La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mäkin nyt panttaan saunomista sinne uuteen vuoteen asti jos se mitään auttaisi. La niin lähellä siinä kuitenkin että voi tää tulla jo vaikka ens viikolla. Mieluusti menisi alkuvuoteen mutta jos tulee tänä vuonna vielä niin ihan sama sitten milloin.
Meidän esikoinen taisi olla muutaman kuukauden ikäinen kun pääsi saunassa piipahtaan. Muutama hassu hetki ala lauteella ja pois. Kylvyt meillä on edelleen isompi hitti kun sauna. Ja ihonsa takia kylpy parempikin kun sauna. Saunaan rakennettiin ihan oma nurkka joka ei kuumene samalla tavalla kun muu sauna. Meillä on sellanen sauna vielä missä jalkataso on koko saunan alalta yhtä "lattiaa" ja tytön nurkkaus on juurikin sillä tasolla.

Kunhan meidän saunaremppa valmistuu, niin lauteet kyllä kutsuu :D

Esikoista odottaessa saunoin koko raskausajan, n. 1-2 kertaa viikossa yleensä. Ihan loppumetreille saakka. Kaippa sitä saunomista kannattaa harrastaa ihan oman olotilan ja omien tuntemusten mukaan!
Laskettuna aikana mulla oli saunailta kavereiden kanssa ja seuraavana aamuna tyttö alkoikin tehdä tuloaan :)
Meillä oli tosin silloin siinä Lapin kämpässä puukiuas...

En jaksa odottaa ensi viikon neuvolalääkäriä. :/
Pitää keksiä paljon tekemistä tälle viikolle niin menee nopsaa aika.

Oon vähä ehkä myöhäs liikkeellä näissä vakuutusasioissa, oon ollu aika saamaton sen suhteen.. En tie mitään näistä vakuutusasioista enkä osaa kysellä yhtiöiltä mitään. Mutta ollaan tässä mietitty pohjantähtee, et onko se hyvä? Kotivakuutus ja autovakuutus on myös siellä eli siitä kai mahdollisesti saa jotain alennusta? Just pyörähti 34rv käyntiin ja sieltä voi saada vakuutuksen 36rv asti. Et pitäis toivottavasti vielä keretä, jos sieltä ottaa :D tais korvata ihan hyvin kaikkee mitä katoin. Mut onko jotain mitä se ei korvaa?

Oi mä olen niin katkera teille joilla on saunat! On muuten ollut ainoa asia mitä oon kaivannut "himon lailla" raskaudessa !
Käytiin kyllä kylpylässä ja isovanhemmilla aina mahdollisuuksien tullen.
Ennen raskautta on tullut nopeasti huono olo muutenkin matalien paineiden takia, mutta nyt on ollut hengenpelastaja !

Mä oon saunonut läpi raskauden pari-kolme kertaa viikossa, ja just muutama päivä sitten neuvolanterkka sanoi että ihan huoletta saa saunoa. Ei oo aiheuttanut supistuksia tai muutenkaan epämukavaa oloa, kun on malttanut juoda kunnolla ennen saunaan menoa ja kuulostella omaa olotilaa siellä saunassa. Mitään hirmu kovia löylyjä ei edes tee enää mieli ottaa, mutta ihanasti se rentouttaa.

Nadam, Pohjantähden lapsivakuutus on käsittääkseni aika kattava ja niillä on muistaakseni se lisäturva, jonka avulla vanhempi voi jäädä töistä joksikin aikaa pois jos lapsi esim. sairastuu vakavasti ja vakuutus sitten korvaa ansionmenetyksiä.

Huomenna pitäis mennä ostelee miehen kanssa joulunpyhiksi ruokaa jne. :3

Me otettiin Pohjolasta vakuutus enkä mäkään tiedä onko hyvä/kattava vaiko ei, noh kassotaan, pidetään vuosi voimassa ja sitten mietitään jatkot tarpeen mukaan...

Sauna: en ehkä tulisi toimeen ilman. Eikä oo mullakaan mitään ei tpivottuja oloja aiheuttanut. Paineet mulla pyrkii saunassa laskemaan normaalistikin ja siksi mulla on aina iso vesipullo mukana saunassa jonka tyhjennän saunoessani.

Mä oon viimeks kesällä mökillä saunonut :o Omaa saunaa meillä ei ole, mutta tossa seinän takana anopilla on puusauna ja sitä kyllä sais ihan vapaasti käyttää, mutta ei vaan tuu ikinä mentyä. Huomenna aamusta taas neuvolaan ja sit hoitelemaan joululahjat...paremmalla menestyksellä kun tänään :D Kävin keskustassa, mutta yhtään lahjaa ei tarttunut mukaan... vaunuverho löytyi :)

Meillä jäi nyt vakuutus ottamatta, kun missasin ensimmäisen terveysselvityksen ja sitten pyysin uuden, mutta en ikinä saanut mitään päätöstä. Kyseessä oli siis op-pohjola.

Maria, me otettiin Pohjolasta myös tuo vakuutus ja oli mennä koko juttu sivu suun kun eivät olleet muistaneet avata sitä terveysselvitystä täytettäväksi. Laitoin sitten verkkoviestiä aspaan ja asia korjaantui, mutta ilmeisesti noissa tapahtuu sitten kämmejä enemmänkin jos eivät mitään teille vastanneet. Aika ikävää.

Mä pyysin netin kautta tarjouksen, joka oli voimassa vain lokakuun alkuun. Sen tarjouksen terveysselvityksen missasin. Sitten kävin op-konttorissa ja siellä lupasit avata terveysselvityksen uudestaan ,jonka sitten täytin ja lähetin. Mitään vastausta en ole mielestäni saanut takaisin.

Ehkä pitäisi soittaa sinne op:lle, että saako sitä vakuutusta vai ei...Olisi kiva ainakin tietää.

Meillä on molemmilla lapsilla nyt vakuutukset pohjantähdessä. Esikon kohdalla tuli kyllä tarpeeseen, sen verran paljon on saatu vaikean atopian takia juosta allergologilla ja testeissä. On maksanut rasvojen ja lääkkeiden kanssa itsensä takaisin.

Täällä taas tässä illalla oli toisella pitkään hikka. Piti oikeen ottaa videolle pieni pätkä! :) <3

Meillä on vakuutukset Pohjolassa ja mun tietääkseni se pitää ottaa 3kk ennen LA. Esikoisen aikaan piti skannata nvl kortti mukaan mut nyt oli se selvitys. Täytin sen netissä samalla kun hain. Sieltä tuli sitten vakuutustarjous ja lasku, joka piti maksaa eräpäivään mennessä, että on vakuutus voimassa!

Alinah aika aikasin te käytte jouluruoka ostoksilla :)
Mä oon tässä manannu et kun oon nyt jo ihan puhki ni miten jaksan ens viikolla/vkl enää ruokakauppaan!

Kyllä mäkin ajattelin hakea jouluksi mahdollisimman paljon ruokia etukäteen. Esim kaikki pakasteet voi helposti hankkia valmiiksi, samoin jos on jotain säilyviä must have -ruokia niin ne hankitaan tällä viikolla, niin ei tarvi ennen joulua ravata kaupasta toiseen paniikissa etsimässä mitä haluaa.

meillon kinkku ja torttutaikinat ostettuna, muut ostan sitten ens viikolla paria päivää ennen jouluaattoa, itse kun en jaksa vääntää mitään... kuitenkin kun kaupassa pitää sen 2xvko käydä muutoinkin

Takaisin