La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä kyl torkahdan kans (en joka kerta) mut toisaalta neiti nukkuu kyl vieres koko ajan.. Et ei haittaakaan.. Tähän mennessä neiti on jopa itse tiputtanu tissin suusta kun on syönyt tarpeeks eli ei nuku tissi suussa..

Sandrax86 mä pysyn hyvin hereillä syöttöjen ajan mut pari kertaa kun oon noussu sit vauvan kanssa sohvalta ja menny vessaan niin oon hetken päästä havahtunut istuvani vauva kainalossa edelleen vessan pöntöllä :hilarious:

Mää syötän öisin vauvan sängyssä pötkötellen ja en nukahda sillon ku vauva aktiivisesti syö mut heti ku tahti hiipuu ja vauva alkaa itse torkahtaan niin nukahdan. Sit ku herään niin siirrän vauvan takaisin sänkyyn. Ei meilläkään vauva nuku tissi suussa vaan irroittaa otteen ku alkaa nukahtamaan :)
Nukkumaan mennessä vauva on alkanut kiukutteleen jostain syystä tissillä :D en tiedä mistä johtuu. Väsyneen oloinen on yleensä silloin kylläkin. Murisee ja riuhtoo tissiä, raajat vispaa joka suuntaan, ähisee ja pitää kaikenlaista mekkalaa ;)
Sitten yhtäkkiä hiljenee ja alkaa imemään normaalisti ja jossain vaiheessa simahtaa. Epäilin alkuun ettei jostain syystä maitoa tule näinä kiukkuhetkinä mutta kyllä sitä tuntuu tulevan joten ei siitäkään johdu :)

Enni, meil on ollu iltaisin kans ihan samaa kiukuttelua välillä.. Mä oon sit kietonut jonkun viltin sisään tms jolloin rauhoittunut nopeammin..

Enni, meillä samat iltaraivarit :D nyrkit käy ja kaveri ärjyy minkä kerkee..mun mielestä niin hauskan näköistä touhua, hahah!

Meilläkin samanlaisia raivareita kuin Enni85 kuvaili. Monesti on käynyt jopa niin että kun itse lopettaa aktiivisen rinnan tarjoamisen (yritän auttaa vauvaa "löytämään" oikean kohdan josta imeä), vauva saattaa simahtaa samantien poski tissiä vasten ja siihen loppui raivarit.

Hyvä jos täällä on muitakin raivoajia :D

Mua naurattaa monesti kans ku ne äänet on välillä niin hauskoja mitä päästää raivotessaan. Ihan sellasta murinaa ja ärinää ;)
Olen myös kapaloinut vauvaa mikä vähän rauhoittaa mutta silti saattaa aika pitkäänkin meuhkata.
Tuliko muilla D-vitamiinista massu vaivoja?

Meidän pikkuisella on ilmeisesti vatsavaivoja, mutta en kyllä osaa yhdistää niitä d-vitskuihin. Annan tipat aamupäivällä, ja tänäänkin tyyppi on sen jälkeen lähinnä nukkunut rauhallisesti.

Meillä ei ollut mitään vaivaa ennen D-vitamiineja ja päivä-kaks noiden aloituksen jälkeen alkoi tulla vihreetä kakkaa ja tyttö äheltää ja kipristelee. Aloitin maitohappobakteerit muutama päivä noiden jälkeen ja nyt alkaa taas enemmän oleen normaalin näköistä kakkaa. Tää on kyllä sellanen turistelija ollut että aina saa vaippaa olla vaihtamassa :)

Mä aloitin Rela d-tipoilla.. Siinä on maitohappobakteeri samas.. Käytän sit sen neuvolasta saadun d-vitamiinin myöhemmin.. :)

Joko teillä on vauvat nukkuneet ulkona? Meillä tänään otti molempien lenkkien jälkeen päikkärit ulkona. Käytiin aamulla ja päivällä lenkillä ja molemmilla kerroilla jäi nukkumaan ulos. Lenkkien kera vauva ollut varmaan viisi tuntia tänään yhteensä ulkona! :)

Mä oon kahdesti (eilen ja tänään) jättänyt vauvan ulos nukkumaan vaunulenkin päätteeksi. Molemmilla kerroilla vauva nukkui noin 1,5 tunnin pätkän, josta lenkin osuus oli 30-45 minuuttia. Meillä siis vauva nukahtaa vaunuihin viimeistään siinä vaiheessa kun lähdetään liikkeelle, joskus jo silloin kun vedän toppahaalarin vetoketjun kiinni - ja tämä siis vaikka olisi sitä ennen huutanut kurkku suorana. Kumma tyyppi :D

Muutaman kerran kun käyty lenkillä, on vauva sen jälkeen jatkanut unia ulkona.. Lenkki on yleensä n. 1h ja saman verran jatkanut ulkona unia..
Tuohon liittyen: on muuten itkuhälyytin tosi kätevä laite.. :) ei tarvi käydä vilkuilemas koko ajan et joko herännyt...

Terkku: täällä sama kans :) eka saattaa hermostua vaatteita pukiessa ja ku saat laskettua vaunuihin niin johan hiljenee. Tai viimestään heti kun rattaat liikahtaa ;)
Itkuhälytin on hyvä keksintö! :)

Just tänään mietin että ei ole tullut mitään mieleen että oltais turhaan jotain ostettu vauvaa varten. Itkuhälytin, Manduca, sitteri, rintapumppu kaikki olleet tarpeellisia :)

Mulla ei tuota rintapumppua ole, mutta muuten oon saanut hankittua tavaroita käytettynä aika kivasti. Itkuhälyttimen sain ilmaiseksi työkaverilta, ja paikalliselta fb-kirppikseltä bongasin baby björnin sitterin 15 eurolla. Kantoliina on kirppikseltä myös, ihan pilkkahintaan. :)

Meillä ei ole sitteriä lainkaan ja jos jonkun niin sen babybjörnin haluaisin. Kerro sitten Terkku (ja muut) mitä tykkäsitte

Takaisin