La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Muutamana päivänä on supistellut, mutta eilen alkoi niin lupaavasti jo, seitsemän aikaan kattelin että noin 8min välein tulisi. Pari tuntia oli lupaavaa mutta yhdentoista aikaan supparit oli poissa. Muutaman kerran heräsin isompaan suppariin. Mälsää! Tänään neuvolassa kaikki oli hyvin ja viikkoja 41+0. Nivelkivut on kamalia kun sattuu nyt levossakin ja se rajoittaa todella paljon touhuja, mikä pidentää ajan kulumista. Ensi maanantaina kait kumminkin viimeistään käynnistetään. Voi kun tulisi itellään ennen sitä.

Mulla on keskiviikkona äitiyspoli. Luulisin, että siellä aletaan jo käynnistämään. Mulla nyt 41+3. Lonkat särkee ja alaselkä. Olen myös tosi väsynyt. Nukahdin tänään sohvalle kauppareissun jälkeen.

Minä olen nyt käynnistyksessä :) kalvot on puhkaistu ja nyt odotellaan että tulisi kunnon supistuksia! Tänään rv 40+4 ja jouduin suoraan kokoarviosta käynnistykseen kun vauvan kokoarvio on 4,7kg... :D

Minä olen nyt käynnistyksessä :) kalvot on puhkaistu ja nyt odotellaan että tulisi kunnon supistuksia! Tänään rv 40+4 ja jouduin suoraan kokoarviosta käynnistykseen kun vauvan kokoarvio on 4,7kg... :D

Huh, tsemppiä sulle! :o

Mulle varattu synnytysali perjantaiksi klo 8.00. Silloin 42 viikkoa täynnä. Painoarvio 3,7 kg. Kohdunkaulaa ei enää jäljellä.

Jännittävää! :) mull kans tuli aika perjantaille tutkimuksiin että varmaan sit maanantaina käynnistävät. Mulla vihloo alavatsaa eikä mitenkäänpäin oo hyvä :-/

Täällä kanssa eilen särki vähän lonkkia ja alaselkää. Tosin istuin melkein koko päivän lattialla rakentamassa jotain frozen lego-linnaa. Tänään ei sit olekaan ollut mitään tuntemuksia, väsy ja nälkä vaan.
Pari päivää oon saanu viihdyttää miehen tytärtä, jolle tietysti tuli oksennustautikin sopivasti juuri nyt :facepalm: Onneksi ei oo itellä kuitenkaan ollut mitään tuntemuksia.. Mutta luultavasti mun kaikki lievätkin "synnytysoireet" katosi juuri sen takia, kun on nyt muita hoidettavana.

Tänään tosin vasta 39+5.

Täällä taas poitsu tissillä niin on aikaa selailla foorumia. :)

Meidän poitsulla poistettiin jotain kalvoa kielijänteestä, kun kielenkärki oli semmonen sydämen muotoinen. Ei kyllä vaikuttanut imettämiseen mitenkään, mutta jatkoa ajatellen niin ei tuu sitten mitään R vikaa..

Muokattu viimeksi:
Niin on..mie vaan oottelen tuota omaa vauvaa ja kun ei ole nyt mitään tapahtumiakaan ollut, niin ei oikein ole mitään ihmeteltävääkään. Taitaa tullakin helmikuun vauva. Sinulla alinah taitaa olla lähtenyt uudenlainen arki hyvin käyntiin, hienoa että imetyskin sujunut, kun sitä muistaakseni kovasti toivoit.

Minulla on nyt 3 kuukauden ikäinen kummipoitsu, jonka elämää olen saanut melko tiiviisti seurata. Ihana poitsu onkin ja hän on ollut hyvin helppo vauva. Nukkuu ja syö ja juttelee ja naureskelee kovasti ja on jo ihan hyvä rytmikin. Nukkuu öisin 22-9 (herää kyllä kolmesti syömään) ja päiväisin yhdet pitkät päikkärit ja muutamat torkut tilanteen mukaan. Hän syntyi kaksi viikkoa ja viisi päivää yli lasketun ajan...eli kyllä ne vaan voi mennä aika pitkällekin..saas nähdä pääsenkö samoihin tuloksiin :D

Täällä on tosiaan hiljaista, eipä sinällään ihme kun alkaa suurinosa oleen jo jakautuneita :joyful:
Tänään vihdoin 40+0, mutta vielä voi mennä parikin viikkoa ennenkuin kaveri tulee :sad001 Odottavan aika on pitkä! Päivittäin vaan googlettelen täällä "synnytystä edeltäviä oireita" ja muita vastaavia ja toivon, että pienetkin oireet enteilis jotain.. :hilarious:

Takaisin