Laihduttamalla kohti plussaa

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Pau91
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Heippa, onko täällä yrittäjiä tai raskaana olevia joilla kokemusta vhh-valioista raskauden aikana?
Itsellä hurjasti ylipainoa, vhh toimii kyllä itellä hyvin kunhan sitä pitää yllä. Nyt ku tässä odottelen että ollaan valmiita tjottailuun ni koitan muokata ruokavalioo taas vhh suuntaan.
Vielä pari kk sit oli että painoa pitäis saada paljonki pois että vois suunnitella raskautta, mutta asiat etenikin niin nopsaa että vauva saakin piakkoin varmaan luvan tulla. Niin painoa tässä välttis kerkee kovin pudotella, jos raskautuminen tapahtuu niinku kahdesta aikaisemmasta..
Kuulisin mielellään kokemuksia vhh+raskaus :)

Heippa, onko täällä yrittäjiä tai raskaana olevia joilla kokemusta vhh-valioista raskauden aikana?
Itsellä hurjasti ylipainoa, vhh toimii kyllä itellä hyvin kunhan sitä pitää yllä. Nyt ku tässä odottelen että ollaan valmiita tjottailuun ni koitan muokata ruokavalioo taas vhh suuntaan.
Vielä pari kk sit oli että painoa pitäis saada paljonki pois että vois suunnitella raskautta, mutta asiat etenikin niin nopsaa että vauva saakin piakkoin varmaan luvan tulla. Niin painoa tässä välttis kerkee kovin pudotella, jos raskautuminen tapahtuu niinku kahdesta aikaisemmasta..
Kuulisin mielellään kokemuksia vhh+raskaus :)

Mulle ihan suositeltiin Vhh:ta raskaana ja tää vauva kasvoikin koko raskauden ajan keskikäyrän alapuolella. Edellinen oli siis makrosominen huonosta raskausruokavaliosta johtuen ja piti käynnistää rv 38+2

Vhh piti sokerit hyvin kurissa ja siihen tuli vielä metformiini tukemaan. Raskauden jälkeen olin 10kg kevyempi ja vauva syntyi pari päivää ennen laskettua aikaa painaen 3195g. Beaming Face With Smiling Eyes

Voin suositella. Mullakin oli niin iso bmi että lääkärin mukaan paino saikin tippua vähän raskaanakin.

Ketoa ei suositellut. Hiilareita on pakko saada riittävästi.

Mulla edelliset raskaudet menny hyvin, ei oikeastaan mitään "ongelmia" vaikka kummassakin ollu ylipainoa. Kuopuksen raskaus aikana paino oli melkolailla +-0. Molemmat vauvat ollu 3100-3400g syntyessään rv40+1 ja rv40. Mutta nyt sit Kuopuksen jälkeen paino noussu huonoista elintavoista johtuen. Välillä toki saanu laskee mut sit taas noussu, eli klassista jojoilua.
Vhh kokemusta on, tiedän että mulla toimii se. Nyt täytys vaa ottaa itteä niskasta kiinni ja alkaa muokata ruokavalio kuntoon. Taas.
Mutta nyt ku painoa nii paljo enemmä mitä edellisessä raskaudessa ni mietityttää, että "saako" tässä ees kokea raskautta tämmösillä painoilla.. jne.

Täällä viides viikko takana tietoista syömistä ja -3kg. Tuntuu vähältä, kun olen tottunut pikakuureihin ja siihen että paino saattaa tässä ajassa humpsashtaa sen 6-8kg alas vain tullakseen hetken päästä takaisin Beaming Face With Smiling Eyes
Joka päivä töissä eväät ja olisinko kahtena tai max kolmena päivänä käynyt sushibuffassa viikonloppuisin. Muuten kotiruokaa vhh painotuksella ja olen nauttinut paljon esim aamupalasmoothieita. Tuntuu hyvältä ja tässä kierrossa meni tallettelutkin niin nappiin kun vain voi Clapping Hands

Torstaita kaikille! Blue Heart

Hienoa @Tyllerö87 ! Toi on hyvä kyllä tiedostaa että nyt ei olla pikakuurilla vaan opetellaan uusia pysyviä elintapoja. Mua myös motivoi miettiä että maltillinenkin pudotus on tosi hyvä ja vaikka kilo kuussa on jo vuodessa yli kymppi, joka toivottavasti myös pysyy poissa :)

Täällä kans menee hyvin. No, paino ei mitenkään syöksy alaspäin tällä hetkellä mutta oon ihan levollisin mielin että näitäkin jaksoja on ja kyllä se kohta taas putoaa! :) 0,2kg matkaa siihen että paino alkaa eri kymmenluvulla kuin moneen vuoteen, joten heh kyllä tulee joka aamu ravattua vaa'alla sen toivossa! :D

Ruokailu ja liikunta tuntuu helpoilta vaihteeksi. Niin nää fiilikset vaan vaihtelee viikosta toiseen.

Tsemppiä @Viikuna91 eiköhän se vaaka sieltä kohta heilahda! Clapping Hands
Sun järkeilyt kuulostaa kyllä todella hyvältä, nyt toivon että olisin itsekin saanut oikeesti kiinni tosta ajatuksesta, että hiljaa hyvä tulee. Jojoilu on pahinta mitä tiedän ja aina sitä vihaa itseään kun kilot hiipii takaisin ”huomaamatta” jonkin kuurin jälkeen.

Ihanaa viikonloppua itse kullekin, pitäkää huolta itsestänne Beating Heart

Jippii, nyt oli paino pudonnut ja vaa'an lukema alkaa uudella luvulla! :) Oikeastihan ei mitään merkitystä mutta henkisesti tää on ollut yksi tärkeä tavoite.

Viikonloppuna tuli myös herkuteltua kun oli isänpäivän lisäksi miehen synttärit. Huomasin etukäteen että olen ahdistunut tuosta, että pitää rikkoa ruokarutiinit useasti viikonlopun aikana, koska käydään ravintolassa pari kertaa ja isänpäiväkahveilla yms. Kaikki meni kuitenkin tosi hyvin ja nautin olostani, join jopa pari lasia viiniä, söin maltillisesti kakkua ja söin hyvää terveellistä ruokaa. :) Tuossa sain itseni ehkä kiinni sellaisesta laihdutus-ajattelusta jolle en halua päässäni antaa valtaa.

Ihanaa alkavaa viikkoa kaikille! <3

Voi että on hankala päästä taas ruotuun.. sekä omat että tyttären synttärit ja isänpäivä. Monta päivää mikä ollu hyvä syy sallia herkkuja. Nyt sitten tekee taas kokoajan mieli kaikkea hyvää.
Ja nyt vielä menkat.
Viime kuussa päätin että herkut ei oo sallittu enää klo 18 jälkeen, kun mulla niitten syöminen painottuu aina iltaan ku lapset nukkuu, omaa aikaa herkkujen ja töllöä kattoessa. Eikä sit yöllä hyvä olo oo ku just ennen nukkumaan menoa vetää överit.
Kultaisen keskitien löytäminen nii hankala :(

Voi että on hankala päästä taas ruotuun.. sekä omat että tyttären synttärit ja isänpäivä. Monta päivää mikä ollu hyvä syy sallia herkkuja. Nyt sitten tekee taas kokoajan mieli kaikkea hyvää.
Ja nyt vielä menkat.
Viime kuussa päätin että herkut ei oo sallittu enää klo 18 jälkeen, kun mulla niitten syöminen painottuu aina iltaan ku lapset nukkuu, omaa aikaa herkkujen ja töllöä kattoessa. Eikä sit yöllä hyvä olo oo ku just ennen nukkumaan menoa vetää överit.
Kultaisen keskitien löytäminen nii hankala :sad001

Sama täällä, vaikeaa on. Minulla on iskenyt herkuttelukausi. Vaivalla pudotetut kolme kiloa tulivat takaisin helposti... On ne tiukassa.

Se on varmasti myös tämä pimeä vuodenaika... Tsemppiä!

Sama täällä, vaikeaa on. Minulla on iskenyt herkuttelukausi. Vaivalla pudotetut kolme kiloa tulivat takaisin helposti... On ne tiukassa.

Se on varmasti myös tämä pimeä vuodenaika... Tsemppiä!

Kiitos, Tsemppiä sinnekin.
Lapsille tuossa herkkuja kaivelin kaapista ni löyty polly pussi :× se menee tänää ja sit taas alkaa tiukempi kuri.
Tästä kun alkaa yk1, niin ei haittaa että paino ei alkais taas nousemaan omien typerien valintojen takia.

Miten teillä menee? :)

Tää pimeys on kyllä kurjaa, onneksi osa jo takanapäin. Helmikuussa alkaa mulla yleensä helpottamaan.

Mä oon jaksanut liikkua suht hyvin, ainoastaan kävelylenkit on vähän lyhentyneet, kun on jo sen verran pakkasta. Mutta lihaskunto- ja kehonhuolto harjoittelut rullaa normaalisti kun on sisälajeja.

Syöminen sen sijaan on mennyt vähän herkuttelun puolelle. Oon silti tyytyväinen että rutiini on säilynyt ja se ns. perusrunko syömisessä on edelleen kunnossa, vaikka on tullut illalla paistettua joulutortut tai kylässä syötyä konvehteja. Paino ei taas ole liikahtanut pariin viikkoon mihinkään. Yritän tässä vähän tsempata syömisen kanssa ennen joulua vielä, jospa se paino vielä nytkähtäisi taas pykälän alaspäin. :)

Täällä ollaan nyt 22.5kg pudotettu alkupainosta, eli hitaasti edistyy gramma kerrallaan.

Tosi hyvältä kuullostaa toi sun liikkuminen Viikuna91! Liikkuminen on kaikkein tärkein. Mun pitäis tehdä muutakin kuin kipsuttaa taaperon perässä, mutta kai sekin menee jonkinlaisesta liikunnasta.

Sit kun lapset on isompia, niin ehkä helpompi liikkua pihallakin. Ainahan näitä syitä keksii. Beaming Face With Smiling Eyes

Tämän kuun saldo -3,1kg. Enemmänkin ois voinu toki pudota. Mutta tyytyväinen silti täytyy olla. Alku kuusta asetin tavoitteeksi vuoden loppuun -5kg, ehkä se on toteutettavissa. Vhh en oo edelleenkään saanu käyntiin :/ mutta on saatu tehtyä esim iltapalaleivät hyvillä päällisillä, ennen ku ne meni vaa leikkeleellä ja juustolla. Nykyää on kurkut yms höltteet päällä. Herkkuja on saanu vähennettyä.
Mutta sais vähentää vieläki, höttöhiilareita myös. Liikunta ihan 0, jos ei töissä kävelyä lasketa jne..
Liian mukavuuden haluinen.. Confused Face

Muokattu viimeksi:
@Suskis siis todella hienosti sulla pudonnut ilman mitään vippaskonsteja! Mahtavaa, saat olla ylpeä itestäs. Jatka samaan malliin :)

@Pingviiniemo varmasti taapero pitää aktiivisena, mikä on hyvä! :)

@Suskis hieno startti, jatka samaan malliin! Pienet muutokset on ne jotka jää arkeen pitkällä tähtäimellä eli hieno juttu jos oot saanut esim. kasviksia lisättyä. :)

Minä olen viikon keskittynyt syömään terveellisemmin, esim en ole säästellyt pakastimen marjoja. En ajatellut laihdutusta yhtään, ravintoaineita vain, mutta mutta... Olen viikossa laihtunut 800g! Ja ei ole se aika kuusta, kun paino vain itsestään laskee nesteen poistuessa kehosta.

:smiley-bounce016

Hienoja onnistumisia naiset, mahtavaa! :smiling face with heart-eyes:

Itse taas lukeudun joukkoon joka ensin tsemppaa hulluna ja sitten rötvää sohvalla herkkujen kanssa ja kaikki saavutettu hyöty katoaa kankkulan kaivoon.. Sain lähetteen terveydenhoitajalle painoasioissa, sillä emme tosiaan pääse lapsettomuuspolille ennen kuin BMI hätyyttelee 35:ttä. Toivon että siellä asetetaan tavoitteita ja seurataan niitä, koska näyttää siltä ettei tämä ihan omin voimin taas onnistu.

Onko joku saanut apua julkisen terveydenhuolloin puolelta painonpudotukseen vai onko ihan yhtä tyhjän kanssa käydä terveydenhoitajalla? :Eyes:

Hienoja onnistumisia naiset, mahtavaa! :smiling face with heart-eyes:

Itse taas lukeudun joukkoon joka ensin tsemppaa hulluna ja sitten rötvää sohvalla herkkujen kanssa ja kaikki saavutettu hyöty katoaa kankkulan kaivoon.. Sain lähetteen terveydenhoitajalle painoasioissa, sillä emme tosiaan pääse lapsettomuuspolille ennen kuin BMI hätyyttelee 35:ttä. Toivon että siellä asetetaan tavoitteita ja seurataan niitä, koska näyttää siltä ettei tämä ihan omin voimin taas onnistu.

Onko joku saanut apua julkisen terveydenhuolloin puolelta painonpudotukseen vai onko ihan yhtä tyhjän kanssa käydä terveydenhoitajalla? :Eyes:

He voi antaa tarkkoja ohjeita julkisella esim. Ene dieettiin. Tuttava kävi siellä ja sai tarkat ohjeet paperilla ja laihtunut nyt 7kg kolmessa viikossa. :smiling-eyes:

Mäkin olen nyt välillä kevennetyllä enellä. Nyt olen laihtunut liki 24kg! Jouluksi ois tarkoitus saada 5kg pois ja kohta olen tavoittessa. Mun bmi on laskenut 44 luvusta ja on parin kilon päästä sen 35.

Takaisin