Laihduttamalla kohti plussaa

Mä voisin hypätä tähän ketjuun mukaan. Mulla bmi 30-31. Kolmas yrityskierto menossa, kolmatta siis haaveillaan.
Esikoisen jälkeen palasin entiseen painoon ja pienempään vaatekokoon vuoden päästä synnytuksestä, toisen kohdalla jäi 9kg ylimääräistä.
Ja normaalipainoon matkaa 15kg :sorry:

Jos se plussakin tulisi helpommin, kun paino tippuu.

Meidän molemmat lapset oli tosi huonoja nukkujia, ja vasta nyt 3v:nä kuopuskin nukkuu yönsä pääsääntöisesti heräämättä. Vieläkin on niitä öitä, kun unilelu hukassa, peittelemään, tyyny on huonosti, jano...
Tähän mä oon vedonnut kun syön väärin ja liikun vähän, kun väsyttää. En taaskaan nukkunut. Tekosyitä riittää :banghead:

Nyt alkaa tosissaan tympiä oma kunto. Ja sit se plussa raskaustestiin...
Jos noissa nyt olisi kerrankin motivaatiota antamaan :p

Uni on kyllä tärkeää painonpudotuksessa, mutta minkäs teet, jos ei ole mahdollista... Mulla paino nyt junnannut reilun viikon kilon sisällä. Voi toki johtua myös lisääntyneestä liikunnasta ja varsinkin salilla käynnistä :confused005
 
Mulla ei paino nyt lähde laskuun ollenkaan. Luulen syöväni isompia annoksia makeannälkää välttäessäni. Makeat herkut on mun heikkous! Ihan hyvin jo sekin, etten oo niitä kaksin käsin vetänyt.
Vielän kun saisi annoskoot haltuun. Eikä liikuntaakaan ole tullut juuri harrastettua :sad001
 
Mulla ei paino nyt lähde laskuun ollenkaan. Luulen syöväni isompia annoksia makeannälkää välttäessäni. Makeat herkut on mun heikkous! Ihan hyvin jo sekin, etten oo niitä kaksin käsin vetänyt.
Vielän kun saisi annoskoot haltuun. Eikä liikuntaakaan ole tullut juuri harrastettua :sad001

Herkkujen vähentäminen on tosi hyvä juttu! :happy: Ei se pelkkä paino, vaan myös ruoan terveellisyys. Ootko koskaan käyttänyt mitään sovellusta, joka laskee ruoasta tulleen energian? Oon itse nyt sellaista vähän harkinnut :think005 Liikunta ei kai kovin paljoa painoa pudota, muuten toki hyödyllistä ja terveellistä.
 
Oon mä aina aika ajoin käyttänyt, mutta en jaksa kauaa punnita ja mittailla ruokia. Ja arviointi ei onnistu, kyllähän se näistä kiloista huomaa :rolleyes:

Eihän se liikunta ole se tärkein painon pudotuksessa, mutta kokemuksesta tiedän että oma olo olisi terveempi ja motivoituneempi, ja sitä kautta tekisi parempia valintoja myös sen ruuan suhteen :)

Tänään iski kamala herkkuhimo, mutta onneksi kaapissa oli vielä muutama banaani. Eikun kananmunien kanssa muusiksi ja joukkoon kaurahiutaleita, ja banaaniletuiksi. Lisäksi sulatin pakkasesta mansikoita. Maistui mulle ja lapsille välipalana oikein hyvin :happy:
 
Oon mä aina aika ajoin käyttänyt, mutta en jaksa kauaa punnita ja mittailla ruokia. Ja arviointi ei onnistu, kyllähän se näistä kiloista huomaa :rolleyes:

Eihän se liikunta ole se tärkein painon pudotuksessa, mutta kokemuksesta tiedän että oma olo olisi terveempi ja motivoituneempi, ja sitä kautta tekisi parempia valintoja myös sen ruuan suhteen :)

Tänään iski kamala herkkuhimo, mutta onneksi kaapissa oli vielä muutama banaani. Eikun kananmunien kanssa muusiksi ja joukkoon kaurahiutaleita, ja banaaniletuiksi. Lisäksi sulatin pakkasesta mansikoita. Maistui mulle ja lapsille välipalana oikein hyvin :happy:

Tuo vaikutus liikunnalla on. Ja tekeehän se kropasta terveemmän ilman painonpudotustakin :)

Mulla on herkkuhimot jääneet keton myötä. Paino ei ekan viikon jälkeen ole laskenut, mutta olo on ihan erilainen ja senttejä vyötäröltä lähtenyt 7 cm :happy:
 
Painojumi selätetty ja nyt tipahti sitten kerralla 1,2 kg! :grin Tarkoittaa samalla, että bmi on alle 35 ekaa kertaa pitkään aikaan :happy:

Edit. Mittasin myös vyötärön, jossa nyt -11cm :eek:
 
Muokattu viimeksi:
Hei! Nyt tiputuksen saldona tällä hetkellä lokakuun syyskuun lopusta tähän hetkeen -25 kg :gen014 vielä n. 7 kg, niin sitten bmi on alle 35 :smiley-bounce012 toki saa tippua vielä siitäkin, mut lähtökohtaisesti tämä tavoitteena. Ollaan päästy myös lapsettomuustutkimuksissa eteenpäin, asiat pitäis olla kunnossa, lyhyttä luteaaliaikaa tuetaan lugeilla ja seuraavaksi vuorossa munasarjojen aukiolotutkimus. Sitten siitä eteenpäin ei onnistu ennen kuin bmi on alle 35, mutta lääkäri oli oikein tyytyväinen jo nyt tähän tapahtuneeseen pudotukseen. Kuten minäkin. Kyllä nää tästä lähtee :grin
 
Niin ja siis sen verran vielä oli puhetta, että mahdollisesti tänä keväänä aloitellaan inseminaatiolla, kunhan tuo paino vielä putoaa sen 7 kg.
 
Hei! Nyt tiputuksen saldona tällä hetkellä lokakuun syyskuun lopusta tähän hetkeen -25 kg :gen014 vielä n. 7 kg, niin sitten bmi on alle 35 :smiley-bounce012 toki saa tippua vielä siitäkin, mut lähtökohtaisesti tämä tavoitteena. Ollaan päästy myös lapsettomuustutkimuksissa eteenpäin, asiat pitäis olla kunnossa, lyhyttä luteaaliaikaa tuetaan lugeilla ja seuraavaksi vuorossa munasarjojen aukiolotutkimus. Sitten siitä eteenpäin ei onnistu ennen kuin bmi on alle 35, mutta lääkäri oli oikein tyytyväinen jo nyt tähän tapahtuneeseen pudotukseen. Kuten minäkin. Kyllä nää tästä lähtee :grin

Tosi mahtavaa! Onnittelut hyvästä työstä :happy: Millä tavoin olet painoa pudottanut? Oletko käyttänyt (valmista) ruokavaliota, liikkunut (miten?) ym.

Mulla seuraava iso tavoite on 15 kg. Siitä alas päin sitten ihannepainoon 10-25 kg. En oikein tiedä, paljonko todellisuudessa ja mikä on kehonkoostumus silloin. Jos saan hyvin lihasta, niin korkeampi paino on ihan ok.

Oletteko käyneet kehonkoostumusmittauksessa?
 
No siis ensimmäiset 4 kiloa tippui silkkaan vitutukseen, kun tiesin, että joudun ene-kuurille, no ehkä mä lopetin herkkujen syömisen ja yritin vähän keventää, sitten seuraavat 20 tippui ene-kuurin aikana, joka oli siis ihan sairaalan ravitsemusterapeutin valvonnassa. Sitten joulun aikoihin lopettelin enen vähitellen, paino nousi pari kiloa, mutta nyt on siitä ja vähän ylikin saatu taas alaspäin. Tällä hetkellä ns. Ravintosuositusten mukaiset ohjeet vähän kevennettynä menossa. Alkuun taisin käydä vähä uimassa, sit sain hulavanteen ja joka päivä n. 10 min hulaamista ja nyt oon lisänny vesijuoksua ja uintia, et sitä tulee n. 3h viikkoon, joista 1 tunti on tiukkaa tekniikkavalmennusta. Sitten ostin Fitfarmin Flow valmennuksen oisko ollu marraskuuta, ja siitä teen pääasiallisesti joogaa, nyt olen yrittänyt tehdä myös pilatesta ja lihaskuntoa. Se on kyllä ollu hyvä! Mut ehkä tärkeintä omalla kohdalla on aika tarkka arjen rytmitys ja unen määrän lisääminen. Ja se et suunnittelen ruokaostokset koko viikoksi kerrallaan ja käyn kaupassa vain pari kertaa viikossa. Toivoisin et saisin ennen huhtikuun alkua loput 7 kg pudotettua..
 
Ja joo, mulla kuuluu tuohon sairaalan seurantaan kehonkoostumusmittaus. Tehtiin ennen eneä ja enen puolivälissä ja ensi viikolla tehdään myös.
 
Ja joo, mulla kuuluu tuohon sairaalan seurantaan kehonkoostumusmittaus. Tehtiin ennen eneä ja enen puolivälissä ja ensi viikolla tehdään myös.

Ootko kokenut sen hyvänä? Varmaan tulokset ainakin konkretisoituu. Miten on lihasten käynyt isossa pudotuksessa? Olisitko valmis kehonkoostumusmittauksesta maksamaan, eli ootko kokenut niin hyväksi?
 
Oon joo, ja oisin valmis maksamaan, kunhan siinä näkyisi myös viskeraalirasvan määrä. Rasvaa on tippunut ehkä n. 18 kg ja lihasta ehkä n. 3 kg, jos nyt oikein muistan.
 
Toisen laskurin mukaan bmi 31,4, toisen 30,5. Kumpaa noista sitten uskoa o_O
Mutta merkittävä ylipaino :wideyed: Oon ollut koko ikäni lievän ylipainon puolella, joten onhan toi aika järkyttävää.
Eikä olokaan ole sellainen, että olisin merkittävästi ylipainoinen. Oon lyhyt, mikä tietysti tarkoittaa ettei painoakaan saisi olla niin paljon.
Lyhyt ja muodokas :hilarious: Kilot on jakaantunut tasaisesti joka puolelle, eniten rintoihin, reisiin ja lantioon :rolleyes:
 
Heips! Täällä ilmottautuu mukaan 27 v krooninen vauvakuumeilija jolla matkassa reippaasti ylimääräistä ( bmi 37) vuoden sisään reilu kymmenen kiloa olen saanut tiputettua, mutta vielä olisi matkaa normaalipainoon. Ihmediettejä en lähde kokeilemaan, vaan elämäntapamuutoksilla ja terveellisemmällä ja kevyemmällä ruualla ja liikunnan lisäämisellä olen tiputellut ja tiputan. Nyt junannut useamman kk samoissa lukemissa. Oli tuossa joulukin tosin välissä
 
Heips! Täällä ilmottautuu mukaan 27 v krooninen vauvakuumeilija jolla matkassa reippaasti ylimääräistä ( bmi 37) vuoden sisään reilu kymmenen kiloa olen saanut tiputettua, mutta vielä olisi matkaa normaalipainoon. Ihmediettejä en lähde kokeilemaan, vaan elämäntapamuutoksilla ja terveellisemmällä ja kevyemmällä ruualla ja liikunnan lisäämisellä olen tiputellut ja tiputan. Nyt junannut useamman kk samoissa lukemissa. Oli tuossa joulukin tosin välissä

Tervetuloa :welcome

Minäkin täällä edelleen. En muista, milloin olen viimeksi kirjoitellut, mutta nyt pudotusta tänä vuonna 6,5 kg ja neuvolassa mitattuun painoon, josta terveydenhuollossa BMI:n laskevat (kukaan ei ota asiaa puheeksi, mutta löytyy aina kirjauksista :shifty:) on pudotusta jo 9kg :)
 
Hei Sammie! Hyvin olet saanut pudoteltua! Neuvolassa pitäisi kyllä asiaa enemmän ääneen kehua ja kannustaa kirjaamisen lisäksi! Todella tärkeää motivointia ja ”asiakkaan” hyvää kohtaamista. Olen lähäri ja opiskelen sairaanhoitajaksi ja ainakin meille koulussa jaksetaan toitottaa asiasta. Ei näköjään kaikille ammattilaisille ole mennyt perille

Itseäni ärsyttää suunnattomasti junnaava paino! Ja tuntuu ettei viikon aikana saa nautiskella makeista herkuista edes kohtuudella ilman että syö sitten koko hyödyn pudotuksessa ja cerzetet lopetin vajaa kaksi viikkoa sitten.
 
Täällä painitaan päätösten edessä. Ollaan nyt vähän himmailtu yrityksessä. Toisena hetkenä oon varaamassa aikaa ehkäsyneuvolaa, toisena hetkenä raahaamassa miehen makkariin että nyt! :hilarious:

Oishan se hyvä saada ylipaino pois. Voisi kevään keskittyä ihan vaan itseensä ja lasten päiväkotiarkeen uudessa päikyssä. Söis muutaman kuukauden pillereitä, ne olisi helppo jättää pois kun yritys alkaa uudestaan.
 
Hei Sammie! Hyvin olet saanut pudoteltua! Neuvolassa pitäisi kyllä asiaa enemmän ääneen kehua ja kannustaa kirjaamisen lisäksi! Todella tärkeää motivointia ja ”asiakkaan” hyvää kohtaamista. Olen lähäri ja opiskelen sairaanhoitajaksi ja ainakin meille koulussa jaksetaan toitottaa asiasta. Ei näköjään kaikille ammattilaisille ole mennyt perille

Itseäni ärsyttää suunnattomasti junnaava paino! Ja tuntuu ettei viikon aikana saa nautiskella makeista herkuista edes kohtuudella ilman että syö sitten koko hyödyn pudotuksessa ja cerzetet lopetin vajaa kaksi viikkoa sitten.

Onko junnannut kauan? Tuo on ärsyttävää, mutta vaikuttaahan kiertokin... Ootko varma, ettei siitä johdu?
 
Täällä painitaan päätösten edessä. Ollaan nyt vähän himmailtu yrityksessä. Toisena hetkenä oon varaamassa aikaa ehkäsyneuvolaa, toisena hetkenä raahaamassa miehen makkariin että nyt! :hilarious:

Oishan se hyvä saada ylipaino pois. Voisi kevään keskittyä ihan vaan itseensä ja lasten päiväkotiarkeen uudessa päikyssä. Söis muutaman kuukauden pillereitä, ne olisi helppo jättää pois kun yritys alkaa uudestaan.

Niinpä, puolensa ja puolensa :think005 Me päädyttiin yrittämään painonpudotuksen ohella. Takana tosiaan km 4/19 ja kkm 12/19 :sorry: Terveydenhuolto ei tosiaan mitään tutki, kuulemma paino syyllinen (vaikka myös ainakin kilppariarvot heikot raskautta ajatellen). Ja mulla on kuitenkin myös todettu kohdun epämuodostuma, joka kyllä vaikuttaa km-riskiin. Sille ei todennäköisesti voi mitään tehdä (sitäkään ei tutkita...), mutta silti harmittaa, että syyllistetään vain painosta ja mitään apua ei kuitenkaan saa :confused005

P. S. Tänä aamuna 9,9 kg! :dance011
 
Takaisin
Top