Lantionpohjanlihakset kuntoon!

Keskustelun 'Lokakuiset 2021' aloitti Vaapukka, 30 tammi 2021.

Vaihda nimimerkki! | Näin pääset alkuun/apua! | Top 100
  1. Vaapukka Tuttu foorumilla Lokakuiset 2021

    Moikka!

    Semmosta, että oletteko treenanneet aktiivisesti lantionpohjanlihaksia? Onko jotain kikkoja tai vinkkejä että muistais paremmin?

    Minusta se on kamalan tylsää puuhaa pelkästään tehdä niin alotin sisällyttämään muihin tekemisiin sen. Eli treenaan esimerkiks sillon, kun kävelen rappusia, tiskaan tai teen ruokaa. Ja tietysti jos on muuten jumppahetki ja nyt olen lisännyt treeniä myös ulkoiluun. Sen verran hyvin toiminu tämä kaava, että pystyy helposti hyppimään trampoliinilla. :smiley-bounce012
    • Tykkää Tykkää x 2
  2. Vaapukka Tuttu foorumilla Lokakuiset 2021

    Lisäys edelliseen, kohta ei kyllä enää trampalla hypitä kun pikkunen kasvaa mutta sitä ennen** :woot::rolleyes:
  3. Siru1 Aloittelija Lokakuiset 2021

    Itse kävin ekan jälkeen äitiysft:llä ja oli rajun synnytyksen jälkeen paikat aikalailla retuperällä, joten sen jälkeen oon treenannut epäsäännöllisen säännöllisesti :D pääasiassa treenannut kestovoimaa, mutta jonkun verran myös nopeusvoimaa. Itelle tuli yllärinä se, että päivässä pitäisi tehdä se 30 toistoa ja tämä 5 x viikossa. Se oli ainakin alkuun itselle tosi paljon, kun pystyi puhtaita toistoja tekemään muutamia kerralla.. 4-5 kertaa päivässä piti siis treenata että sai toistomäärän täyteen.

    Nyt ajattelin taas tsempata ja koittaa vähä lisätä lp treenailuja ja sit vikalla kolmanneksella keskittyä rentouttamiseen.

    Niin ja ei ole vinkkejä, tylsää kun mikä, mutta voittaa se sen fiiliksen, ku tuntuu alapää pullahtaa ulos kun aivastaa tai kyykkää :biggrinlaughing6
    • Tykkää Tykkää x 1
  4. Rinttastiina Ihastunut foorumiin Lokakuiset 2021

    Hyvä muistutus. Mulla on kudostyyppi joka altistaa laskeumalle ja jotain jälkiä esikoinenkin jätti jälkeensä tuonne alakertaan. Täytyy taas ahkerasti ruveta treenaamaan, muuten en muista jos en sisällytä sitä johonkin toimintaan:hilarious:
    • Tykkää Tykkää x 1
  5. Daiya Rakastunut foorumiin Lokakuiset 2021 Toukokuun äidit 2019

    Mä en kyllä esikoisen aikaan reenannut näitä oikein mitenkään... En oikein tiiä ees osaanko kunnolla, tai siis että tajuanko oikein miten näitä pitäis tehä :laughing014 hyviä ohjeita oon kyllä nähnyt netissä ja joillain äitiysfyssareiden instatileillä, pitänee ottaa nyt asiaksi ettei tuu kovin pahoja jälkiseuraamuksia...
    • Tykkää Tykkää x 1
  6. vispipuuro123 Tuttu foorumilla Lokakuiset 2021 Lokakuun äidit 2019

    Mä treenasin synnytyksen (ja 3.ast. repeämän...) jälkeen ahkerasti ja sain 3kk päästä puhtaat paperit emg-mittauksessa :king Mutta nyt se onkin jäänyt, joten kiitos muistutuksesta ja aletaan taas reenaan! :salut
    • Voittaja Voittaja x 1
  7. Vaapukka Tuttu foorumilla Lokakuiset 2021

    Nonii hyvä hyvä!!! Tsemppia kaikille treeneihin! :gen014 Se kyllä kannattaa vaikka oliski välillä työlästä!!
  8. Grin Peruskäyttäjä Lokakuiset 2021

    Pakko aloittaa harjoittelu :smiley-angelic008
    • Tykkää Tykkää x 1
  9. Popi1 Uusi käyttäjä

    Mä oon koittanut aina bussissa istuessa laskee kymmeneen ja pitää jännitystä. Ajattelin että jokainen harjoitus on hyvästä.
    • Tykkää Tykkää x 1
  10. Sopuli30 Peruskäyttäjä Lokakuiset 2021

    Sama :laughing002
    • Tykkää Tykkää x 2
  11. Elly_ Tuttu foorumilla Lokakuiset 2021

    Eaikoinen vasta tuloillaan, joten ei ihan vielä ymmärrä miltä väljyys tuntuu. Geishakuulia löytyy eri painoisia, jotka kaikki pysyy kyllä hyvin paikallaan vaikka loikkisi trampoliinilla. Toisaalta aktivoin lihaksia aina myös seksin aikana, koska tuntuu paremmalta ja seksiä on melkein joka päivä, joten ehkä sitä treeniä tulee siinäkin :think005 Odotan synnytyksen jälkeistä aikaa, kun joutuu oikeasti tekemään töitä niiden kuulien kanssa
    • Olen samaa mieltä Olen samaa mieltä x 1
  12. Rinttastiina Ihastunut foorumiin Lokakuiset 2021

    En ajattele että tuntuu välttättä niinkään väljyyttä (ainakin mies väittää että tuntuu ihan samalta), itsellä lähinnä se että seinämät antavat periksi eivätkä ole enää niin jämäkät. Vähiten ehkä vaikuttaa seksistä nauttimiseen, mutta itsellä ainakin joskus meinaa virtsa karkailla ja jos on ummetusta niin ponnistus on työlästä kun takaseinämässä ei ole niin paljon voimaa enää. Myös kohdunkaulan paikka vaihtui itsellä synnytyksen jälkeen, ennen se oli todella syvällä ja nyt on laskeutunut lähemmäs. Mutta mulla tosiaan on kudostyyppi joka altistaa laskeumalle ja myös esimerkiksi suonikohjuille.

    Kuulostaa siltä että sulla on lantipohjalihakset tosi hyvässä kunnossa, ei sille alapäälle välttämättä mitään hirveyksiä tapahdu sybbytyksessä:shy:
    • Tykkää Tykkää x 1
  13. Isabelle Tuttu foorumilla Lokakuiset 2021

    Tein ekan synnytyksen jälkeen jonkin verran harjoituksia ja vauvan kanssa käytiin äiti-vauvapilateksessa kun koronatilanne oli vielä maltillinen. Siellä tuli kyllä tosi hyviä ohjeita ja niitä tein kotonakin. Nyt viime kuukaudet aika laiskasti tehnyt. Koitan esim. niistäessä ja aivastaessa jännittää lihaksia ja myös "kotisalilla" nostellessa jännitän lihaksia.
  14. Viirivehka Peruskäyttäjä Lokakuiset 2021 Elomammat 2017

    Hyvä muistutus aiheesta!
  15. Meri-Laura Aloittelija Lokakuiset 2021

    Näitä on tosiaan hyvä kyllä harjoittaa, hyvä muistutus tämä ketju. Ekassa raskaudessa muistin näitä hyvin harjoittaa ja jotain selkäjumppaohjetta raskaana oleville, pitäisikin etsiä ne taas käyttöön:)
  16. Kirppu81 Peruskäyttäjä Lokakuiset 2021

    Mulla sama - ei muuta kuin jumppaamaan!
    • Tykkää Tykkää x 1
    • Olen samaa mieltä Olen samaa mieltä x 1
  17. Chimichanga Peruskäyttäjä

    Mä oon ollu laiska ja edelleen. Pelottaa jos lääkäri tehdessään sisätutkimusta, kommentoi jotain
  18. Sopuli30 Peruskäyttäjä Lokakuiset 2021

    Tää on ihan paras ketju, kun foorumia lueskellessa osuu aina silmään ja toimii erinomaisena muistutuksena. On jo siis useampana päivänä tämän ansiosta tullut jumpattua :hello2
    • Olen samaa mieltä Olen samaa mieltä x 2
    • Voittaja Voittaja x 1
  19. Diunonyymi Aloittelija Lokakuiset 2021

    Täällä ihan sama! Muuten en muistais ikinä! :laughing002
    • Voittaja Voittaja x 1
  20. Marinel Aloittelija Lokakuiset 2021

    Siis miten te näitä oikein jumppaatte, yhdistättekö johonkin muuhun tekemiseen? Kauanko tähän menee kerralla?o_O

Jaa tämä sivu