La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lauruskaah muistaakseni marttojen ohje joulusiivoukseen oli, että pese kaapit vain jos meinaat viettää joulun kaapissa :D
Eli tee se mikä hyvältä tuntuu!
Mä imuroin lattiat (saunaremppa loppumassa, hiekkaa yms joka paikassa) ja tyhjennän jääkaapista vanhentuneet ruuat. Ehkä, jos jaksan... hieman tippuneet viikossa standardit jääkaapin pesusta!!

Ansofii, mulla ollut koko ajan vauva niin alhaalle, etten osaa sanoa koska laskeutu. Esikoinen laskeutu synnytyksessä!

Täytyy sanoa, et tää alhaalla hengaava vauva aiheuttaa aika tuskaisia kipuja ja vihlontoja kohdunsuulle ja häpyliitokseen sekä välillä selkäpuolelle. Aamulla taas mietin et joko se tulee pihalle kun poras pepullaan mun lantiota..

Sandra: mä en tiedä että auttoko meidän vauvan kääntymiseen se että mä selkäkipuani helpottaakseni aloin käymään saunassa monta kertaa viikossa ja samalla rentoutin(lämmitin) selkää niin että seisoin keskimmäisellä lautella ja nojasin ylälauteeeseen niin että jalat ja selkä muodosti väärin päin olevan L-kirjaimen mahan roikkuessa alaspäin...

Joulunkuviot menee meillä tänä vuonna niin, että kun saatiin kesällä oma talo valmiiksi niin ollaan kotona. Ja varsinkin kun synnytys voi käynnistyä koska vain. Aiempina vuosina ollaan vuorojouluin oltu kummankin vanhemmilla ja joulupäivänä ajeltu toiselle. On toiminut hyvin, mutta nyt aloitetaan oma perinne ☺ Aatonaattona tulee miehen sukua käymään, aatto ollaan oman perheen kesken ja joulupäivänä tulee mun sukua käymään. Tapanin voi olla että kävästään mun biologisella isällä joka tässä samassa kaupungissa asuu perheensä kanssa, ei oo siis synnärille niin pitkä matka ☺ Mun vanhemmille(äiti ja "uusi" isä) kun on matkaa 100 km ja miehen vanhemmille sama sata, mutta vastakkaiseen suuntaan kun mun vanhemmat. Katsotaan mikä välipäivinä on oma olo jos sit ajelis jompaan kumpaan käymään. Mutta pääsääntöisesti ollaan tämä joulun ja uudenvuoden aika kotona.

Täällä myös vauva laskeutunut ja sf mitta tippui käyrän alapuolelle. (Rv 35 ja mitta 30) kun aiemmin on menty kokoajan käyrän yläpuolella.

Aamulla kävin antaa pissanäytteen ja siinä näkyi tulehdusta. Aamulla labraan antamaan näyte ja samalla kiireellinen aika verikokeisiin raskaushepatoosi epäilyn takia :/

Maajo, meillä ei oo omaa saunaa, mut taloyhtiön saunassa just viime lauantaina tein tota samaa.. Ja suihkussa kanssa. Yritetään siis vielä! Alkaa aika loppumaan kesken! En tiiä kyl, vauva on nyt tosi paljon myllertänyt pari päivää, voisko yrittää tehdä kääntöyritystä..?

Siivoilen täällä niin kauhea paineen tunne tonne alamahaan tulee vaikka ei hirveesti rehki.. :o

Maajo, meillä ei oo omaa saunaa, mut taloyhtiön saunassa just viime lauantaina tein tota samaa.. Ja suihkussa kanssa. Yritetään siis vielä! Alkaa aika loppumaan kesken! En tiiä kyl, vauva on nyt tosi paljon myllertänyt pari päivää, voisko yrittää tehdä kääntöyritystä..?
Toivottavasti kääntyis vielä, mulla oli viikko sitten hirvee mylläys mahassa kun mieski sitä katsoi ja hämmästeli joten epäilen et silloin pyörähti rt:hen.

Toivotaan että kaikki hyvin ♡ saapa nähä saanko nukuttua ku ressaan heti kun muuten niin hyvin menny kaikki tähän asti. Pelottaa tuo suuri kohtukuoleman riski jos on nuo arvot koholla :(

10h ennen kokeita (maksa ja sappi) en saa syödä mitään mutta onkohan vesi myös kielletty?

Joulusiivouksessa meillä on aina noudatettu tota marttojen ohjetta ja toista yhtä hyvää eli sammuta valot ja sytytä kynttilöitä. Eli ei turhaa stressiä siivouksesta. Tän vuoden tavoite on ettei jätetä kaaosta kotiin kun lähdetään joulunviettoon niin on mukavampi palata. Eli rojut paikoilleen, tiskit koneeseen ja pikainen imurointi.

Toivottavasti kääntyis vielä, mulla oli viikko sitten hirvee mylläys mahassa kun mieski sitä katsoi ja hämmästeli joten epäilen et silloin pyörähti rt:hen.
No nyt mies tuli tunnustelemaan vatsaa, kun sanoin et vauva riehuu. Hän ite keksis et hei, mee äkkii etunojaan jos vauva yrittää kääntyä! Toi jumppapallonkin mulle. Mut kontillaan en tunne mitään liikkeitä, rauhottuuko vauva vai eikö siinä asennossa vaan tunnu niin selkeästi?
Kova on yritys nyt!!

Tammivauva voi ei!! Ootko tuntenut liikkeitä normaalisti? Kai suuta saa kostuttaa vedellä.. En sano varmaksi.

Liikkeet on tuntunu onneksi tosi hyvin! Jos jotain häikkää noissa verikokeissa näkyy ni vaadin että käynnistetään aiemmin, ku vauvan mahollisuudet mahan ulkopuolella on paremmat.

Jokohan köhä alkaisi helpottaa, sain viikon antibioottikuurin poskiontelotulehdukseen. Ja laskettuun päivään on aikaa enää yhdeksän päivää. Jännä nähdä ehdinkö parantua ennen synnytystä. Uskoisin niin. :hungry:

Tammimamma, täällä on ihan sama juttu. :(
Menen aamulla labraan samoista syistä. :(
Muo kutittaa jalkapohjia ja kämmeniä.. toivon vaan että olis kuivasta ihosta johtuvaa.. mulla onneks vauva on liikkunut nyt tänään tosi paljon. Mutta silti pelottaa toi kohtukuolema. Mulle tosin sanottiin että ei pitäisi olla huolta, sitä pääsee sitten tarkkailuun jos arvot on koholla ja sit jos kunnolla niin sit käynnistetään.

Onko sulla kutinaa ja kuin voimakasta? Mulla on ollut viime vkolla parina päivänä ja nyt eilen ja tänään voimakkaampana... kuhan vaan saa tulokset heti. Neuvolatäti sanoi että pitäis tjlla samana päivänä. Lääkäriystävä sanoi että ehdottomasti tulee kun on tämmöisestä asiasta kyse..

Tsemppiä sinne! Toivotaan että molemmilla on vain väärä hälytys..

Sain nyt mopattua koko kämpän.... Nyt mä istun alas enkä liiku mihkää! :D

Taitaa mennä tammivauva ja tammimamma sekaisin mut ei haittaa ;)

Mulla on pidempään kutittanu jalkoja,ihan vaan sääriä. Eilen käsivarsia ja mahaa. Mainitsin siitä neuvolassa ohimennen enkä arvannu miten vakavasta voi olla kyse kun ei ole kaikkia tiennyt mitä raskaus voikaan tuoda tullessaan.

Joskus tuosta raskaushepatoosista luin sen verran että yleensä jalkapohja ja kämmenet kutiaa niin senkään takia en säikähtäny, mutta neuvolatäti taas oli kauhuissaan että aivan sama missä kutittaa jos se kerran ei oo ennen arkipäiväistä ollu. Jalat mulla on oikeesti jo verillä ollu pidempään kun unissaan rappaan .

Erityisesti tuo kutina iltaisin/öisin viittaa siihen.

Toivotaan AnnikaH että saadaan molemmat normaalilukemat verikokeista ja saatais nauttia raskaudesta loppuun asti. Mulla alko paasto nyt ja tulokset saan kuulla jouluaattona.

Takaisin