La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ainiin ja joulujutuista, kävin tänään vaappumassa vihoviimeiset joululahjat. Nyt saa riittää mun puolesta. Eilen hain tokmannilta paperiled-tähdet olkkarin ikkunoihin, kun siellä oli ne tarjouksessa.
Alkaa kyllä olla senverran tuskaa autoon ja autosta pönkiminen kävelystä puhumattakaan, että mitenhän saa ruokaostokset hoidettua. Piparitaikina pitäis vielä tehdä ja leipoa esikoisen kanssa.

Onko teillä, jotka on saanut vauvan kokoarvion, tehty se ihan tavallisella neuvolalääkärin käynnillä? Mulla on huomenna aika lääkärille, niin meinasin vaan että tsekkaako ne siellä nyt noi kaikki koot ja tekeekö minkäänlaista synnytystapa-arviota?

Pakko kehuskella, kun mies asennutti lauantaina suihkukaapin meidän kylppäriin.. Siinä on selän hierontaa ja syvennys jossa istua ja peili. Aluksi vieroksuin sitä, että sehän halkeaa kun tällainen sotanorsu astuu sinne enkä varmana uskalla istua mihinkään, mut nyt kahden käyttökerran jälkeen täytyy sanoa, että melko ihanat on ne selän hierontasuuttimet!! Varsinkin kun on menkkamaisia kipuja alaselässä, niin kuumaa vettä sieltä suoraan selälle.. Ja ei toosan pesu voi olla helpompaa kun istuu siinä! :P huomenna kokeilen ajella säärikarvoja :D
Eihän se vesihieronta edessauta synnytyksen käynnistystä?

Täällä kanssa käyty neuvolalääkärissä pari päivää sitten, missä ultrattiin ja arvioitiin pikkuisen koko. Neiti oli 2500g 36+3 päivillä. Ja muutenkin kaikki oli hyvin. <3
Veikkasi sellaista 3-3,5kg pötkylää syntyessään. Saa nähdä kuinka sitten osuu oikeaan. :)

Kamalaa kun kaikki joulusuklaat himottaa niin että ei mitään tolkkua! Mä ajattelin kokeilla josko sitä vasta aattona söis seuraavan kerran, viikon olla ilman. :D

Nyt 36+5 ja kovasti supistelee sekä harkkaa että kunnolla. Vauva oli jo laskeutunut ja kiinnittynyt, mutta kohdunkaulaa oli vielä jäljellä muistaakseni 3cm, että ei nyt ehkä ihan vielä synny. Tai mistä sitä tietää. :)

Ihanaa joulunodotusta kaikille. :)

Joo minullakin oli ultra äippäpolilla perätilaepäilyn vuoksi niin samalla sitten kätilö otti mitat vauvasta ja antoi tuon arvion. Muuten täällä ei tehdä mitään kokoarviota joten sain sen nyt vähän "vahingossa".

Mulla on loppuraskauden neuvolalääkäri ensi viikolla, 22. päivä. Siellä ilmeisesti tarkistetaan, missä asennossa vauva on tarjolla ja tietenkin kohdunsuun tilanne. Jos vauva on perätilassa, niin sitten äitipolille tulee varmastikin lähete.
Huomenna on äippäloman ensimmäinen päivä. :happy:
Tänään olisi sairaalan järjestämä synnytysvalmennus, jonne on tarkoitus osallistua.

Eilen käytiin ostamassa miehelle uudet puvunhousut, niin illalla tiesin kyllä shoppailleeni. Pelkkä pyykkien levitys tuntui tuskalliselta, vaikkakin kyseessä taisi olla vain harkkasupparit. Mutta silti...

Täällä mennään vasta 34+1.

Loppuraskauden lääkärintarkastus, ultraavalle lääkärille kun kaikki vissiin sitä hommaa ei osaa..
Oli kyl sellaiset kakkavehkeet ne laitteet että huh huh.. :D

Voi ei mikä väsymys ja vielä pitäis kuudeks mennä esikoisen joulujuhlaan! Mitenhän siellä jaksaa istua ja kääk mitä laitan taas päälle... meen varmaan verkkareissa ehkä ihmiset ei kato niin pitkään kun näkee että oon raskaana!

Voiko yhtää enempää hävettää? Ku meidän autosta puhallin lakkas toimimasta, sulakkeet katottu 3 kertaa läpi ja puhaltimen se moottori irroitettu ja kokeiltu että toimii (kyllä toimi) ja mistään ei vikaa löydetty. Vietiin tänään aamulla huoltoon se auto, arvatkaa vaa ku nää löysi vian niin se JOHTUI sulakkeesta! Mua vähän vituttaa ja naurattaa ja itkettää jajaja.. Kyllä tuli kalliiksi! :3

Aphrael voisin kyllä yrittää vääntää muutamat laatikot :happy:pelottaa vaan että niistä tulee pahoja ja sit on itku lähellä..

Onkohan nyt jo liian myöhästä vinkua itseään synnytystapa arvioon tai edes lääkärin tarkastukseen koon puolesta. Kun oikeasti ensisynnyttäjänä olisin tosi tosi kiinnostunut mimmonen sielt on tulossa, vaikkakin ovat arvioita :angelic:

Vaikka noi aina sanoo ettei käteen tunnu mahanpäältä valtavalta, niin kyllä se omasta mielestä tuntuu:hilarious:

Nyt sitten alko myös kunnon maidontuotanto ja voin kertoo et jos ei kertaakaan tyhjennä päivässä niin jumankauta on kipeet...

Avautuminen ja valitusvirsi tulossa..

Toissa yönä alkoi ihan kauhea närästys. Ikinä ei ole ennen närästänyt ja nyt tuli kyllä niin polttavana että olo oli ihan kamala. Noo, viime yönä sama juttu. Muutenkaan en saanut nukuttua ja aamuyöstä ihan hirveä närästys että oli pakko nousta ylös. 3-4 jälkeen en ole nukkunut silmäystäkään kun mahakipu tuli tilalle, kun närästys loppui :(
Neuvola oli nyt aamusta ja siellä "kaikki" pielessä. Verenpaine liian korkea, raskausmyrkytysoireet terkka tankkasi moneen kertaan läpi. Viikonloppuna pitäisi seurata verenpainetta eikä mulla ole mittaria. Toivottavasti korkea paine johtuu nyt vaan tästä valvotusta yöstä!
Tän päälle vielä positiivinen saganäyte kruunasi kaiken.
Tunteet pinnassa ja tekis mieli kaivautua peiton mutkaan vollottaan..
Maanantaille ylimääräinen neuvola aika verenpaine kontrollia varten.

Tsemppihalit sinne Eini!
Närästys on kyllä kamala vaiva, yääk. Ja tuommoisten öiden jälkeen sitä ei tosiaankaan ole yhtään voimia ottaa huonoja uutisia vastaan. Toiv tilanne paranee vkl :)

Tsemppiä Enni.. Ja asiaa ei helpota yhtää se et ne tunteet on muutenkin pinnassa, ainakin itsellä tuntuu olevan..

Anteeksi tyhmyyteni mut saganäyte?

Voi Enni, tsemppiä! Jospa se korkea verenpaine johtui ihan vaan huonosti nukutusta yöstä. Närästys on kyllä viheliäinen vaiva. Auttaako närästyslääke? Mulla ainakin toimii Gaviscon paremmin kuin Rennie. Olisiko siellä teillä joku apuvälinelainaamo, josta saisit haettua verenpainemittarin lainaan?

Muoks. Tulipa taas loogisessa järjestyksessä tuo mun kommentti...

Enni, Olipas kyllä kurjia uutisia neuvolasta.. Mulla on aina verenpaineet normaalia korkeammalla jos yö on ollut huono. Ja sama pätee näköjään raskausaikana paastoverensokeriinkin. Onko sulla muita myrkytysoireita? Tai no ilmeisesti ei..

Takaisin