Lantionpohjanlihakset kuntoon!

Keskustelun 'Lokakuiset 2021' aloitti Vaapukka, 30 tammi 2021.

Vaihda nimimerkki! | Näin pääset alkuun/apua! | Top 100
  1. ronsu Tuttu foorumilla Lokakuiset 2021 Syysmammat 2018

    Mä muistan aina päivän rai pari ja sit unohtuu useammaksi viikoksi. Pitäs saada varmaan yhdistettyä johonkin muuhun toimintaan niin vois muistaa tehdä riittävän usein
  2. Vaapukka Tuttu foorumilla Lokakuiset 2021

    Joo kannattaa. Vaikka siivoomiseen tai johonki. Mulla on toiminu rappuset tosi hyvänä muistutuksena. Niitä tulee muuteki joka päivä käveltyä.
  3. Vaapukka Tuttu foorumilla Lokakuiset 2021

    Joo just silleen. Mä teen muun homman kanssa samalla ku muuten en muista tai oikeestaan en ees jaksa vaivautua. :) keksit vaan jonku mitä muutenki touhuat ja samalla treenaat. :)
    • Tykkää Tykkää x 1
  4. ronsu Tuttu foorumilla Lokakuiset 2021 Syysmammat 2018

    Toi siivoaminen vois olla kyl hyvä. Sitä ainakin tulee tehtyä joka päivä Me kun asutaan yks kerroksisessa talossa niin portaat ei oikein toimi
    • Tykkää Tykkää x 1
  5. Vaapukka Tuttu foorumilla Lokakuiset 2021

    Seksi on tosi hyvä treenaamiseen jos sitä voi siksi kutsua :shy: minulla aistikkuus parani synnytyksen jälkeen ja nautin nykyään enemmän kuin ennen synnytyksiä. Ei puhettakaan väljyydestä.. Se on se ensimmäiset puoli vuotta tai reilut palautumiseen kun jaksaa vaan pitää huolta. Huoli pois siis! :)
    • Tykkää Tykkää x 1
  6. Mui Aloittelija

    Televisiota katselle myös helppo vähän jumpata lantionpohjanlihaksia! Kunhan muistaisi ja saisi tavaksi :grin
    • Tykkää Tykkää x 1
  7. Mui Aloittelija

    Olen ottanut ohjeita netistä mm. Käypä hoidon sivuilta https://www.kaypahoito.fi/nix00565.
    Sitten pitäisi muistaa myös pitää lepopäiviä? Tällaisen löysin myös useammasta lähteestä:

    1. Perusharjoitus

    Supista kevyesti peräaukkoa, emätintä ja virtsaputkea aivan kuin pidättäisit ulostetta ja virtsaa. Pyri tunnistamaan lantionpohjan lihasten supistuminen ja rentoutuminen. On tärkeää, että supistat vain lantionpohjan lihaksia ja pyrit pitämään vatsalihakset, pakarat ja reidet rentoina.

    Harjoitusta kannattaa tehdä vaihdellen makuuasennossa, istuen ja varsinkin seisten. Jos istuessasi vähänkään kohoat, lantionpohjan sijasta jännität pakaroita.

    Pidä supistus 3–5 sekuntia. Rentoudu kaksinkertainen aika. Pitkä rentous on tärkeä. Silloin opit tunnistamaan jännityksen ja rentouden ero. Toista supistusta 5–10 kertaa.

    2. Maksimivoimaharjoitus

    Supista lantionpohjan lihaksia voimakkaasti sulkemalla peräaukko, virtsaputki ja emätin ja imaise koko kalusto samalla sisään ja ylöspäin.

    Pidä supistus 5 sekuntia ja rentouta 10 sekuntia. Toista harjoitus kolme kertaa. Maksimivoimaa tarvitset voimakkaissa ponnistuksissa.
    • Tykkää Tykkää x 2
    • Informatiivinen Informatiivinen x 1
  8. Elly_ Tuttu foorumilla Lokakuiset 2021

    Ai että... Sen sijaan, että neuvolatäti olisi kauhistellut ratsastusharrastustani, se vaan sano, että heti kun aktiivisempi ratsastus jää pois kuvioista, niin muista alkaa treenaamaan lantiopohjan lihaksia, kun ratsastus ei sitä enää mun puolesta tee...
    • Tykkää Tykkää x 1

Jaa tämä sivu