La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vilttitossu, joo oon tyytyväinen miten hyvin lähtenyt käyntiin imetys. Eikä mitään korvikkeita tarvitse toivottavasti antaa kun omasta mielestäni tota maitoa tulee riittävästi.. :)

Ja toivotaan ettei sun tarvis enään kauaa odotella että koskas se vauva päättää syntyä! :)

Täällä on tosiaan hiljaista, eipä sinällään ihme kun alkaa suurinosa oleen jo jakautuneita :joyful:
Tänään vihdoin 40+0, mutta vielä voi mennä parikin viikkoa ennenkuin kaveri tulee :sad001 Odottavan aika on pitkä! Päivittäin vaan googlettelen täällä "synnytystä edeltäviä oireita" ja muita vastaavia ja toivon, että pienetkin oireet enteilis jotain.. :hilarious:

Sais sielläkin vauva alkaa syntyä pikkuhiljaa! :)
Ei oo siis mitään merkkejä tai tuntemuksia että olis tulossa vielä?

Juu ei oo kyllä oikein oireita ollut :sorry: Tai sit on vaan oikein keksimällä keksittyjä oireita, mitkä ei nyt kuitenkaan oo mitään merkannu :hilarious: Raskaus on ollut tosi helppo ja ilman kolotuksia on saanut olla. Viikko sitten oli kerran säännöllisesti semmosia vatsan kovettumissupistuksia, tuli alle 10 min välein ja kesti minuutin verran, mutta muuten ei oo silleen mitään. Lonkat oli myös aikasemmin vähän kipeet, mutta silloinkin olin vaan rämpinyt lumihangessa :grin

Tähän asti raskaus on mennyt ihan samallalailla kun äidin molemmat raskaudet, joten luultavasti synnytys alkaa sitten samalla kaavalla yhdellä rytinällä ilman ennakkovaroituksia :rolleyes:

Noniin, mä olin itse ihan sata varma että meidän poika syntyy monta päivää yli lasketun, mies menny 8 päivää yli ja ite menny vissiinkin myös viikon tai kaksi. Mulla alko oireet viikko sitten perjantaina ja maanantaina mentiin lapsivesi menon epäilyn vuoksi päivystykseen kättärille ja sinne jäätiinkin. Kivutkin oli sitä luokkaa et matkalla synnärille must tuntu et se ois syntyny autoon mut ei sentään.. :D
Ei sitten mennytkään helmikuulle niinku olin kuvitellut.

Mä oon ite syntynyt periaatteessa juuri laskettuna aikana, äidille oli annettu 24. ja 28. päivät ajaksi ja oon syntynyt 26. päivä :) Edeltävänä päivänä oli alkanut supistukset ja sit oon aamuyöstä syntynyt, joten kai sitä sitten voi yhtäkkiä alkaa täälläkin tapahtuun :happy:

Kai sitä on vaan malttamattomana, kun osa on jo joulukuussa saanut pikkuset ja tuntuu, että täällä ei tapahdu mitään :joyful:

Jotenkin arvasin että kun poika nukkuu koko päivän niin on sitten illalla/yöllä hereillä. Nyt ollut klo 20 eteenpäin hereillä. :D

Hankalia välillä nää rytmit meilläkin. Mimmi oli mahassa hereillä yöllä 03.00-07.00 aikaan ja sama meni jatkui kun hän syntyi! :/
Nyt on onneksi vähän helpottanut, tekee nimittäin meikäläiselle aika tiukkaa olla hereillä juuri tuohon aikaan

Joo, toivottavasti tuo meidän poika ei ota tavaksi valvoa yöllä. Tämä äiti ei semmosta rytmiä jaksa välttämättä.. :D

Apua, toivottavasti meidän vauvalla ei jatku sama rytmi synnyttyä kuin nyt on! :D En mie ees tiedä milloin toi nukkuu, kun tuntuu että aina on liikkeellä.. yölläkin jos sattuu herämään, niin tsempalot käynnissä.

Täällä kuukauden ikäinen pirpana kohta ja nyt ehkä viikon ollut että on öisin nukahtanut tissille lähes aina :) ei ole enää 2-4 tunnin yöllisiä kukkumisia enää ollut. Ne on kyllä raskaita ku itse on ihan poikki ja toinen tuijottaa silmät lautasen kokoisina ja on virkku kuin mikä! :)
Täällä heräillään öisin aikalailla 2 1/2-3 h välein syömään. Nyt on ruvennut muutoinkin taas nukkuun kun alkuun nukkui kokoajan ja nyt oli aika ettei päivisin nukkunut juuri ollenkaan ja öisin kuitenkin noissa pätkissä. Ihmettelinkin että mikä erityis pirtee vauva ollaan saatu :D

Huih meillä tulee tiistaina kolmeviikkoa täyteen ja mä jo etin tietoa milloin voi aloittaa unikoulun :) tähän asti on pärjätty kun mies on neljän viiden väliin herännyt vauvan kanssa mutta huomenna hällä alkaa työt! Apua se tarkoittaa sitä että se oon mie kun joutuu yksin hoitaa kaikki yö syötöt ja herätä... Näistä nukutuista öistä huolimatta oon ihan kuitti niin miten tästä selviää :)

Täällä pikkunen nukku viimeyönä siitä 00.55-06.49 :) eli melkeen kuuden tunnin unet ja varmaan ois pitempään nukkunu vaan sai taas yökkäily kohtauksen ja hengitys salpaantui hyvin pieneks aikaa ja säikähti :'( ja kyl säikähdin minäkin :( lievempiä tuli eilen ja perjantai iltana ja viikolla harvoin. Mut viime yönä ja tänään olleet ihan kauheita ( toistu ilta päivällä toinen) huomenna soitto neuvolaa ja kysellä mitä pitää tehdä ja toivottavasti ottasivat näytille.

Hurjan kuuloista Tiita_ toivottavasti ei oo mitään refluksia! Ja toivottavasti tosiaan pääsette näytille... joku on varmaan jo ehdottanut kokeilla laittaa tyynyn tms vauvan patjan alle nostamaan päätä ettei nousis maito kurkkuun.. mä oon käyttäny tätä ihan vaan omaksi mielenrauhaksi kun pelottaa että vauva tukehtuu omaan pukluunsa jos sattuis puklaa unissaan

Ff itsekkin sitä mietin mut nää kaks viimesintä pois sulki sen ajatuksen :( siis ihan ku sillä ois limaa kurkussa sileen karahtaa mut mitään ei loppuken lopuks tuu ulos :( ja kun salpas hengityksen.. Täti mietti et eikö oo nielu ja kurkku tarpeeks kehittyny et on ahdas viellä ja sit on sakeaa limaa joka jää kii sinne :(
Ja joo kyl oon yrittäny googlettaa ja äiti ja tätini kans sano tosta sängynpäädyn nostosta.

Meillä vauva on syönyt n.kympin aikaan ja sit yhen kahen aikaan jolloin mä oon noussu ja sit mies on tosiaan heränny seuraavalle syötölle neljän viiden aikaan joten molemmat on saanu nukuttua... mut ehkä huomenna mä meen kasilta nukkumaan :) niin saan sitten nukkua yhtäjaksoisesti sinne yhteen kahteen! Milloinahan saa alkaa salaa toivomaan noita kuuden tunnin yö unia vauvalle :) kohta vauva kylpyyn jos vaikka nukkuis sitten taas yön ilman kummempia valvomisia!

Noi libero laukun mukana tuleet touch vaipat aiheuttaa vaippa ihottumaa meijän pojalle, mut sit noi liberon newborn mitä oli kättärilläkin niin ei vissiin aiheuta..

Miten te pysytte hereillä yösyötöillä?! Mä nukahdan istuenkin! Haluan siirtää vauvan omaan sänkyyn mut en vaan pysy hereillä!

Tiita, onpas hurjan kuuloista. Toivottavasti saatte pian selvyyden vaivaan!

Sandra, mulla on yleensä puhelin vieressä ja selailen sitä syöttäessäni, mutta aika usein pysyn kyllä valveilla kun tulee seurailtua vauvan imuotetta jne. Joskus kyllä torkahdan, mutta havahdun viimeistään siinä vaiheessa kun vauva meinaa tukehtua tissiin kun en ole painanut nenälle ilma-aukkoa...

Meillä poika nukkui tänä yönä 23-05 vain yhdellä pikaheräämisellä: kahden aikaan kitisi, mutta rauhoittui heti kun nostin syliin. Laitoin pojan sitten takaisin sänkyyn ja siellä se jatkoi tyytyväisenä unia. :)

Takaisin