Laihduttamalla kohti plussaa

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Pau91
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä oli juuri ovis perjantaina (kp29) tai sitten lauantaina, sain pysyvän hymynaaman perjantai aamuna kuitenkin ensin oli vilkkunut 6 päivää putkeen se hymynaama. Myös sitten tuli parit liuskatestit tehtyä, mitään ovis oireita ei kyllä ollut. Mutta nyt on puuhailtu ti,to,pe,su.

En kuitenkaan usko, että tästä tärppää. :)

Sit nautittiin nyt viikonloppuna lämpimistä keleistä..

Alinah kp32/??

Mä en oo saanu aikaseks lähtee nyt liikkeelle ollenkaan, ja kortisonikuuri tuo nestettä kehoon niin paljon että olo tuntuu aivan kamalan läskiltä..

Mikä teitä motivoi liikkumaan? Haluisin muutaman sentin ylimäärästä rasvaa pois kehosta, haluisin siihen tavotteeseen että ei tarvii miettiä liian kauan mitä puen päälle.

Kuntopyörä löytyy kotoo pölyttymässä, sitä ajattelin ruveta (väkisin) polkemaan. Muuta liikuntaa en tiedä mitä rupeisin tekee, ulkona liikkuminen on lähes mahdotonta tällä hetkellä pölyallergioiden ja astman takia, toi kuumuus ei tee hyvää astmalle.

Vähän oon meinannu lipsua ruokavaliostakin, nyt taas pikkuhiljaa saamassa sen kuntoon ja ylimääräset syömiset kun jää pois niin sen tiedän auttavan jonkin verran. Mulla kun on ärtyneen suolen oireyhtymä, niin turpoon helposti :(

Mut ideoita miten voisin liikkua? :shy:

Dep kp25/31, dpo9

Elisenda, mies tulee töistä 16 jälkeen joten sillokn aikaa treenata.. mutta nyt oin pistänyt merkille että esikoinen nukkuu joka aamu lähes samaan kellon lyömään, n 8:05 :D joten ehtisin treenata jo aamulla ennen hänen herättyä.. itse nousen kuitenkin jo monta h aikaisemmin yleensä :) mulle helpompi treenata aamuisin ni ei voi jättää millään tekosyyllä myöhemmin pvllä tekemättä :)

Nyt on parina pvnä lenkkeilty ja järjestetty synttäreitä.. ruokavalioo suurinpiirtein hyvin noudatettu :) vklp tulee vähän herkuteltua mut sit taaas tiukka linja ainakin juhannukseen :) !!

Ovis oli kp15 ja nyt dpo 3 starttaamassa. Ei millään meinais malttaa olla testaamatta.. vaikka järkikin sanoo että ei siimä vielä voi näkyä yhtään mitään :D :D mutta koitan malttaa mieleni ainakin dpo10 ja keksiä muuta puuhaa jotta ajatukset ei keskittyis vaan siihen :)

Unicorn kp18/28-30, dpo3

Mä en nyt oo treenannu ton pyöräilyn lisäksi, joskin kohta alkaa taas 1-2 krt viikkoon jumpat. Välillä hirvittää että miten sitä jaksaa työpäivän ja pyöräilyn jälkeen mennä johonkin hikijumppaan :D

Ruokavalio semi ok, jäätelöä menee kauheesti :/ oon aina ollu heikkona jäätelöön, voisin elää sillä! Sitkun mieskin tykkää niin sitä on aina tarjolla. Oon nyt yrittäny katsoa ettei jäätelö tule ruuan päälle vaan osana tai korvaa kokonaan ne kalorit siitä ruuasta.
Kuulin uudesta diabeteslääkkeestä joka voisi auttaa painoon, pitäis vaan jaksaa varaa aika lääkäriin.

Paino seilaa joka päivä, välillä alle 100 ja välillä melkein 102. Ärsyttävää :|

Mites alinah sen xs medicalin kanssa?

vivu, en oo oikeen huomannu että siitä ois mitään apua. Ainakaan vielä ei näyt mitään tulosta, katsotaan kun oon syönyt kuurin loppuun.. Jos ei edes kahta kiloa lähde, niin täytyy varmaan alkaa miettii missä oikeesti mättää.

No voi höh :/

Ite menossa syksyllä miehen kanssa lääkäriin tän lapsettomuuden tienoilta niin sillon vois puhua painon pudotuksen vaikeudesta.
Oon omatoimisesti syönyt terolutteja nyt 2-3 kiertoa ja nyt tuntuu siltä että kroppa alkaa pelittää :) käytän hedelmällisyysmonitoria apuna ja tänään kp 11 ja korkea lh taso, limojakin alkoi tulemaan tänään! Kumpa ovis tulis kp13 niinkuin viimeksi :)

Oli pakko mennä tänään bussilla kun mulla on vasemmassa kyynärpäässä hermopinne niin tärinä+ohjaustankoon nojaaminen aiheuttaa sellaisia kipuja ettei vaan pysty. Pakko antaa levätä.. uus pyörä mietinnässä. Semmonen mummopyörä missä ei tarviis nojata käsiin.. ei pysty muuten jatkamaan polkemista. Ja kun oon nyt tykästynyt siihen polkemiseen niin ärsyttää kun rahaa menee taas uuteen pyörään :|

Välillä pitääkin levätä! Ettei aja ihan loppuun itteensä. :)

Löytyipäs hyvä ketju! Oon kohta 27 vuotta, pituutta 181 senttiä ja ylipainoa BMI:n normalisoitumiseen 30 kiloa. Tuskin koskaan tulen sinne asti pääsemään, mutta jos pääsisi vielä edes 20 kiloa alaspäin, niin hyvä olisi! Tähän päivään mennessä olen vähän jojoillut mutta pysyvästi olen saanut pysymään poissa 20 kiloa. Olen siihen jo ihan tyytyväinen, mutta vielä pitäisi ainakin se sama verta saada pois. Kaikki onnistuneet ja poispysyneet kilot on tehty valmennuksenalaisessa pussikeittokuurissa, jossa opeteltiin pikkuhilijaa se oikea ruokarytmi. Se on itsellä hallussa teoriassa, mutta käytäntö on tuolla korvien välissä vähän hakusessa välillä. :D

Ensimmäisen pllussan jälkeen lopetin mokoman ja keskityn nyt vain normaaliin ruokavalioon ja pyrin saamaan pikkuhiljaa kiloja pois tässä samalla. Puhelimeen olen ladannut sovelluksen, johon kirjaan pävittäin kaikki syömiset, jotka haetaan tietokannasta (saa myös lisättyä omia ruokia, jos ei jo ole listoilla) ja sovellus laskee kalorit ja näyttää myös miten iso osa päivän syömingeistä on raskaa, hiilaria ja proteiinia. Ja toki esitietojen perusteella laskee tavoitteesta riippuen sopivan kalorimäärän päivälle. Katsotaan, miten saan itseni pysymään ruodussa!

Liikunta on itselle se kompastuskivi, totaalinen sohvaperuna ilmoittautuu! Nuorempana harrastin todella aktiivisesti ratsastusta ja tanssia, mutta aikuisuuden myötä kaikki jäi. Nyt avokin kanssa on käyty muutama kerta kävelyllä, jotta saisi aktiivisuustasoja vähän aktiivisemmiksi. Koska avokki on yhtä sohvis kun minä. ;)

Haluaisin löytää jostain lajista sen oman innostuksen, mutta rahakin tulee äkkiä vastaan. Haluaisin enemmän kuin mitään aloittaa taas ratsastuksen, mutta ilman "suhteita" / tuttuja, joilla on hevosia, on tuo itselle täysi mahdottomuus.. Plus Tampereella kaupunkialueella ilman autoa, pidemmälle reissaaminenkaan ei juuri ole vaihtoehto. :D

Tulipas pitkä sepustus, pahoittelut, jos tylsistyitte. :D Mutta löysin kutsumukseni, laihdutus. : DD

Ai niin, pitikin tulla kertomaan, että ei taida laihdutus onnistua täällä, plussa tuli ilmankin! Kunpa vaan pysyis mukana <3

Deb, rv 5+3 <3

Onnea deb :)

Markerolig mäki haluisin löytää oman lajin joka veis mukanaan.. mut oon aika ramparambo niin on vaikea löytää lajia jossa pystyn olemaan kivuitta. Ratsastus olisi ihanaa ♡

Pyöräily on jääny kipujen takia tosi vähille.. yritän huomenna taas päästä pyöräillen töihin.
Ruokavaliot unohtunu taas muuttuneiden työaikojen jalkoihin.. painoa ei oo tullu lisää onneksi! Mut ei se tätä menoa minnekkään mene :|

Täällä on hyvin alkanut treenailu kotisalilla! Mahtia! :)

Päätettiin jättää yrittäminen vähän taka-alalle ja keskityn eka painonpudotukseen.. jospa tärppäis paremmin.. eletään kuitenkin ilman ehkäisyä , joten tulee kun tullakseen :)

Yk13 starttasi juuri..

markerolig, tosi hyvin oot jo onnistunut pudottamaan! Vau! Minäkin olen aikoinaan ratsastanut, se on kyllä niin mukavaa liikuntaa! Mutta hankala toteuttaa, ellei ole suhteita saatika pääse kulkemaan tallille. Kävely on kyllä ihan mukavaa, ja tahdin voi määrätä oman kunnon mukaan :)

Vivu, harmi että pyöräily on jäänyt kipujen takia :sad001 jospa uus pyörä auttais asiaan! Hyvä ettei painoa ole kuitenkaan tullut lisää, kyllä se siitä taas lähtee kun kivut helpottaa :happy:

Unicorn, kiva että oot päässyt treenauksen makuun :) Kyllä se siitä!

Mä tilasin Inofolic-ravintovalmistetta! Mulla todettiin lievä pco, mutta mitään lääkkeitä en siihen saanut. Joidenkin tutkimusten mukaan tui inofolic olis yhtä tehokas kun metformiini! Vaikuttaa siis insuliiniresistenssiin, joka kaiketi tuota pco:ta edesauttaa. Mulla paino sahaa 95-97kg, ihan hyvin syötyjen herkkujen määrään nähden :shy: pms v*tutukseen tullut syötyä vaikka sun mitä :grin

Elisenda kp1

Vivu, mulla todettiin alle parikymppisenä mutkien kautta välilevyn pullistuma, joka on yhä läsnä, mutta kivut on saatu semisti hallintaan. Kivutonta tämä elämä ei ole, mutta siedettävää. Sekin rajottaa aika hyvin tota urheilukavalkaadia, esim. ortopedini kielsi silloin senhetkiset harrastukseni, tanssin ja ratsastuksen, koska niissä on liikaa riskejä selälle ja välilevyn kokonaan ulospullahtamisen riski kasvaa, jolloin elämä olisi viittä vaille minun standardeillani pilalla.

Elisenda, Sepä siinä just on, kun pitäisi olla kavereita tai vähintään tuttujen tuttuja, joiden talleilla voisi käydä heppailemassa. :D Ja kun niitä ei ole :D

Silloin sitten jäi ne liikuntaharrastukset ja lihominenkin luonnollisesti alkoi. Vaikka isoin osa koostuukin ruokavaliosta ja liikunta vain tukee syötyjä tai syömättömiä kaloreita. Tanssiaikoina olin melko notkea, mm. spagaatti meni lähes pohjaan asti, nyt ei mene edes murto-osaa siitä :D Haluaisin saada notkeuteni takaisin ja mietin, että jooga on aina vähän kiinnostanut ja jos siitä saisi edes hiukan notkeutta takaisin, koska olen ihan venyttelemään vähän laiska. Kun minusta liikunnan pitää olla hauskaa, eikä tylsää, ja mm. venyttely on vähän tylsää. :D Tai sitten en vaan osaa tehdä siitä viihdyttävää. :D

Ei nuo XL medical napit näytä mitään auttavan, no on tässä vielä jotain jäljellä niin katotaan sitten kun on loppuneet. Salilla aloitin tosiaan käymään, jotenkin hyvä fiilis kun helmikuussa en jaksanu juosta juoksumatolla kun hyvässä lykyssä 10min niin nyt menee puolikin tuntia juoksumatolla. Tästä on hyvä jatkaa!!

Mä aloitin vähähiilihydraattisen ruokavalion, toista viikkoo mennään ja toistaseks -2kg (luultavasti nesteitä). 21kg jäljellä siis! Tavoitepaino 55kg, mutta oon tyytyväinen myös 60:een :)

Mulla pysynyt paino nyt 100kg, seuraava tavoite on 95 :) olisin tosi tyytyväinen jos saisin sen ensimmäiseen lääkärikäyntiin mennessä joka on 14.8. Tämä on siis ihan eka yhteisaika tavan yleislääkärille. Silloin otetaan verikokeet jne ja lähete sinne sairaalaan. Kiva kun alkaa tämäkin homma rullaamaan :) ja nyt on tarkka päivä tiedossa mihin mennessä olis hyvä päästä tuohon 95kg. Tietenki mitä alemmas pääsee sen parempi :)
Pitäs varmaan käydä personal trainerin kaa tekee suunnitelmat ku ei muuten näytä onnistuvan :D

alinah, hyvä saavutus! Vau :happy:

Vivu, kiva että teillä asiat edistyy teillä :) lääkäristäkin voi kysyä apua painonpudotukseen, jos tuntuu että ei onnistu. Meille tarjottiin ravitsemusterapeuttia, mutta ei ainakaan vielä otettu, kun paino putos (silloin) ihan omin neuvoin.

Mulla junnaa paino paikallaan, onneks sentään ei oo noussu :nailbiting: oon niin väsynyt jatkuvasti, etten jaksa miettiäkkään mitään terveellistä syötävää :wacky: tänään sain jopa tehtyä itse ruokaa (versus pizza, mäkkäri, einekset) mutta eipä siihenkään juuri kasviksia tullut :rolleyes: mulla alkaa kuukauden päästä loma, yritän vaan selvitä jotenkuten sinne asti, sit nukun ehkä viikon ja kattelen sit maailmaa uusin silmin :grin

Elisenda aattelinki kysyy et saisko niiltä apua tähän.. ois kuulemma semmosia diabeteslääkkeitä mitkä vois auttaa siihe. Mut nyt on kova yritys päällä saada toi paino putoomaan. Sit ois bmi 31, lähellä sitä 30 mitä ne viimeks sano et oos hyvä olla. Oon käyny 2v sit keskenmenon jälkeen epäsäännöllisen kierron takia tutkimas itteeni.
Ja 2v en oo saanu painoo ku ylöspäi :D prkl!

Vivu, joo ainakin se metformiini auttaa sokeriaineenvaihduntaan, jonka paraneminen auttaa laihdutuksessa. Tsemppiä sulle kovasti, toivottavasti paino alkaa putoamaan :happy: on se kyllä kumma miten se paino hiipiikin aina ylöspäin, vois joskus tulla sellainen yllätys että paino ois puonnu yhtäkkiä 10kg :grin

Mulla ei onnistu nyt mitenkään mikään :smiley-angry002 ihan kuin olisin vankina omassa kropassani, syön herkkuja yms vaikken haluais!

Takaisin