Laihduttamalla kohti plussaa

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Pau91
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Se on kyllä totta että sillä on suurempi merkitys mitä suuhunsa pistää. Tänään kamppailin jo kun teki ihan hirveesti mieli herkkuja! Nää ensimmäiset viikot tekee aina tiukkaa :D Mut hyvin pidin pääni, enkä syöny mitään! Lihakset on huolella jumissa eilisestä, saas nähdä miltä tuntuu huomenna! Jos on pahasti jumissa niin en taida uskaltaa bodypumpiin, ehkä jotain kevyempää sit väliin.

Tosta syömisestä vielä, mulla leipä on semmonen mitä tulee syötyä turhan paljon. Millasia aamu-/iltapaloja syötte? Pitäs keksii jotain parempaa mut helppoo tilalle :)

Pau, siitä se lähtee :) Mä syön aamupalaksi yleensä työpäivänä aamulla 1 gluteeniton näkkäri missä on päällä margariinia, juustoa, joskus kinkkua tai suolakurkkua. Sit yleensä joku missä on puolikas banaani, jotain hedelmiä tai rkl siemeniä ja 1 rkl turkkilaista jogurttia. Joskus syön pelkän ison smoothien mis on kaikenlaista :)
Ja 1 kuppi kahvia, joskus lisäksi 1 kuppi teetä ja aina 6 dl-1 l vettä. Ja iso kasa vitamiinikapseleita :D
Viikonloppuisin tulee syötyä tuhdimmin, tyyliin kananmunaa tms, mut aamu syöminen on mulle vähän hankalaa.
Iltaisin syön yleensä yhden näkkäri noilla samoilla päällisillä ja joskus en mitään jos päivällinen on mennyt myöhään. Tulin kahdeksaan. Riippuu vähän :)
Välipalana syön hedelmän tai hedelmäsalaatin tai puolet aamun smoothiesta tai jogurtin. Jogurtti mitä syön on luonnonjogurtteja mihi itse laitan hedelmää tai marjoja tai Bonne-sosetta. En tykkää sokerista :)

Minä myös syön leipää tosi paljon! Oon luonnostaan pahoinvointiin taipuvainen, ja ruisleipä on yks niistä harvoista jota pystyn syömään vaikka olis huono vointi. Mulla siis lieväkin stressi/ahdistus aiheuttaa heti huonovointisuutta, ja myös ovulaation aikaan saattaa olla muuten vain. Jos olen hyvävointinen, niin syön hedelmiä aamu ja iltapalaksi, tai maustamatonta jogurttia+marjoja. Joskus söin erilaisia puuroja aamupalaksi, mutta se tapa jäi, eikä ole tullut takaisin :grin

Mä syön aamu tai iltapalaksi joko maitorahka + mustikkakeitto cashewpähkinöillä tai REAL leipää 5%juustolla, broilerin tai kalkkunan leikkeleellä + salaatti, tomaatti taj kurkku. Välillä teen smoothiee tai puuroa tai paistettua kananmunaa (1kokonainen+4 valkuaista)

Nyt on kyllä tullu syötyä ties mitä itse tehtyjä sämpylöitä iltapalaksi ja aamupalaksi, mut takasin ruotuun.. tänää vetäsin broileria salaatin kanssa. Pitäis pyrkii syömään 2 lämmintä ateriaa päivässä aamu ja iltapalan lisäksi. Kyllä tää tästä.

Tsemppiä kaikille!

Itte oon 88kg ja 163cm. Bmi 33.

alinah, kuullostaa kyllä hyvälle toi sun ruokavalio :)

Mulla on nyt sokerittomuutta kestänyt pari päivää, ihan hyvin (vielä) mennyt :grin

Mites täällä sujuu?

Ei ihan lähtenyt mulla suunnitelmien mukaan vauhtiin tää homma :D viime viikolla kävin vain kaks kertaa jumpassa. Vappu sekoitti pakkaa ja syömisetkin meni ihan päin mäntyä tossa viikonloppuna. Noh, uutta yritystä! Jotenkin ateriarytmin saaminen tasaiseksi tuottaa ongelmia kun arki ei oo tällä hetkellä niin rutiininomaista. Mulla loppu just maisteriharjoittelu ja nyt mulla ois vaan päivät gradun kirjoittelua ja iltaisin satunnaisesti luentoja. Tuppaa sit menemään ateriarytmit sekaisin ja saatan syödä vaan yhden lämpimän/kunnon ruoan päivässä. Ateriarytmi pitäis siis saada kohdilleen! Herkkujenkaa oon sentään pysyny ihan ruodussa! Mutta veden juontia pitäis taas muistaa lisätä.
Taidankin tästä mennä vielä hölkkäämään, ennenku käyn gradun kimppuun!

Pau, uutta yritystä vaan :happy: tuo ateriarytmi on kyllä hankala saada kohdilleen, jos on tottunut syömään miten sattuu. Toki siihen tulee sitten rutiini, kun vaan sinnikkäästi kyttää kelloa ja syö suunnitelman mukaan :) mulla menee vapaapäivisin ihan miten sattuu, mutta työpäivinä tulee syötyä tasaisesti. Tosi hyvä kuitenkin että herkuttelu on pysynyt ruodussaan!

Mulla meni vappu ihan överiks :grin:grin söin kaikkee ja paljon!! Mut yllätyin, kun kävin vaa'alla eilen, niin paino oli kuitenkin vaan +1kg siitä mihin ennen pääsiäistä pääsin! Vaik oliki tosi turvonnut olo. Nyt oon taas palannut ruotuun, että ei herkkuja! On se kyllä kumma, kuin tiukassa huonot elämäntavat istuu! Ja samaten läskit :grin

No niin kyllä istuu! :D Taidan tehdä nyt vähän tarkempia ruokasuunnitelmia ja tehdä listaa kauppaan niin ei tarvii siellä miettiä että mitähän ottais, vois toimii paremmin :)

Onko muilla sellasta ongelmaa, että kun menkat alkaa ja uusi kierto, ni sitä tavallaan nohevoituu ja jaksaa syödä terveellisesti ja käydä lenkillä yms.. mutta sitten loppukierrosta sortuu / on vaikeempaa ja sit taas ennen menkkoja tuleva herkkuhimo kaataa koko projektin? :D tai sit jos erehtyy testailemaan negoja , niin tuudittautuu suklaaseen tai jäätelöön? :P

Minulla on tämmönen ongelma. Tunnustan!

Sit taas menkkojen alettua/ niitten jälkeen aattelee että "no nyt"!! Ja sama homma :(

Viime kierrossa aattelin negojen jälkeen ja menkkojen alettua, että "no ei se mitään.. taas kk lisäaikaa laihduttaa".. mutta tässä sitä taas ollaan oottelemassa menkkoja dpo8 ja ihan samassa painossa :|

Mä voisin kans tänne tulla höpisee, painosta on turha puhua kun lihasta löytyy jonkin verran ja se painaa enemmän kun rasva, mutta en voi kieltää etteikö viimeaikoina ois rasvaakin kertyny.

Yritetty kans reilu kaks vuotta lasta, alottaessa olin kokoo 34/XS-S, nyt 36-38/M. Painosta siis tuskin johtuu lapsettomuus, mutta eipä tuo ylimääränen rasvakaan hyvää tee!

Saleilu vähän sellasessa alotusvaiheessa, nyt jäänyt vähän taustalle, kun ensin olin kipeenä, sit tuli järkyttävät allergia- ja astmaoireet, sit tuli koko kropan lihasjumi. Nyt pitäis taas lähtee liikkeelle :) Tarkotus olis päästä mittoihin 36/S :)

Unicorn, et oo varmasti ainut kellä pms saa herkuttelemaan helpommin! :D Mutta kun tilanteen tiedostaa niin sit koittaa pysyä vaan tiukkana :)

Tervetuloa mukaan myös Deb!

Mä nappasin nyt eilen kaupasta mukaan läjän vihanneksia ja pyrin jätän nyt niitä viljatuotteita vähemmälle. Puuro vielä unohtui kauppaan mutta sitäkin koitan saada taas aamupalaruutiineihin leivän sijasta :)

Täällä on mennyt aika tasaisesti, mun flunssa on helpottanut mutta oon ollu jotenkin tosi huonoilla fiiliksillä. Oli tarkotus että olisin kävelly tän viikon duuniin mutta sit se jotekin jäi, olin väsynyt ja muita koottuja selityksia. Paino on pysyny samassa mut oon syöny aika vähn joten jos olisin kävelly ois ehkä vähn laskenut mut kyllä se tästä, uudestaan ens viikolla

Deb, varmastikkaan paino ei sulla ole esteenä raskautumiselle, mut sit jos aineenvaihdunta jumittaa niin joku 1-2kg on ihan hyvä tiputtaa koska se tekee kropasta vastaanottavaisemman. Jokaiselle on se oma hyvänolon paino ja se vaan pitää löytää.

Unicorn, kuulostaa tutulta :p

Ilpuri, uskon kans ettei oo painosta kiinni, mut toisaalta aineenvaihdunnasta tuli mieleen et se on kyllä huono, kun on kilpirauhasen vajaatoiminta (tosin lääkkeillä pysyy kurissa), ja se saattaa vaikuttaa osaltaan.

Tsempataan toisamme liikkeelle, niinku sanoit ni varmasti kun liikkuu ja rasva palaa niin keho on vastaanottavaisempi :)

Deb, täällä sama tauti ja se ok just niin ärsyttävä kun ne arvot pitää olla melko kauan hyvät et kroppa on balanssissa ottaa vastaan. Ja sit kunnallisella ne ei ees ota kaikkia niitä arvoja mitä pitäs

• Tykkään
Reaktiot: Deb
ImageUploadedByVau Foorumi1494246016.500148.jpg

Sain mun mummoltani kuukauden annoksen tätä, katotaan onko tästä mitään apua. :)

Alina kerros sit kokemuksia, mä oon miettinyt kans noitten kokeilua :)
Nyt oon testannut konjac -kapseleita ja kyllä ne ainakin näläntunteeseen ja herkkuhimoon auttaa :)

Kp1 ja yk12 (5) !
Mitähän liikuntaa vois alkaa harrastaa :P lenkille lähteminen on jotenkin niin hankalaa aina.. pitäs lähtee mutta täältä korvesta on nii pitkä matka joka paikkaan ja sama pelto näkyy kahen kilometrin matkalla ni ei oo paljon vauhtelevuutta maisemissa. Ja lenkkisuuntia on tasan kaks! :| ei oo autoo että pääsis sivistyksen keskelle lenkkeilemään.. esikoinen eitykkää yhtään ulkoilusta kun pihalla ei oo hänelle vielä mitään tekemistä. Jos alan haravoida niin huutaa kun palosireeni nun on tylsää ja vain häntä pitäis huomioida :D :D Hiekkalaatikko ja kiikku on tulossa . Mutta siihen voi mennä joku aika. Lähin ja ainut leikkikenttä 5km päässä.

Ennen raskautta kävin 5krt vkossa salilla ja se oli mun intohimo. Työmatkalla käväsin aina salilla miehen kans ennen kotiin tuloa. Nyt vähän ahdistaa kun ei pääse eikä osaa enää lähtee mihinkään. Oon vuoden oikeestaan vaan ollut kotona. Jään vielä kahdeks vuodeks hoitamaan esikoista kotiin. Jotain pitäs keksiä, etten paisu kun pullataikina :| vois uusi raskauskin paremmin alkaa kun sais nää 20 raskauskiloa pois ensin.. :D

Mä otin ihan uuden moodin tähän touhuun ! :)

Aloin suunnittelemaan omaa kotikuntosalia!! Vitsi oon innoissani. Kävin ennen raskautta 5krt viikossa salilla , sit jouduin alkuraskaudessa jo saikulle selän takia ja sen jälkeen en oo juuri liikkunut. 20kg tuli raskauskiloja ja ne on edelleen.

Oon esikoisen kans kotona vielä ainakin kaks vuotta, joten tässä olis nyt jotain puuhaa keksittävä että ei aivan sammaloidu sohvalle. Enää kun ei oo ees ressinä se, että pitäisi raskautua elokuuhun mennessä , kun sillon olisi aluksi pitänyt palata töhin.. mutta Ilmoitinkin että hoidan poikaa kotona vielä kaksi vuotta :)

Jospa tärppäis vähän paremmin kun saa tota painoa pois, ei ressaa liikakiloja eikä muutenkaan ehdi niin paljon keskittyä oireisiin ja kuumeiluun , kun on vähän muutakin puuhaa :) Jes!

Tänään on huimannut ihan kamalasti koko aamun. Meinasin tippua aamupissalla vessanpöntöltäkin kun maailma pyöri. Onneks meni pahin heikotus ohi ennenkun esikoinen heräs :)

Tsemppiä, tarrasukkia ja superliimoja ja ja ja hyviä talletteluja ja plussaonnea ja ja kaikkea +++ :P

Kp2/28 , yk12(5) :D :D

Heippa, voisin liittyä mukaan :) 101,5kg ja 175cm. Nyt oon aloittanut töihin polkemisen , 9,5km suuntaansa. Ennen polkemisen aloitusta paino tasan 100 ja nyt gofatgodieetin kasvismuunnoksella ja pyöräilyllä oon saanu 1,5kg lisää??
Syön 4-5krt päivässä, 2-3h välein. Veden juominen vielä vähän hankalaa mutta yritän.. mitäs muuta. Kroppa toimii aikalailla vaan teroluteilla, vielä 3 kiertoa ja sit ne loppuu.. olivat ylijäämiä niin en uusia saa. Elokuussa lääkäriin miehen kanssa kun tulee 2v 8kk yritystä täyteen sisältäen yhden kkm. Ja sitä ennen olisi hyvä päästä sinne 90kg paikkeille!

Toivottavasti tästä ryhmästä kaikki saa irti sen tarvitsemansa :)

Alinah kerroppas sitten miten vaikutti :)

Tsemppiä pudotukseen Vivu! :) ja toivotaan pikaista plussaa, teilläkin jo pitkä yritys takana!

Takaisin