toimitusongelma. Aikuisten versio kuitenkin käy jos on baby-version suutin tallessa.

Mä luulen että meillä on korvatulehdus täällä taas. Yö meni ihan harakoille ja eilen koko päivä oli aika kiukkuista. Nyt oli vähän lämpö noussut ja onhan toi taas ollut vähän räkäinen. Noh, jos on taas korvatulehdus niin ilmeisesti odotamme 10kg:n painoa ja putkitukseen mars!

Lääkärireissua tälle päivälle siis luvassa.

Kyllä, molemmissa korvissa paha tulehdus ja kierrekin nyt virallinen. Eli odotamme putkitusta. Raukkaparka poikanen :(

No johan on Triina :( toivottavasti putket sitten auttavat jonkin aikaa että saatte kierteen poikki. Me mennään huomenna taas lääkäriin, allergiatyypille kun mua vaivaa pojan itkuisuus. Voi hyvin olla vaan sitä ummetusta ja onkin varmaan turha käynti. Meillä vaan on tämä supervaivainen terve lapsi :D mut kun kerran vakuutus on niin käytetään.

Mua niin surettaa Triina teidän pojan puolesta ku hän on pienen elämäs aikana jo kerenny kokemaa kaikenlaista ikävää :( Onneks hän vaikuttaa kuitenki olevan ihanan iloinen ja reipas luonteeltaan? :)

Tulipa näin yöllä mieleen, että voisiko korvikkeen merkin vaihto teoriassa vaikuttaa mahan toimintaan ja kipuihin? Kaikki ne kai ovat saman kaltaista, mutta jostain syystähän ihmiset eri merkkejä kokeilee. Me ollaan annettu vain sitä NANia koko ajan kun se on pojalle maistunut

Joo kyllä meille on siunaantunut jos jonkinmoista vaivaa. Onneksi ei kuitenkaan mitään vakavaa. Hirveän paljon kuitenkin kipua on mahtunut pienen ihmisen elämään. Ja hirveän urhea hän on! Nytkin tuossa hymyssä suin kertoilee unistaan. Vaikka tällä hetkellä nukkuminen ei onnistu muuta kuin kipulääkkeiden voimalla.

JaneDoe, kokeileppa Omneota. Meillä se sai mahan toimimaan hyvin. Vaihdettiin Omneo vähän aikaa sitten Nanniin ja kyllä maha on kovempi. Ei kuitenkaan älyttömän paha. Ja voi toivottavasti lääkärireissusta olisi teille jotain apua!

Voi ei Triina :( Jaksuja pikku toipilaalle, toivotaan, että tulevat vuodet ovat hänelle (kuin myös vanhemmille) helpompia, kun tämä ensimmäinen tuntuu niin koettelevan.

Lääkärissä käyty. Kuten arvelin, allergiaan erikoistunut lääkäri epäili allergiaa. Ihotesti ei näyttänyt mitään, mutta suolisto-oireista maitoallergiaa se silti epäili, joten nyt mennään pari viikkoa apteekkikorvikkeilla. Saa nähdä. Harmi kun ne on jauheena niin siitä tulee sellaista säätämistä :/ Vaan pitää nyt sitten kokeilla, jospa yöt siitä rauhoittuvat ja jos ei, niin tietääpähän sitten.

Löyty apteekista tota Physiomer Babyä. Itkuhan siitä tuli ku laitto, mutta minusta se alko heti irrottamaan räkää! Tehokasta. :)

Janedoe, toivotaan että rauhottus yöt. Eikä ne jauhekorvikkeet oo niin pahoja sit ku siihen "rutinoituu". :D

JaneDoe, kyllä se mustakin kuulostaa maitoallergialta.... ainakin mitä lähipiirissä on ollut vastaavaa oireilua. Toivotaan että keinoja löytyisi nyt. Mitä korviketta kokeilussa? Me kokeilimme useita ennen kuin löytyi ärtyneelle suolistolle sopiva. Meillähän poika oireili maitoallergian tavoin ja apteekkikorvike rauhoitti tilanteen. Vaikka sitten maitoaltistuksessa myöhemmin ei allergiaa todettukaan.

Jauhekorvikkeisiin vinkkinä: termarissa voi pitää lämmintä vettä niin ei tarvi säätää joka kerta.

Tuo oli hyvä vinkki! Ja mietin sitäkin, etten ala kyllä keittelemään sitä vettä 5min niin kuin ohjeistetaan, koska se ohje on varmaan ihan pieniä varten laadittu. Teenkeittimellä teen. Kuitenkin toi poika nuolee lattioita päivät :) meille kirjoitettiin Althera nimistä korviketta nyt sitten.

Althera oli meilläkin sitten lopulta hetken aikaa ennen siirtymistä omneoon. Ja juu kuule, vedenkeittimellä on täälläkin keitelty :) Siihen jauherumbaan tottuu tosi nopeasti! Tsemppiä ja toivotaan että apu löytyy!!!!!!

Takaisin