Löytyipäs hyvä ketju! Oon kohta 27 vuotta, pituutta 181 senttiä ja ylipainoa BMI:n normalisoitumiseen 30 kiloa. Tuskin koskaan tulen sinne asti pääsemään, mutta jos pääsisi vielä edes 20 kiloa alaspäin, niin hyvä olisi! Tähän päivään mennessä olen vähän jojoillut mutta pysyvästi olen saanut pysymään poissa 20 kiloa. Olen siihen jo ihan tyytyväinen, mutta vielä pitäisi ainakin se sama verta saada pois. Kaikki onnistuneet ja poispysyneet kilot on tehty valmennuksenalaisessa pussikeittokuurissa, jossa opeteltiin pikkuhilijaa se oikea ruokarytmi. Se on itsellä hallussa teoriassa, mutta käytäntö on tuolla korvien välissä vähän hakusessa välillä. :D
Ensimmäisen pllussan jälkeen lopetin mokoman ja keskityn nyt vain normaaliin ruokavalioon ja pyrin saamaan pikkuhiljaa kiloja pois tässä samalla. Puhelimeen olen ladannut sovelluksen, johon kirjaan pävittäin kaikki syömiset, jotka haetaan tietokannasta (saa myös lisättyä omia ruokia, jos ei jo ole listoilla) ja sovellus laskee kalorit ja näyttää myös miten iso osa päivän syömingeistä on raskaa, hiilaria ja proteiinia. Ja toki esitietojen perusteella laskee tavoitteesta riippuen sopivan kalorimäärän päivälle. Katsotaan, miten saan itseni pysymään ruodussa!
Liikunta on itselle se kompastuskivi, totaalinen sohvaperuna ilmoittautuu! Nuorempana harrastin todella aktiivisesti ratsastusta ja tanssia, mutta aikuisuuden myötä kaikki jäi. Nyt avokin kanssa on käyty muutama kerta kävelyllä, jotta saisi aktiivisuustasoja vähän aktiivisemmiksi. Koska avokki on yhtä sohvis kun minä.
Haluaisin löytää jostain lajista sen oman innostuksen, mutta rahakin tulee äkkiä vastaan. Haluaisin enemmän kuin mitään aloittaa taas ratsastuksen, mutta ilman "suhteita" / tuttuja, joilla on hevosia, on tuo itselle täysi mahdottomuus.. Plus Tampereella kaupunkialueella ilman autoa, pidemmälle reissaaminenkaan ei juuri ole vaihtoehto. :D
Tulipas pitkä sepustus, pahoittelut, jos tylsistyitte. :D Mutta löysin kutsumukseni, laihdutus. : DD