Laihduttamalla kohti plussaa

Mä pääsin ihan hyvää alkuun laihtumisen kanssa, -5 kg meni viime viikolla rikki jo. Paitsi että viikonloppuna oli kaverin melko kosteat synttäribileet, ja nyt vissiin PMS-turvotus tekee paluuta, niin oon "takaisin" -3 kg maissa. Ens viikonloppuna kun on vielä festarimenoa, niin saapa nähdä minkälaisilla luvuilla lähdetään lomalle. Vähän kyllä meinaa ärsyttää, kun sitten reissu on Aasiaan, eli siellä kertyy sitten ilmastosta ja (pitkien) lentojen kanssa omansa... Onneksi siellä ei sentään ole varsinaisesti mitään suunniteltua tekemistä, niin voi aikatauluttaa hyvin jumppaa hotellilla, ja pitkiä kävelyitä, niin ei sentään liikunta tipu pois kuvioista.

Mitä kuuluu, emily_? Joko sulla on reissu ohitse? Saako kysyä, missä päin Aasiaa olit? :)
 
Hei kaikki! Olisipa kiva saada tästä ryhmästä vähän aktiivisempi. Oletteko vielä täällä? :anyone

Minä olen 31-vuotias nainen ja niinkuin tuolla viestissä kerroin, niin ahmimishäiriö taustalla. Pahimmasta oireilusta on jo vuosia, mutta syömishäiriön ääni alkaa kuulua nopeasti, kun laihduttamista ajattelenkin. Ja pitäisihän sitä ajatella, bmi tänään 36,2. Noin 60kg tullut sairastumisen jälkeen, mutta pudotettavaa "vain" 30-40kg. Muutaman kilon olen jo vhh-tyyppisellä ruokavaliolla saanut pois ja samalla tiellä on aie jatkaa, koska on ainoa ruokavalio, joka ei selvästi laukaise ahmimista :) Lasta on yritetty viiden kierron verran ja toki toivon, että pienikin painon pudotus auttaisi myös plussaamisessa :Heartred
 
Mitä kuuluu, emily_? Joko sulla on reissu ohitse? Saako kysyä, missä päin Aasiaa olit? :)

Kiitos kysymästä! Vieläkin ollaan reissussa, keskiviikkona lähdetään siirtymään täältä Vietnamista Bangkokiin ja sieltä sitten loppuviikosta kotiin.

Reissussa pääsin kerran salille, ja sen jälkeen tulikin flunssa, mutta onneksi näissä kosteuksissa se ei päässyt kovin pahaksi. Loma on ollut hyvä, saa nähdä mitä mieltä vaaka on ens viikolla. :p
 
Kiitos kysymästä! Vieläkin ollaan reissussa, keskiviikkona lähdetään siirtymään täältä Vietnamista Bangkokiin ja sieltä sitten loppuviikosta kotiin.

Reissussa pääsin kerran salille, ja sen jälkeen tulikin flunssa, mutta onneksi näissä kosteuksissa se ei päässyt kovin pahaksi. Loma on ollut hyvä, saa nähdä mitä mieltä vaaka on ens viikolla. :p

Voi vitsi, olisi hienoa siellä päin käydä! Turvallista ja antoisaa reissun loppua!
 
Reissusta kotiuduttu, ja töihinkin suoriuduttu jo. Lomakiloja lasken tullen yhden, ja senkin voinee laittaa menkkaturvotuksen piikkiin, eli mukavasti pääsee jatkamaan tätä projektia! :happy:

Eilen piti mennä jumppaan, mutta olin niin nälkäinen, kun pääsin kotiin, että oli pakko syödä ennen treeniä, ja ruuanlaiton vuoksi myöhästyin siitä, joten jäi väliin. Toisaalta oli kp1, niin ei kyllä myöskään kiinnostanut muu kuin sohvannurkassa makoilu.
 
Reissusta kotiuduttu, ja töihinkin suoriuduttu jo. Lomakiloja lasken tullen yhden, ja senkin voinee laittaa menkkaturvotuksen piikkiin, eli mukavasti pääsee jatkamaan tätä projektia! :happy:

Eilen piti mennä jumppaan, mutta olin niin nälkäinen, kun pääsin kotiin, että oli pakko syödä ennen treeniä, ja ruuanlaiton vuoksi myöhästyin siitä, joten jäi väliin. Toisaalta oli kp1, niin ei kyllä myöskään kiinnostanut muu kuin sohvannurkassa makoilu.

Vau, hienoa! :) Mulla loppui menkat eile , joten vaakalla en ole käynyt mieltäni pahoittamassa... Tsemppiä alkukiertoon!
 
Minä voisin liittyä tähänkin ketjuun. Ollaan nyt ekaa kiertoa yrittämässä kolmosta, vanhemmat lapset 2,5 v ja 10 kk. Lasten välillä yksi tuulimuna. Ennen raskauksia paino lievän ylipainon alarajalla ja nyt hiipinyt merkittävän ylipainon puolelle. Kaikkia aiempia tärppejä yhdistänyt laskusuuntainen paino. Normaalipainoa ei siis ole tarvinnut, mutta joka kerralla on ollut takana 1-2 kk ruokavalion kevennys. En haluaisi laskea kaloreita vaan tavoitteena olisi nälkätuntemuksen mukainen salliva kohtuusyöminen. Mutta se ei ole mikään helppo ja nopea asia oppia, joten voi olla että joudun vielä kerran palaamaan kaloritaulukkorumbaan. Katsotaan nyt. :)
 
Hei vaan! Heinäkuiden gynekäynnin jälkeen sain painon vielä nousemaan n. 5 kg. Eli pudotettavaa 30kg. Mutta mutta! Sain lähetteen ”läskipolille” ja päädyin lääkärin ja ravitsemusterapeutin kanssa ENE-dieettiin, jolla pitäisi polkaista nyt pudotus käyntiin. Oon nyt about kuukauden katsonut mitä todella työnnän suuhuni ja kaksi viikkoa siitä ollut enellä. Ja tadaa -10kg! Että kyllä tämä tästä lähtee! Liikuntaa vähän vielä lisää niin hyvä tulee. Ja kuurin jälkeen on sitten oltava tarkkana eikä palattava samaan vanhaan. Lähete asiat lapsettomuuspoliklinikalle etenee, sain luvan jo verikokeisiin ja mies sperma-analyysiin. Mutta hoitoja ei aloiteta ennen kuin BMI on kohdallaan. Tsemppiä kaikille! :smiley-bounce013
 
Mä rupesin painonpudotus projektiin nyt vuoden vaihteessa ja perseelleen tää meni:

Aloitin ketoruokavalion kun menkat oli Käynnissä, ne kesti pitkään (oli pitkä kierto) ja vuoto oli 7vrk. Yksi päivä väliä ja siitä asti tiputellut (yht 13 vrk) eilen lisäsin hiilareita ruokavalioon takaisin, mutta lasken kalorit edelleen. Vuoto rupesi rauhoittumaan, mutta ovis testi vaalenemaan, vaikka tähän asti tummunutkin. Ovis normisti kp 16-17 ja nyt kp14.
 
9 päivää täällä ketoilua takana ja -4,8kg. Tsemppiä muillekin omiin tilanteisiinsa!
 
Mulla lähti ekassa viikossa 3,6 kg, mut huikea toi sun tulos! Millaisilla BMI:llä te muut painoa tiputtelette?

Kiitos, niin on myös sinunkin tulos! Mä en edes kehtaa sanoa mikä mun BMI on. Mutta pudotettavaa on paljon.. :wacky:
 
Kiitos, niin on myös sinunkin tulos! Mä en edes kehtaa sanoa mikä mun BMI on. Mutta pudotettavaa on paljon.. :wacky:

Okei :) Mä en ole lähtö BMI laskenut, nyt mennään piirun päälle 35 vielä. Jotenkin tuo kummitteleva kilo on itselle iso, kun sitten olen alle "hoitorajan", vaikka toivottavasti siitä ei tarvitse huolehtia...
 
Ja olisipa kiva, jos tämä ketju vähän aktivoituisi :happy:

Pudotatteko painoa ruokavaliolla, liikunnalla vai molemmilla?
 
Heippa, tulen tänne huhuilemaan taustalta. Itsellä painonpudotus olisi aiheellista, ylimääräistä on reilusti. BMI 33-34 hujakoilla...
Mua kiinnostaisi ketogeeninen ruokavalio / elämäntapa ja olisikin mukava kuulla teiltä kokemuksia ko ruokavaliosta? Täällä oli ketoilijoita, oletteko ostaneet jonkun valmennuksen vai ihan itse oppineita? Mietin tässä pitäisi satsata ja ostaa joku valmennus, onko rahan arvoinen? Lähinnä mietityttää osaako sitä itsenäisesti koostaa ruokavalion oikein jotta saa kaiken tarvitsemansa jne.
Olen jojoillut jo vuosia, välillä ollut aivan normaalipainossa ja sitten taas kilot ovat hiipineet hitaasti mutta varmasti huimiin lukemiin. Hakusessa olisi siis ihan kokonaisvaltainen ja pysyvä elämäntapamuutos eikä pelkkä pikadieetti. Itseni tuntien vain tiedän että jos tuloksia ei synny kunnolla heti alusta alkaen niin intoni tuppaa aina lopahtamaan ennen kuin kerkeää alkaakkaan! :rolleyes:
 
Heippa, tulen tänne huhuilemaan taustalta. Itsellä painonpudotus olisi aiheellista, ylimääräistä on reilusti. BMI 33-34 hujakoilla...
Mua kiinnostaisi ketogeeninen ruokavalio / elämäntapa ja olisikin mukava kuulla teiltä kokemuksia ko ruokavaliosta? Täällä oli ketoilijoita, oletteko ostaneet jonkun valmennuksen vai ihan itse oppineita? Mietin tässä pitäisi satsata ja ostaa joku valmennus, onko rahan arvoinen? Lähinnä mietityttää osaako sitä itsenäisesti koostaa ruokavalion oikein jotta saa kaiken tarvitsemansa jne.
Olen jojoillut jo vuosia, välillä ollut aivan normaalipainossa ja sitten taas kilot ovat hiipineet hitaasti mutta varmasti huimiin lukemiin. Hakusessa olisi siis ihan kokonaisvaltainen ja pysyvä elämäntapamuutos eikä pelkkä pikadieetti. Itseni tuntien vain tiedän että jos tuloksia ei synny kunnolla heti alusta alkaen niin intoni tuppaa aina lopahtamaan ennen kuin kerkeää alkaakkaan! :rolleyes:

Ketoillessa kyllä lähes poikkeuksetta saa tuloksia heti :joyful: Mulla itsellä on paino nyt tokalla viikolla vähän juminut, mutta johtunee ihan siitä, että oon liikkunut ja se kerää nestettä. Mä oon ollut Fitfarmin Ketolla ja Keto Kickstartissa. Ensimmäinen oli mun mielestä ihan kuraa, toka ei. Kickstartissa ei tarvii mielipuolisena laskea , mut jos haluaa, voi noudattaa 5 viikon mealplania. Tai sitten opiskella asiaa ja tehdä itse. Mainostavat Facebookin ryhmäänsä isona tukena ym. En oikein uskonut tähän ennen kuin näin! :hilarious:
 
Mä voisin hypätä tähän ketjuun mukaan. Mulla bmi 30-31. Kolmas yrityskierto menossa, kolmatta siis haaveillaan.
Esikoisen jälkeen palasin entiseen painoon ja pienempään vaatekokoon vuoden päästä synnytuksestä, toisen kohdalla jäi 9kg ylimääräistä.
Ja normaalipainoon matkaa 15kg :sorry:

Jos se plussakin tulisi helpommin, kun paino tippuu.

Meidän molemmat lapset oli tosi huonoja nukkujia, ja vasta nyt 3v:nä kuopuskin nukkuu yönsä pääsääntöisesti heräämättä. Vieläkin on niitä öitä, kun unilelu hukassa, peittelemään, tyyny on huonosti, jano...
Tähän mä oon vedonnut kun syön väärin ja liikun vähän, kun väsyttää. En taaskaan nukkunut. Tekosyitä riittää :banghead:

Nyt alkaa tosissaan tympiä oma kunto. Ja sit se plussa raskaustestiin...
Jos noissa nyt olisi kerrankin motivaatiota antamaan :p
 
Takaisin
Top