Lantionpohjanlihakset kuntoon!

Mä muistan aina päivän rai pari ja sit unohtuu useammaksi viikoksi. Pitäs saada varmaan yhdistettyä johonkin muuhun toimintaan niin vois muistaa tehdä riittävän usein
 
Mä muistan aina päivän rai pari ja sit unohtuu useammaksi viikoksi. Pitäs saada varmaan yhdistettyä johonkin muuhun toimintaan niin vois muistaa tehdä riittävän usein

Joo kannattaa. Vaikka siivoomiseen tai johonki. Mulla on toiminu rappuset tosi hyvänä muistutuksena. Niitä tulee muuteki joka päivä käveltyä.
 
Siis miten te näitä oikein jumppaatte, yhdistättekö johonkin muuhun tekemiseen? Kauanko tähän menee kerralla?o_O

Joo just silleen. Mä teen muun homman kanssa samalla ku muuten en muista tai oikeestaan en ees jaksa vaivautua. :) keksit vaan jonku mitä muutenki touhuat ja samalla treenaat. :)
 
Joo kannattaa. Vaikka siivoomiseen tai johonki. Mulla on toiminu rappuset tosi hyvänä muistutuksena. Niitä tulee muuteki joka päivä käveltyä.

Toi siivoaminen vois olla kyl hyvä. Sitä ainakin tulee tehtyä joka päivä Me kun asutaan yks kerroksisessa talossa niin portaat ei oikein toimi
 
Eaikoinen vasta tuloillaan, joten ei ihan vielä ymmärrä miltä väljyys tuntuu. Geishakuulia löytyy eri painoisia, jotka kaikki pysyy kyllä hyvin paikallaan vaikka loikkisi trampoliinilla. Toisaalta aktivoin lihaksia aina myös seksin aikana, koska tuntuu paremmalta ja seksiä on melkein joka päivä, joten ehkä sitä treeniä tulee siinäkin :think005 Odotan synnytyksen jälkeistä aikaa, kun joutuu oikeasti tekemään töitä niiden kuulien kanssa

Seksi on tosi hyvä treenaamiseen jos sitä voi siksi kutsua :shy: minulla aistikkuus parani synnytyksen jälkeen ja nautin nykyään enemmän kuin ennen synnytyksiä. Ei puhettakaan väljyydestä.. Se on se ensimmäiset puoli vuotta tai reilut palautumiseen kun jaksaa vaan pitää huolta. Huoli pois siis! :)
 
Moikka!

Semmosta, että oletteko treenanneet aktiivisesti lantionpohjanlihaksia? Onko jotain kikkoja tai vinkkejä että muistais paremmin?

Minusta se on kamalan tylsää puuhaa pelkästään tehdä niin alotin sisällyttämään muihin tekemisiin sen. Eli treenaan esimerkiks sillon, kun kävelen rappusia, tiskaan tai teen ruokaa. Ja tietysti jos on muuten jumppahetki ja nyt olen lisännyt treeniä myös ulkoiluun. Sen verran hyvin toiminu tämä kaava, että pystyy helposti hyppimään trampoliinilla. :smiley-bounce012

Televisiota katselle myös helppo vähän jumpata lantionpohjanlihaksia! Kunhan muistaisi ja saisi tavaksi :grin
 
Siis miten te näitä oikein jumppaatte, yhdistättekö johonkin muuhun tekemiseen? Kauanko tähän menee kerralla?o_O

Olen ottanut ohjeita netistä mm. Käypä hoidon sivuilta https://www.kaypahoito.fi/nix00565.
Sitten pitäisi muistaa myös pitää lepopäiviä? Tällaisen löysin myös useammasta lähteestä:

1. Perusharjoitus

Supista kevyesti peräaukkoa, emätintä ja virtsaputkea aivan kuin pidättäisit ulostetta ja virtsaa. Pyri tunnistamaan lantionpohjan lihasten supistuminen ja rentoutuminen. On tärkeää, että supistat vain lantionpohjan lihaksia ja pyrit pitämään vatsalihakset, pakarat ja reidet rentoina.

Harjoitusta kannattaa tehdä vaihdellen makuuasennossa, istuen ja varsinkin seisten. Jos istuessasi vähänkään kohoat, lantionpohjan sijasta jännität pakaroita.

Pidä supistus 3–5 sekuntia. Rentoudu kaksinkertainen aika. Pitkä rentous on tärkeä. Silloin opit tunnistamaan jännityksen ja rentouden ero. Toista supistusta 5–10 kertaa.

2. Maksimivoimaharjoitus

Supista lantionpohjan lihaksia voimakkaasti sulkemalla peräaukko, virtsaputki ja emätin ja imaise koko kalusto samalla sisään ja ylöspäin.

Pidä supistus 5 sekuntia ja rentouta 10 sekuntia. Toista harjoitus kolme kertaa. Maksimivoimaa tarvitset voimakkaissa ponnistuksissa.
 
Ai että... Sen sijaan, että neuvolatäti olisi kauhistellut ratsastusharrastustani, se vaan sano, että heti kun aktiivisempi ratsastus jää pois kuvioista, niin muista alkaa treenaamaan lantiopohjan lihaksia, kun ratsastus ei sitä enää mun puolesta tee...
 
Takaisin
Top