La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tansku mulla pullahti napa ulos jo aika alkumetreillä molemmissa. Se on vähän nenämäinen uloke :D

Tiita ei tääkläkään mitään joulufiilistä. Vaikea ymmärtää et joulu on ens viikolla. Siksipä kai kaikki valmistelut on levällään. Taino kortit lähetetty ja lahjat paketoitu mut ruokia tai kauppalistaa ei es mietitty.

Samassa tilanteessa Jadeiitti. Katoin kaupassa tänään ku ihmiset osti kinkkuja, mä tajusin vasta et vitsi kohta on aatto! Jotenkin vauva vie niiiiin kaikki ajatukset ettei tule erityistä joulufiilistä!

Mulla se on kyllä tää sää enimmäkseen, mut joo vaikuttaa tietysti raskauskin.

Mä oon niin jouluihminen yleensä ja meillä joulupöytä on tosi perinteinen, koska ne on mun herkkuruokia :)
Surettaa vasn, että glögi närästää nyt todella paljon. Pakko jättää juomatta.. saas nähdä miten käy toisen suosikin lanttulaatikon kanssa.

Mä olen jo pitkin joulukuuta juonut glögiä ja syönyt imellettyä perunalaatikkoa ja lanttulaatikkoa. Ei ole aiheuttanut mulle närästystä nuo. Mulla on flunssa ja kurkku kipeä viime viikonlopusta lähtien ja pakko juoda kuumaa koko ajan. Kurkkukipu ja liman tulo aiheuttaa mulle närästystä. Mahan suuren koon takia en pysty syömään paljon kerralla, kun alkaa närästää.
Lauantaina meinaamme ostaa kuusen.

Jäi kinkku vielä kauppaan, mies sano että ehitään sittenkin ostaa se sunnuntaina... Joten ei tänään tarvinnutkaan ostaa koko kauppaa tyhjäksi.. :))

Oon ihan poikki tästä päivästä, en jaksa istua edes enään et on pakko tulla jo sänkyyn makaa..

Muokattu viimeksi:
Itseä harmittaa koko joulu lähinnä.. Mihinkään ei enää uskalla mennä sukulaisia katsomaan kun ajaminen tuntuu pahalta. :arghh:ja vaikken niin jouluihmisiö olekkaan niin pidän tärkeinä perheen läsnäoloa ja yhteistä aikaa.

Jouluruokia en osaa tehdä itse ollenkaan ja kaupan valmiista en pidä. :bored:
Varmaan menee netflixin piikkiin tämä joulu... :sour:

Mulla pullahti napa viime viikolla ulos, rv 35..
Mut sekin pullottaa vaan sieltä yläreunasta ja aamusin on norminapa.. sit päivän aikana kun syöt ja touhuat niin napakin nousee kuopastaan :D

Eilen oli neukkulääkäri ja kokoarvio, kaulaa 2cm tähteellä, pehmennyt hieman mutta kiinni edelleen.. ja naperon kokoarvio 2900g, ei kuulema ole jättiläinen tulossa.. kerkeehän tuo vielä kasvaa :)
Mistä lie perinyt notkeutensa kun pää alaspäin oli ja varpaat suussa! :D

Oma painokin oli onneksi tasaantunut, parisen viikko sitten neuvolassa niin reilu kilo viikossa.. :D
Nyt vaan enää 480g :p

Voi tsiisus tuo joulukuun ryhmässä tuo pienen poikasammakon kuva... huh..:happy::Heartblue
Tässä vanhakin herkistyy :)

Rv 36+6

Huoh täällä mä istun vessassa. Alamaha sattuu ja maha ns. Sekaisin mut mitään ei tuu. Heräsin hitolliseen mahan kouristukseen ja oli pakko tulla vessaan.. eikai tää nyt enteile kuitenkin synnytystä. Mulla on niitä helkkarin jomotuksiakin ollut nyt viikon verran.. torstaina ois kumminkin se synnytystapa arvio ja mies on ennustanut et meijän tyty syntyis sillon..

Naps, Riippuu toki jouluruoista (niistäkin kun on miljoona erilaista variaatiota), mutta suurin osa laatikoista esim on hurjan helppoja tehdä kun vaan ottaa asiakseen. Ja kaupoista saa nykyään valmiina juuressoseetkin jos ei jaksa niitä tehdä ja haluaa soseesta tehdä laatikoita. Kokeilepa ihmeessä tehdä tänä vuonna jos vaan jaksat :)

Mä olen tuon nuorimmaisen takia laittanut täällä joulua pienissä erin pari viikkoa ja yhtään ei ole joulufiilistä. Jos huomenna yrittäisi saada sellaista aikaan lahjoja paketoimalla ja joululauluja kuuntelemalla vaikka. Suurin syy tähän oloon on kyllä tuo säätila. Vaikka täälläkin on nyt pari milliä lunta niin sääennuste kun lupaa lämmintä ja vettä niin ei tuo lumikaan nyt lisää fiilistä :( No aattoaamuna sit viimeistään saa joulufiilistä kun lapset avaa aattoaamun pakettinsa ja päästään aloittelemaan jouluherkkujen syömistä aamupalan merkeissä..

Hei kaikille ja mukavaa joulun odotusta! Joulun fiiliksiä vielä itsekin hiukan haeskelen, mutta kunhan saa kodin siistiksi ja kynttilöitä viriteltyä, pipareita leivottua ja taitaa luntakin hiukan saada maahan, niin eiköhön se siitä. Äitiysloma alkoi tänään ja on kyllä niin raukea ja levollinen olo, että tuntuu siltä että vois käydä nukkumaan ja herätä vaikkapa viikon päästä kinkun tuoksuun :) Töissä oli syksystä tähän asti todella kiireistä ja stressaavaa. Ilmeisesti stressistä johtuen sain välillä vaikeissa tilanteissa jopa hyperventilaatio-oireita. Onneksi kuitenkin sain omat työt suht mallikkaasti päätökseen ja ohjeistettua loput sijaiselle, että hyvillä mielin voi lomille jäädä. Raskausviikko 34 on menossa ja oireet ovat olleet ilmeisen tavallisia näille viikoille. Harkkasupppareita/kovottolua aika ajoin, kamala väsymys, kovasti möyrii vauva ja tunkee itseään milloin mihinkin ja sukkapuikkokipuja tulee aika ajoin. Sokereita täytyy mittailla kolmena päivänä viikossa, neljä mittausta, mutta ne on olleet onneksi normaalit. Täällä päin ei tehdä synnytystapa arvioita tai kokoarvioita ennakkoon, ilman erityistä syytä ja kun sokerit on pysynyt hyvinä, sf-mitta suht käyrillä ja neuvolan mukaan poitsu on raivotarjonnassa, niin tuskin arvioidaankaan, ennen kuin synnärillä. Närästys on kamalaa ja sitä on melkein joka päivä. Monet puhui saunomisesta, itse en jaksa olla kuin aina hetken vaan, kun tuntuu että happi loppuu saman tien. Tässäpä lähiaikojen kuulumiset tänne. Ehkä nyt höpöttelen täällä enemmänkin, kun on aikaa :)

Yäääk, täällä on taas puhuttu napajuttuja :yuck:. Onneks mulla ei oo pullahtanut ulos, pelkäsin sitä raskauden alussa paljon enemmän kuin mitään raskausarpia tai vatsalihasten erkaantumista. Kuoppa vain on venynyt vähän. Ja jos hipaisen jotain esim. pöydän kulmaa napavyöhykkeelläni, nousee samantien kylmät väreet ja tekee mieli kiljua. Voi mun napa.

Viime yönä heräsin kolmen aikaan vatsatauti-oloon. Mahaa väänsi ihan tosissaan, oksetti ja oli kylmä hiki. Ihan voimaton olo. Ajattelin, että jos nyt oksennan, niin menee lattialle, ei vaan pystynyt liikkumaan. Jossain vaiheessa kuitenkin ilmeisesti helpotti sen verran että nukahdin, koska pari tuntia myöhemmin heräsin menkkakramppi-supistuksiin ja kirosin mielessäni, kun ei ihmisten anneta nukkua. Onneksi niitä ei tullut montaa. Ja onneksi mitään vatsatautia ei tullut. Sehän tästä olisi vielä puuttunut.

Vilttitossu, mä kävin niiden sokereiden takia just tuossa kokoarviossa kun se on kuulema vissiin kaikille automaattisesti tulossa jos sokerit.. (näin puhu mun nuorikko neuvolatäti :p )

Noo.. eilen oli 36+5 niin lääkäri ensimmäiseks valitti että miks mä olen täällä että liian aikaista että nämä tehdään yleensä vkolla 38..
Enpähän mä ole tuota aikaa valinnut.. terkkari sen antoi ja oikeestaan se olis vasta ens vkolöa ollut 37+ mutta jouluviikko, vajaa viikko..samoin seuraava... eikä kamalasti ollu ultraavien lääkäreiden aikoja enää niin lääkäri tokas että no tämän kerran... :O

Mäki mittailen sen 3×vkossa 4×päivässä
Arvot olleet hyvät, ei ylityksiä

Kysyin siinä kun lääkäri ultrasi että onko noiden sokereiden mittaus (tai verenpaineet kun ovat hiukan korkeat joka kerta) vaikuttaneet vauvaan millään tavalla tässä yhdessä kuljetulla matkalla niin sanoi että ei ole, normaalin kokoinen pieni tirppana täällä asustaa, liikkuu paljon sun muuta että kaikki mitat on hyviä.

Niin ja sf-mitta oli 33cm, ollut jo ties miten pitkään... :O

Hemmutar, kävin itse myös eilen ultrassa, kokoarvio 2900 g myös :) viikkoja 36+3 eli aika samoissa mennään! Aloin kyllä miettiä että toivottavasti ei nyt mitään kiloa enää ainakaan kasvaisi vauva :o

Bimbelibom mulla oli ihan samanlainen yö tossa vkl, mutta mun oli pakko käydä pöntöllä kyllä silloin. Mikälie maha sekaisin tauti...

Jännä kuulla ylihuomenna et oisko tää kääntyny... ja tietty et paljonko ne arvioi kooksi. Eilen tuntui kuin ois ollu vauva poikittain mahassa....

Vilttitossulle hyvää äippälomaa :)

Takaisin