Lantionpohjanlihakset kuntoon!

Vaapukka

Kommentoinnin ninja
Lokakuiset 2021
Syyskuiset 2024
Moikka!

Semmosta, että oletteko treenanneet aktiivisesti lantionpohjanlihaksia? Onko jotain kikkoja tai vinkkejä että muistais paremmin?

Minusta se on kamalan tylsää puuhaa pelkästään tehdä niin alotin sisällyttämään muihin tekemisiin sen. Eli treenaan esimerkiks sillon, kun kävelen rappusia, tiskaan tai teen ruokaa. Ja tietysti jos on muuten jumppahetki ja nyt olen lisännyt treeniä myös ulkoiluun. Sen verran hyvin toiminu tämä kaava, että pystyy helposti hyppimään trampoliinilla. :smiley-bounce012
 
Lisäys edelliseen, kohta ei kyllä enää trampalla hypitä kun pikkunen kasvaa mutta sitä ennen** :woot::rolleyes:
 
Itse kävin ekan jälkeen äitiysft:llä ja oli rajun synnytyksen jälkeen paikat aikalailla retuperällä, joten sen jälkeen oon treenannut epäsäännöllisen säännöllisesti :D pääasiassa treenannut kestovoimaa, mutta jonkun verran myös nopeusvoimaa. Itelle tuli yllärinä se, että päivässä pitäisi tehdä se 30 toistoa ja tämä 5 x viikossa. Se oli ainakin alkuun itselle tosi paljon, kun pystyi puhtaita toistoja tekemään muutamia kerralla.. 4-5 kertaa päivässä piti siis treenata että sai toistomäärän täyteen.

Nyt ajattelin taas tsempata ja koittaa vähä lisätä lp treenailuja ja sit vikalla kolmanneksella keskittyä rentouttamiseen.

Niin ja ei ole vinkkejä, tylsää kun mikä, mutta voittaa se sen fiiliksen, ku tuntuu alapää pullahtaa ulos kun aivastaa tai kyykkää :biggrinlaughing6
 
Hyvä muistutus. Mulla on kudostyyppi joka altistaa laskeumalle ja jotain jälkiä esikoinenkin jätti jälkeensä tuonne alakertaan. Täytyy taas ahkerasti ruveta treenaamaan, muuten en muista jos en sisällytä sitä johonkin toimintaan:hilarious:
 
Mä en kyllä esikoisen aikaan reenannut näitä oikein mitenkään... En oikein tiiä ees osaanko kunnolla, tai siis että tajuanko oikein miten näitä pitäis tehä :laughing014 hyviä ohjeita oon kyllä nähnyt netissä ja joillain äitiysfyssareiden instatileillä, pitänee ottaa nyt asiaksi ettei tuu kovin pahoja jälkiseuraamuksia...
 
Mä treenasin synnytyksen (ja 3.ast. repeämän...) jälkeen ahkerasti ja sain 3kk päästä puhtaat paperit emg-mittauksessa :king Mutta nyt se onkin jäänyt, joten kiitos muistutuksesta ja aletaan taas reenaan! :salut
 
Nonii hyvä hyvä!!! Tsemppia kaikille treeneihin! :gen014 Se kyllä kannattaa vaikka oliski välillä työlästä!!
 
Mä oon koittanut aina bussissa istuessa laskee kymmeneen ja pitää jännitystä. Ajattelin että jokainen harjoitus on hyvästä.
 
Eaikoinen vasta tuloillaan, joten ei ihan vielä ymmärrä miltä väljyys tuntuu. Geishakuulia löytyy eri painoisia, jotka kaikki pysyy kyllä hyvin paikallaan vaikka loikkisi trampoliinilla. Toisaalta aktivoin lihaksia aina myös seksin aikana, koska tuntuu paremmalta ja seksiä on melkein joka päivä, joten ehkä sitä treeniä tulee siinäkin :think005 Odotan synnytyksen jälkeistä aikaa, kun joutuu oikeasti tekemään töitä niiden kuulien kanssa
 
Eaikoinen vasta tuloillaan, joten ei ihan vielä ymmärrä miltä väljyys tuntuu. Geishakuulia löytyy eri painoisia, jotka kaikki pysyy kyllä hyvin paikallaan vaikka loikkisi trampoliinilla. Toisaalta aktivoin lihaksia aina myös seksin aikana, koska tuntuu paremmalta ja seksiä on melkein joka päivä, joten ehkä sitä treeniä tulee siinäkin :think005 Odotan synnytyksen jälkeistä aikaa, kun joutuu oikeasti tekemään töitä niiden kuulien kanssa
En ajattele että tuntuu välttättä niinkään väljyyttä (ainakin mies väittää että tuntuu ihan samalta), itsellä lähinnä se että seinämät antavat periksi eivätkä ole enää niin jämäkät. Vähiten ehkä vaikuttaa seksistä nauttimiseen, mutta itsellä ainakin joskus meinaa virtsa karkailla ja jos on ummetusta niin ponnistus on työlästä kun takaseinämässä ei ole niin paljon voimaa enää. Myös kohdunkaulan paikka vaihtui itsellä synnytyksen jälkeen, ennen se oli todella syvällä ja nyt on laskeutunut lähemmäs. Mutta mulla tosiaan on kudostyyppi joka altistaa laskeumalle ja myös esimerkiksi suonikohjuille.

Kuulostaa siltä että sulla on lantipohjalihakset tosi hyvässä kunnossa, ei sille alapäälle välttämättä mitään hirveyksiä tapahdu sybbytyksessä:shy:
 
Tein ekan synnytyksen jälkeen jonkin verran harjoituksia ja vauvan kanssa käytiin äiti-vauvapilateksessa kun koronatilanne oli vielä maltillinen. Siellä tuli kyllä tosi hyviä ohjeita ja niitä tein kotonakin. Nyt viime kuukaudet aika laiskasti tehnyt. Koitan esim. niistäessä ja aivastaessa jännittää lihaksia ja myös "kotisalilla" nostellessa jännitän lihaksia.
 
Näitä on tosiaan hyvä kyllä harjoittaa, hyvä muistutus tämä ketju. Ekassa raskaudessa muistin näitä hyvin harjoittaa ja jotain selkäjumppaohjetta raskaana oleville, pitäisikin etsiä ne taas käyttöön:)
 
Hyvä muistutus. Mulla on kudostyyppi joka altistaa laskeumalle ja jotain jälkiä esikoinenkin jätti jälkeensä tuonne alakertaan. Täytyy taas ahkerasti ruveta treenaamaan, muuten en muista jos en sisällytä sitä johonkin toimintaan:hilarious:
Mulla sama - ei muuta kuin jumppaamaan!
 
Mä oon ollu laiska ja edelleen. Pelottaa jos lääkäri tehdessään sisätutkimusta, kommentoi jotain
 
Tää on ihan paras ketju, kun foorumia lueskellessa osuu aina silmään ja toimii erinomaisena muistutuksena. On jo siis useampana päivänä tämän ansiosta tullut jumpattua :hello2
 
Tää on ihan paras ketju, kun foorumia lueskellessa osuu aina silmään ja toimii erinomaisena muistutuksena. On jo siis useampana päivänä tämän ansiosta tullut jumpattua :hello2

Täällä ihan sama! Muuten en muistais ikinä! :laughing002
 
Siis miten te näitä oikein jumppaatte, yhdistättekö johonkin muuhun tekemiseen? Kauanko tähän menee kerralla?o_O
 
Takaisin
Top