Laihduttamalla kohti plussaa

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Pau91
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä tajusin just miten pikku neiti 1v haastaa mun kropan ihan uusiin ulottuvuuksiin:hilarious:
Mummeli haaveilee vaunulenkeistä ja opettelee taas pikku lapsi arkea,kyllä mä sen yhden vielä haluan...:joyful:
Ja huomasin just,et mitkä on hiilariansat tässä hommassa:eek:

Heippa! Minäkin hyppään matkaan tähän ketjuun :) Useempi tuttu nimi eri ketjuista onkin jo täällä, kiva nähdä teitäkin. Saadaan uutta tsemppiä! :)

Täällä siis 35 täyttänyt esikoisen haaveilija, 2v yritystä takana. Ylipainoa on kertynyt nuoruudesta lähtien, moninaisten syiden myötä. PCO (metformin), kilpirauhasen vajaatoiminta (thyroxin), masennus (escitalopram) ja insuliiniresistenssiä. Siinäpä sitä vikaa, miksi ovikset ei tule ja raskautta ei kuulu (kemiallisia pari taustalla).

Miehen kanssa aloitettiin matala-gi (gi alle 35 pääosin, satunnaisesti alle 50 ja sen yli ei juuri ollenkaan) ruokavalio (Montignacin taulukko http://montignac.com/en/search-for-a-specific-glycemic-index/#tab_) vuoden vaihteessa ja oon löytänyt vallan uusia tuttavuuksia mm. chiasta, tattarista ja kvinoasta :p Oon kaivannut sämpylöitä, pizzaa ja riisiä - mutta noilla edellä mainituilla saa näitäkin korvattua. Leipomiseen siis käytän ja kehittelen omia reseptejä :)

Ylipainoa mulla siis on ja tavoitteena olis saada 10-20kg painosta pois. Tuolla -20kg olisin 26-27 BMIssä; toki enempikin sais sitten lähteä, jos nyt hyvin vauhtiin pääsee. Katse jo kohti inssejä / ivf, niin pakko saada ainakin rankempiin hoitoihin painoa pois. Inssiin olisin jo päässyt, mutta nyt ei meinaa saada letro + pistokset edes ovulaatiota aikaan, niin muutaman kg tippuminen auttais varmaan siinäkin.

Tän vuoden puolella on -2,5kg mittarissa, eli puolisen kg / viikko, mikä on mun mielestä varsin hyvä tahti ajatellen pysyvää elämäntaparemonttia :) Mitään dieettiä en siis aio tästä tehdä, koska ne päättyy aina painon palaamiseen ja nousuun. Sallin siis itselleni herkkujakin (oon tainnut syödä kolmesti karkkia 5 viikon aikana; karkki on mun heikkous!), enkä täysin kieltäydy alkoholistakaan. Juoda ei kyllä oikeestaan tee mielikään :yuck: Mut voihan se olla, että uuden kierron pyörähdettyä saattaa nollaaminen olla paikallaan.

Niin ja mikään "järjestetty" liikunta salilla tms. ei mulle maistu ollenkaan :wtf: Koiran kanssa ulkoilu ja talvella pilkkiminen on kivaa arkiliikuntaa, mistä nautin :)

Tervetuloa LaraS :).
Kuulostaa hyvälle sun pudotustahti!

Tänään tuli pikkusen vauvakerhon valokuvat ja nyt on :bag: olo. Ei kiva kuva musta. Mutta onneks päätähti oli oikein edustava suloisuus :dummy:.
Taidan laittaa sen ryhmäkuvan johonkin esille, että saan tsemppiä tehdä muutosta!

Repo,ymmärsinkö oikein:eek:älä lähde "katso kuvaas läski"touhuun:eek: se on itteä kohti julmaa:sour: muista,että oot kaikesta huolimatta-paras versio itsestäsi!:joyful:
Tervetuloa jengiin LaraS:dance018
Täällä outo ja hektinen viikko...viikonloppu nollausta ja kropan palautusta,(...ja mahataudin pelkoa...)ja ryhdin palautus ma. Uudenlaista arki stressiä tällä viikolla ja vaikuttaa hetio_O

Täällä viikko alko pikku potilaiden kanssa,odotan.niin intona jo kevättä ja sitä wirtaa mitä se tuo:smiley-bounce015
Pikaista paranemista potilaille!
Voi kun tuliskin jo kevät!! Sais vähän virtaa.

Viimeiset neljä päivää on kyllä ollut sen kaltaista matalalentoa, että oksat pois. Eilen lopullisesti meni syömiset päin mäntyä. Väsymys sen tekee. En tiedä olisko jotain pientä pöpöä tai sitten se vaan on tuo kierukka mikä pistää vuotamaan vieläkin vähän liian pitkään. Toisilla vuodot loppuu kokonaan, ja toisilla taas ei :confused:. On se kiva peli tuo mirena :shifty:. Mutta jos muutaman kk:n sitä vielä pitäisi.

Tänään joka tapauksessa palataan hyviin syömisiin, ja jos ilmat sallii niin lenkille myös :).

Tsemppiä teille kaikille muille myös!

Tänään repsahdus:happy
Muuten tää viikko on ollu vähän nuoralla tanssia,stressiä ja pesueen sairastelua
(..seliseli:depressed: ) :bag:
Nyt loma viikko edessä,toiveissa kunnon ruoka ryhti (..ettei päivä/pari vaan venyis:banghead:) ja lenkkeily toiveita..ja kunnon yöunia!!:sleep002
Tsemppiä kaikille muillekkin!!:smiley-angelic003

Mä plussauduin 12kg pudotuksen jälkeen luonnollisesti, vaikka yritystä takana nyt 3v :shy: Olin lievän ylipainon puolella, enkä tiiä kummasta oli oikeesti enemmän apua - terveistä elämäntavoista vai rasvan palamisesta.

Toivottavasti tää tsemppaa teitä muitakin elämäntapamuutoksissa!

Liitteet

• IMG_20180217_073740~2.jpg
    IMG_20180217_073740~2.jpg
    326.7 KB · Katsottu: 358
Onnittelut deb vielä tässäkin ketjussa!
Jotenkin tuntuu,että elämäntapa tsemppi tekee niin kokonais hyvää,että plussaus ois vaan ihana bonus:love017
Mulla on vahvasti sellanen fiilis,et kevään aikana tärppää:rolleyes: nyt nautin hyvästä olosta ja niistä päivistä,kun asiat sujuu:joyful:
Plussatuulia kaikille!

Nyt on kaiken maailman tauot niin foorumista kuin muistakin jutuista pidetty. Pää koppa ehkä jo pysyy mukana ja pystyy käsittelemään tätä epäonnistumista taas. Liityin painon pudotus ryhmään jossa otettiin alkuun inbody mittaus ja eihän se mitään kivaa lukemista ollu. Tiesin että sieltä tulee huonot tulokset mutta nyt onkin sit 7vk aikaa muuttaa tuloksia ennen loppu mittausta (yht 10vk, 3krt menny jo) ja BMI on tippunu jo 28,8. Otan mittaukset aamupainosta. Ensimmäinen kympin pudotus olis kohta edessä. Harmi ettei tää vielä tuottanu tulosta raskautunisessa. Täti oli kyl tyylikkäästi 2pv myöhässä ja laitoin jo miehenkin ostaan testiä apteekista kun sit yöllä se täti kurvas paikalle.

PauliinaS -8kg yk19

Täällä tosiaan plussattu -10kg jälkeen, nyt pitää toivoo että tää pienokainen pysyy lujasti mukana!

Deb rv 7+2

Onko täällä muita jotka on mukana Fitfarmin huomenna alkavassa Go Fat Go-valmennuksessa? :) Täällä yksi innokas ilmoittautuu :grin

Päivitystä: ruokavalio lipsunut, mutta paino silti laskee :woot: mulla on nyt eka kertaa thyroxin ja metformiini yhtä aikaa, siten että thyroxin on hoitotasolla. Luulen, että noiden yhteisvaikutus nyt on se, mikä tepsii sitkeään pco-painoon ja -rasvaan :wideyed:
Kohta -5kg vuoden alusta. Hitaasti, mutta epävarmasti :hilarious:

Paljonko teidän bmi:t on? Täällä hieman päälle 42.. et ihan riittää tuota pudotettavaa, niin jos joskus pääsis sitten tutkimuksiin kun ei tuo tunnu tärppäävän mitenkään..

Mulla probleemana liian lyhyt luteaali, mutta en tiiä tekiskö ne näillä indekseillä vielä sillekään mitään..

Mä aloitin tänään hypoxin. Aloitin myös sen go fat go valmennuksen, mutta taitaa se nyt jäädä minun osaltani kun tuolta sain hyvät ohjeet.

Pikkutiik Mulla oli BMI himpun yli 35 viime keväänä, ja julkisella passitettiin painon pudotukseen kotiin eikä mitään jatkoja luvattu ennenku useampi kg lähtenyt pysyvästi pois :sorry: Yksityiseltä syksyllä sain ovulaatioinduktiolääkkeitä (letrozol ja bemfolapistokset) ja siellä sanottiin, että se 35 raja on "rankempia hoitoja varten". Silloin oli BMI34 vähän päälle. Nyt on tosiaan muutama kg vielä lähtenyt ja nyt BMI33,6. Vielä on pudotettavaa, mut oma minimi tavoite on se -10kg, jolloin BMI menis alle 32. Kaikki sen yli ois vaan plussaa :) tai miinusta :grin
Tsemppiä painon pudotukseen :) kyllä se onnistuu, kun on tärkeä tavoite motivaattorina :Heartpink

Mulla BMI on 31. Viime keväänä kun oltiin lapsettomuustutkimuksissa naikkarilla, niin käskettiin pudottaa vielä 5 kg, että menis BMI alle 30, ja sit vasta oltais alotettu OI ja inssit. Mut tässä nyt tuli vähän mutkia matkaan mun terveydentilan suhteen, joten koitan ensin itseni saada kuntoon ja sit vasta hoitoihin. Nyt oon vähän parempana, joten laihdutusprojektia taas kehiin :)

Mulla on ongelmia siis vatsan kanssa, ja kivut pysyy pois vain tosi suppealla ruokavaliolla. Pystyn syömään kaurapuuroa+kauraleipää (ja yleensäkin kauratuotteita), joitain hedelmiä, marjoja, ja kasviskeittoja. Ja sit karkkia :rolleyes: Eli karkkia on tullut syötyä.. ja ylipäänsä kaikkea sokerista.. Proteiinia en vissiin saa nyt mistään. Mutta oon menossa parin viikon päästä ravitsemusterapeutille, jospa siltä sais apua!

Oon nyt vähentänyt tuota sokerin käyttöä, mut paino ei ainakaan vielä oo alkanut putoamaan.

Tuun tänne huikkimaan että itselläni ollut aina ylipainon kanssa ongelmia. 2009 sain pco diagnoosin. Silloisen miehen kanssa yritettiin lasta useampi vuosi ilman ainuttakaan plussaa. Clomifenit kokeiltiin ja niillä ovulaatio tuli mutta ei tärppiä. Sit tuli ero. Uuden miehen kanssa oltiin ehditty oleen reilu 2 v yhdessä kun esikoinen ilmoitti tulostaan. Olin juuri ennen sitä ollut 4 kuukautta vähähiilihydraattisella ruokavaliolla ja saanut tiputettua 15 kg painoa. Jätin pillerit pois ihan sen takia että halusin nähdä onko painonpudotus vaikuttanut mitenkään kun ennen sitä en siis ovuloinut luomusti lainkaan. No oli tapahtunut aika paljon kun esikoinen sai alkunsa heti ekasta mahdollisesta kierrosta. Kuten sitten tämä toinenkin vauva joka nyt jo 10 kk. Painoa ehti tulla takaisin tässä vauva-aikojen ja raskauksien aikana. Nyt oon saanut tiputettua marraskuun alusta alkaen 16 kiloa. Ensin fitfarm, sitten jatkoin vhh:lla jolla aion jatkaa pitkään
n. Bmi oli 36, nyt se on 32 [emoji4] Mulla kumpikin vauva ollut iso syntyessään(4688g ja 5118g) vaikka jälkimmäinen syntyi käynnistyksellä jo 38+5(juuri koon takia). Nyt kuitenkaan eivät ole isokokoisia vaan kumpikin menee ihan keskikäyrää. Veikkaan että ylipaino raskausaikana on vaikuttanut siis myös vauvojen kokoon. Haaveissa on aloittaa kolmannen yritys loppuvuodesta ja siihen mennessä tavoite tiputtaa painoa vielä toiset 15 kg. Suosittelen tuota vhh:ta, etenkin teille joilla pco. Siitä kai ollut jotain tutkimuksiakin että se paras tapa laihduttaa jos on pco. Mut siis hirmuisesti tsemppiä kaikille , toivon sydämestäni että kaikki saa sen oman pikkuisen syliin <3

Takaisin