La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täälläkin tortut, kinkku, paistilihat ja laatikot on valmiina jo ja äiti tuo tänään piirakat :) mut loput jättää ensviikolle :)

Mä jotenkin nautin ihan hirveästi siitä että jouluna syödään just ja vain niitä ruokia mitä halutaan, kun kuitenkin ollaan kahdestaan miehen kanssa (suku kaukana ja la liian lähellä reissaamiseen). Just eilen puhuttiin että mitä kumpikin haluaa syödä ja mä tein samalla vähän listaa ruuista. Esim. kinkun kaveriksi tehdään paahtopaistia ja keitettyjen perunoiden sijaan syödään yrttilohkoperunoita. Mun on pakko saada jälkkäriksi luumurahkaa, vaikka mies ei sitä syökään. :D

Terkku ollaan oltu eilen samoissa puuhia :D Mekin jo mietittiin joulun ruokia ja tein listaa. Mekin ollaan omalla porukalla, mies, minä ja esikoinen. Ei lähdetä reissaamaan ja pukki saa tulla. Ihanan intiimi joulu tulossa meille. Oon odottanut tätä hetkeä että saadaan olla ihan kolmistaan jouluaattona!

Mun oli eilen jo pakko saada luumurahkaa. Joten sitten sitä tein ja syötiin jälkiruuaksi sekä iltapalaksi luumurahkaa. :hilarious::)

Hei jos täälä on jyppilästä väkeä, niin paikallisessa name it liikkeessä on ihan kaikki -50%. Hyvään aikaan tulin ystävän luo vierailulle =)

Sandrax, oliko sulla tänää se kääntöyritys? Miten meni, miltä tuntui? :)
Kirjoitin tuonne salaiselle puolelle neuvola- ja ultrakuulumisiin! Mutta siis sattui ihan hitokseen, eikä lääkäri ja kätilö saaneet vauvaa hievahtamaankaan :( yrittivät vaan kerran, ja lääkäri totesi että ei vauva liiku, ei kannata. Edelleen siis mennään perätilassa!

Meidän on pakko käydä ostaa tänään jo jotain, koska mies on seuraavat 7 päivää töissä 13-23 vuoroissa. Ostetaan pakkaseen sellasia tuotteita mitä sinne nyt jo voi ostaa, tänään tein myös pakkaseen vähän jouluruokia itse. Kinkku, kalat, limpparit glögit yms juomat pitää vielä ostaa.. Nyt kun tulikin puhe niin täytyypä muistaa ostaa Alkosta sitä lehtikuohua! :)

Toki mies sitten laittaa mulle rahaa jos tarvitsee käydä vielä jotain ostamassa.

Aatonaattona mä käyn tekee viimeiset joululahja ostokset kun sillon tulee rahaa.. (:

Tossa kuvaa tämän päivän puuhista.. :)

ImageUploadedByVau Foorumi1450192855.007126.jpg

Huh huh. Sämpylät leivottu! Yöllä voi olla lonkat kipeenä taas tästä jalkeilla olosta.
Tänään tuli uusi verokortti ja soitin verotoimistoon, että tuli muutokset tehtyä. Tulot on huomattavan paljon vähemmän mitä töissä ollessa ja veroprosentti tulee olemaan korkein ensi vuonna mitä ikinä töissä ollessa on ollut! Vähän yläkanttiin tehtiin laskelmat mutta ei nyt mitenkään erityisen paljon. Aika kummalliselta tuntuu, että verottaja vie ne viimeisetkin pennoset.

Mutta tänään 37+0 täynnä :)

Kiitos jadeiitti, elämäni toisen kerran tein... (sen on näköisetki...) :D

Kauheen ahkeria joulunlaittajia olette! Mä olen suunnilleen lahjat laittanut ja siinä se onkin. Piparitaikina odottaa pakastimessa leipojia, en tiedä koska jaksetaan...

Mulla onkin ollut tapahtumia tässä parin viikon aikana. Ensin äitiyspolilla todettiin kaiken olevan kunnossa, mitä verenpaine vähän nousussa. Lisättiin verenpainelääkitystä. Viime viikolla neuvolassa hemoglobiini oli noussut jo 127 ja käskettiin lopettamaan rautalisä kokonaan. Torstaina huomasin, etten ollut tuntenut vauvan liikkeitä sitten keskiviikon. Enkä saanut tuntumaan, vaikka mitä tein. Ei muuta kuin käymään tays:ssa käyrillä. Sykkeet ja liikkeet näkyivät onneksi heti, mutta mun verenpaineet oli 168/107o_O. Lopulta lääkäri ultrasi vauvan, joka oli näin loppumetreillä kääntynyt perätilaan.
Lauantaina vietettiin poikien kaverisynttärit, 13 ekaluokkalaista. Vauhtia oli, mutta hyvin selvittiin.
Eilen kävin tk:ssa astmalääkkeitä uusimassa ja sainkin antibioottikuurin poskiontelotulehdukseen.
Saas nähdä mitä torstaina äitipolilla sanotaan? Onko kaveri edelleen perätilassa ja aiotaanko sille tehdä jotain?

Mä olen tehnyt mun osuuden jouluruoista jo pakastimeen eli porkkana- ja bataattilaatikot sekä meidän joulupöytään (eli anoppilaan) ja mun mummulle. Ensi viikolla vielä leivotaan tytön kanssa saaristolaisleipää yms. Muut jouluruoat huolehtii appivanhemmat. No jälkkäristä pitää vielä keskustella, että haluaako anoppi tehdä vai teenkö minä. Jaetaan siis aina ne ruoat mitä voi tehdä jo ennalta valmiiksi ja porukalla sitten kokkaillaan loput aatonaattona/aattona.

Tänä jouluna olisi ollut meidän vuoro laittaa joulu täällä meillä sekä mun vanhemmille, mummolle & papalle ja siskolle että miehen vanhemmille ja siskolle. Mutta nyt todettiin, että mieluusti joku muu saa laittaa joulun, me korkeintaan leivinuunissa paistetaan kinkku. Tämäkin suunnitelma on vielä avoin, että missä ollaan ja kuka laittaa. Mun vanhempien luokse ei olla jouluaatoksi ainakaan menossa, kun ovat sen verran kaukana - käymme jonain joulunpäivänä heidän luonaan.
Musta vaan tuntuu siltä, että mä en saa jouluaatosta mitään irti, siis sellaista mitä jouluihminen voisi toivoa. :sad001

Milloin napa pullahtaa kunnolla esiin? Mä olen jo odottanut sitä, kun napani "ulkonäkö" on muuttunut :woot: Ja se on tuntunut melkein koko raskauden ajan erilaiselta kuin "normaali tilanteessa".

Tansku mulla ei esikoista vuottaisa ees pullahtanu :) et joilain pullahtaa joillain ei. Ja nyt on ollu napa pullollaan jo viikosta 32 :)

Eihän kaikilla napa pullahda ulos vaan jää tasapaksuksi mahan kanssa :)
Mulla ei ole pullahtanut vaan jäänyt aikalailla muun mahan kanssa samalle tasolle. Joillakin napa pullahtaa jo varhaisessa vaiheessa muuta mahaa korkeammalle.

Joulu hmm ite kyl meinaan joulu safkat kotona laittaa ja joulu saunassa käydään meillä ja varmaan äitikin tulee meille joulu saunaan ja sen jälkeen mennään mun vanhemmille syömään lisää ja siel sit jaetaan lahjatkin :) äitini siis asuu n. Vajaan kilsan päässä :) samoin miehen vanhemmat. äiti kävi tänään paistaa piirakoita ja voi että ol hyvää ku toi tullessaan maistiaisia :)

Mulla ei oo pullahtanut eikä varmaan pullahda. :)

Hmm lisäys viellä tähän jouluun.. Oon yrittäny tehä vaik mitä et pääsis joulu tunnelmiin mut ei ei vaan oo joulufiilustä yhtään ja ens viikolla jo aatto enneminkin tuntuu ku jouluun ois viel toista kuukautta :(

Takaisin